Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Niet nodig, er zijn voorbeelden genoeg die dit aantonen. Wil je het heel extreem zien, kijk eens in een lage-lonen land. Jij gelooft werkelijk dat al die mensen dolblij naar hun werk rennen om met veel plezier in de meest gevaarlijke omstandigheden, tegen een salaris waar ze nauwelijks te eten van kunnen kopen, aan het werk gaan?![]()
En de bedrijven staan nog steeds in de rij om maar filialen te open in die landen...Hoe komt dat toch....![]()
Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:
Ik had veel liever mijn partner bij me gehad dan zo'n kraamhulp.
Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Chewie het volgende:
Corrupte overheden en geen vakbonden of ze zijn aan banden gelegd.
werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?quote:Kortom een gebrek aan persoonlijke vrijheden.
Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Vakbonden heb je zowiezo niet nodig als werkgevers altijd hun personeel gemotiveerd zouden houden. Dan zou je immers geen conflicten hebben c.q. zouden die altijd onderling oplosbaar zijn.
quote:werkt al als een domper op de motivatie, lijkt mij, maar blijkbaar gaan ze nog steeds met een grote glimlach naar hun zwaar onderbetaalde banen? Immers, dat spreken werknemer en werkgever toch onderling af? Of kennen ze in China een door de overheid voorbedrukte arbeidsovereenkomst waar een ieder zich aan moet houden?
Nee, ik begrijp het blijkbaar niet. Jij vertelt me nu dat in China de overheid de arbeidscontracten bepaald en dat werkgevers en werknemers niets afspreken?quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zou je ze niet nodig hebben. In landen waar ze het niet zo nou nemen met de mensenrechten is het natuurlijk niet vreemd dat bedrijven gebruik maken van de situatie zoals goedkope en rechteloze arbeiders.
Vrije markt bestaat uit wel wat meer onderdelen dan alleen bedrijven.
[..]
[..]
Begrijp je het nu niet, China en andere landen bieden bedrijven goedkope rechteloze arbeiders, logisch dat bedrijven gebruik maken van deze 'productiemiddelen'. Het zijn niet de bedrijven die deze situatie creeren maar de overheid. Werkgevers en werknemers spreken dus in deze situatie helemaal nks af.
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:40 schreef teknomist het volgende:
Daar kun je toch al vrije dagen voor gebruiken? In het jaar dat je een baby krijgt kun je makkelijk een weekje minder op vakantie. En zoals Lithion al zegt: zorgzaamheid is meer dan 10 dagen vakantie voor de vader.
En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk dat een weekje vakantie bij je kleine ook geen overbodige luxe is![]()
Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!quote:Ik ben er alleen wel voor dat bijv. die 2e week naar eigen initiatief ingedeeld kan worden. Gewoon extra vrije dagen voor dat jaar zeg maar.
Daar heb je best een puntquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
Staat waar? Zegt wie?quote:[..]
Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
Compenseert mooi al die jaren van loonmatiging die de gewone werknemer mocht slikken (Hoezo overleg met werkgevers, hmmm?) de afgelopen jarenquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En een inrichting voor de babykamer? En een auto'tje om hem naar de creche te brengen? En weet je wel wat luiers kosten? Die zouden best gratis mogen zijn. Geen overbodige luxe hoor.
[..]
Ja, en dan levert iemand anders gewoon wat vrije dagen in zeg maar! Wat een goeie ideeën allemaal!
Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daar heb je best een puntIemand die < modaal verdient, kan de helft van de kosten voor luiers terug krijgen van de overheid. Zou ik best voor zijn
![]()
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopenquote:Op woensdag 7 maart 2007 15:42 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Waarom maar de helft?? Wat ben jij voor asociaal persoon zeg.
Ja vind ik ook. Eigenlijk vind ik ook dat directe collega's maar een aantal van hun vrije dagen moeten opofferen om mijn koter te verzorgen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
[..]
Precies, daarom snap ik ook niet dat de overheid niet ingrijpt en de produktie van luiers zelf gaat verzorgen en deze uit algemene middelen gaat betalen. Zo kan ze zelf bepalen dat de minima gratis luiers krijgen en de rijke stinkerds hier flink voor moeten dokken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De andere helft kan ik bij <= minimum ook nog inkomen. Dit zijn gewoon primaire kosten die aardig op kunnen lopen![]()
Hij heeft bij de eerste 6 weken bijzonder verlof gekregen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je partner had gewoon 2 weken vrij kunnen nemen van zijn vakantiedagen.
Dus je begint aan kinderen omdat je 10 dagen vrij kan kan krijgen?quote:Op woensdag 7 maart 2007 08:39 schreef Jarno het volgende:
Och, we kunnen wel massaal besluiten geen kids meer te maken hoor, maar dan ga jij nog heel veel Turken, Polen en andere buitenlanders nodig hebben in de toekomst. Kinderen krijgen is dan wel een privé gebeurtenis, maar wel een maatschappelijke. Nouja, dat klinkt raar maar je snapt wat ik bedoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |