abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 10:05:11 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48206700
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:20 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Ok, maar dat is wel maar een deel van het verhaal. Zelfs onder de jaren dat Clinton een begrotingsoverschot had groeide de staatsschuld als een dolle. Social security, Medicaid, Medicare zijn de grote problemen en worden niet in het budget zelf gezet waardoor deze dus veel eerder in balans is.

Bush Sr. voerde btw belastingverhogingen door en Clinton had een campaign om ze te verlagen (om het vervolgens niet te doen.)
We zijn het er dus over eens dat het een vooroordeel is te zeggen dat de democraten de partij van Tax&Spend is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48207249
De Verenigde Staten zullen niet failliet gaan zolang andere landen het handelstekort van de VS blijven compenseren door dollars te kopen. Economie draait voor een groot gedeelte ook om vertrouwen en dat vertrouwen in de dollar moet er dan wel blijven. Wanneer een spleetoog zich bedenkt dat het misschien niet zo slim is om miljarden en miljarden yens om te zetten in dollars krijg je wellicht de poppen aan het dansen. Er hoeft maar door een bedrijf een grote som dollars op de markt gedumpt te worden en er kan een domino effect ontstaan. Wanneer het vertrouwen in de dollar weg is, kan het snel gaan. Dat is niet alleen de schuld van de VS, maar eigenlijk van de gehele wereld.
pi_48405718
meer dan 50% van de amerikanen leven van inkomsten van de staat, zoals uitkeringen, sociale programma's etc.
http://www.csmonitor.com/2007/0416/p01s04-usec.html

http://www.investors.com/editorial/editorialcontent.asp?secid=1501&status=article&id=261616917173110

de anti-communist Reagan heeft het wel een beetje kunnen verminderen in de jaren 80.
-
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:32:27 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48411593
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 05:26 schreef concac het volgende:
meer dan 50% van de amerikanen leven van inkomsten van de staat, zoals uitkeringen, sociale programma's etc.
Dat kan je niet zo stellen met dat ene plaatje. Ze krijgen een of andere vorm van steun, dat wil nog niet zeggen dat ze volledig leven op kosten van de staat.

Vergelijkheid met een cassiere in Nederland die huurtoeslag krijgt...

Dat beide lijnen bij elkaar geen 100% vormen zou toch ook e.e.a. moeten zeggen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:57:02 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48412393
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:32 schreef Napalm het volgende:

huurtoeslag
Medicare, medicaide, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:02:39 #157
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48412589
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Medicare, medicaide, etc etc
true, bedrijfstakpensioenen die door de staat zijn overgenomen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48412779
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We zijn het er dus over eens dat het een vooroordeel is te zeggen dat de democraten de partij van Tax&Spend is.
Op dit moment lijken de republikeinen in ieder geval de partij van don't tax & still spend.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_48412980
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Kijk vaar de aardigheid eens wat er gebeurt als de chinezen de yuan devalueren. Kejje lachen.
Dat is juist geen probleem, dan worden Amerikaanse goederen weer aantrekkelijker en Chineze minder. Is laatst nog gebeurd.
pi_48414010
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Dat is juist geen probleem, dan worden Amerikaanse goederen weer aantrekkelijker en Chineze minder. Is laatst nog gebeurd.
toen was de yuan t.o.v. de Amerikaanse dollar gerevalueerd, de Chinese munt duurder gemaakt t.ov. de Amerikaanse dollar, al was het te mager om groot effect te hebben eigenlijk, het maakt wel positief duidelijk dat China bereid is te onderhandelen over hun economische positie
  woensdag 18 april 2007 @ 23:37:10 #161
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48486064
quote:
Dow-Jonesindex op recordhoogte
` De Dow-Jonesindex bereikte vandaag
het hoogste niveau uit de geschiedenis
van Wall Street: 12803,84 punten,0,33%
hoger dan gisteren.De graadmeter werd
geholpen door de beter dan verwachte
resultaten van de bank JPMorgan Chase.

De koerswinsten werden iets gedrukt
door tegenvallende cijfers van Yahoo en
IBM.Het laatste record van de Dow-Jones
was van 20 februari,toen de index sloot
op 12786,64 punten.

Eind februari verloor de Dow door een
ingreep op de beurzen van China op één
dag meer dan 400 punten.Daar kwamen de
problemen met de huizenmarkt in de VS
later bij.Die klappen zijn nu verwerkt.
voor die laatste zin (hoewel-ie feitelijk correct is, maar allez).

Anyway, volgens mij is de kans best groot dat-de beurs voor 't einde van dit jaar als een plumpudding inelkaarzakt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48486338
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:37 schreef gronk het volgende:

[..]

voor die laatste zin (hoewel-ie feitelijk correct is, maar allez).

