nee, je wilde een goede reden geven, die helaas nergens op sloeg.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:32 schreef Originele_Naam het volgende:
Kijk het is maar een VOORBEELD, ik geef zowiezo mijn organen niet aan onbekende mensen dat wil ik ermee duidelijk maken.
Geen idee, dat soort extreme argumenten zijn volkomen onzinnig.quote:Zou jij je organen beschikbaar stellen als je wist dat diegene een crimineel was?
Nou, vertel op.quote:Weet jij wat er met de lichamen gebeurt als mensen ze voor de wetenschap na hun dood beschikbaar stellen?
Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
quote:IK wil bepalen wat er met MIJN lichaam gebeurt, zo simpel is het.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 11:39 schreef RTB het volgende:
[..]
Dus jij hebt er ook totaal geen problemen mee als de verkrachter van je (theoretische) dochter jouw nier krijgt?
Juist, dat dacht ik al.
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf. Je komt namelijk zelf ook met niks concreets aanzetten behalve dat het asociaal is. Dat is namelijk het enige waarmee je loopt te schermen en ik ken wel meer dingen die asociaal zijn waardoor anderen dood gaan.
Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Hoe weinig goede argumenten moet je wel niet hebben om met zoiets extreems aan te komen?
Ik moet antwoord geven op de vraag of ik zou kiezen om degene die mijn dochter verkracht heeft (quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
In plaats van met een non-tegenreactie te komen zouden we het toch prettig als je gewoon antwoord op de vraag gaf.
Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:54 schreef kless het volgende:
[..]
Het is anders net zo sterk/zwak als het "redden/verwoesten" van een ander zn leven.
Dat iemand mijn dode lijf voor reserveonderdelen wil gebruiken... maakt me niet uit.
In levende lijve doneren weet ik zo niet
Hier maar vandaag btje druk ik reageer morgen op alles wel . tot zo ver dat kanquote:
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:40 schreef 61neorej het volgende:
Mensen die zeggen dat ze liever dood gaan dan een paar pilletjes slikken hebben nog nooit voor die keuze gestaan en weten gewoon niet waar ze over praten.
Ik ken niemand maar dan ook echt niemand die de eerste keer dat hij een ernstige ziekte kreeg zei dat hij niet behandeld wilde worden, zelfs niet wanneer er 100 pillen per dag geslikt moesten worden.
Een ziekte je eigen schuld noemen vind ik helemaal de grootste bullshit.
Zeg dat maar tegen een kind met CF die longen nodig heeft, of een kind met een levertumor die een lever nodig heeft. Die hebben weinig kunnen doen om de ziekte te voorkomen.
Dat we daar dus ook wel topic over kunnen openen en een discussie over starten hoewel dat compleet zinloos is omdat ze toch vinden dat ze goed handelen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En die andere dingen zijn dus ook niet goed, wat is je punt?
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen? We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.quote:Je laat iemand sterven omdat je 'het zelf wil beslissen' . wat voor concrete argumenten wil je nog meer hebben?
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!quote:Elke Euro die jij NIET schenkt aan bijvoorbeeld Unicef zorgt er voor dat je bewust meewerkt aan het overlijden van weer een paar kinderen.
Niets, behalve als je het verkeerde beslistquote:Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef BobbyB het volgende:
En wat is er dan precies mis met het zelf beslissen?
Vind ik wel.quote:We zijn nog steeds baas over ons eigen lichaam. Zo makkelijk is het. Als iemand het niet wil: jammer, maar helaas en niks niet aso of wat dan ook.
Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niets, behalve als je het verkeerde beslist.
Hij is niet degene die als het ware eist van iemand zijn organen af te staan omdat je anders als asociaal wordt bestempeld. Eerst even goed lezen want hij heeft wel degelijk een punt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!
Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:59 schreef covie het volgende:
[..]
Als ik een ziekte heb dan zou ik inderdaad ook niet zeggen dat ik niet behandeld wil worden.
Maar ik zou geen organen van iemand willen hebben. Daar ligt mijn grens.
En heel zielig voor dat zieke kindje, maar dat ligt ver van mijn bed, en een vreemde krijgt gewoon geen organen van mij.
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Is volgens jou het kiezen om niet donor te zijn verkeerd?
Even informeren bij een medisch onderlegd persoon.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Klopt dit en moet ik nu iets met mijn pasje doen?
Dan valt er niks te beslissen want je kan alleen maar beslissen of je het wel of niet wilt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niets, behalve als je het verkeerde beslist.
[..]
Nou, ik niet.quote:Vind ik wel.
Oke.... prima moet ik maar leven met die mening.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.
