abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47096091
brown wint de 3e rit in Murcia, de 2e rit gisteren was afgelast vanwege de hevige wind
  vrijdag 9 maart 2007 @ 17:45:59 #27
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_47099185
En Casper wint de 1e rit van de 3-daagse van West-Vlaanderen (in vorm dus), Eeckhout werd 2e en Weylandt 3e.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 19:57:33 #28
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_47103709
Bij Unibet zijn ze nu zeker: de ploeg mag niet starten in Parijs-Nice. Of dat gevolgen heeft voor andere wedstrijden, is op dit moment nog niet duidelijk.

Unibet mocht van ASO niet starten in de wedstrijd, omdat de Franse wetgeving reclame voor buitenlandse gokbedrijven niet toestaat.

Unibet legde zich daar niet bij neer en probeerde om via een kort geding toch nog startrecht te krijgen.

Unibet stelde voor om te starten in neutrale wielershirts, maar de rechtbank oordeelde dat de verwijzing naar de sponsor nog te groot was.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_47103964
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Unibet zijn ze nu zeker: de ploeg mag niet starten in Parijs-Nice. Of dat gevolgen heeft voor andere wedstrijden, is op dit moment nog niet duidelijk.

Unibet mocht van ASO niet starten in de wedstrijd, omdat de Franse wetgeving reclame voor buitenlandse gokbedrijven niet toestaat.

Unibet legde zich daar niet bij neer en probeerde om via een kort geding toch nog startrecht te krijgen.

Unibet stelde voor om te starten in neutrale wielershirts, maar de rechtbank oordeelde dat de verwijzing naar de sponsor nog te groot was.
Deze quote uit dat artikel is ook wel interessant:
quote:
Vreemd is dat ASO enkele jaren geleden aan Unibet nog heeft gevraagd om de groene trui van Parijs-Nice te sponsoren, als vervanger van PMU, een Franse concurrent. Maar Unibet hapte niet toe.
ASO
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:07:39 #30
pi_47104083
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Deze quote uit dat artikel is ook wel interessant:
[..]

ASO
Zo vreemd is dat toch niet ? Toen was Mr Bookmaker volgens de franse wet nog volkomen legaal , nu niet meer ...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:09:02 #31
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_47104137
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat toch niet ? Toen was Mr Bookmaker volgens de franse wet nog volkomen legaal , nu niet meer ...
Het was toen al illegaal...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:18:42 #32
pi_47104520
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:09 schreef Postlezer het volgende:

[..]

Het was toen al illegaal...
Het was toen nog niet illegaal. De problemen voor Unibet zijn pas begonnen toen begin dit jaar de Europese Commissie besliste dat de landelijke wetgevingen over gokken ook voor internet bedrijven geldt. Ervoor vielen bedrijven als Unibet eigenlijk in een stukje "wetteloosheid".

En ondertussen zie je dat de nationale loterijen over europa allemaal die beslissing van de EC toegepast willen zien. De Franse loterij dwong dat al af, en nu willen de Belgische en de Duitse loterij ook naar de rechter stappen in eigen land om ook een verbod op unibet-reclame en gelijksoortige bedrijven af te dwingen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:19:59 #33
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47104575
Boeiend of Unibet gaat rijden, morgen is Milano - Torino. Veel belangrijker
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:20:54 #34
pi_47104624
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:19 schreef -skippybal- het volgende:
Boeiend of Unibet gaat rijden, morgen is Milano - Torino. Veel belangrijker
Komt ook nergens op teve zeker? Overmorgen trouwens ook al Parijs-Nice alweer ...
  vrijdag 9 maart 2007 @ 20:21:21 #35
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47104640
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Komt ook nergens op teve zeker? Overmorgen trouwens ook al Parijs-Nice alweer ...
Denk het niet nee, maar toch...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47104951
M-Turijn zal via RaiSport (Samenvatting) en RaiTre (Live), althans zo was dat verleden jaar te zien zijn denk ik
  vrijdag 9 maart 2007 @ 21:04:39 #37
pi_47106167
zijn daar streams van ?
pi_47112469
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
zijn daar streams van ?
RaiTre niet, RaiSport wel maar die doet het niet meer
pi_47117465
Parijs Nice is nu weer een UCI-race.. Hoe zit dat nu met Unibet? Krijgen alle rijders daar nu het maximaal aantal punten omdat ze niet kunnen starten...? Zou oneerlijk zijn van de UCI als unibet geen punten krijgt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_47122703
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 08:23 schreef kawotski het volgende:
Parijs Nice is nu weer een UCI-race.. Hoe zit dat nu met Unibet? Krijgen alle rijders daar nu het maximaal aantal punten omdat ze niet kunnen starten...? Zou oneerlijk zijn van de UCI als unibet geen punten krijgt
Denk dat ze Unibet hooguit 2 punten kunnen geven als 20e ploeg meer niet, zou anders weer oneerlijk zijn tegenover de rest. Maar Unibet mag dus niet starten in PN, hoe dat zit in Tirreno geen idee mss was daar wel nog een mogelijkheid op startrecht
pi_47122904
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 08:23 schreef kawotski het volgende:
Hoezo is het oneerlijk van de UCI als unibet geen punten krijgt doordat ze niet mogen starten omdat ze zich niet conformeren aan de wetgeving van het land waar de koers gehouden wordt. Het blijft zuur voor Unibet dat het zo moet lopen, maar ik denk dat als ze de sponsoring/naamgeving niet veranderen ze ook in andere landen problemen gaan krijgen met startrechten als ze in landen gaan rijden waar de "gokrechten" ook binnen een staats monopolie vallen.

Misschien hadden ze iets moeten doen zoals gaande is met tabaksreclame in de F1 binnen Europese regels Naamloos rijden of met een fictieve naam zodat het wel mag. Denk aan het Be on Edge of Bitten Heroes van Benson & hedges op de oude jordan. Echter hadden ze dit wel eerder moeten doen, aangezien er nu door de rechtzaken e.d. teveel ruchtbaarheid aan gegeven is waardoor zo'n veranderering op dit moment niet al teveel meer zal uitrichten ben ik bang.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 14:05:59 #42
pi_47122948
Unibet had zich beter een co-sponsor gezocht die de sponsoring overneemt in de landen waar unibet zelf niet toegelaten is ...
Vroeger reed men bij Illes Baleares - Caisse D'Epagne toch ook al afwisselend met de ene of de andere sponsor, afhankelijk van het land waarin men koerste ? En bij Vini Caldirola - ???? gebeurde dat ook al
pi_47124232
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:04 schreef Dennism het volgende:

Misschien hadden ze iets moeten doen zoals gaande is met tabaksreclame in de F1 binnen Europese regels Naamloos rijden of met een fictieve naam zodat het wel mag. Denk aan het Be on Edge of Bitten Heroes van Benson & hedges op de oude jordan.
Ze hebben geprobeerd om naamloos aan de start te komen in PN via de rechter maar ook dat werd niet toegelaten. Reden: het zou nog teveel verwijzen naar de sponsor waardoor je alsnog reclame maakt zonder dat de sponsor in beeld is.

Ze gaan het nu via het TAS aanvechten om alsnog in bv Roubaix en de Tour enzo aan de start te kunnen komen
pi_47125968
Di Luca wint Milaan Turijn voor Soler en Kirchen. Bettini gevallen maar zonder erg
pi_47126288
Die gaan we dus weer zien in de klassiekers dit jaar
pi_47128635
- Valverde ownt de klimtijdrit in Murcia voor Gomez Marchante en Vicioso. Valverde leider

- Hans Dekkers wint 2e etappe in West-Vlaanderen
  zondag 11 maart 2007 @ 00:22:33 #47
132605 kawotski
Il Dottore
pi_47141991
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 14:04 schreef Dennism het volgende:

[..]

Hoezo is het oneerlijk van de UCI als unibet geen punten krijgt doordat ze niet mogen starten omdat ze zich niet conformeren aan de wetgeving van het land waar de koers gehouden wordt.
het is puur een dekmantel voor de ASO's om te zeggen dat het van de wet niet mag. Italie idem, ik mag lijden dat FDJeux straks in de problemen gaat komen in Italie, echter dat lijkt me niet gaan gebeuren. Als dat niet gebeurt is het duidelijk. Maar zeker is het oneerlijk als je geen punten krijgt als je 30 miljoen hebt betaald..
  zondag 11 maart 2007 @ 00:27:18 #48
pi_47142173
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:22 schreef kawotski het volgende:

[..]

het is puur een dekmantel voor de ASO's om te zeggen dat het van de wet niet mag. Italie idem, ik mag lijden dat FDJeux straks in de problemen gaat komen in Italie, echter dat lijkt me niet gaan gebeuren. Als dat niet gebeurt is het duidelijk. Maar zeker is het oneerlijk als je geen punten krijgt als je 30 miljoen hebt betaald..
Fdjeux kan nergens in de problemen komen want dat bedrijf is niet buiten de Franse markt actief. Idem voor het Belgische Lotto.

En als het oneerlijk is moet Unibet eigenlijk tegen de UCI procederen hé. Die hebben hen iets verkocht wat ze niet in handen hadden. nl startrecht in de koersen van ASO/Unipublic/RCS ...
  zondag 11 maart 2007 @ 10:14:38 #49
132605 kawotski
Il Dottore
pi_47147421
quote:
Op zondag 11 maart 2007 00:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Fdjeux kan nergens in de problemen komen want dat bedrijf is niet buiten de Franse markt actief. Idem voor het Belgische Lotto.

En als het oneerlijk is moet Unibet eigenlijk tegen de UCI procederen hé. Die hebben hen iets verkocht wat ze niet in handen hadden. nl startrecht in de koersen van ASO/Unipublic/RCS ...
nergens is een groot woord, Frankrijk is het buurland van Belgie en Italie van Frankrijk, maw ik haal mijn benzine ook in Duitsland als ik daar in de buurt ben. Gerechtelijk gezien is het nationaal maar het is wel een erg dunne grens hier. Tuurlijk is de UCI hoofschuldige, echter de redenen waarop men de UCI aanvalt/afvalt slaat natuurlijk nergens op, toen het MRBookmaker was hoorde je de Fransen en Italianen ook niet.

Kanttekening, overigens heeft Unibet volgens mij hier een geweldige publiciteit mee. Denk dat de verliezer de wielersport in het algemeen is voor zover dat al het geval is, ik blijf erbij dat het een mooie soap is
pi_47156605
Geen verdere vervolging in dopingzaak Operacion Puerto
Zaterdag 10 maart 12:01 - Joris Droog
Wielrennen - De spelers, artsen en ploegleiders die genoemd werden in het dopingschandaal rondom de Spaanse wielerarts Fuentes kunnen opgelucht adem halen. De rechter die belast was met het onderzoek naar de zaak rondom het dopingnetwerk zal de zaak laten vallen vanwege een gebrek aan bewijs.
Diverse Spaanse kranten publiceerden vandaag een uitgelekt rapport van rechter Antonio Serrano waarin gemeld wordt dat er wel degelijk geconstateerd is dat er sprake is geweest van doping gebruik, maar dat er niet genoeg bewijs is om mensen te vervolgen op grond van het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Diezelfde dagbladen melden dat maandag de kogel officieel door de kerk zal gaan.

Het gebruik van doping is volgens de Spaanse wet geen overtreding of misdrijf en zodoende niet strafbaar. De rechter die het onderzoek aanvoert ziet ook sinds de ontdekking in mei geen verandering in de wetgeving die het mogelijk zou maken de hoofdrolspelers van de zaak alsnog te vervolgen.

"Deze zaak vond plaats door een zwaar gebrek aan fair play. Maar in tegenstelling tot de Franse en Italiaanse wetgeving voorzag de Spaanse wet niet in een regel die het gebruik van doping of andere prestatieverhogende middelen verbood op het moment dat deze zaken plaatsvonden", aldus Antonio Serrano in het uitgelekte rapport.

De Spaanse Guardia Civil had een lijst van vijftig verdachten samengesteld, waaronder Jan Ullrich, Ivan Basso en Roberto Heras. Of de verdachten uit het proces nog een financiële schadevergoeding kunnen en zullen eisen is nog niet bekend.
aldus Sporttrbune
janneman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')