abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48046015
Wordt die vraag echt nog gesteld?

Op mijn drie sollicitatiegesprekken die ik heb gehad (en telkens aangenomen ) heb ik de vraag eigenlijk nog nooit gekregen.
pi_48075350
Ik kreeg 'm ook bij het intakegesprek.
En ik heb 'm ook heel netjes beantwoord: "Mijn enthousiasme over bepaalde zaken zorgt er soms voor dat ik voor anderen in mijn omgeving te veel opga in waar ik mee bezig ben."
En dat klopt ook wel.
pi_49432945
Ik mag over 2 weken ook op gesprek, voor een baan die ik echt graag wil. Dit topic komt dus handig van pas ;-) Al hoop ik niet dat deze domme vragen mij ook gesteld gaan worden
pi_49595527
Wat ik bijvoorbeeld aangeef is dat mijn sterke punt is, dat ik erg direct ben, maar dat dat soms een minpunt kan zijn, toch probeer ik daar op een goede manier mee om te gaan.

Of bijvoorbeeld: Ik ben erg perfectionistisch (pluspunt) maar ik moet soms dingen eerder loslaten.

Zo breng je een minpunt als een niet heel erg verschrikkelijk iets. Vind het ook altijd rotvragen.
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_49596428
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:47 schreef dragonkiss het volgende:
Wat ik bijvoorbeeld aangeef is dat mijn sterke punt is, dat ik erg direct ben, maar dat dat soms een minpunt kan zijn, toch probeer ik daar op een goede manier mee om te gaan.

Of bijvoorbeeld: Ik ben erg perfectionistisch (pluspunt) maar ik moet soms dingen eerder loslaten.

Zo breng je een minpunt als een niet heel erg verschrikkelijk iets. Vind het ook altijd rotvragen.
En de baas zal denken; goh wat een origineel antwoord weer..

Iets goeds noemen en er 'te' voor zetten maakt het niet automatisch slecht..
pi_49597110
ja, wat moet je anders, ik ben verder over het algemeen wel origineel, krijg altijd complimenten over de sollicitatiebrieven die ik schrijf, dat ze spontaan en dergelijke zijn.

Dus een keer niet origineel zijn lijkt me niet heel erg, vind het ook echt een klotevraag.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:07:21 #232
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49597285
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:47 schreef dragonkiss het volgende:

Minpunt: 'ik lees de rest van het topic niet, maar begin altijd direct te posten'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49597533
True, ook al heb ik de eerste pagina wel gelezen, maar had geen zin om 5 pagina's te lezen vandaag.
Rustig aan, niks forceren, het is dramaandagochtend....
pi_49620018
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef SpecialK het volgende:
Je genereert als werknemer te veel omzet waardoor het bedrijf gaat opvallen bij de belastingdienst. Dat's wel vervelend.
pi_49861056
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef Sessy het volgende:

[..]

vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:47:41 #236
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_52252811
Inderdaad een vervelende standaard vraag. Bij mijn laatste sollicitatie had ik me er niet echt op voorbereid en moest er dan ook even over nadenken. Weet niet meer wat er uit rolde. Ook stelden ze deze: 'Als we een collega van je bellen, wat zou hij dan over je vertellen?'
Er zit een haar in mijn glas
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:08:12 #237
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_52253446
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Inderdaad een vervelende standaard vraag. Bij mijn laatste sollicitatie had ik me er niet echt op voorbereid en moest er dan ook even over nadenken. Weet niet meer wat er uit rolde. Ook stelden ze deze: 'Als we een collega van je bellen, wat zou hij dan over je vertellen?'
irritante vraag zeg! gewoon zeggen dat je dat niet weet....
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_52255825
Op de slechte puntenvraag:
Mijn zwakke punt is dat ik steeds weer inga op uitnodigingen van recruiters die enkel domme dingen vertellen, domme vragen stellen, toch geen echte baan voor me hebben en me enkel voor niks laten opdraven; bij voorkeur op 2 uur reizen afstand van mijn woonplaats.

Op de collegavraag:
Hij zou zeggen dat ik een klootzak ben omdat ik aan zijn stoel zaagde. Want laten we eerlijk zijn: als ik zo'n goede baan had en zo goed betaald werd, dan zat ik hier niet.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_52274489
Ooooh, dit topic, ik was het kwijt.
Zal even melden, ik was op het laatste gesprek, en daar ging het alleen maar van 2 kanten inhoudelijk over de functie.
Een zéér ontspannen gesprek.

En weet je wat? Ik ben aangenomen en heb net mijn eerste werkweek achter de rug, en het ís me toch leuk
pi_55873691
Kon even zo snel geen ander topic hierover vinden, maar ik heb om 4 uur vandaag ook een sollicitatiegesprek.
Ik ben me daar zenuwachtig, vooral voor de vragen die ze stellen natuurlijk. Heb al wel een beetje nagedacht over wat nou precies mijn zwakke en sterke punten zijn. Hopelijk zal het goed gaan, want ik wil er echt graag werken! Ik maak het mezelf alleen maar moeilijker door er zoveel over na te denken en te stressen ben ik bang. Laat me aub vriendelijk blijven, duidelijk praten en niet te lang nadenken over de antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 08-01-2008 14:52:57 ]
  Boks-Chick dinsdag 8 januari 2008 @ 14:50:59 #241
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55873812
Succes!

en volg inderdaad het advies in je laatste zin
lolwut
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:52:32 #242
85962 ioko
I Appear Missing
pi_55873869
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Kon even zo snel geen ander topic hierover vinden, maar ik ga om 4 uur vandaag ook solliciteren.
Ik ben me daar zenuwachtig, vooral voor de vragen die ze stellen natuurlijk. Heb al wel een beetje nagedacht over wat nou precies mijn zwakke en sterke punten zijn. Hopelijk zal het goed gaan, want ik wil er echt graag werken! Ik maak het mezelf alleen maar moeilijker door er zoveel over na te denken en te stressen ben ik bang. Laat me aub vriendelijk blijven, duidelijk praten en niet te lang nadenken over de antwoorden.
Beetje nadenken mag hoor, kun je ook gewoon zeggen.

Wat bedoel je met vriendelijk blijven?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_55873934
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:52 schreef ioko het volgende:

[..]

Beetje nadenken mag hoor, kun je ook gewoon zeggen.

Wat bedoel je met vriendelijk blijven?
Maar niet te lang nadenken natuurlijk. En met vriendelijk blijven bedoel ik hem/haar met u aanspreken en niet vloeken en dergelijke. Maar dat laaste lijkt me niet dat daar aanleiding voor is, dus dat zal wel goedkomen.

En het is mijn eerste sollicitatiegesprek ever, dus ik weet niet precies wat ik kan verwachten.
Ik denk dat ik er ongeveer 5 minuten van te voren zal zijn. Dat is wel goed lijkt me.
pi_55874121
Hoe lang duurt een sollicitatiegesprek eigenlijk gemiddeld?
  Boks-Chick dinsdag 8 januari 2008 @ 15:05:23 #245
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55874180
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar niet te lang nadenken natuurlijk. En met vriendelijk blijven bedoel ik hem/haar met u aanspreken en niet vloeken en dergelijke. Maar dat laaste lijkt me niet dat daar aanleiding voor is, dus dat zal wel goedkomen.

En het is mijn eerste sollicitatiegesprek ever, dus ik weet niet precies wat ik kan verwachten.
Ik denk dat ik er ongeveer 5 minuten van te voren zal zijn. Dat is wel goed lijkt me.
doe 10. dan kan je als dat nodig mocht zijn nog ff naar het toilet, kijken of alles nog zo zit als je wil (geen plots doorlopen mascara ofzo ) en kan je ff twee seconden rustig zitten voordat ze je komen halen.

Vijf minuten vind ik zelf lijken als 'nog op het nippertje' aanwezig. En je bent je speling onderweg kwijt (extra rode stoplichten en zulks)

Zelf zorg ik altijd dat ik iig een kwartier van te voren aanwezig ben.
lolwut
  Boks-Chick dinsdag 8 januari 2008 @ 15:06:12 #246
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55874199
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
ligt een beetje aan het bedrijf en functie, eerste gesprek meestal tussen een half uur tot een uur
lolwut
pi_55874310
Ik ben inmiddels toe aan mijn 2e leaseauto!

Mijn gesprekken gingen dus uitmuntend
pi_55875219
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Had er vanmiddag een van drie kwartier.
pi_55876763
Het ging beter dan verwacht. Ze zullen deze week nog van zich laten horen.
Het duurde niet bepaald lang, maar een kwartiertje. Ik was 10 minuten vroeg en liep dus maar een beetje door de winkel heen. Iets over 4 uur zochten ze me op (het waren 2 personen). En natuurlijk ook de vraag gekregen wat mijn goede en slechte eigenschappen zijn en of ik nog goed kon hoofdrekenen.

Ik wacht het af. Volgensmij heb ik wel een goede indruk achter gelaten, alleen op het eind was het eventjes ongemakkelijk. Maar ach, ik had ook al verteld dat het mijn eerste sollicitatie was. Ik weet niet of het nou een goed teken is dat ze me nog moeten bellen. Twee klasgenoten werd meteen bij het gesprek al gezegd dat ze aangenomen waren. Ik zie wel, het is niet overal hetzelfde natuurlijk.
pi_55876856
Krijg ik net een telefoontje... IK BEN AANGENOMEN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')