Waarom zou je wel donor willen zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat hier toch ook om doneren na je dood....
Nee hoor, volgens de wet mag iedereen dat voor zichzelf beslissen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan valt er niks te beslissen want je kan alleen maar beslissen of je het wel of niet wilt.
[..]
Prima, medicijnen dan ook verbieden?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef kless het volgende:
[..]
Waarom zou je wel donor willen zijn.
Er is al overbevolking en als er iemand al een afwijking heeft dan DIE beter wijken dan iemand die het geluk treft geen ziekte of trauma te krijgen. Alleen maar meer en harder regelen hoe alles en iedereen moet (over) leven. en straks een battle 4 resources. Nee een mens moet ook rustig kunnen sterven.
Hij wil zelf ook geen organen dus vind daar niks asociaals aan. Als je wel wilt nemen maar niet geven is er nog wat voor te zeggen, maar in dit geval echt niet.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Prima, maar kun je er op zn minst inkomen dat bepaalde mensen dat asociaal vinden?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke.... prima moet ik maar leven met die mening.
.
Geen probleem, ben er al over heen!
Ja.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:05 schreef WeirdMicky het volgende:
Is dit zo'n nutteloze schreeuwerige discussie waarbij mensen anderen veroordelen omdat ze hun lichaam niet (volledig) willen afstaan aan de staat? Mensen in hun waarde laten is essentieel lijkt me voor het vormen van begrip.
Goeie vraag, zit met hetzelfde probleem.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
Ik ben al jaren donor, maar nu heb ik vorig jaar kanker gehad (blaas) en die is verwijderd
Nu heb ik gehoord dat als je eenmaal kanker hebt gehad je geen donor meer mag zijn
Dat mag ook, dat je het er niet mee eens bent vind ik ook best verder, dat is jouw mening. Maar iemand meteen bestempelen als asociaal vind ik echt te ver gaan.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens de wet mag iedereen dat voor zichzelf beslissen.
En dat is goed. Maar ik als individu mag er wel zo mijn vraagtekens bij zetten.
Medicijnen vallen in de andere categorie, daarmee probeer je je eigen lichaam nog te genezenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Prima, medicijnen dan ook verbieden?
(dit wordt een vicieuze cirkel discussie zo).
Gelukkig hoéft dat dan ook niet. Het is voldoende als ik zeg dat niet te willen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja. het is gewoon niet te rationaliseren.
Jaarlijks sterven er genoeg rokers, alcoholisten en drugsverslaafde vanwege hun verslaving. Ben jij ook bereid om het geld wat je niet gebruikt te doneren zodat zij opgevangen kunnen worden en naar een afkick kliniek kunnen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:09 schreef Posdnous het volgende:
ja, tegenwoordig moet je mensen in hun waarde laten als ze doodleuk zeggen dat ze of een hekel hebben aan andere mensen, of mensen die hen niet bevallen net zo lief laten sterven.
Ik wil het gewoon niet. PUNTquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
Maar wat kan je er in godsnaam op tegen hebben?
Je bent dan dood, lijkt me dat het een stuk nuttiger is om iemand te kunnen genezen met je organen dan ze te verbranden of onder de grond te stoppen om ze weg te laten rotten.
Wat ik ertegen heb. Ik vind dat we de natuur zo veel mogelijk haar gang moeten laten gaan. Evolutietheoriequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
Je bent dan dood, lijkt me dat het een stuk nuttiger is om iemand te kunnen genezen met je organen dan ze te verbranden of onder de grond te stoppen om ze weg te laten rotten.
de meeste medicijnen zijn geen geneesmiddelen (medicijnen verbieden kan ik wel in komen)quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Prima, medicijnen dan ook verbieden?
(dit wordt een vicieuze cirkel discussie zo).
Lichaam intact laten?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon niet. PUNT
Lekker mijn lichaam intact laten en een natuurlijk proces de aftakeling laten verzorgen
Niet erg rationeel, maargoed ieder zn mening. Ben je dan ook zo stoer om organen te weigeren mocht je ze zelf nodig hebben (hypothetisch ik weet, ookal zeg je nu ja, dan doe je dat later toch niet)quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:12 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik wil het gewoon niet. PUNT
Lekker mijn lichaam intact laten en een natuurlijk proces de aftakeling laten verzorgen
Zeker nog nooit een behandeling voor iets nodig gehad?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Wat ik ertegen heb. Ik vind dat we de natuur zo veel mogelijk haar gang moeten laten gaan. Evolutietheorie
Dus ook geen medicijnen slikken, maar doodgaan aan de zieligste infecties hoort er dan ook bij he.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
Wat ik ertegen heb. Ik vind dat we de natuur zo veel mogelijk haar gang moeten laten gaan. Evolutietheorie
Ben ik met je eens, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die om wat voor reden dan ook het niet willen hebben. Maar goed, waarom zou je je er druk om maken waarom mensen het niet willen? Ze willen het niet en ze zijn jou geen reden verschuldigt. Overhalen doe je ze toch niet en vooral de manier waarop TS en Posdnous reageren op de mensen die het niet willen zal ze zeker niet over de streep helpen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:11 schreef Repeat het volgende:
Jawel, maar niet dat er dingen verwijderd worden postmortum.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:13 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Lichaam intact laten?
