abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47010399
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zijn arbeidsvoorwaarden die je met je werkgever overeenkomt en waar beide partijen vrijwillig mee instemmen. Als jij met je baas afspreekt dat je twee weken extra vakantie mag opnemen als je een kind krijgt en hij stemt daarmee in dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Jij gaat er echter vanuit dat zulke dingen van bovenaf opgelegd moeten worden waarmee je ondernemers die dergelijke regelingen niet kunnen betalen, en een dergelijk contract dus ook niet aan zouden gaan, in de problemen brengt. Wat me helemaal stoort is dat je het ook nog brengt als een 'prima regeling' terwijl het juist zulke afgedwongen regelingen zijn die de economie alleen maar frustreren en daar hebben juist de mensen die minder verdienen het meeste last van. Wat je dus triomfantelijk als mooie regeling voor die mensen brengt is in feite in hun nadeel. Dat stoort me erg.
Laten we het lekker libertarisch doen en aan de onderhandelingen tussen werkgever en werknemer overlaten, ok?

Werkgever tegen nieuwe sollicitant:"Nee, verlof hebben we helemaal afgeschaft, mogen we tegenwoordig Libertarisch zelf onderling "afspreken", dus je krijgt gewoon niets meer. Niet mee eens? Da's dan jammer, voor jou nog 100 anderen. Wat? Kan je dan geen melk meer kopen voor je pasgeboren baby? niet mijn probleem, leuk he, Libertarisme! En nou optieven "

Zolang de machtsverhoudingen nog altijd dik in het voordeel van de werkgevers ligt, ben ik blij dat er nog een overheid is die onthoud dat er meer is dan werk alleen in het leven. Ideaal is anders, maar we leven nou eenmaal niet in een ideale wereld.
pi_47010447
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:02 schreef Vhiper het volgende:
Laten we het lekker libertarisch doen en aan de onderhandelingen tussen werkgever en werknemer overlaten, ok?

Werkgever tegen nieuwe sollicitant:"Nee, verlof hebben we helemaal afgeschaft, mogen we tegenwoordig Libertarisch zelf onderling "afspreken", dus je krijgt gewoon niets meer. Niet mee eens? Da's dan jammer, voor jou nog 100 anderen. Wat? Kan je dan geen melk meer kopen voor je pasgeboren baby? niet mijn probleem, leuk he, Libertarisme! En nou optieven "
En jij gelooft werkelijk dat deze werkgever nog aan goed en gemotiveerd personeel kan komen??
pi_47010829
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja Henri, je hebt gelijk Henri, het zijn allemaal boeven Henri, en dat allemaal van jouw belastinggeld Henri, het is verschrikkelijk Henri....

(een hangende plaat is niks vergeleken bij jouw repertoire...)
Zijn belastinggeld dat hij heeft kunnen betalen door voor een overheids gefinancieerde instelling te werken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47010897
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

En jij gelooft werkelijk dat deze werkgever nog aan goed en gemotiveerd personeel kan komen??
Nee maar ook dat is weer 1 van de vele redenen dat extreem Libertarisme een van de snelste methodebn is om welvaart af te breken.
pi_47010930
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Als ie een kernfysicus o.i.d. zoekt, niet, maar voor lagere functies waar het aanbod aan werknemers hoog is, ja hoor. Voor die mensen is het immers graag (werken) of niet (Geen brood op de plank).
pi_47011300
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:17 schreef Vhiper het volgende:
Weer een topidee van GroenLinks. Hopelijk krijgen ze het er (snel) doorheen
Wat is er dan zo top aan?
pi_47011395
Met al die pamperende regels en voordeeltjes ga je bijna denken dat het krijgen van kinderen commercieel gezien een goed plan is ipv werken.
live life
pi_47011416
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:18 schreef Vhiper het volgende:
Als ie een kernfysicus o.i.d. zoekt, niet, maar voor lagere functies waar het aanbod aan werknemers hoog is, ja hoor. Voor die mensen is het immers graag (werken) of niet (Geen brood op de plank).
In lagere functies hoef je niet gemotiveerd te zijn?

En maatregelen zoals deze zorgen ervoor dat iemand ook zijn leven lang in die lagere functie blijft. Iedere stimulans om zich te verbeteren neem je weg. Het is het klassieke arm en dom houden van het plebs.
pi_47012315
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 12:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

