abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46972255
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:11 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel beter weet. Met het verlies van een nationaliteit raak je immers de mogelijkheid kwijt om allerlei rechten uit te oefenen die je als burger van dat land hebt. Het kan verstrekkende gevolgen hebben.
Maar dat maakt het nog geen dwangmiddel. Een Nederlander verliest dan Marokkaanse privileges.
Marokko kan mij ook op een lijst persona-non-grata zetten. Dat zou voor mij verstrekkende gevolgen hebben. Toch maakt dat niet dat Marokko mij als Nederlander de wet voor kan schrijven.

Als ik Grieks Cyprus bezoek verlies ik Turkse privileges (als dat nog geldt: je mocht Turkije niet in met een stempel van GC in je paspoort). Dat dwingt mij echter tot niets, het verbiedt mij ook niets.

Als de VS je op de zwarte lijst zet heeft dat ook verstrekkende gevolgen, maar dat is geen reden om onze wetgeving afhankelijk te maken, of politieke rechten van onze Nederlanders afhankelijk te maken van chantagemiddelen die buitenlanden kunnen uitoefenen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46972268
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:17 schreef SlimShady het volgende:
als ik er niet leef/woon/werk hoef ik de nationaliteit van dat land niet
dus kom maar op met die wet. zelfs als het een diplomatiek relletje wordt tussen landen.
Dus omdat jij iets niet hoeft, mogen andere mensen het ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46972366
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

waarom zou je ervoor kiezen? de dubbele nationaliteit bedoel ik.
pi_46972377
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:20 schreef SlimShady het volgende:

[..]

waarom zou je ervoor kiezen?
Het bied zekerheid. Arib heeft dat zeer mooi uitgelegd in Nova gister.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:21:23 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46972384
Ik vind het wel erg opvallend dat niemand hier gaten in het artikel uit de OP kan schieten, maar men liever komt met citaatjes uit de azijnbode als tegenargument.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46972444
met één paspoort heb ik zekerheid. als ze bij de douane moeilijk gaan wegens hun vage regels wetten, wil ik er niet eens meer in.
pi_46972495
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:23 schreef SlimShady het volgende:
met één paspoort heb ik zekerheid. als ze bij de douane moeilijk gaan wegens hun vage regels wetten, wil ik er niet eens meer in.
Nee, jij niet, en dus mogen andere mensen die er een andere mening erover hebben niet van genieten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46972545
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het bied zekerheid. Arib heeft dat zeer mooi uitgelegd in Nova gister.
Arib zat te zeiken.
Ze heeft en Nederlands paspoort, maar wil dat Marokkaanse houden "voor als Wilders aan de macht komt". Ze vond de "discussie bedreigend"..
WTF, zij bedreigd? Wilders wordt bedreigd, zij niet.
Het kind is helemaal de weg kwijt: wat is er bedriegend aan één paspoort te hebben? Gaat ze er dood van?

Dat ze met zo'n inhopudsloos kul-argument aankomt geeft aan hoe krankzinnig de hele discussie is. Ik vertel je: er is niets bedreigends aan het (alleen) hebben van een Nederlands paspoort.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_46972650
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:26 schreef Masterix het volgende:

[..]

Arib zat te zeiken.
Ze heeft en Nederlands paspoort, maar wil dat Marokkaanse houden "voor als Wilders aan de macht komt". Ze vond de "discussie bedreigend"..
WTF, zij bedreigd? Wilders wordt bedreigd, zij niet.
Het kind is helemaal de weg kwijt: wat is er bedriegend aan één paspoort te hebben? Gaat ze er dood van?

Dat ze met zo'n inhopudsloos kul-argument aankomt geeft aan hoe krankzinnig de hele discussie is. Ik vertel je: er is niets bedreigends aan het (alleen) hebben van een Nederlands paspoort.
Nee hoor, ze uit precies de mening van een groot deel van de vooral hoogopgeleide Marokkanen. Wilders is beangstigend, zijn ideeén zijn beangstigend, net als jij ideeén van bepaalde moslims beagstigend vind. Maar nee, nu bepaalde Marokkanen Wilders als een bedreiging zien, is dat vreemd? Ik zie Wilders ook zeker als een bedreiging voor mijn rechten, dat is een feit, kan je wel leuk afdoen met dat Wilders heel zielig is omdat hij zelf in een kut-situatie zit, maar dat heeft er niets mee te maken. Mijn tweede nationaliteit bied een soort van toevluchtsoord in tijden van nood, die er zeker zullen zijn als Wilders aan de macht komt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46972653
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik mag geen Marokkaans paspoort (ook al zou ik het willen) want ik ben niet van dat "ras". (wat het argument lijkt te zijn: Marokkaan zijn is automatisch verplicht als je voorouders dat waren...)
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 13:30:08 #36
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46972687
Als ik de wetten zo lees zou het dus peanuts moeten zijn om van de dubbele nationaliteit af te komen. Waarom dan zo panisch doen? De drogreden dat het niet kan is blijkbaar duidelijk, dus waarom niet gewoon eerlijk en open vertellen waarom ze marokkaan willen blijven?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:30:37 #37
80268 kLowJow
That's Gay
pi_46972701
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vind het wel erg opvallend dat niemand hier gaten in het artikel uit de OP kan schieten, maar men liever komt met citaatjes uit de azijnbode als tegenargument.
Vind ik niet zo opvallend. Hoeveel experts op het gebied van Marokkaanse wetgeving, nationaliteitenrecht en de invulling die Marokko hier in de praktijk aan geeft zullen hier rondlopen?
pi_46972719
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:29 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik mag geen Marokkaans paspoort (ook al zou ik het willen) want ik ben niet van dat "ras". (wat het argument lijkt te zijn: Marokkaan zijn is automatisch verplicht als je voorouders dat waren...)
Nee hoor, je kan ook Marokkaan worden als je geen Marokkaanse ouders hebt.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:31:30 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46972730
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn tweede nationaliteit bied een soort van toevluchtsoord in tijden van nood, die er zeker zullen zijn als Wilders aan de macht komt.
Da's natuurlijk precies wat Wilders wil horen!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:31:44 #40
80268 kLowJow
That's Gay
pi_46972739
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:30 schreef freud het volgende:
Als ik de wetten zo lees zou het dus peanuts moeten zijn om van de dubbele nationaliteit af te komen.
Als ik de wetten zo lees lijkt het me erg lastig.
pi_46972747
quote:
Als ik de wetten zo lees zou het dus peanuts moeten zijn om van de dubbele nationaliteit af te komen. Waarom dan zo panisch doen? De drogreden dat het niet kan is blijkbaar duidelijk, dus waarom niet gewoon eerlijk en open vertellen waarom ze marokkaan willen blijven?
Omdat het niet kan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46972766
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's natuurlijk precies wat Wilders wil horen!
Dat zal best, en nu?
Allah Al Watan Al Malik
  FOK!fotograaf dinsdag 6 maart 2007 @ 13:34:47 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46972866
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat het niet kan.
quote:
Artikel 19 behandelt verlies van de Marokkaanse nationaliteit. Dat gaat per decreet. Het eerste lid stelt dat meerderjarige Marokkanen die vrijwillig een buitenlandse nationaliteit hebben verworven, via een decreet toestemming kunnen krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit.
Het kan dus wel, maar de marokkaanse overheid _wil_ het dus blijkbaar niet.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46972868
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze uit precies de mening van een groot deel van de vooral hoogopgeleide Marokkanen. Wilders is beangstigend, zijn ideeén zijn beangstigend, net als jij ideeén van bepaalde moslims beagstigend vind. Maar nee, nu bepaalde Marokkanen Wilders als een bedreiging zien, is dat vreemd? Ik zie Wilders ook zeker als een bedreiging voor mijn rechten, dat is een feit, kan je wel leuk afdoen met dat Wilders heel zielig is omdat hij zelf in een kut-situatie zit, maar dat heeft er niets mee te maken.
Dan (ik ben nooit een hogopgeleide Marokkaan tegengekomen die aan dat marokkaanse paspoort hechtte maar goed) zijn die "hoogopgeleide Marokkanen" gewoon dom. Paranoia. Gek.
Wilders bedreigd niemand. Hij wordt bedreigd.
Ga niet opblazen vergelijken met paspoort en rare "privileges" afpakken, niemand hoeft te vrezen voor zijn leven door Wilders ideeën.

Ja, dat sommige Marokkanen Wilders als bedreiging zien is vreemd, ziek zelfs. Dan heb je een erg verstoord beeld van de werkelijkheid.
En snap je weinig van het Nederlandse systeem (als Arib, die nachtmerries heeft van "Wilders aan de macht"...
Bang zijn voor je spiegelbeeld heet dat)
pi_46972912
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:34 schreef freud het volgende:

[..]

[..]

Het kan dus wel, maar de marokkaanse overheid _wil_ het dus blijkbaar niet.
En als de Marokkaanse overheid het niet wil, kan het dus niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46972955
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:18 schreef sigme het volgende:

Maar dat maakt het nog geen dwangmiddel.
Natuurlijk wel! Dat iemand naast de Marokkaanse nationaliteit ook de Nederlandse heeft, maakt het nog niet minder erg als hij de Marokkaanse verliest. Hij kan zijn hele toekomst wel in Marokko gepland hebben. Er langer dan een paar maanden willen verblijven, er grond willen kopen, er willen werken, zich verkiesbaar willen stellen, er een hypotheek en verzekeringen willen nemen, er willen hertrouwen, er kinderen adopteren, etc, etc.

Mensen die in zo'n afhankelijke positie verkeren zouden onder geen voorwaarde bewindspersoon moeten kunnen worden.
pi_46973009
quote:
Het gaat blijkbaar over onderbuikgevoelens: wantrouwen tegen het westen of zo...

Door deze rare wetgeving kan je je, als je toevallig Marokkaanse voorouders hebt, nooit 100% Nederlander voelen blijkbaar.
Daarnaast kom je ook nog uit een cultuur waarin de islam dominant is, en de wetten van de islam gaan altijd boven die van je thuisland, en al woon je in Nederland, dan nog heb je verplichtingen aan Marokko (je kan niet eens zelf een naam kiezen voor je kind bijvoorbeeld!!!), ik begrijp wel dat vele, vooral 2e generatie-Marokkanen geen idee hebben waaraan zij zich te houden hebben...
pi_46973093
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:34 schreef Masterix het volgende:
Dan (ik ben nooit een hogopgeleide Marokkaan tegengekomen die aan dat marokkaanse paspoort hechtte maar goed) zijn die "hoogopgeleide Marokkanen" gewoon dom. Paranoia. Gek.
Wilders bedreigd niemand. Hij wordt bedreigd.
Ga niet opblazen vergelijken met paspoort en rare "privileges" afpakken, niemand hoeft te vrezen voor zijn leven door Wilders ideeën.

Ja, dat sommige Marokkanen Wilders als bedreiging zien is vreemd, ziek zelfs. Dan heb je een erg verstoord beeld van de werkelijkheid.
En snap je weinig van het Nederlandse systeem (als Arib, die nachtmerries heeft van "Wilders aan de macht"...
Bang zijn voor je spiegelbeeld heet dat)
Ah, een typisch betoog van een persoon die niet geraakt word door de rondvliegende spuugspetters van Wilders, en het daarom helemaal niets kan schelen dat andere mensen in hun rechten geschonden worden. Dat noemt men ook wel hypocriet. Nog afgezien van het feit dat je hier een groep mensen die gewoon een andere mening hebben, bestempelt als gek en dom. De meeste zullen twintig keer slimmer zijn dan jezelf, maargoed. Je bent hierbij een hoogopgeliede Marokkaan tegengekomen die aan de Marokkaanse nationaliteit hecht, iets wat verschilt van het Marokkaanse paspoort. Nationaliteit = geen paspoort namelijk. Wilders staat voor achterstelling van niet-westerse immigranten, tevens staat hij voor een andere behandeling van niet-westerse immigranten en hij staat voor moslimhaat, want ja dat is het gewoon. Dat ervaar ik als een bedreiging, als hij aan de macht komt, zou hij welleens kunnen handelen en dan treft het mij en vele anderen in het dagelijks leven. Dan heb ik liever een land waar ik mij weer veilig voel, totdat de Neerlandse hype weer over is. Dat kan jij raar, vreemd, paranoide, gek, dom of wat dan ook vinden, maar het is een onzeker beeld over de toekomst over Nederland, een pessimistisch beeld over Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973138
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:39 schreef Masterix het volgende:

[..]

Het gaat blijkbaar over onderbuikgevoelens: wantrouwen tegen het westen of zo...

Door deze rare wetgeving kan je je, als je toevallig Marokkaanse voorouders hebt, nooit 100% Nederlander voelen blijkbaar.
Daarnaast kom je ook nog uit een cultuur waarin de islam dominant is, en de wetten van de islam gaan altijd boven die van je thuisland, en al woon je in Nederland, dan nog heb je verplichtingen aan Marokko (je kan niet eens zelf een naam kiezen voor je kind bijvoorbeeld!!!), ik begrijp wel dat vele, vooral 2e generatie-Marokkanen geen idee hebben waaraan zij zich te houden hebben...
Mag ik even hard lachen om deze leugens? Mijn ouders hadden mij ook Jan of Peter kunnen noemen. En wat hebben wetten van de Islam met verplichtingen aan Marokko te maken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_46973170
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En als de Marokkaanse overheid het niet wil, kan het dus niet.
Nee, hier stopt de discussie niet mee.
De vele nadelen aan dit soort "dubbele nationaliteit" (die jij niet lijkt te willen zien, anderen wel) is vandaag bv voor CDA en PvdA reden de praktijk te proberen te veranderen.
Er kan bijvoorbeeld diplomatie gebruikt worden om de Marokkaanse overheid te bewegen hun wetten herin aan te passen: wij zullen dat hier ook doen.

Zoals het nu gaat is het gewoon niet oké.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')