Anyway, volgens mij is de kans best groot dat-de beurs voor 't einde van dit jaar als een plumpudding inelkaarzakt.
Die kans is er. De vraag is, ben je bereid daar een fles wijn op te zetten, of houd je het bij geneuzel?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_48486576
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:37 schreef gronk het volgende:
Ja, dat denk ik ook al twee jaar. Maar kijk maar eens goed naar de winsten op de beurzen in de VS (ook NL trouwens) de laatste 20 jaar, dan zie je dat er zeker geen sprake is van een exorbitante groei. In die zin is er geen reden om aan te nemen dat de NYSE zware klappen hoeft te verwachten.
  woensdag 18 april 2007 @ 23:52:23 #164
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48486595
quote:
504 Teletekst wo 18 apr
Damrak omlaag door zwakke dollar
` Op de Europese beurzen kwam een einde
aan de rally van de afgelopen weken.
Veel beleggers verzilverden winsten uit
ongerustheid over de zwakke dollar.Ook
drukten teleurstellende kwartaalcijfers
uit de Verenigde Staten de stemming.

De koers van de $ staat weer onder druk $1,36 voor 1 ¤
Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Goud hikt ook weer tegen de $ 700
De signalen voor een evt krach lijken zich af te tekenen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_48486709
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:52 schreef digitaLL het volgende:
De signalen voor een evt krach lijken zich af te tekenen.
De grap aan een krach is dat die alleen achteraf signalen vooraf afgaf.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:03:05 #166
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48486997
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die kans is er. De vraag is, ben je bereid daar een fles wijn op te zetten, of houd je het bij geneuzel?
Moet jij niet allang in bed liggen van je pappie en mammie?

Serieus: ik moet zeggen dat ik wel verbaasd ben door de taaiheid en de veerkracht van de amerikaanse economie. D'r zijn mensen (amerikanen!) die al vanaf begin 2005 'n huizenkrach voorspellen en bijbehorende doom-'n-gloom voor de amerikaanse economie; het is nu 2007 en het lijkt erop dat alles netjes 'contained' blijft tot een paar dubieuze hypotheekverstrekkers die om zijn gevallen. 'zieke man' europa had met dat soort ellende allang in een inktzwarte recessie gezeten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:07:23 #167
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48487137
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:55 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

De grap aan een krach is dat die alleen achteraf signalen vooraf afgaf.
De grap van een krach is dat ie steeds anders is. De zwarte maandag van 87 een plotse ineenstorting. De sluipkrach van 2000 waarbij het maanden duurde maar de koersen wel bijna halveerden. Nu een aantal malen valse signalen, gewenning om vervolgens onverhoeds toe te slaan.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_48487153
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Moet jij niet allang in bed liggen van je pappie en mammie?
We hebben zes uur tijdsverschil. Ik ben nog aan 't werk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_48487198
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:07 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De grap van een krach is dat ie steeds anders is. De zwarte maandag van 87 een plotse ineenstorting. De sluipkrach van 2000 waarbij het maanden duurde maar de koersen wel bijna halveerden. Nu een aantal malen valse signalen, gewenning om vervolgens onverhoeds toe te slaan.
Ik dacht we afgelopen maandag onderuit zouden gaan, maar gelukkig was het precies andersom. Philips +5%, vandaag ASML +5%... Het gaat lekker zo.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:16:37 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48487404
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

We hebben zes uur tijdsverschil. Ik ben nog aan 't werk.
Een beetje fok!ken tijdens het werk, toemaar.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:17:16 #171
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48487432
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik dacht we afgelopen maandag onderuit zouden gaan, maar gelukkig was het precies andersom. Philips +5%, vandaag ASML +5%... Het gaat lekker zo.
Op tijd uitstappen natuurlijk. Natuurlijk wel even weten in welke valuta je uitstapt.
pi_48490463
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Een beetje fok!ken tijdens het werk, toemaar.
Een beetje? Dat gaat de hele dag door.
pi_48491564
Nogmaals, zolang de Chinezen vertrouwen houden in de dollar zal het allemaal wel loslopen daar met al die malafide hypotheekverstrekkers en leningmaatschappijen.
  donderdag 19 april 2007 @ 08:58:17 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48491827
Natuurlijk zal Amerika niet in elkaar zakken, geen enkele serieuze macht in de wereld heeft daar belang bij en daarom zal het ook niet gebeuren.

Vandaag stond er nog een stukje in het NRC.next. Volgens zo'n hoogleraar is het onvermijdelijk en nodig voor Amerika dat de dollarkoers gaat zakken zodat de industrie daar weer competitief wordt. Volgens hem is dat ongunstig voor Nederland (duh, dat kon ik zelf ook wel bedenken) en moet daarom (ja, ik viel bijna uit mijn stoel) de overheid en burgers in Nederland meer moeten gaan uitgeven en is het niet erg als we schulden maken

Dan komt de zegetocht van Kameraad Jan net op tijd, zal ik maar zeggen .

[ Bericht 71% gewijzigd door Klopkoek op 19-04-2007 10:16:17 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')