Je wilt dus ook niet bij leven geopereerd worden?
Volgens mij ben je nog wel geschikt om huid en hoornvlies af te staan. Dus dat lijkt me sterk. Dat er beperkingen zouden zijn kan ik me wel iets bij voorstellen. Even navragen lijkt me het beste.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:03 schreef mirelia het volgende:
Ik heb een rare vraag
lekker wordt dat als je ooit een appendicitis krijgt.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jawel, maar niet dat er dingen verwijderd worden postmortum.
En ik ben al geopereerd, meerdere malen, maar vooralsnog is er niets verwijderd hoor en is alles weer in ere hersteld.
Die krijg je meestal voor je doodquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
lekker wordt dat als je ooit een appendicitis krijgt.
Of een tumor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
lekker wordt dat als je ooit een appendicitis krijgt.
idd, die gozert word steeds gekker , die wil cker terug naar de prehistoriequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dus ook geen medicijnen slikken, maar doodgaan aan de zieligste infecties hoort er dan ook bij he.
quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet erg rationeel, maargoed ieder zn mening. Ben je dan ook zo stoer om organen te weigeren mocht je ze zelf nodig hebben (hypothetisch ik weet, ookal zeg je nu ja, dan doe je dat later toch niet)
het is idd volledig onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
dus voor je dood mogen ze wel iets uit je halen, maar erna niet? De logica
Er uit halen ja, mits noodzakelijk. Zoals de blinde darm.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
dus voor je dood mogen ze wel iets uit je halen, maar erna niet? De logica
is dat tegenwoordig een vereiste op FOK?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Originele_Naam het volgende:
Dit is behoorlijk zinloze discussie mensen worden toch niet overtuigd
Het heeft helemaal niets met het "niet gunnen" te maken, maar daar ben jij te kortzichtig voor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
het is idd volledig onbegrijpelijk.
het gaat er dan ook niet om dat ze per se niks uit hun lichaam kwijtwillen.
maar ze gunnen het gewoon anderen niet, in de trant van 'ver van mn bed show' .
En dan mag ik dat niet asociaal noemen.
Iemands leven redden zou ik persoonlijk niet als ' onnodig ' bestempelen, maar goed.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Er uit halen ja, mits noodzakelijk. Zoals de blinde darm.
Maar onnodig in mijn lichaam graven gaat me gewoon te ver.
quote:Kun je ook donor worden als je een levensbedreigende ziekte hebt (gehad)?
Ja, als door medicijngebruik of ziekte een bepaald orgaan of weefsel is aangetast, blijven er vaak nog organen en weefsels over die wel gebruikt kunnen worden. Alleen HIV-patiënten en mensen die overleden zijn aan bloedvergiftiging kunnen geen donor zijn.
(bron: www.donorvoorlichting.nl)
bronquote:k heb gehoord dat je geen organen kan afstaan als je homoseksueel bent. Hoe zit dat?
De Wet op de orgaandonatie sluit niemand uit. Iedereen kan zich als potentiële donor in het Donorregister laten registreren.
onnodig?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Er uit halen ja, mits noodzakelijk. Zoals de blinde darm.
Maar onnodig in mijn lichaam graven gaat me gewoon te ver.
Mensen praten langs elkaar heen i.p.v. elkaar te proberen te begrijpenquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
is dat tegenwoordig een vereiste op FOK?
quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet erg rationeel, maargoed ieder zn mening. Ben je dan ook zo stoer om organen te weigeren mocht je ze zelf nodig hebben (hypothetisch ik weet, ookal zeg je nu ja, dan doe je dat later toch niet)
Ja....quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
onnodig?
ben je wel helemaal goed, je kan er iemands leven misschien wel mee redden? en jij durft dat onnodig te noemen?
Hoezo, je vind het nota bene ONNODIG dat iemand je na je dood opensnijdt om iemand anders te redden. En dat heeft niks te maken met 'niet gunnen'?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets met het "niet gunnen" te maken, maar daar ben jij te kortzichtig voor.
