abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:00:14 #26
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_47010341
Ik hoop zo dat we zondag in ieder geval de tweede plaats weer overnemen. Het maakt dan wel niets uit voor de 'prijzen', 2e of 4e, maar toch.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_47011206
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:00 schreef Sethje het volgende:

Ook vocaal kun je dan veel meer een vuist maken. Ik zou het jammer vinden als er veel "originals" op 410 zouden achterblijven op zo'n moment.
Probleem is dat beide groepen vocaal en qua beleving niet op één lijn zitten. Ik ben meer voor een anti-sfeer om de tegenstander onder druk te zetten en dat diegene zich bij voorbaat niet welkom voelt en gewoon korte oude songs om aan te moedigen, inderdaad meer Zuid mentaliteit dus. Oweoweowa en al die liedjes hoeven van mij niet zo, en al helemaal niet 90 minuten lang. Om maar niet te spreken over die kansloze lambada songs, pogo, hoempapa en enzo. 410 zette zichzelf tegen fnooit echt voor lul en hadden het zelf niet eens door.

Ik word er gewoon chagerijnig van dat wanneer bijvoorbeeld wij onterecht een goal tegen krijgen het ultra gedeelte gewoon doorgaat met hun 'vrolijke' song terwijl ik liever de scheids verrot scheld. Dan heb ik inderdaad het gevoel dat ze de sfeer van de wedstrijd niet aanvoelen of inderdaad gewoon anders beleven, maar op een manier waar ik me niet in kan vinden.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:33:07 #28
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47011378
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:27 schreef devv05 het volgende:

[..]

Probleem is dat beide groepen vocaal en qua beleving niet op één lijn zitten. Ik ben meer voor een anti-sfeer om de tegenstander onder druk te zetten en dat diegene zich bij voorbaat niet welkom voelt en gewoon korte oude songs om aan te moedigen, inderdaad meer Zuid mentaliteit dus. Oweoweowa en al die liedjes hoeven van mij niet zo, en al helemaal niet 90 minuten lang. Om maar niet te spreken over die kansloze lambada songs, pogo, hoempapa en enzo. 410 zette zichzelf tegen fnooit echt voor lul en hadden het zelf niet eens door.

Ik word er gewoon chagerijnig van dat wanneer bijvoorbeeld wij onterecht een goal tegen krijgen het ultra gedeelte gewoon doorgaat met hun 'vrolijke' song terwijl ik liever de scheids verrot scheld. Dan heb ik inderdaad het gevoel dat ze de sfeer van de wedstrijd niet aanvoelen of inderdaad gewoon anders beleven, maar op een manier waar ik me niet in kan vinden.
Helemaal mee eens.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:44:28 #29
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47011717
Er is gewoon geen eenheid binnen dat hele 410. Je hebt een groep (16-/17-jarige jongentjes) die kwijlend achter de capo aanlopen en je hebt een groep die niks met dat hele ultra-gebeuren heeft, waaronder ik. Al die kut-songs die in de loop der jaren door 410 zijn bedacht mogen van mij verdwijnen, kan me er alleen aan irriteren. De megadoeken vind ik schitterend, maar daar houdt het dan ook mee op. Van mij mogen de ultra's best naar 428, hopen dat er dan nog een aardige club op 410 blijft staan.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47012161
Die 410 jochies waren aan het zingen toen we godver... 0-4 verloren van Utrecht vorig seizoen. En een lol dat ze hadden... Ik ging echt twijfelen of ze uberhaupt weten hoe het voetbalspelletje in elkaar zit. Volgens mij vinden ze het knip- en plakwerk vele malen interessanter met die grote spandoeken. Sindsdien neem ik ze niet meer serieus.

Hoempahoempa was echt een flater van jewelste inderdaad.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:02:30 #31
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_47012247
Eenheid is verdeelt op 410 dat is idd zo...maar als de ultra's naar 428 gaan gaan er nog veel mee en er willen veel mensen naar 410 omdat ze de de wedstrijd anders willen beleven dan alleen stil op een stoeltje zitten....

410 is 90% pro Ajax dus anti-songs liever niet, alleen tegen de hopjes, 010, kutrecht etc maar voornamelijk pro Ajax.

Mauro was inderdaad geliefd bij ons, ook bij mij ja, maar dat geld ook voor Heitinga, Sneijder, Grygera, Rosenberg en Boukhari o.a. , met Mauro hadden sommige een aparte band en kwamen ook bij elkaar over de vloer inderdaad, ik vind dat dat meer moet kunnen met spelers maar niet iedereen wil daar aan en ook wel te begrijpen.

Die songs? Ach je moet er van houden maar ik vind het wel vet en er is genoeg afwisseling van zowel nieuwe ultra410 songs als old school amsterdamse songs (Herdertjes, Geef mij maar amsterdam, hee amsterdam)

410 wil Ajax op een postieve manier ondersteunen maar Ajax NV ligt soms nogal eens dwars maar 410 = 410! Een vak apart!

PS: ja ik sta op 410 ;-)
pi_47012371
Denk dat de meesten die hier nu aan het woord zijn wel op 410 staan.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:08:27 #34
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47012437
quote:

[..]

Ook mee eens. En die dingen als die lambada songs, pogo, hoempapa enzo, zijn zo lomp en inhoudsloos.

Zeker tijd voor nieuwe nummers die meer hout snijden. Verder zou ik liever zien dat er meer sfeer in de rest van het stadion komt. Als ik ons stadion vergelijk met bv. de Curva Nord van Stadio Olimpico dan staat het huilen me nader toe dan het lachen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:09:39 #35
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_47012483
410 is 90% pro Ajax

... duidelijk..
Love will be my strongest weapon
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:13:09 #36
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47012608
Ik sta af en toe op 410 en vind het juist relaxed omdat je kan staan, doen en laten wat je wil, er gezongen wordt, de spandoeken, de bandieri. Maar ik zou juist willen zien dat er meer gedeeltes in het stadion zo worden. Ik wil een kolkend stadion. Liverpool was wel een mooi voorbeeld gisteren. Bij ons is het grotendeels muisstil en als ik eens ga staan in 425, dan heb ik al meteen ruzie en een steward achter me aan.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:14:14 #37
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47012649
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:08 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ook mee eens. En die dingen als die lambada songs, pogo, hoempapa enzo, zijn zo lomp en inhoudsloos.

Zeker tijd voor nieuwe nummers die meer hout snijden. Verder zou ik liever zien dat er meer sfeer in de rest van het stadion komt. Als ik ons stadion vergelijk met bv. de Curva Nord van Stadio Olimpico dan staat het huilen me nader toe dan het lachen.
Als je uitwedstrijden bij Feyenoord, FCU, FCG en FCT hebt meegemaakt, dan zie je hele stadions die meedoen en dat is bij Ajax helaas totaal onhaalbaar.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:15:30 #38
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_47012705
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als je uitwedstrijden bij Feyenoord, FCU, FCG en FCT hebt meegemaakt, dan zie je hele stadions die meedoen en dat is bij Ajax helaas totaal onhaalbaar.
En dat stemt mij uiterst treurig.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:18:40 #39
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_47012824
dat een heel stadion of zijde mee doet is niet te doen in de ArenA helaas....NORD KAOS zou wel mooi zijn maar Ajax wil niet aan een uitbreiding dus ja......maar ondertussen wel verkondigen op de site dat je kaarten kan kopen voor AFCA-Heracles in een uiterst sfeervol stadion....
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:20:37 #40
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47012898
Stadion is misschien wel sfeervol (bij Toppers in Concert ofzo), maar in combinatie met Ajax-publiek niet.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:25:51 #41
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_47013063
ja dat is het probleem misschien wel het is geen voetbal stadion ;-)
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:35:54 #42
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_47013444
Ik zit op 413 en moet zeggen dat ik ook voor Ajax en dus om naar voetbal naar het stadion kom. Carnaval vieren doen ze maar onder de rivieren, aan mij niet besteed. Mocht het zo zijn dat 'NORD KAOS' er inderdaad ooit van gaat komen, dan verplaats ik wel een paar vakken, want daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik zou het wel erg mooi vinden als er inderdaad wat meer beleving is, zoals dat bijvoorbeeld in Engeland gebeurt.
Als ik nu opspring en iets roep of zing krijg ik vaak zat direct verwijtende en geïrriteerde blikken toegeworpen.
Zoals het gister bij Liverpool was zal het bij ons nooit worden, maar dat is toch wel schitterend om te zien!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_47013532
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:05 schreef Camplo het volgende:
Alle tifo naar zuid?
Hou je carnaval maar lekker op noord .
Secrets never die. Only people.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:38:20 #44
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47013533
Er is inderdaad verdeeldheid op het vak en daarom zou het misschien beter zijn als een deel naar 428 verhuist. Volgens mij zou het ook beter zijn als 410 weer echt 410 werd in plaats van 409. Je merkt dat 411 dan ook veel meer mee doet dus word het vak groter en de sfeer ook.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:47:35 #45
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47013868
Al die ultra's lekker naar 428 en met een andere groep op 410 blijven staan, dan komt het wel goed.
pi_47014127
Zou iedereen tevreden mee zijn, behalve Ajax zelf. En juist daarom zal het niet gebeuren
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:09:40 #47
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_47014640
Ik zou het liefste zien gewoon met heel zuid hard oldskool knallen met traditonele ajax songs en veel anti. En als het gepast is ( grote voorsprong oid ) een massale oweoweowa
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_47014831
quote:

[..]

Klopt, maar er zitten tegenwoordig ook veel te veel 'wannabe' ruige jonge kiddo's op
JOHNNY HEITINGA
pi_47014990
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:06 schreef devv05 het volgende:
Denk dat de meesten die hier nu aan het woord zijn wel op 410 staan.
stonden
JOHNNY HEITINGA
pi_47015069
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:38 schreef Riro het volgende:
Er is inderdaad verdeeldheid op het vak en daarom zou het misschien beter zijn als een deel naar 428 verhuist. Volgens mij zou het ook beter zijn als 410 weer echt 410 werd in plaats van 409. Je merkt dat 411 dan ook veel meer mee doet dus word het vak groter en de sfeer ook.
Dat groepje dat op 413 en 415 stond (415 boys ofzo?)
vroeger die zorgden wel voor een veel algemenere sfeer. Nu ze naar 409/410 verplaatst zijn hoor je uit die hoeken ook nooit meer geluid komen.
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')