abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 18:19:29 #126
158277 Michellll
Techno junkie
pi_47023651
zal wel een boete van rond de 400 euro worden en na een week je rijbewijs weer

( tip vraag even na als die agent wel bevoegd is om die meet shit te bedienen ) aangezien niet iederen bij elke korps daar tot bevoegd is (heeft een kameraad van mij ook zijn geld door weer gekregen)
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_47025838
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:05 schreef vinnieboy het volgende:
Alcohol moeten ze helemaal bannen in het verkeer. Er gebeuren zat ongelukken waardoor regelmatig een onschuldige passant bij betrokken raakt.
1/3 van de dodelijke ongevallen is gerelateerd aan alcohol. Genoeg om "rijden met drank op" in mijn ogen poging tot doodslag te noemen. Je wéét namelijk dat als je ergens met de auto komt, je ook weer weg moet met dat ding, en je wéét ook dat alcohol gevaarlijk is. Eén plus één is twee lijkt me, dus drink je niet als je nog moet rijden. Doe je dat wel, dan neem je bewust 't risico dat je een ernstig ongeval veroorzaakt.
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:40 schreef Sant het volgende:
daar heb k nog nooit zo over nagedacht... t zou wel goed zijn voor de staatskas en wellicht een oplossing voor t fileprobleem!!
Ja, of deze grens is er omdat je lijf van nature een -zeer kleine- hoeveelheid alcohol aan kan maken en een nul-promilage daarom niet te toesten is, omdat niet drinken niet direct gelijk is aan geen alcohol in je bloed. 0,2 is wél een toetsbare grens, en mag wat mij betreft een algemene regel worden, ook voor ouderen. Men zeikt wel op jongeren, maar als ik kijk naar de generatie van mijn vader dan schort daar ook nog wel het een en ander aan moreel besef.

En inderdaad, ja, een moraalridder. Maar wél eentje die zich ook aan d'r eigen moraal houdt, en bewust probeert nul overtredingen te maken in 't verkeer. Je hebt een +/- 1000 kg zwaar moordwapen onder je controle, moet je wel een béétje verstandig mee om gaan
pi_47027092
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 19:23 schreef innovative het volgende:

[..]
Je hebt een +/- 1000 kg zwaar moordwapen onder je controle, moet je wel een béétje verstandig mee om gaan[/sub]
1287 vanwege m'n LPG tank
pi_47027881
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:05 schreef Mastertje het volgende:
Nah mensen, doe eens aardig. Iedereen gaat wel eens flink in de fout, hij geeft 't toch toe?! Help hem liever...
Wat een gelul.Hij is niet verplicht om alcohol te drinken.

TS,wat mij betreft krijg je hem nooit weer en ga trouwens maar sparen voor je EMA cursus,die kost zo'n 700 euro.
pi_47028537
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 18:13 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Bedankt voor de mededeling.

Ts=niet slim, maar gebeurt is gebeurt en niet meer doen
Je bent ook een achterlijke dwaas als je met drank op gaat rijden, maakt niet uit voor wat het is. Laat hem maar lekker in de buidel tasten, dat is wel het minste wat ze kunnen doen. En permanent het rijbewijs afpakken.
pi_47028977
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 16:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Wie van ulieden zonder zonde is werpe de eerste steen

Jezus was zijn naam.
sorry troel

en ik ben nog wel alá Leger des Heils opgevoed
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 20:34:06 #132
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47029131
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Een erg mooie verspreking
ik moest 3 keer kijken voordat ik hem doorhad... maar hij is inderdaad best OK!!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:58:00 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_47033110
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:52 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Fietsen? Heenweg is misschien minder maar beschonken terugfieten is altijd leuk
Fietsen = deelnemen aan het verkeer en dus ook strafbaar

En dan nog maar niet te spreken van het feit dat je iemand anders nogal dupeert als je door je straallamme geslinger of niet opletten wordt aangereden door een BOB in een auto

Wil je zuipen ??? neem een taxi, dan verdienen die ook nog eens wat...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 maart 2007 @ 22:07:21 #134
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_47033648
Ik wil absoluut niet de mooraalridder uithangen, ik rij vaak ook als een dwaas, maar dan wel verantwoordelijk waar dat kan. Enige risico is hoogstens mezelf dood rijden.

Wat je doet is werkelijk te dom.
Als je WEET dat je moet rijden en je mikt toch 5 biertjes achterover ben je echt rijp voor een rij-ontzegging voor 70 jaar.

Als je niet wist dat je moest rijden ben je nog steeds dom want je moet het simpel weg gewoon NIET doen.
Hoe dan ook blijkt hieruit dus dat je dom en kortzichtig bent. Niet verantwoordelijk voor jezelf en andere. Oftewel je bent het rijbewijs niet waard, je kan niet omgaan met de verantwoordelijkheid die je ermee hebt.

Zo moeilijk is dat toch niet?
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 22:48:13 #135
43556 miss_dynastie
pi_47035998
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:10 schreef Sant het volgende:

[..]

Nee dat snap ik ook wel... maar t gaat er hier aan toe ofdat t over een crimineel gaat... en DAT vind ik overdreven, dat TS goed fout zat zegt ie zelf al en daar heeft ie in mijn ogen echt niet al deze posts voor nodig van een stel heiligen...

Hoe luidt het ook alweer? "Zij die zelf ..................................., werpen de eerste steen!!"????

vandaar dus -->
Ik ben benieuwd of je ook zo nuchter reageert als iemand van wie je houdt wordt doodgereden door iemand die 'goed fout' zat. Of zou je het dan een enorme crimineel vinden die niet meer vrij mag komen, laat staan ooit nog in een auto op de weg? En tja, op dit gebied ben ik vrij heilig, ja. Mijn vader heeft me opgevoed met het idee dat alcohol niet in het verkeer thuishoort. Mijn vriend drinkt geen druppel en ikzelf zal straks als ik m'n rijbewijs heb ook niet drinken.

En dan het smoesje dat iemand aanvoerde dat alcohol in het eten zit? Dat verdampt hoor, als het een poosje heeft meegekookt. Slechte smoes
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:14:55 #136
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_47037442
Als je geluk hebt kom je op de EMA-cursus terecht, dit is een verplichte cursus over alcohol in het verkeer. Zijn in totaal 4 dagen, 1 kennismakingsdag en 3 dagen van 9 tot 5. Als je "gewoon" meedoet en NIET te laat komt ben je er daarna vanaf. Wel een duur geintje trouwens

Je kan ook eerst naar een psycholoog gestuurd worden voor een onderzoek naar je rijvaardigheid en vervolgens naar de EMA gestuurd worden.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:15:43 #137
158277 Michellll
Techno junkie
pi_47037482
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:14 schreef Tiemie het volgende:
Als je geluk hebt kom je op de EMA-cursus terecht, dit is een verplichte cursus over alcohol in het verkeer. Zijn in totaal 4 dagen, 1 kennismakingsdag en 3 dagen van 9 tot 5. Als je "gewoon" meedoet en NIET te laat komt ben je er daarna vanaf.

Je kan ook eerst naar een psycholoog gestuurd worden voor een onderzoek naar je rijvaardigheid en vervolgens naar de EMA gestuurd worden.
en die mag je ook nog eens zelf betalen a 580 euro?
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:18:16 #138
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_47037597
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:15 schreef Michellll het volgende:

[..]

en die mag je ook nog eens zelf betalen a 580 euro?
Inderdaad, deze cursus moet je zelf betalen en is verplicht.
pi_47037600
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:

En dan het smoesje dat iemand aanvoerde dat alcohol in het eten zit? Dat verdampt hoor, als het een poosje heeft meegekookt. Slechte smoes
En die bonbon ofzo dan?
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 23:25:40 #140
43556 miss_dynastie
pi_47037891
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:18 schreef Light het volgende:

[..]

