abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47306437
pi_47306943
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:54 schreef freud het volgende:
Het wordt echt een probleem als het vertrouwen in de amerikaanse economie ook inzakt bij grote institutionele beleggers en het algemene publiek. Je kan dan echt een run op geld krijgen,
Alsof oud papier zoveel waard is.
pi_47353336
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:09 schreef more het volgende:

Als het aan de meerderheid van de Amerikaanse bevolking had gelegen was de oorlog tegen Nazi Duitsland er nooit gekomen.
Kletspraat, in 1944, waren de russen al aan het winnen in rusland en waren dike colonnes duitsers afgeslacht in stalingrad en strompelend huiswaarts wilden, toen wilden de amerikanen opeens heeeel graag gaan. Ze gingen niet om ons te redden, maar om te voorkomen dat stalin de macht in europa zou krijgen.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:25:58 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47353466
Eigenlijk is het Japan all over again. Men had beter moeten weten, maarja da's achterafgelul.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:28:43 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47353551
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk is het Japan all over again. Men had beter moeten weten, maarja da's achterafgelul.
Je bedoelt dat de VS nu een periode tegemoet gaan van heeele lage rentes en deflatie?

Grote verschil is wel dat de Japanners de afgelopen tien/twintig jaar spaarden, en niets uit wilden geven.. of heeft japan vergelijkbare dingen gedaan in de jaren '70 als de VS?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:32:11 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47353670
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de VS nu een periode tegemoet gaan van heeele lage rentes en deflatie?
Ik doelde op het feit dat er in de jaren '90 ook een aantal Japanse banken op de fles gingen vanwege oninbare leningen, wat de Japanse economie in een meer dan tien jaar durend dal stortte.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:33:02 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47353703
Ik zie niet zo'n probleem... is dit geen wensdenken van Amerika-haters?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:35:25 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47353790
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:33 schreef PJORourke het volgende:
Het is macroeconmisch gezien ook niet zo'n heel erg groot probleem.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:38:13 #109
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47353894
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:35 schreef Lemmeb het volgende:
Het is macroeconmisch gezien ook niet zo'n heel erg groot probleem.
Net zoals je een aantal jaren geleden het argument zag dat Amerika, met een begrotingstekort van 4% failiet zou gaan, maar Frankrijk en Duitsland, met tekorten van 3.5% niet.
pi_47354647
Ik draai nu een jaar of 8 mee op dit soort fora, en in al die tijd heb ik het ene topic na het andere topic over het faillisement van de VS meegemaakt. Blijkbaar zijn mensen niet in staat om met cijfers om te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:08:38 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47354939
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:59 schreef Lyrebird het volgende:
Ik draai nu een jaar of 8 mee op dit soort fora, en in al die tijd heb ik het ene topic na het andere topic over het faillisement van de VS meegemaakt. Blijkbaar zijn mensen niet in staat om met cijfers om te gaan.
Och, je kunt niet zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Maar faillissement, nee.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:13:15 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47355081
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:08 schreef Lemmeb het volgende:
Och, je kunt niet zeggen dat er helemaal niets aan de hand is. Maar faillissement, nee.
Hypotheken zijn vaak voor een groot deel door de overheid gedekt. Dat is het laatste wat een regering wil, een hypothekencrisis. Is ook weer de oorzaak voor het onverantwoordelijke gedrag, natuurlijk.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:18:10 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47355253
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:08 schreef Lemmeb het volgende:

Faillisement is ook een te groot woord. Maar dat ze een tijd de broekriem zullen moeten aanhalen zit er dik in.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:23:19 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47355430
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:18 schreef gronk het volgende:
Faillisement is ook een te groot woord. Maar dat ze een tijd de broekriem zullen moeten aanhalen zit er dik in.
Gewoon een recessie dus.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:30:05 #115
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47355638
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gewoon een recessie dus.
Mnjaaaa.... dat lijkt me te kort door de bocht. Kijk, het aardige van die macro-cijfers is dat ze 'n gemiddelde zijn over allerlei sectoren. Wat ook betekent dat het best kan zijn dat er voor 't merendeel van de bedrijven relatief weinig aan de hand is, maar dat consumenten meer dan gemiddeld moet afzien. Vergelijk 't maar met nederland...
pi_47355883
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 22:33 schreef PJORourke het volgende:
Dat is het vreemde idd. Een "failliet" VS zorgt voor relatief meer shit in de rest van de wereld dan in de VS zelf. Drie voorbeelden:
- bij extreme risk aversion gaat kapitaal juist richting de VS
- de defensie/economie nexus krijgt een grote klap
- de VS is niet al te afhankelijk van exports
- etc.

Iig, een grote schoonmaak is af en toe nodig.
pi_47355977
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:30 schreef gronk het volgende:

[..]

Mnjaaaa.... dat lijkt me te kort door de bocht. Kijk, het aardige van die macro-cijfers is dat ze 'n gemiddelde zijn over allerlei sectoren. Wat ook betekent dat het best kan zijn dat er voor 't merendeel van de bedrijven relatief weinig aan de hand is, maar dat consumenten meer dan gemiddeld moet afzien. Vergelijk 't maar met nederland...
Klopt. Er zijn twee (drie) Amerikaanse sectoren die in zwaar weer verkeren. De eerste sector bestaat uit hypotheekverstrekkers die met dollartekens in hun ogen foute hypotheken hebben afgesloten. De tweede sector bestaat uit zogenaamde hedgefunds, die heel ontransparant te werk gaan. Ik verwacht daar nog wel een beurscorrectie van. Een derde "sector" bestaat uit consumenten die een te hoge hypotheek hebben afgesloten. Over de gehele linie draaien andere sectoren als een tiet. Zelfs General Motors maakt weer winst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:47:07 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47356161
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn twee (drie) Amerikaanse sectoren die in zwaar weer verkeren. De eerste sector bestaat uit hypotheekverstrekkers die met dollartekens in hun ogen foute hypotheken hebben afgesloten. De tweede sector bestaat uit zogenaamde hedgefunds, die heel ontransparant te werk gaan. Ik verwacht daar nog wel een beurscorrectie van. Een derde "sector" bestaat uit consumenten die een te hoge hypotheek hebben afgesloten. Over de gehele linie draaien andere sectoren als een tiet. Zelfs General Motors maakt weer winst.
Zolang de olie nog in dollars wordt afgerekend, denk ik dat 't amerikaanse bedrijfsleven helemaal niet zo ontevreden zal zijn met de huidige situatie, zolang het beperkt blijft tot de huizenmarkt, en je geen overslag krijgt van de bouw-sector naar de rest van de economie. Zoals gezegd, d'r zijn mensen die speculeren op een renteverlaging in de zomer, en een bijkomende koerscorrectie van de dollar. Wat helemaal niet verkeerd is voor 't amerikaanse bedrijfsleven... nog even en ze zijn weer een lage-lonen land.
pi_47356314
Banengroei blijft ook wel aardig in de VS terwijl verschillende sectoren idd veel mensen eruit gooien. Ook beginnen de lonen eindelijk aardig te stijgen. Iig, ik zie de rente nog wel een keer omhoog gaan voordat het verkeerd gaat.

Btw, Lyrebird, wat is het probleem met hedge funds? Er is niet echt veel transparantie maar er zijn nog niet echt problemen ofzo.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 00:04:58 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47356636

Dit

is dan weer een minder fijn plaatje.
pi_47356657
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:52 schreef pingu_ het volgende:
Btw, Lyrebird, wat is het probleem met hedge funds? Er is niet echt veel transparantie maar er zijn nog niet echt problemen ofzo.
Ik verwacht (pure speculatie) dat een van de waakhonden van de overheid binnenkort op gaat treden en meer openheid van zaken gaat eisen. Er gaat nogal wat geld om in hedge funds, en zo lang het allemaal lekker draait is iedereen tevreden. Maar als het echt fout gaat, dan kunnen hedge funds andere sectoren met zich mee trekken. Daar houd de Amerikaanse overheid niet van. Zoals je ziet lul ik er maar wat omheen. Ik weet er het fijne niet van.
pi_47356799
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 00:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik verwacht (pure speculatie) dat een van de waakhonden van de overheid binnenkort op gaat treden en meer openheid van zaken gaat eisen. Er gaat nogal wat geld om in hedge funds, en zo lang het allemaal lekker draait is iedereen tevreden. Maar als het echt fout gaat, dan kunnen hedge funds andere sectoren met zich mee trekken. Daar houd de Amerikaanse overheid niet van. Zoals je ziet lul ik er maar wat omheen. Ik weet er het fijne niet van.
Ik ook niet, maar ik las iig dat de SEC enkele dagen geleden was teruggefloten en ze zijn atm meer aan het pushen om het transparantieprobleem (in hoeverre die er is) buiten de overheid om te lossen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 00:24:51 #123
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47357113
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:41 schreef Lyrebird het volgende:
Zelfs General Motors maakt weer winst.
Hoe is het mogelijk. Als er een bedrijf shit verkoopt is dat het wel.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 00:29:36 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47357226
Als er één veelgemaakte en kostbare fout is gemaakt door niet amerikanen in de laatste pakweg 100 jaar is keer op keer te onderschatten hoe flexibel en aanpassingkundig de amerikaanse economie is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47357331
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 00:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Als er één veelgemaakte en kostbare fout is gemaakt door niet amerikanen in de laatste pakweg 100 jaar is keer op keer te onderschatten hoe flexibel en aanpassingkundig de amerikaanse economie is.
Ja, dat kon wel eens waar zijn. Oke, Amerikanen zijn allemaal gek ( ) en denken alleen in dollars, maar bij dezelfde problemen in Europa, zou ik alvast pleepapier hamsteren, terwijl ze daar na 2 jaar kwakkelen vrolijk verder groeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')