Neequote:Op woensdag 7 maart 2007 13:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, je vind het nota bene ONNODIG dat iemand je na je dood opensnijdt om iemand anders te redden. En dat heeft niks te maken met 'niet gunnen'?.
Als je jouw persoonlijke bezwaren om wat voor pschychologische of religieuze reden dan ook belangrijker vind dan een heel mensenleven, lijkt mij dat 'niet gunnen' .quote:
Als je het over mij hebt, dan kan ik onkennend reageren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:25 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij is ie gewoon bang, zoals de meeste mensen zijn die het weigeren.
Ik vind het leven van iemand anders "redelijk" belangrijk, anders zou ik niet zoveel doneren aan allerlei instaties (geld that is)quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je jouw persoonlijke bezwaren om wat voor pschychologische of religieuze reden dan ook belangrijker vind dan een heel mensenleven, lijkt mij dat 'niet gunnen' .
je vind het leven van iemand anders kennelijk niet belangrijk genoeg als je eigen onverwoestbare drang om zelf volkomen nutteloos je organen te behouden onder de grond.
reageer eens!quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een discussie voer je meestal om tot een compromis te komen, die komt er niet, en zeker niet als je mensen gaat bestempelen als asociaal. Daarom is het ook zo dat je er zelf voor kan kiezen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
is dat tegenwoordig een vereiste op FOK?
klopt op familie na.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je jouw persoonlijke bezwaren om wat voor pschychologische of religieuze reden dan ook belangrijker vind dan een heel mensenleven, lijkt mij dat 'niet gunnen' .
je vind het leven van iemand anders kennelijk niet belangrijk genoeg als je eigen onverwoestbare drang om zelf volkomen nutteloos je organen te behouden onder de grond.
quote:
dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar als jij een orgaan nodig hebt kan je dat altijd beslissen hoor, dan lig je niet in coma ofzoquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen idee.... nu zeg ik nee, als ik op sterven lig ben ik waarschijnlijk niet in staat te reageren.
Hoezo 'naar leven'?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Originele_Naam het volgende:
Zelf al zou ik een orgaan nodig hebben. Zou ik liever van een flat afspringen dan een naar leven te hebben met een orgaan van iemand anders
Misschien moet je eerst eens even lezen waar ik precies op reageerde, en welk punt ik wilde maken voordat je als een kip zonder kop begint te schelden.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:00 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat is het domste (verreweg!) dat ik ooit gehoord heb. Ik neem aan dat jij je volledige maandinkomen aan unicef schenkt omdat jij niet verantwoordelijk wil zijn voor de dood van die kinderen?!
Tsjonge jonge, dat mensen zo dom als jij gebruik mogen maken van internet..
Dat weet je niet, als jee een ongeluk hebt gekregen, je medepassagier is dood en jouw lever is doorboord en je bent buiten bewustzijn, dan ben je niet in staat om te beslissen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar als jij een orgaan nodig hebt kan je dat altijd beslissen hoor, dan lig je niet in coma ofzo
Dat mag nie..quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Originele_Naam het volgende:
Zelf al zou ik een orgaan nodig hebben. Zou ik liever van een flat afspringen dan een naar leven te hebben met een orgaan van iemand anders
Tja en hoe rationeel denk je dat die beslissing zal zijn?quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat is dan wel weer zo eerlijk. Maar als jij een orgaan nodig hebt kan je dat altijd beslissen hoor, dan lig je niet in coma ofzo
quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Niet helemaal, dat is een nogal ondoorzichtig systeem, dat geld doneren.
Dus je wilt als "donor" beloond worden voor iets wat je nog niet gedaan hebt, en misschien ook nooit zult doen? Lijkt me niks eerlijk aan!quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:51 schreef Repeat het volgende:
Geen donor zijn, opzich prima. Maar dan ook nooit een donororgaan ontvangen als je het nodig hebt. Wel zo eerlijk dunkt me.
Dat is in België al zo, zoals al eerder gezegd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef Japiedapie het volgende:
Kben zelf donor en vindt het op zich wel een goede regel dat iedereen donor is tenzij hij aangeeft dat hij/zij niet dat niet wilt.
Mensen moeten sowieso goed nadenken over hun keuze. Dat formulier links laten liggen omdat je te lui bent om erbij stil te staan vind ik zelfs belachelijk.quote:Nu zijn er veel mensen geen donor uit laksheid. Ze zijn te lui om het in te vullen en erover na te denken. Wanneer mensen automatisch donor zijn, worden ze eigenlijk een beetje gedwongen om er over na te denken.
Dit lijkt me goed, want er is een groot tekort aan donoren!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |