En wat is er onzinvol aan ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef King_of_Kool het volgende:
Zinvolle reacties krijg je alleen bij een zinvolle openingspost
quote:ik heb echt een hekel aan mensen die geen donor willen zijn
Ze snijden je ook met liefde open als je voor de rest al helemaal in puin ligt door een ongevalquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben donor. Maar ik vraag me wel iets af. Is het niet zo dat ze alleen je organen uit je gaan snijden als je in het ziekenhuis dood gaat en niet als je op straat neervalt?
Nee, dat mag niet van de wetquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Iedereen is nu toch standaard donor, tenzij je een formulier hebt ingevuld waarin je stelt géén donor te willen zijn?
Nope. Je moet zelf aan geven of je donor wilt zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
Iedereen is nu toch standaard donor, tenzij je een formulier hebt ingevuld waarin je stelt géén donor te willen zijn?
Kans is dus niet zo groot dat ze je ook daadwerkelijk gaan gebruiken...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ze snijden je ook met liefde open als je voor de rest al helemaal in puin ligt door een ongeval![]()
Mits je nog "leeft" als je in het ziekenhuis aan komt![]()
JA !quote:
Ach nee dat vind ik dan ook weer niet, maaruh waarom ben je geen donor dan ?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben ook geen donor.....maar ik zou er wel voor zijn dat als je zelf geen donor bent je ook niets ontvangt van een donor
Of je moet kunnen invullen dat je niet wilt worden opengesneden voor een nietdonor. Pleur me dan maar in de maas!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik ben ook geen donor.....maar ik zou er wel voor zijn dat als je zelf geen donor bent je ook niets ontvangt van een donor
Da's nu toch al het geval?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef Manneke_Pils het volgende:
Volledige donor.
Binnenkort verwisselen ze de hersenen en kan er een n00b in mijn lijf rondlopen.
Nee in sommige andere landen is datquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:47 schreef ScienceFriction het volgende:
In jou zou ik dan wel weer graag zitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:51 schreef ijsmeis het volgende:
U hebt 7 van de 8 vragen goed beantwoord..
En nu ff serieusquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik ben geen donor. Ik vind dat eng.
quote:Bedankt
Bedankt voor uw bestelling. De door u aangevraagde informatie wordt zo spoedig mogelijk verwerkt.
En dat allemaal door dit topicquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het formulier besteld. Ik wil het namelijk wel, maar ben er toendertijd, toen ik het formulier kreeg niet echt mee bezig geweest. (toen was ik 13-14 jaar ofzo)
[..]
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb het formulier besteld. Ik wil het namelijk wel, maar ben er toendertijd, toen ik het formulier kreeg niet echt mee bezig geweest. (toen was ik 13-14 jaar ofzo)
[..]
Gewoon een hersenspinsel dat mocht ik in het ziekenhuis komen dat ze niet hard hun best doen als ze erachterkomen dat ze dingen van en uit mijn lichaam kunnen hergebruikenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:51 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ach nee dat vind ik dan ook weer niet, maaruh waarom ben je geen donor dan ?
Als je maar op tijd in het ziekenhuis bent, krijg je een auto ongeluk en je zit 1,5 uur dood bekneld in je auto dan is de kans heel erg klein dat ze je gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Kans is dus niet zo groot dat ze je ook daadwerkelijk gaan gebruiken...
Daarvoor word ik toch niet donor.
Nee hoor, dat formulier krijg je gewoon als je 18 bent.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef ijsmeis het volgende:
Na je 12e toch al? Nee, 16, maar:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee hoor, dat formulier krijg je gewoon als je 18 bent.
Je hebt gelijk. Hmm. Vaag.quote:18e verjaardag
Staat iemand onder de 18 jaar nog niet geregistreerd, dan ontvangt hij in het jaar nadat hij 18 geworden is automatisch een donorformulier.
In maart/april van het jaar na het jaar dat je 18 werd, volgens mij. Dus alle 18-jarigen krijgen het omstreeks deze tijd. Jij bent van '87 volgens je profiel, dus heb je het in 2006 gekregen.quote:
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:54 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is de 1e ! dit topic nu die andere nog![]()
Hoeveel verdient dat nou?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:53 schreef hamkaastosti het volgende:
ik ben professioneel orgaandonor
Dat zou ik me toch moeten herinnerenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
In maart/april van het jaar na het jaar dat je 18 werd, volgens mij. Dus alle 18-jarigen krijgen het omstreeks deze tijd. Jij bent van '87 volgens je profiel, dus heb je het in 2006 gekregen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Gewoon een hersenspinsel dat mocht ik in het ziekenhuis komen dat ze niet hard hun best doen als ze erachterkomen dat ze dingen van en uit mijn lichaam kunnen hergebruiken
Lui... lui... Er zijn dagen dat ik er niet mee bezig ben. En dan resulteert dat in het nog niet opsturen van een donorcodicil.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:37 schreef paultjuhhh het volgende:
Zo dat wou ik even kwijt, ik hoop zinvolle reacties te krijgen op de niet donor mensen onder ons of waren jullie alleen maar te lui om dat formuliertje in te vullen ?
Zo werkt het ook echt he...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.
Ok je wilt niet serieus doen, daagquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:56 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Nee, flikker maar op. Ik doe daar sowieso niet aan mee. Ik zal zeker 4 x in de week sporten, en er iemand anders vervolgens mee laten pronken. Kom op zeg.
je kan ook zo denken dat je iemand anders er mee kan helpenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:58 schreef longinus het volgende:
Waarom zou ik ze gratis weggeven als er flink meer verdiend wordt
Geef mij nu een miljoen of zo en na mijn dood mogen ze me leegplunderen.
quote:
Zonde !quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Lui... lui... Er zijn dagen dat ik er niet mee bezig ben. En dan resulteert dat in het nog niet opsturen van een donorcodicil.
Nou mag je mij wat mij betreft best een doodsverwensing doen toekomen, maar dan hou ik mijn organen lekker zelf.
V.
Mensen zullen er vast een reden voor hebben , die wil ik ook graag horen in dit topicquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:00 schreef Jo0Lz het volgende:
Ben al een hele poos donor.
Vind het wel ver gaan om direct een hekel te hebben aan mensen die het niet zijn. Ze zullen daar best een goede reden voor hebben. Dat ik die reden onzin vindt, dat is niet belangrijk.
Hmm dat weet ik niet zo snel ik had het meer erover als je zelf net dood bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]das eigenlijk mijn enige reden.....als een bekenden uit mijn omgevind nu een nier of long of wat dan ook nodig zou hebben doe ik het zo zonder twijfelen
kzou het niet weten. heb m'n ogen laatst al een keer verkocht. Wanneer ik helemaal leeg ben laat ik me omscholen tot racepakquote:
Waarom?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:43 schreef -skippybal- het volgende:
Van mij mogen zo ongeveer alles hebben, behalve m'n ogen en huid. Dat vind ik smerig.
Dat dan weer wel inderdaadquote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]das eigenlijk mijn enige reden.....als een bekenden uit mijn omgevind nu een nier of long of wat dan ook nodig zou hebben doe ik het zo zonder twijfelen
1e goeie punt wat ik heb gehoordquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef ANWB het volgende:
Van mij krijgen ze helemaal niks, slecht voor de vergrijzing.![]()
Ik denk dat je die mensen al grotendeels weg hebt gejaagd door te zeggen dat je een hekel aan ze hebt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:01 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Mensen zullen er vast een reden voor hebben , die wil ik ook graag horen in dit topic
Daaromquote:
Toch blijft het smerigquote:Huid halen ze echt niet op zichtbare plekken weg.
Niet met m'n ogen fucken.quote:En vanje ogen gebruiken ze alleen het netvlies. Wanneer dat weg is zie je het niet eens.
Dat zeg ik ook altijd tegen die chick die euro's komt halen voor de kankerverenigingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef ANWB het volgende:
Van mij krijgen ze helemaal niks, slecht voor de vergrijzing.![]()
En waarom zouden ze je ogen niet mogen gebruiken ? niet flauw bedoelt maar dood is dood of denk je je ogen nog in de hemel ofzo nodig te hebbenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Daarom
[..]
Toch blijft het smerig
[..]
Niet met m'n ogen fucken.
Voor de rest mogen ze alles hebben, maar dat niet.
Slecht punt ja, als je dood bent weet je niet meer wat wel of niet prettig is , je voelt niets weetjewel. Dus leg me maar uit wat er onprettig is als ze iets bij je weghalen als je dood bentquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef addie het volgende:
[..]
En dat mensen gewoon het idee niet prettig vinden is geen goed punt?
Gewoon ik vind het niet echt een denderend plan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:05 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
En waarom zouden ze je ogen niet mogen gebruiken ? niet flauw bedoelt maar dood is dood of denk je je ogen nog in de hemel ofzo nodig te hebben. Leg uit.
Ja. Ik heb prachtige organenquote:
1. Het idee dat ik leeggeplukt wordt (of familie van me als die zouden overlijden) vind ik niet prettig.. Ik zou bijvoorbeeld bij familie het idee hebben dat zijn of haar lichaam is geschonden..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:06 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Slecht punt ja, als je dood bent weet je niet meer wat wel of niet prettig is , je voelt niets weetjewel. Dus leg me maar uit wat er onprettig is als ze iets bij je weghalen als je dood bent
Zou er nog maar een keer over nadenken , en bedenken hoe blij je zelf zou zijn met organen als je die nodig hebt ...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Gewoon ik vind het niet echt een denderend plan.
1. dood is dood, of je nou weggeplukt word of niet, je word toch onder de grond gelegd dus kunnen ze beter nog wat nuttigs met je doenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:08 schreef addie het volgende:
[..]
1. Het idee dat ik leeggeplukt wordt (of familie van me als die zouden overlijden) vind ik niet prettig.. Ik zou bijvoorbeeld bij familie het idee hebben dat zijn of haar lichaam is geschonden..
2. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat ze hun uiterste best doen als de kans toch klein is dat ik blijf leven
3. Ik vind het simpelweg een raar idee
Ja daarom stel ik dus, zeg 90 procent, beschikbaar.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:09 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Zou er nog maar een keer over nadenken , en bedenken hoe blij je zelf zou zijn met organen als je die nodig hebt ...![]()
En ik vind het respectloos, mijn mening, simpelquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
1. dood is dood, of je nou weggeplukt word of niet, je word toch onder de grond gelegd dus kunnen ze beter nog wat nuttigs met je doen
2. dat snap ik niet
3. wat is er nou raar aan![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:38 schreef CodeCaster het volgende:
mijn lever en longen willen ze niet
Ik zeur niet, ik discussier dit is een forumquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja daarom stel ik dus, zeg 90 procent, beschikbaar.
Inclusief een een groot sporthart en dikke longinhoud. Niet zeuren dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |