abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:35:43 #1
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011452
Vorige topic: Mensen die geen donor zijn

en verder:
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:

Kijk het is maar een VOORBEELD, ik geef zowiezo mijn organen niet aan onbekende mensen dat wil ik ermee duidelijk maken.
nee, je wilde een goede reden geven, die helaas nergens op sloeg.
quote:
Zou jij je organen beschikbaar stellen als je wist dat diegene een crimineel was?
Geen idee, dat soort extreme argumenten zijn volkomen onzinnig.
quote:
Weet jij wat er met de lichamen gebeurt als mensen ze voor de wetenschap na hun dood beschikbaar stellen?
Nou, vertel op.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:38:03 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011530
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.
En bovendien iets wat beter vanuit een overheid gedaan kan worden om het zo te bundelen en doelgerichter in te zetten.
In tegensteling tot donor zijn, wat wel op individuele basis MOET gebeuren.
quote:
IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
. Dat mag ook hoor.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:39:03 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011555
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef RTB het volgende:

[..]

Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?

Juist, dat dacht ik al.
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:39:52 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011575
En waar is paultjuhhh .
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:40:28 #5
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47011591
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.

Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.

Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
silence can say more than thousand words
pi_47011825
Ik ben het ook niet....
pi_47011865
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_47011917
Geen donor zijn, opzich prima. Maar dan ook nooit een donororgaan ontvangen als je het nodig hebt. Wel zo eerlijk dunkt me.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:53:01 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47011975
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?

Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:54:42 #10
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_47012018
quote:

[..]

Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.

In levende lijve doneren weet ik zo niet
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:55:36 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012052
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf.
Ik moet antwoord geven op de vraag of ik zou kiezen om degene die mijn dochter verkracht heeft ( ) een orgaan te schenken na mijn dood. .

Ehm.. nou, nee dat lijkt me niet zo tof.

En nu? Is dat nu HET argument tegen organen doneren?
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:56:09 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012071
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:54 schreef kless het volgende:

[..]

Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.

In levende lijve doneren weet ik zo niet
Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 7 maart 2007 @ 12:59:07 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47012157
quote:
En waar is paultjuhhh .
Hier maar vandaag btje druk ik reageer morgen op alles wel . tot zo ver dat kan
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47012175
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef 61neorej het volgende:
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.

Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.

Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.

En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
pi_47012178
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?
Dat we daar dus ook wel topic over kunnen openen en een discussie over starten hoewel dat compleet zinloos is omdat ze toch vinden dat ze goed handelen.
quote:
Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen? We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:00:03 #16
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_47012184
Nee, ik doneer niet, en nee, ik wens ook geen donororganen te ontvangen.
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_47012203
quote:
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!

Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_47012207
orgaandonatie terwijl je nog leeft gaat toch (bijna) altijd om familie die bv je nier nodig hebben. Dan zullen ze het wel doen denk ik.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:01:45 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012227
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef BobbyB het volgende:

En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen?
Niets, behalve als je het verkeerde beslist .
quote:
We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
Vind ik wel.
pi_47012249
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
pi_47012250
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!

Hij is niet degene die als het ware eist van iemand zijn organen af te staan omdat je anders als asociaal wordt bestempeld. Eerst even goed lezen want hij heeft wel degelijk een punt.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:04 #22
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012266
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef covie het volgende:

[..]

Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.

En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:37 #23
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_47012285
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Klopt dit en moet ik nu iets met mijn pasje doen?
Shuffle up and deal!!!
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:03:38 #24
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012287
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:04:04 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012298
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Even informeren bij een medisch onderlegd persoon.
pi_47012307
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

[..]
Dan valt er niks te beslissen want je kan alleen maar beslissen of je het wel of niet wilt.
quote:
Vind ik wel.
Nou, ik niet.
pi_47012310
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke.... prima moet ik maar leven met die mening.

.
Geen probleem, ben er al over heen!
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:04:34 #28
41885 kless
pi_47012312
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:56 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....
Waarom zou je wel donor willen zijn.
Er is al overbevolking en als er iemand al een afwijking heeft dan DIE beter wijken dan iemand die het geluk treft geen ziekte of trauma te krijgen. Alleen maar meer en harder regelen hoe alles en iedereen moet (over) leven. en straks een battle 4 resources. Nee een mens moet ook rustig kunnen sterven.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:05:16 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012332
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dan valt er niks te beslissen want je kan alleen maar beslissen of je het wel of niet wilt.
[..]
Nee hoor, volgens de wet mag iedereen dat voor zichzelf beslissen.

