De UCI wil zelf alles bepalen, en eigenlijk graag ook al die wedstrijden zelf min of meer organiseren. Maar dat vinden de organisatoren niet zo leuk ...quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:35 schreef Sautor het volgende:
Waar gaat die hele strijd eigenlijk over?
Dat de teams geen zin meer hebben in de Pro-Tour, of juist organisatoren?
Wie er de macht heeft over de ander, de UCI of de organisatoren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 16:35 schreef Sautor het volgende:
Waar gaat die hele strijd eigenlijk over?
Dat de teams geen zin meer hebben in de Pro-Tour, of juist organisatoren?
ja iets van een rotonde las ik, maar op google earth was er geen rotonde te zien heb ik ook ergens gelezenquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:08 schreef -skippybal- het volgende:
En als ik het goed begrijp was van Heeswijk op weg naar winst, maar kletste die op z'n bek in de laatste meters ofzo
Maar Google Earth zijn foto's van misschien wel 3 jaar geleden, dus die rotonde kan aangebouwd zijnquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:32 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja iets van een rotonde las ik, maar op google earth was er geen rotonde te zien heb ik ook ergens gelezen![]()
dat zou natuurlijk wel kunnen. maar een rotonde op 250 mt voor het einde is ookquote:Op woensdag 7 maart 2007 19:42 schreef Sautor het volgende:
[..]
Maar Google Earth zijn foto's van misschien wel 3 jaar geleden, dus die rotonde kan aangebouwd zijn
Nee, een bocht zou eventueel nog wel kunnen (flauwe bocht) maar een rotonde is inderdaad overdrevenquote:Op woensdag 7 maart 2007 20:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat zou natuurlijk wel kunnen. maar een rotonde op 250 mt voor het einde is ook![]()
En dan deze :quote:RCS Sport: "license system is dead"
After days of negotiations and a meeting on Monday, that lasted into the late evening, the UCI ProTour and Grand Tour organizers have come to a partial agreement that will allow cycling to continue with its important races, even if the question of team selection has not yet been fully answered.
Paris-Nice, the first event entitled as a "ProTour" race, starts this Sunday, but three days after, running almost simultaneously, is the Tirreno-Adriatico. The Italian race, run by the same organizers as the Giro d'Italia, RCS Sport, still refuses to allow Unibet.com to race, after initially snubbing them in February during its wild card selections.
"We do not form part of the ProTour system," declared Angelo Zomegnan, events director of RCS Sport, after Monday's meeting to Rai Sport. RCS Sport owns Tirreno, Milano-Sanremo, Giro and Giro di Lombardia, and has taken a stance with its French counterpart, ASO, against the ProTour system.
"We have contacted the best 18 teams in the world [18 of 20 ProTour teams, lacking Unibet.com and Astana, but the latter is in on a wild card invite - ed.] but, in regards to the Grand Tours, we are able to invite another four teams via wild cards. For us the license system is dead," concluded the director from Lombardia, referring to the current upper-tier teams' rankings, ProTour.
quote:Lotto to take action against Unibet.com
In addition to the legal problems it is encountering in France, Unibet.com also faces an action in the Gent courts, brought about by Lotto - the Belgian national lottery.
"We have a monopoly on Belgian gambling," a spokesperson for the national lottery told Tuttobiciweb.com. "Unibet is not authorized to develop its business, nor publicize it in Belgium. From here begins the problems of Unibet.com."
Dat is hij in de praktijk wel nog , vrees ik ...quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:41 schreef Bartoli het volgende:
Hij is de baas niet meer
interview Christine Vardaros (Les Pruneaux D'Agen)
ja dat wel, de ProTour is zijn kindje en wie er aankomt............je weet welquote:Op donderdag 8 maart 2007 00:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is hij in de praktijk wel nog , vrees ik ...
Tja, hij ziet met het falen ervan zijn aardig pensioencentje door de neus geboord ...quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ja dat wel, de ProTour is zijn kindje en wie er aankomt............je weet wel
Gelijk hebben ze, uiteindelijk zijn al deze problemen ontstaan door dit ego project van Hein!!quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:00 schreef Bartoli het volgende:
of deze: http://radsportnews.net/2007/pitallier_verbruggen.shtml
Franse bond eist aftreden van Hein Verbruggen binnen de UCI, maw ze willen dat Hein oprot bij de UCI. Maar dan komt zijn IOC lidmaatschap ook weer in het geding denk ik
Deze quote uit dat artikel is ook wel interessant:quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Bij Unibet zijn ze nu zeker: de ploeg mag niet starten in Parijs-Nice. Of dat gevolgen heeft voor andere wedstrijden, is op dit moment nog niet duidelijk.
Unibet mocht van ASO niet starten in de wedstrijd, omdat de Franse wetgeving reclame voor buitenlandse gokbedrijven niet toestaat.
Unibet legde zich daar niet bij neer en probeerde om via een kort geding toch nog startrecht te krijgen.
Unibet stelde voor om te starten in neutrale wielershirts, maar de rechtbank oordeelde dat de verwijzing naar de sponsor nog te groot was.
ASOquote:Vreemd is dat ASO enkele jaren geleden aan Unibet nog heeft gevraagd om de groene trui van Parijs-Nice te sponsoren, als vervanger van PMU, een Franse concurrent. Maar Unibet hapte niet toe.
Zo vreemd is dat toch niet ? Toen was Mr Bookmaker volgens de franse wet nog volkomen legaal , nu niet meer ...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze quote uit dat artikel is ook wel interessant:
[..]
ASO![]()
Het was toen al illegaal...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat toch niet ? Toen was Mr Bookmaker volgens de franse wet nog volkomen legaal , nu niet meer ...
Het was toen nog niet illegaal. De problemen voor Unibet zijn pas begonnen toen begin dit jaar de Europese Commissie besliste dat de landelijke wetgevingen over gokken ook voor internet bedrijven geldt. Ervoor vielen bedrijven als Unibet eigenlijk in een stukje "wetteloosheid".quote:
Komt ook nergens op teve zeker? Overmorgen trouwens ook al Parijs-Nice alweer ...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:19 schreef -skippybal- het volgende:
Boeiend of Unibet gaat rijden, morgen is Milano - Torino. Veel belangrijker![]()
Denk het niet nee, maar toch...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Komt ook nergens op teve zeker? Overmorgen trouwens ook al Parijs-Nice alweer ...![]()
RaiTre niet, RaiSport wel maar die doet het niet meerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
zijn daar streams van ?
Denk dat ze Unibet hooguit 2 punten kunnen geven als 20e ploeg meer niet, zou anders weer oneerlijk zijn tegenover de rest. Maar Unibet mag dus niet starten in PN, hoe dat zit in Tirreno geen idee mss was daar wel nog een mogelijkheid op startrechtquote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:23 schreef kawotski het volgende:
Parijs Nice is nu weer een UCI-race.. Hoe zit dat nu met Unibet? Krijgen alle rijders daar nu het maximaal aantal punten omdat ze niet kunnen starten...? Zou oneerlijk zijn van de UCI als unibet geen punten krijgt
Hoezo is het oneerlijk van de UCI als unibet geen punten krijgt doordat ze niet mogen starten omdat ze zich niet conformeren aan de wetgeving van het land waar de koers gehouden wordt. Het blijft zuur voor Unibet dat het zo moet lopen, maar ik denk dat als ze de sponsoring/naamgeving niet veranderen ze ook in andere landen problemen gaan krijgen met startrechten als ze in landen gaan rijden waar de "gokrechten" ook binnen een staats monopolie vallen.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 08:23 schreef kawotski het volgende:
Parijs Nice is nu weer een UCI-race.. Hoe zit dat nu met Unibet? Krijgen alle rijders daar nu het maximaal aantal punten omdat ze niet kunnen starten...? Zou oneerlijk zijn van de UCI als unibet geen punten krijgt
Ze hebben geprobeerd om naamloos aan de start te komen in PN via de rechter maar ook dat werd niet toegelaten. Reden: het zou nog teveel verwijzen naar de sponsor waardoor je alsnog reclame maakt zonder dat de sponsor in beeld is.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:04 schreef Dennism het volgende:
Misschien hadden ze iets moeten doen zoals gaande is met tabaksreclame in de F1 binnen Europese regels Naamloos rijden of met een fictieve naam zodat het wel mag. Denk aan het Be on Edge of Bitten Heroes van Benson & hedges op de oude jordan.
het is puur een dekmantel voor de ASO's om te zeggen dat het van de wet niet mag. Italie idem, ik mag lijden dat FDJeux straks in de problemen gaat komen in Italie, echter dat lijkt me niet gaan gebeuren. Als dat niet gebeurt is het duidelijk. Maar zeker is het oneerlijk als je geen punten krijgt als je 30 miljoen hebt betaald..quote:Op zaterdag 10 maart 2007 14:04 schreef Dennism het volgende:
[..]
Hoezo is het oneerlijk van de UCI als unibet geen punten krijgt doordat ze niet mogen starten omdat ze zich niet conformeren aan de wetgeving van het land waar de koers gehouden wordt.
Fdjeux kan nergens in de problemen komen want dat bedrijf is niet buiten de Franse markt actief. Idem voor het Belgische Lotto.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:22 schreef kawotski het volgende:
[..]
het is puur een dekmantel voor de ASO's om te zeggen dat het van de wet niet mag. Italie idem, ik mag lijden dat FDJeux straks in de problemen gaat komen in Italie, echter dat lijkt me niet gaan gebeuren. Als dat niet gebeurt is het duidelijk. Maar zeker is het oneerlijk als je geen punten krijgt als je 30 miljoen hebt betaald..
nergens is een groot woord, Frankrijk is het buurland van Belgie en Italie van Frankrijk, maw ik haal mijn benzine ook in Duitsland als ik daar in de buurt ben. Gerechtelijk gezien is het nationaal maar het is wel een erg dunne grens hier. Tuurlijk is de UCI hoofschuldige, echter de redenen waarop men de UCI aanvalt/afvalt slaat natuurlijk nergens op, toen het MRBookmaker was hoorde je de Fransen en Italianen ook niet.quote:Op zondag 11 maart 2007 00:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Fdjeux kan nergens in de problemen komen want dat bedrijf is niet buiten de Franse markt actief. Idem voor het Belgische Lotto.
En als het oneerlijk is moet Unibet eigenlijk tegen de UCI procederen hé. Die hebben hen iets verkocht wat ze niet in handen hadden. nl startrecht in de koersen van ASO/Unipublic/RCS ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |