Het gat tussen Curitiba en Zandvoort komt doordat de wagens per boot naar Europa verplaatst worden. De race op Zandvoort is de vervanger van Puebla (Mex). Macau vind altijd plaats in november en veroorzaakt al jaren een gat in de kalender. Door het toevoegen van meer races worden de kosten natuurlijk aanzienlijk verhoogt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:47 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een gaten in die kalender! Kunnen ze echt niet meer circuits vinden?
Ik denk het niet, al verwacht ik eigenlijk dat hij tijdens de race op Zandvoort wel meedoet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:59 schreef sasquatsch het volgende:
Ik mis Duncan Huisman. Of rijdt hij dit jaar geen WTCC ?
http://www.autosport.nl/actueel/news.php?id=4751&rubriek=intquote:Lokale held Augusto Farfus was met een rondetijd van 1.25,895 minuten de snelste man tijdens de test van het FIA WTCC op het circuit van Curitiba. De Braziliaan bleef zijn Duitse BMW-teamgenoot Jorg Muller met drie duizendsten van een seconde voor. De beide BMW-rijders legden elk 16 ronden af en waren daarmee het productiefst. Tom Coronel reed met 1.26,219 minuten de derde tijd en was de snelste SEAT-rijder in het 21 auto's tellende veld. Olivier Tielemans reed zijn eerste echte meters met de Alfa Romeo 156 van het N-Technology-team en beëindigde de test op de twintigste plaats. Zijn rondetijd bedroeg 1.28,941 minuten.
...
Tom Coronel was bijzonder tevreden met zijn prestatie, al had hij zelf ook niet helemaal een verklaring voor zijn snelheid: "Het ging echt hard, ik weet ook niet waarom. Met oude banden, een setje dat ik al in Macau gebruikt had, reed ik al een prima tijd en met een set nieuwe banden was ik zelfs het snelst, ondanks dat ik twee fouten maakte op die ronde. Als ik me iets beter geconcentreerd had, had ik ook aan het eind nog bovenaan gestaan", zei de Huizenaar. Nu moest hij uiteindelijk de beide Schnitzer-BMW-teamgenoten Farfus en Muller voor zich dulden, maar hij hield wel alle andere SEAT-rijders achter zich. Tweede SEAT-coureur was Yvan Muller, die negende werd. Chevrolet deed het goed met de vierde plaats voor Alain Menu.
...
De test moest een halve minuut eerder dan gepland worden afgebroken, nadat de beide SEAT-rijders Roberto Colciago en Michael Jourdain jr. hard met elkaar in botsing gekomen waren. Eerst raakte Colciago van de baan en reed achterwaarts de bandenstapel in, vervolgens werd zijn auto hard geraakt door die van Jourdain. Flinke schade was het gevolg en het duurde enige tijd voor Colciago uit zijn auto kon worden gehaald. Hij werd voor controle overgebracht naar het ziekenhuis van Curitiba.
bronquote:De snelste tijd van SEAT-rijder Yvan Muller, oorspronkelijk zesde in de startopstelling, is geschrapt door de sportcommissarissen, omdat de Fransman tijdens zijn snelste ronde een stuk zou hebben afgesneden. "Hij heeft de baan verlaten en is niet op hetzelfde punt op de baan teruggekomen", heet het in de officiële verklaring. Daarmee valt Muller terug naar de tiende plaats in de startopstelling van de race van morgen, waardoor de rijders op de plaatsen zes tot en met tien, waaronder Tom Coronel, allemaal een plaatsje opschuiven. Coronel start daarmee morgen als zevende.
Zeker in Zandvoort...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:10 schreef sanger het volgende:
Jammer dat Cortonel niet meer mee kan doen in het privateers kampioenschap. Desondanks verwacht ik hem wel regelmatig in de subtop
Zeker koud ja! Ik vond die drifters wel geweldig om te zien, zat naast het rechte stuk(stuk voor de tarzanbocht) 2 Skylines knalde recht voor me neus op elkaar.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:20 schreef Sersjee het volgende:
Kolere, wat was het koud!
Jammer dat die races van de WTCC zo kort duren. Dat pauzenummer met die Kalosjes was alleen maar irritant, die gasten gooiden alleen maar zand op de baan in de Audi S. Daarnaast waren de pauzes te lang, maar door de geluidsnormen is het natuurlijk lastig een mooi programma samen te stellen.
Het was de eerste keer dat ze meereden in de WTCC. Bovendien hebben ze alleen ervaring in het Russische toerwagenkampioenschap, en daar rijden nou niet echt de grootste talenten rond. Ze moeten nog wat wennen, maar voor de langzaamste Rus zie ik weinig hoop dat hij ooit van de laatste plaats komt met deze snelheid.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:35 schreef MakaveliTheDon het volgende:
4-elements, deden die 'Russische beren' voor spek en bonen mee ofzo? In de 2e race werd er zelfs een op een ronde gezet en de andere 2 van het team reden telkens achteraan op 40seconde van de nummer 1.(ondanks dat had die BMW wel een mooi geluid)
Het was zelfs zo erg dat elke keer dat die laatste auto langs kwam de helft van het publiek ging lachenquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:26 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het was de eerste keer dat ze meereden in de WTCC. Bovendien hebben ze alleen ervaring in het Russische toerwagenkampioenschap, en daar rijden nou niet echt de grootste talenten rond. Ze moeten nog wat wennen, maar voor de langzaamste Rus zie ik weinig hoop dat hij ooit van de laatste plaats komt met deze snelheid.![]()
Hij gaat dan ook niet mee met die twee anderen naar Valencia. Terecht, want hij kwam niet eens in de buurt van z'n eigen teammaats...quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:56 schreef MakaveliTheDon het volgende:
[..]
Het was zelfs zo erg dat elke keer dat die laatste auto langs kwam de helft van het publiek ging lachen![]()
Zijn afwezigheid heeft overigens niets te maken met zijn prestaties op Zandvoort. Voor Zandvoort heeft men reeds aangekondigd dat men met 2 wagens deel zal nemen op Valencia.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:12 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Hij gaat dan ook niet mee met die twee anderen naar Valencia. Terecht, want hij kwam niet eens in de buurt van z'n eigen teammaats...
Zijn handtekening gaat nog waardevol worden als het bij dit ene optreden blijftquote:Op zondag 13 mei 2007 19:12 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Hij gaat dan ook niet mee met die twee anderen naar Valencia. Terecht, want hij kwam niet eens in de buurt van z'n eigen teammaats...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |