abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47013228
Goed idee van groen links. Goed voor het gezin en kraamhulp is toch al te krap.
Hier zet ik niets neer!
pi_47013346
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Niet nodig, er zijn voorbeelden genoeg die dit aantonen. Wil je het heel extreem zien, kijk eens in een lage-lonen land. Jij gelooft werkelijk dat al die mensen dolblij naar hun werk rennen om met veel plezier in de meest gevaarlijke omstandigheden, tegen een salaris waar ze nauwelijks te eten van kunnen kopen, aan het werk gaan?

En de bedrijven staan nog steeds in de rij om maar filialen te open in die landen...Hoe komt dat toch....
Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.
Kortom een gebrek aan persoonlijke vrijheden.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:34:08 #83
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_47013383
Als deze wet nou ook nog eens voor 9 maanden aangenomen word heb ik er nog wat aan.
wat?
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:35:32 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47013428
Waarom 'betaald'? Was is dit voor bullshit?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 13:37:28 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47013498
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:
Ik had veel liever mijn partner bij me gehad dan zo'n kraamhulp.
Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.
Carpe Libertatem
pi_47013531
Idiote regeling.
Ga dan naar een Zweeds model waarin ouders zelf kunnen kiezen wie van de twee hoeveel zorgverlof op zich neemt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47014714
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Chewie het volgende:

Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.
Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.
quote:
Kortom een gebrek aan persoonlijke vrijheden.
werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?
pi_47016712
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 14:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.
Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.

Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
quote:
werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?
Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
pi_47017117
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.

Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
[..]

Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
Nee, ik begrijp het blijkbaar niet. Jij vertelt me nu dat in China de overheid de arbeidscontracten bepaald en dat werkgevers en werknemers niets afspreken?

En dat geldt ook voor India en die andere lage lonen landen?
pi_47017247
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:40 schreef teknomist het volgende:
Daar kun je toch al vrije dagen voor gebruiken? In het jaar dat je een baby krijgt kun je makkelijk een weekje minder op vakantie. En zoals Lithion al zegt: zorgzaamheid is meer dan 10 dagen vakantie voor de vader.
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe is

Ik ben er alleen wel voor dat bijv. die 2e week naar eigen initiatief ingedeeld kan worden. Gewoon extra vrije dagen voor dat jaar zeg maar.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_47017814
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe is
En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
quote:
Ik ben er alleen wel voor dat bijv. die 2e week naar eigen initiatief ingedeeld kan worden. Gewoon extra vrije dagen voor dat jaar zeg maar.
Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
pi_47017874
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
Daar heb je best een punt Iemand die < modaal verdient, kan de helft van de kosten voor luiers terug krijgen van de overheid. Zou ik best voor zijn
quote:
[..]

Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
Staat waar? Zegt wie?
pi_47017969
quote:

[..]

[..]

Compenseert mooi al die jaren van loonmatiging die de gewone werknemer mocht slikken (Hoezo overleg met werkgevers, hmmm?) de afgelopen jaren
pi_47018065
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar heb je best een punt Iemand die < modaal verdient, kan de helft van de kosten voor luiers terug krijgen van de overheid. Zou ik best voor zijn
Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.
pi_47018371
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:42 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopen
  woensdag 7 maart 2007 @ 15:53:00 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47018470
quote:

[..]

[..]

Ja vind ik ook. Eigenlijk vind ik ook dat directe collega's maar een aantal van hun vrije dagen moeten opofferen om mijn koter te verzorgen.
pi_47018504
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopen
Precies, daarom snap ik ook niet dat de overheid niet ingrijpt en de produktie van luiers zelf gaat verzorgen en deze uit algemene middelen gaat betalen. Zo kan ze zelf bepalen dat de minima gratis luiers krijgen en de rijke stinkerds hier flink voor moeten dokken.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:07:11 #98
3542 Gia
User under construction
pi_47019003
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.
Hij heeft bij de eerste 6 weken bijzonder verlof gekregen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:08:57 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47019062
Briljant plan Henri!

Waarom laten we de overheid niet gewoon een luierfabriek overnemen? En een babyvoedingfabriek erbij! We laten de overheid gewoon heel Procter&Gamble en Numico overnemen, zijn we gelijk klaar.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:13:24 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47019231
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:39 schreef Jarno het volgende:
Och, we kunnen wel massaal besluiten geen kids meer te maken hoor, maar dan ga jij nog heel veel Turken, Polen en andere buitenlanders nodig hebben in de toekomst. Kinderen krijgen is dan wel een privé gebeurtenis, maar wel een maatschappelijke. Nouja, dat klinkt raar maar je snapt wat ik bedoel.
Dus je begint aan kinderen omdat je 10 dagen vrij kan kan krijgen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')