abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:01:36 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46987756
quote:
GroenLinks wil twee weken betaald vaderverlof

Jonge vaders zouden direct na de bevalling recht moeten krijgen op twee weken betaald vaderschapsverlof. Dat stelt Ineke van Gent (GL) in een initiatiefwet die vandaag is gepresenteerd aan de Raad van State.

Van Gent vindt het belangrijk dat vaders de tijd krijgen om zich te hechten aan hun baby. Ook zou de vader direct na de bevalling nodig zijn in huis. Nu hebben jonge vaders recht op twee vrije dagen. Volgens de politicus gaan deze al op aan het bijwonen van de bevalling en het bezoek aan het gemeentehuis om de pasgeborene op te geven bij de burgerlijke stand.

Verlof
GroenLinks vindt twee dagen te weinig. In Denemarken, Frankrijk en Groot-Brittannië hebben vaders twee weken verlof, stelt de partij. In Finland zijn ze achttien dagen vrij en in Portugal twintig dagen. Noorwegen spant de kroon met zeven weken vaderverlof.

Deeltijdbaan
Volgens GroenLinks zijn de sociale verhoudingen tussen mannen en vrouwen nog steeds ongelijk en zorgen vrouwen over het algemeen voor de kinderen. Van de werkende vrouwen heeft 61 procent een deeltijdbaan, legt de partij uit. De kloof tussen mannen en vrouwen in Nederland zou het grootst zijn van heel Europa.

Van Gent schrijft ook nog dat uit verscheidene onderzoeken blijkt dat kinderen met een zorgzame vader zich sneller ontwikkelen en beter presteren op school.
Bron

Eindelijk een goed voorstel van GL en nu hopen dat het er door komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46987949
Ja, mag best wel wat meer zijn. Is toch ook heel wat voor de vader als hij een kleine heeft. Bovendien zal moeder nogal uitgeput zijn na de bevalling en wat steun nodig hebben.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:07:13 #3
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988006
Alsof we geen economie meer hebben om te runnen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46988088
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:07 schreef PJORourke het volgende:
Alsof we geen economie meer hebben om te runnen.
En die stort in als jonge vaders 2 weken vrij krijgen ?

En je kan dan weer besparen op de toch al krapper wordende kraamhulp. Dubbel positief dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:09:23 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988114
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:08 schreef du_ke het volgende:
En die stort in als jonge vaders 2 weken vrij krijgen ?

En je kan dan weer besparen op de toch al krapper wordende kraamhulp. Dubbel positief dus.
En compenseer jij dan de werkgevers? Dank je.
pi_46988228
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En compenseer jij dan de werkgevers? Dank je.
Het betaalt zichzelf deels terug en zo te zien zijn Denemarken, Noorwegen en G-B er ook niet aan onderdoor gegaan.
pi_46988239
eindelijk... ...herkenning voor vaders.....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:12:38 #8
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46988272
Ah, de mensen die flauwvallen van een dood konijntje proberen weer iets fuzzy-buzzy-warm-fuzzie in de roze hemel als beleidsregel erdoor te drukken.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:16 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988400
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:11 schreef du_ke het volgende:
Het betaalt zichzelf deels terug en zo te zien zijn Denemarken, Noorwegen en G-B er ook niet aan onderdoor gegaan.
Daar krijgen we weer spookeconomie. "Het betaalt zichzelf uit." Wie zorgt dat de eventuele winst bij werkgevers terecht komt? Steekt de overheid natuurlijk weer in eigen zak.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:28 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_46988412
*Zucht* wat een gezever weer.
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef GL het volgende:
Van Gent schrijft ook nog dat uit verscheidene onderzoeken blijkt dat kinderen met een zorgzame vader zich sneller ontwikkelen en beter presteren op school.
Wat een kulargument. Het al dan niet zorgzaam zijn van een vader heeft toch geen zák te maken met het aanwezig zijn in de eerste twee weken na de bevalling? Of überhaupt twee weken ergens tussendoor? Zorgzaamheid gaat wel wat dieper dan dat. Wat een slap gezever.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:15:38 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46988425
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:12 schreef juon_jacket1 het volgende:
eindelijk... ...herkenning voor vaders.....
Erkenning eet dat.
  Donald Duck held dinsdag 6 maart 2007 @ 20:16:51 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46988489
Zo he, eerste keer dat ik het eens ben met een groenlinks idee
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46989498
Op zich ben ik wel voor wat ruimere verlofregeling voor vaders. Maar de 1e twee weken na bevalling? Dan loopt er voortdurend zo'n kraamhulp in de weg.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46989738
Daar kun je toch al vrije dagen voor gebruiken? In het jaar dat je een baby krijgt kun je makkelijk een weekje minder op vakantie. En zoals Lithion al zegt: zorgzaamheid is meer dan 10 dagen vakantie voor de vader.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:09:55 #15
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_46990932
Ik blijf VVD stemmen maar voor 1 keertje ben ik het wel eens met groenlinks.
Overigens is het plan ook goed voor het beeld dat werkgevers hebben van vrouwen van een bepaalde leeftijd op de arbeidsmarkt. "Lastige baby fabrieken die de helft van de tijd met zwangerschapsverlof zijn". Als mannen er ook 2 weken extra vantussen zijn dan hebben de werkgevers ook minder te kiezen want dan zijn mannen van een bepaalde leeftijd ook lastig.

Maar goed aan de andere kant.. Als man kun je wel even uitrusten en bijkomen op je werk...
2 weken fulltime zo'n krijsend kind lijkt me zwaarder dan werken.
pi_46991827
Prima als de vader verlof wil, maar dan ook geen geld. Of mag de baas soms beschuit met muizen komen eten?
pi_46992165
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:15 schreef Lithion het volgende:
*Zucht* wat een gezever weer.
[..]

Wat een kulargument. Het al dan niet zorgzaam zijn van een vader heeft toch geen zák te maken met het aanwezig zijn in de eerste twee weken na de bevalling? Of überhaupt twee weken ergens tussendoor? Zorgzaamheid gaat wel wat dieper dan dat. Wat een slap gezever.
Doordat de vader zich in de eerste twee weken enorm gaat hechten aan het pasgeboren kind, wordt hij later een veel betere en zorgzamere vader.

Ik denk dat dat de redenatie is. Het blijft geitenwollen-sokken-gezever natuurlijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:55:23 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46992790
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

Eindelijk een goed voorstel van GL en nu hopen dat het er door komt
Oh wacht, het betreft hier vrije dagen dus dan is het ineens goed?

Wat een kulargument trouwens dat van die twee weken en hechten aan je baby, een paar dagen is meer dan genoeg.

Voor de rest neemt 'ie maar vakantiedagen op en besteedt maar wat meer aandacht aan de kleine als hij thuis is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46996328
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Op zich ben ik wel voor wat ruimere verlofregeling voor vaders. Maar de 1e twee weken na bevalling? Dan loopt er voortdurend zo'n kraamhulp in de weg.
Het aantal uren vergoede kraamhulp is de afgelopen jaren behoorlijk ingekrompen.
pi_46996574
En de productiviteit van verse vaders is ook niet al te hoog volgens mij .
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 23:08:12 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46996648
Jeej, nog meer privileges voor ouders. Als je vrij wil na de bevalling van je vrouw overleg je dat maar met je werkgever.
Carpe Libertatem
pi_46996700
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:06 schreef du_ke het volgende:
De kosten zijn toch al gemaakt, dus dat maakt niks uit.
pi_46996886
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:06 schreef du_ke het volgende:
Ouders weghouden van werk totdat ze weer in de buurt komen van in ieder geval een halve nacht slaap zou de economie per saldo maar zo eens ten goede kunnen komen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46997433
Tuurlijk en de bewust kinderlozen mogen weer mede voor de kosten opdraaien, rot toch op man, er is tegenwoordig ook iets als onbetaald verlof.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 23:38:02 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46998165
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:12 schreef Litpho het volgende:
Ouders weghouden van werk totdat ze weer in de buurt komen van in ieder geval een halve nacht slaap zou de economie per saldo maar zo eens ten goede kunnen komen .
Wat hebben werkgevers met privekeuzes van werknemers te maken?

Als ik besluit te gaan feesten en daardoor halve nachten slaap krijg ik dan ook verlof?
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')