In lagere functies hoef je niet gemotiveerd te zijn?
Kan de werkgever niet boeien, zolang je je productie maar haalt. Functioneer je niet: Wederom staan er 100 anderen klaar om jouw plekje op te vullen.
quote:
En maatregelen zoals deze zorgen ervoor dat iemand ook zijn leven lang in die lagere functie blijft. Iedere stimulans om zich te verbeteren neem je weg. Het is het klassieke arm en dom houden van het plebs.
Elke "stimulans" die inhoud dat een lagere functie zo beroerd wordt dat je wel naar een hogere functie toe wil (vluchten) wil ik geen stimulans noemen. Verder moet je me eens uitleggen wat er mis is met een lagere functie? Ook dat werk moet door iemand gedaan worden. Ook dat werk is belangrijk. Vaak nog belangrijker dan die zogenaamde hogere functies.
pi_47012516
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:04 schreef Vhiper het volgende:
Kan de werkgever niet boeien, zolang je je productie maar haalt.
Je productie haal je eerder als je gemotiveerd bent.
quote:
Functioneer je niet: Wederom staan er 100 anderen klaar om jouw plekje op te vullen.
Een grote stimulans dus om jezelf te verbeteren zodat er geen 100 anderen klaar staan.
quote:
Elke "stimulans" die inhoud dat een lagere functie zo beroerd wordt dat je wel naar een hogere functie toe wil (vluchten) wil ik geen stimulans noemen. Verder moet je me eens uitleggen wat er mis is met een lagere functie? Ook dat werk moet door iemand gedaan worden. Ook dat werk is belangrijk. Vaak nog belangrijker dan die zogenaamde hogere functies.
Vandaar dat werkgevers altijd bereid zullen zijn daar een goed salaris voor te betalen met arbeidsvoorwaarden die mensen gemotiveerd houden.
pi_47012636
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo he, eerste keer dat ik het eens ben met een groenlinks idee
Ik ook.
*verwijderd door Admin*
pi_47012637
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo he, eerste keer dat ik het eens ben met een groenlinks idee
Ik ook.
*verwijderd door Admin*
pi_47012740
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Klopt, maar wat kan dat die werkgever schelen? Die stelt gewoon: Halen of optieven. Zolang het doel gehaald wordt, zal het die werkgever dus worst wezen of je je er happy bij voelt of niet.
quote:
Een grote stimulans dus om jezelf te verbeteren zodat er geen 100 anderen klaar staan.
Nogmaals, zo'n zweep achter de deur noem ik geen "stimulans".
quote:
Vandaar dat werkgevers altijd bereid zullen zijn daar een goed salaris voor te betalen met arbeidsvoorwaarden die mensen gemotiveerd houden.
Ja, dat blijkt ook wel uit de salarisonderhandelingen die elk jaar gevoerd worden. De werkgevers strooien echt met geld om hun mensen happy te houden, stakingen zie je nooit. Vakbonden? Compleet overbodig, de werkgevers houden toch iedereen happy?

Helaas werkt het dus niet zo.
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:16:30 #74
3542 Gia
User under construction
pi_47012743
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

En die stort in als jonge vaders 2 weken vrij krijgen ?

En je kan dan weer besparen op de toch al krapper wordende kraamhulp. Dubbel positief dus.
Precies.

Ben helemaal voor. Ook al komt dit voor ons zo'n 15 jaar te laat.

Ik had veel liever mijn partner bij me gehad dan zo'n kraamhulp.
pi_47012859
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Vhiper het volgende:
Klopt, maar wat kan dat die werkgever schelen? Die stelt gewoon: Halen of optieven. Zolang het doel gehaald wordt, zal het die werkgever dus worst wezen of je je er happy bij voelt of niet.
Ik zou zeggen: word zelf 'ns ondernemer en probeer je personeel 'ns op deze manier te behandelen. Je wordt vast heel rijk.
quote:
Nogmaals, zo'n zweep achter de deur noem ik geen "stimulans".
In de watten leggen en kadootjes uitdelen van andermans geld wel?
pi_47012868
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

klopt maar betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, dat gaat ten koste van winst en dan krijg je boze aandeelhouders.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47012936
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
klopt maar betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, dat gaat ten koste van winst en dan krijg je boze aandeelhouders.
Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op. Zolang ze tenminste niet van bovenaf afgedwongen worden maar in samenspraak tussen werkgever en werknemer worden overeengekomen. Zij en alleen zij weten namelijk wat het beste voor hen is.
pi_47013092
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op. Zolang ze tenminste niet van bovenaf afgedwongen worden maar in samenspraak tussen werkgever en werknemer worden overeengekomen. Zij en alleen zij weten namelijk wat het beste voor hen is.
Het is de vraag of het een tegen het ander opweegt.
In de praktijk zie ik nog te vaak dat de arbeidsvoorwaarden niet/of nauwelijks verbeterd worden en als excuus wordt dan gegeven dat dit te kosten zou gaan van de winst van het bedrijf.

Je bent te kort door de bocht met de stelling "Betere arbeidsvoorwaarden zorgen voor gemotiveerder en dus productiever personeel en leveren dus geld op"
"Betere arbeidsvoorwaarden kosten geld, drukken de winst en stellen de aandeelhouders teleur" is namelijk even waar.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_47013120
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.

Ben helemaal voor. Ook al komt dit voor ons zo'n 15 jaar te laat.

Ik had veel liever mijn partner bij me gehad dan zo'n kraamhulp.
Sindsdien is het aantal vergoede uren kraamhulp ook nog eens met 1/3 of de helft ingekrompen las ik laatst ergens.
pi_47013147
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Ik zou zeggen: word zelf 'ns ondernemer en probeer je personeel 'ns op deze manier te behandelen. Je wordt vast heel rijk.
Niet nodig, er zijn voorbeelden genoeg die dit aantonen. Wil je het heel extreem zien, kijk eens in een lage-lonen land. Jij gelooft werkelijk dat al die mensen dolblij naar hun werk rennen om met veel plezier in de meest gevaarlijke omstandigheden, tegen een salaris waar ze nauwelijks te eten van kunnen kopen, aan het werk gaan?

En de bedrijven staan nog steeds in de rij om maar filialen te open in die landen...Hoe komt dat toch....
quote:
In de watten leggen en kadootjes uitdelen van andermans geld wel?
Nope, scholing, duidelijke targets met promotiekansen en interne groeimogelijkheden wel. Verder zie ik niet in waarom iedereen perse hogerop zou moeten. Zoals ik al zei, ook lager werk moet gedaan worden. Geef een ieder de kans, maar sla ze niet verplicht hogerop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')