En dat is goed. Maar ik als individu mag er wel zo mijn vraagtekens bij zetten.
pi_47012356
Is dit zo'n nutteloze schreeuwerige discussie waarbij mensen anderen veroordelen omdat ze hun lichaam niet (volledig) willen afstaan aan de staat? Mensen in hun waarde laten is essentieel lijkt me voor het vormen van begrip.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:06:00 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012359
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef kless het volgende:

[..]

Waarom zou je wel donor willen zijn.
Er is al overbevolking en als er iemand al een afwijking heeft dan DIE beter wijken dan iemand die het geluk treft geen ziekte of trauma te krijgen. Alleen maar meer en harder regelen hoe alles en iedereen moet (over) leven. en straks een battle 4 resources. Nee een mens moet ook rustig kunnen sterven.
Prima, medicijnen dan ook verbieden?

(dit wordt een vicieuze cirkel discussie zo).
pi_47012373
quote:

[..]

Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?
Hij wil zelf ook geen organen dus vind daar niks asociaals aan. Als je wel wilt nemen maar niet geven is er nog wat voor te zeggen, maar in dit geval echt niet.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:06:37 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012375
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oke.... prima moet ik maar leven met die mening.

.
Geen probleem, ben er al over heen!
. Je bent al slimmer dan de meesten in dit topic.
pi_47012384

[ Bericht 100% gewijzigd door Rekkie op 07-03-2007 13:07:09 ]
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:07:04 #35
169930 Japiedapie
DAT MEEN JE NIET!!
pi_47012392
Er schijnt in het nieuwe kabinet een speciele ministerpost ingevoerd te zijn, die naar dit probleem gaat kijken.

Minister Donor zal hier verantwoordelijk voor worden.

Ben benieuwd naar zijn plannen
pi_47012405
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:05 schreef WeirdMicky het volgende:
Is dit zo'n nutteloze schreeuwerige discussie waarbij mensen anderen veroordelen omdat ze hun lichaam niet (volledig) willen afstaan aan de staat? Mensen in hun waarde laten is essentieel lijkt me voor het vormen van begrip.
Ja.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:07:59 #37
69559 61neorej
pi_47012421
quote:
Ik heb een rare vraag
Goeie vraag, zit met hetzelfde probleem.
Had al kanker gehad toen ik het formulier kreeg, ik heb het echter gewoon opgestuurd ervan uitgaande dan ze mocht het nodig zijn nog wel keken of er nog iets gedoneerd kan worden.
Nou zal dat niet veel meer zijn aangezien al die chemo's puur vergif zijn, maar huid en netvliezen zullen vast nog wel bruikbaar zijn.
Maar zou het eigenlijk toch eens na moeten vragen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:09:13 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012467
ja, tegenwoordig moet je mensen in hun waarde laten als ze doodleuk zeggen dat ze of een hekel hebben aan andere mensen, of mensen die hen niet bevallen net zo lief laten sterven.
pi_47012480
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens de wet mag iedereen dat voor zichzelf beslissen.

En dat is goed. Maar ik als individu mag er wel zo mijn vraagtekens bij zetten.
Dat mag ook, dat je het er niet mee eens bent vind ik ook best verder, dat is jouw mening. Maar iemand meteen bestempelen als asociaal vind ik echt te ver gaan.
pi_47012526
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Medicijnen vallen in de andere categorie, daarmee probeer je je eigen lichaam nog te genezen
pi_47012541
Maar wat kan je er in godsnaam op tegen hebben?
Je bent dan dood, lijkt me dat het een stuk nuttiger is om iemand te kunnen genezen met je organen dan ze te verbranden of onder de grond te stoppen om ze weg te laten rotten.
pi_47012573
quote:

[..]