En die bonbon ofzo dan?
2 of 3 biertjes + een bonbon om aan 0.85 te komen? Dat betekent dat er 1 of 2 borrelglazen in een bonbon zitten?
En dat noem ik dan niet echt in je eten, dan denk ik eerder aan wijn in je pastasaus of zo.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:30:00 #141
158277 Michellll
Techno junkie
pi_47038051
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

2 of 3 biertjes + een bonbon om aan 0.85 te komen? Dat betekent dat er 1 of 2 borrelglazen in een bonbon zitten?
En dat noem ik dan niet echt in je eten, dan denk ik eerder aan wijn in je pastasaus of zo.
miss een heftig toetje?
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 23:32:40 #142
43556 miss_dynastie
pi_47038177
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 23:30 schreef Michellll het volgende:

[..]

miss een heftig toetje?
Ja, koffie met cognac of zo
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:34:40 #143
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47038265
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daarom moet je gerechten met alcohol ook niet laten koken...

Maar inderdaad; daar zit hem het verschil niet...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47042936
Hopelijk ben je 'm goed lang kwijt, lulhannes.
pi_47042961
"Whahaha sukkel je had wel iemand dood kunnen rijden..."

. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_47044426
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:21 schreef melluk het volgende:

[..]

aha weet je...
die limiet is gesteld vanwege het feit dat de regelgevers hier in Nederland het plezier van een biertje niet de mens willen onthouden. Dus hebben ze er een limiet aangesteld. Het liefst willen ze dat er totaal GEEN alcohol genuttigt is als men gaat rijden. Dit vonden ze echter niet haalbaar dus vandaar de limiet.
Elk biertje beinvloedt je rij gedrag al...dus wat jij zegt dat het gemiddelde misschien wel per ongeluk een keertje hoog is uitgevallen...bull shit, je moet gewoon geen slok alcohol gedronken hebben als je rijdt.
dat is niet helemaal waar, het menselijke lichaam maakt zelf ook alcohol aan
no reason to live but i like it that way
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:22:19 #147
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47044811
Wat is er dan niet waar aan?
0,0 is gewoon moeilijk te handhaven. 0,1 zou al een stuk reëler zijn. Je lichaam komt daar zelf niet aan en je kan geen alcoholische consumptie meer drinken zonder over de limiet te gaan.

Daar ben ik nou voorstander van!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47045489
Als ik rij, drink ik niets, en als ik wel drink, en ik voel het de volgende dag nog, dan rijd ik die dag ook niet.
Zouden meer mensen moeten doen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_47048301
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:29 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Bij discovery channel was er laatst een leuk testje, hebben ze ook bij een auto programma op RTL 5 gedaan een tijdje terug.. Iemand moest 10 glazen bier drinkenm en dan een parcours afleggen. Andere preofpersonen moesten een x aantal uur niet geslapen hebben ( was ergerns rond de 18 uur ofzo), en hetzelfde parcours afleggen...

Wat bleek? De vermoeide mensen reden stukken slechter, ze had 35% meer kans op een ongeluk dan de beschonken bestuurders...

Dus geef maar af op iemand die niet eens merkbaar dronken was, terwijl half bekrompen nederland wel om 2 uu 's nacht met de caravan achter de auto naar frankrijk gaat voor een hun jaarlijkse uitstapje...
Als je half-moe bent, kan je nog 10-20 minuten dutje doen.--> en of ff koffie of redbull pakken. dat moet net wel genoeg voor uurtje daarna kan je beter gewoon slapen.. Wel heeft betere reactietijd dan de beschonken.
Wie op vakantie gaat met caravan, doet slimmer aan door tweede chaffeur mee in auto, en of tussenstop van maken.

Van beschonken bestuurder reageert ze langzamer in de verkeer.
De verminderd reactietijd.
Dat kan in sommige gevallen schelen.
De beschonken bestuurder moet soweiso 1,5 uur per glas rusten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:37:43 #150
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_47048372
Daarbij zijn beschonken mensen ook bijna altijd moe...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')