Gelukkig hoéft dat dan ook niet. Het is voldoende als ik zeg dat niet te willen.
Verder heeft niemand daar een ruk mee te maken en mij daarvoor veroordelen is niet alleen ontzettend kansloos (want het interessert me geen flikker wat jij daarvan denkt) maar tevens hypocriet. Alsof jij die beslissing voor mij zou moeten maken.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_47012580
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:09 schreef Posdnous het volgende:
ja, tegenwoordig moet je mensen in hun waarde laten als ze doodleuk zeggen dat ze of een hekel hebben aan andere mensen, of mensen die hen niet bevallen net zo lief laten sterven.
Jaarlijks sterven er genoeg rokers, alcoholisten en drugsverslaafde vanwege hun verslaving. Ben jij ook bereid om het geld wat je niet gebruikt te doneren zodat zij opgevangen kunnen worden en naar een afkick kliniek kunnen?
pi_47012582
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
Je bent dan dood, lijkt me dat het een stuk nuttiger is om iemand te kunnen genezen met je organen dan ze te verbranden of onder de grond te stoppen om ze weg te laten rotten.
Ik wil het gewoon niet. PUNT
Lekker mijn lichaam intact laten en een natuurlijk proces de aftakeling laten verzorgen
pi_47012605
quote:
Wat ik ertegen heb. Ik vind dat we de natuur zo veel mogelijk haar gang moeten laten gaan. Evolutietheorie
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:13:41 #46
41885 kless
pi_47012631
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

de meeste medicijnen zijn geen geneesmiddelen (medicijnen verbieden kan ik wel in komen)

geneesmiddelen daarintegen moa.. an bedoel ik iets slikken waarna ziekte verdwijnt en niet dat je permanente hormonen junky bent of wel stofje je ook maar op moet vreten/spuiten*

Ik denk dat de mens door verbieden van medicijnen en donorschap nog prima kan overleven. Misschien zijn er dan geen 6 miljaard meer maar de helft minder.

*kosten doneren ->en mogenlijk 1 leven redden -> van dat geld had men ook ## levens kunnen redden*
iGEM
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:13:53 #47
69559 61neorej
pi_47012639
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Lekker mijn lichaam intact laten en een natuurlijk proces de aftakeling laten verzorgen
Lichaam intact laten?
Je wilt dus ook niet bij leven geopereerd worden?
pi_47012655
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Niet erg rationeel, maargoed ieder zn mening. Ben je dan ook zo stoer om organen te weigeren mocht je ze zelf nodig hebben (hypothetisch ik weet, ookal zeg je nu ja, dan doe je dat later toch niet)
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:14:55 #49
69559 61neorej
pi_47012680
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Wat ik ertegen heb. Ik vind dat we de natuur zo veel mogelijk haar gang moeten laten gaan. Evolutietheorie
Zeker nog nooit een behandeling voor iets nodig gehad?
Dan zou je daar immers niet voor gekozen hebben
pi_47012682
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Dus ook geen medicijnen slikken, maar doodgaan aan de zieligste infecties hoort er dan ook bij he.
pi_47012707
quote:
Ben ik met je eens, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die om wat voor reden dan ook het niet willen hebben. Maar goed, waarom zou je je er druk om maken waarom mensen het niet willen? Ze willen het niet en ze zijn jou geen reden verschuldigt. Overhalen doe je ze toch niet en vooral de manier waarop TS en Posdnous reageren op de mensen die het niet willen zal ze zeker niet over de streep helpen.
pi_47012708
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Lichaam intact laten?
Je wilt dus ook niet bij leven geopereerd worden?
Jawel, maar niet dat er dingen verwijderd worden postmortum.
En ik ben al geopereerd, meerdere malen, maar vooralsnog is er niets verwijderd hoor en is alles weer in ere hersteld.
pi_47012755
Ik ben zelf geopereerd. En ik vind dat je voor elk mens zoveel mogelijk moet doen om hem te laten leven door middel van opereren en medicijnen. Maar orgaandonatie gaat voor mij net te ver.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:17:00 #54
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_47012760
quote:
Ik heb een rare vraag
Volgens mij ben je nog wel geschikt om huid en hoornvlies af te staan. Dus dat lijkt me sterk. Dat er beperkingen zouden zijn kan ik me wel iets bij voorstellen. Even navragen lijkt me het beste.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_47012782
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jawel, maar niet dat er dingen verwijderd worden postmortum.
En ik ben al geopereerd, meerdere malen, maar vooralsnog is er niets verwijderd hoor en is alles weer in ere hersteld.
lekker wordt dat als je ooit een appendicitis krijgt.
pi_47012834
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die krijg je meestal voor je dood
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:19:13 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012847
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

Of een tumor.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 7 maart 2007 @ 13:19:23 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_47012854
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dus ook geen medicijnen slikken, maar doodgaan aan de zieligste infecties hoort er dan ook bij he.
idd, die gozert word steeds gekker , die wil cker terug naar de prehistorie
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_47012867
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:18 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Die krijg je meestal voor je dood
dus voor je dood mogen ze wel iets uit je halen, maar erna niet? De logica
pi_47012877
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Of een tumor.
beter voorbeeld idd.
pi_47012883
quote:

[..]

Niet erg rationeel, maargoed ieder zn mening. Ben je dan ook zo stoer om organen te weigeren mocht je ze zelf nodig hebben (hypothetisch ik weet, ookal zeg je nu ja, dan doe je dat later toch niet)
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:21:05 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012915
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef Repeat het volgende:

[..]

het is idd volledig onbegrijpelijk.

het gaat er dan ook niet om dat ze per se niks uit hun lichaam kwijtwillen.

maar ze gunnen het gewoon anderen niet, in de trant van 'ver van mn bed show' .

En dan mag ik dat niet asociaal noemen .
pi_47012919
Dit is behoorlijk zinloze discussie mensen worden toch niet overtuigd
pi_47012940
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef Repeat het volgende:

[..]

Er uit halen ja, mits noodzakelijk. Zoals de blinde darm.
Maar onnodig in mijn lichaam graven gaat me gewoon te ver.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:22:13 #65
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012952
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is behoorlijk zinloze discussie mensen worden toch niet overtuigd
is dat tegenwoordig een vereiste op FOK?
pi_47012959
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Posdnous het volgende:

[..]

het is idd volledig onbegrijpelijk.

het gaat er dan ook niet om dat ze per se niks uit hun lichaam kwijtwillen.

maar ze gunnen het gewoon anderen niet, in de trant van 'ver van mn bed show' .

En dan mag ik dat niet asociaal noemen .
Het heeft helemaal niets met het "niet gunnen" te maken, maar daar ben jij te kortzichtig voor.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:23:03 #67
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47012974
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Iemands leven redden zou ik persoonlijk niet als ' onnodig ' bestempelen, maar goed.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:23:05 #68
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_47012977
Owwww kijk nou.
quote:
Kun je ook donor worden als je een levensbedreigende ziekte hebt (gehad)?

Ja, als door medicijngebruik of ziekte een bepaald orgaan of weefsel is aangetast, blijven er vaak nog organen en weefsels over die wel gebruikt kunnen worden. Alleen HIV-patiënten en mensen die overleden zijn aan bloedvergiftiging kunnen geen donor zijn.
(bron: www.donorvoorlichting.nl)
quote:
k heb gehoord dat je geen organen kan afstaan als je homoseksueel bent. Hoe zit dat?

De Wet op de orgaandonatie sluit niemand uit. Iedereen kan zich als potentiële donor in het Donorregister laten registreren.
bron
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_47012980
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Rekkie het volgende:

[..]

onnodig?

ben je wel helemaal goed, je kan er iemands leven misschien wel mee redden? en jij durft dat onnodig te noemen?
pi_47012992
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mensen praten langs elkaar heen i.p.v. elkaar te proberen te begrijpen
pi_47012996
quote:

[..]

pi_47013007
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

onnodig?

ben je wel helemaal goed, je kan er iemands leven misschien wel mee redden? en jij durft dat onnodig te noemen?
Ja....
Ik draag mijn steentje op een andere manier bij ipv fysiek
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:24:08 #73
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47013012
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met het "niet gunnen" te maken, maar daar ben jij te kortzichtig voor.
Hoezo, je vind het nota bene ONNODIG dat iemand je na je dood opensnijdt om iemand anders te redden. En dat heeft niks te maken met 'niet gunnen'? .
pi_47013043
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoezo, je vind het nota bene ONNODIG dat iemand je na je dood opensnijdt om iemand anders te redden. En dat heeft niks te maken met 'niet gunnen'? .
Nee
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:25:47 #75
41885 kless
pi_47013062
Iedereen doet alles om te overleven.
En onderling wordt iedereen netzohard verneukt door ieder ander in die competitie
Dus er is ook niks rationeels aan doneren (zowel voor als na je dood) aan anderen dan je familie.
Dus ze zoeken maar uit wat ze met mn lijf doen als ik er klaar mee ben.
iGEM
pi_47013064
Volgens mij is ie gewoon bang, zoals de meeste mensen zijn die het weigeren.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:27:00 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47013097
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:25 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee
Als je jouw persoonlijke bezwaren om wat voor pschychologische of religieuze reden dan ook belangrijker vind dan een heel mensenleven, lijkt mij dat 'niet gunnen' .

je vind het leven van iemand anders kennelijk niet belangrijk genoeg als je eigen onverwoestbare drang om zelf volkomen nutteloos je organen te behouden onder de grond.
pi_47013103
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:25 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij is ie gewoon bang, zoals de meeste mensen zijn die het weigeren.
Als je het over mij hebt, dan kan ik onkennend reageren.
Dan zou ik me ook niet laten opereren.
pi_47013133
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Als je jouw persoonlijke bezwaren om wat voor pschychologische of religieuze reden dan ook belangrijker vind dan een heel mensenleven, lijkt mij dat 'niet gunnen' .

je vind het leven van iemand anders kennelijk niet belangrijk genoeg als je eigen onverwoestbare drang om zelf volkomen nutteloos je organen te behouden onder de grond.
Ik vind het leven van iemand anders "redelijk" belangrijk, anders zou ik niet zoveel doneren aan allerlei instaties (geld that is)
pi_47013154
quote:

[..]

reageer eens!
pi_47013162
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Een discussie voer je meestal om tot een compromis te komen, die komt er niet, en zeker niet als je mensen gaat bestempelen als asociaal. Daarom is het ook zo dat je er zelf voor kan kiezen.

Deze discussie komt op hetzelfde neer als discussiëren over smaak, totaal zinloos, je komt toch niet aan een bevredigend einde (voor beide partijen niet) en het enige wat je er mee bereikt is dat mensen boos worden of aangevallen voelen.
pi_47013174
De mensen die hier pro zijn gaan veels te ver met mensen beschuldigen over geen orgaandonatie. Jullie zijn gewoon moraalridders. Open je ogen eens
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:29:30 #83
41885 kless
pi_47013180
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:

[..]

klopt op familie na.
't is toch van de zotte om je concurent een hart onder de riem te steken...
iGEM
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:29:34 #84
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_47013186
Niet iedere persoon is in staat om alles in zijn totaliteit te bevatten, zij vallen vaak onder de ver-van-mijn-bed noemer, hett vereist vaak een gebeurtenis in de directe omgeving om rationele gedachtes te krijgen... en overtuigen doe je niet met drogredenen.

Ik heb mij altijd voorgehouden om donor te zijn, en toen ik het formulier kreeg heb ik heb het gelijk ingevuld. Echter, hoewel ik geheel bereid ben een ander te helpen, overheerst er toch een soort angst over het in je laten snijden door derden.
Als ik dood ben mag een ieder zijn gang gaan.
En of het nou een verkrachter is, of de uitvinder van een medicijn tegen kanker, ik red liever 10 levens waarvan 1 van een crimineel, dan 0 levens omdat er een crimineel bij zit.
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_47013196
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

reageer eens!

Geen idee.... nu zeg ik nee, als ik op sterven lig ben ik waarschijnlijk niet in staat te reageren.
pi_47013246
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:29 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Geen idee.... nu zeg ik nee, als ik op sterven lig ben ik waarschijnlijk niet in staat te reageren.
dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar als jij een orgaan nodig hebt kan je dat altijd beslissen hoor, dan lig je niet in coma ofzo
pi_47013338
Zelf al zou ik een orgaan nodig hebben. Zou ik liever van een flat afspringen dan een naar leven te hebben met een orgaan van iemand anders
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:34:59 #88
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47013412
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Originele_Naam het volgende:
Zelf al zou ik een orgaan nodig hebben. Zou ik liever van een flat afspringen dan een naar leven te hebben met een orgaan van iemand anders
Hoezo 'naar leven'?
pi_47013430
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst eens even lezen waar ik precies op reageerde, en welk punt ik wilde maken voordat je als een kip zonder kop begint te schelden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_47013452
ik denk dat als het voor mijn familie is terwijl ik nog in leven ben.. dan wel denk ik

maar ik weet nie of ik het wel zou kunnen om mijn organen af te staan na mijn dood.. klinkt heel hard enzo, maar k ben er mee geboren, wil er ook de grond mee in..
pi_47013459
Orginele_Reactie

Mits het heel concreet is en iemand van me naaste krijgt niemand iets uit mijn lichaam terwijl ik leef. Als ik dood ben mogen ze alles van me lichaam hebben, die heb ik dan toch niet meer nodig.
pi_47013483
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar als jij een orgaan nodig hebt kan je dat altijd beslissen hoor, dan lig je niet in coma ofzo
Dat weet je niet, als jee een ongeluk hebt gekregen, je medepassagier is dood en jouw lever is doorboord en je bent buiten bewustzijn, dan ben je niet in staat om te beslissen natuurlijk.

Maar ik geloof dat je wel kan aangeven dat je geen donororganen wilt hebben.
Dat weet ik alleen niet zeker.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:38:09 #93
41885 kless
pi_47013524
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Originele_Naam het volgende:
Dat mag nie.. anders verdienen de mensen in de zorg te weinig (jah die hebben al zo een grote lobby bij de overheid dat men onderhand zelf al willen verplichten om donor te zijn tenzij anders aangegeven).
Je mag wel eventueel je leven lach pillen slikken voor halfconsultprijs per recept van de huisarts en je blauwbetalen aan de farmaceuten.

Spring als het kan wel even "schoon" dat je niet over een paaltje valt of op de entree.
Hoeft geen extra werk op te leven voor de rest.
iGEM
pi_47013572
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

Tja en hoe rationeel denk je dat die beslissing zal zijn?

Overigens vind ik dat ik volledig in mijn recht sta ( en dat sta ik ook) en ben ik van mening dat mijn bijdrage in geld per jaar dit rechtvaardigt
pi_47013613
Paupers die topics maken om mensen die geen donor willen zijn
pi_47013618
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:38 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.

Dat vind je ondoorzichtig, maar dat je totaal niet weet naar wie je organen gaan na je overlijden is volkomen normaal?

Het zal wel aan mij liggen, maar die logica ontgaat me toch even.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:41:02 #97
169930 Japiedapie
DAT MEEN JE NIET!!
pi_47013628
Kben zelf donor en vindt het op zich wel een goede regel dat iedereen donor is tenzij hij aangeeft dat hij/zij dat niet wil.

Nu zijn er veel mensen geen donor uit laksheid. Ze zijn te lui om het in te vullen en erover na te denken. Wanneer mensen automatisch donor zijn, worden ze eigenlijk een beetje gedwongen om er over na te denken.

Dit lijkt me goed, want er is een groot tekort aan donoren!!!!!!!
pi_47013632
Zullen er ook mensen zijn die alleen donor zijn omdat ze bang zijn dat ze anders geen recht hebben op een donororgaan? Je weet immers nooit hoe ze de wet nu weer gaan veranderen in dat opzicht.

Een eerlijke oversteek, om het maar even zo te noemen.
Je geeft iets, dus heb je ook recht op iets terug.
Liej
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:43:32 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47013714
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:51 schreef Repeat het volgende:
Geen donor zijn, opzich prima. Maar dan ook nooit een donororgaan ontvangen als je het nodig hebt. Wel zo eerlijk dunkt me.
Dus je wilt als "donor" beloond worden voor iets wat je nog niet gedaan hebt, en misschien ook nooit zult doen? Lijkt me niks eerlijk aan!
censuur :O
pi_47013745
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef Japiedapie het volgende:
Kben zelf donor en vindt het op zich wel een goede regel dat iedereen donor is tenzij hij aangeeft dat hij/zij niet dat niet wilt.
Dat is in België al zo, zoals al eerder gezegd.
quote:
Nu zijn er veel mensen geen donor uit laksheid. Ze zijn te lui om het in te vullen en erover na te denken. Wanneer mensen automatisch donor zijn, worden ze eigenlijk een beetje gedwongen om er over na te denken.

Dit lijkt me goed, want er is een groot tekort aan donoren!!!!!!!
Mensen moeten sowieso goed nadenken over hun keuze. Dat formulier links laten liggen omdat je te lui bent om erbij stil te staan vind ik zelfs belachelijk.
Liej
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')