abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47059168
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Weet ik. Maar volgens mij was het probleem eerder dat de wet in de praktijk niet uitvoerbaar bleek.
[..]

Er staat me nog wel iets van bij. Was het niet dat ze Geroge Bush hadden aangeklaagd? Heb jij trouwens een goede link naar meer info over hoe dit ook alweer zat? Ik heb al even snel gezocht, maar kon absoluut niks vinden.
Niet doorgelezen: http://www.law.kuleuven.ac.be/iir/nl/opinies/JWyerodiaVK.pdf

Gezocht op sharon veroordeeld Belgie, aangezien Sharon werd aangeklaagd & veroordeeld onder die wetgeving.

En nou ga ik piepers jassen .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:33:08 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47059414
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:24 schreef sigme het volgende:
Eigenschappen die door een instantie buiten Nederlandse juridistrictie op je conduitestaat geschreven zijn?
In elk geval eigenschappen waar ik zelf vrij weinig aan kan veranderen. Geslacht, bepaalde physieke kwaliteiten, je kent het wel.
quote:
Kijk, wat mij betreft mogen ze iedereen die in een paaps kerkboek voorkomt uitsluiten van politieke bevoegdheden, en zolang we die vijanden van eigen bodem niet eens aanpakken hoor je mij niet over Marokkanen, die er notabene vaak nog minder aan kunnen doen.
Dat laatste valt nog maar te bezien. Volgens mij kunnen ze er namelijk alles aan doen, alleen ontbreekt gewoon de wil er wat aan te doen.

Anyway, of ze er zelf wel of niks aan kunnen doen is verder ook niet zo relevant. Dat is vooral het probleem van die Marokkanen, en dat wil ik ook graag zo houden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_47059446
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik wil er nog wel even bij vermelden dat we in eerste instantie natuurlijk beginnen zonder uitzonderingen (of misschien een uitzondering voor EU-landen). Maar mocht de uitzonderlijke situatie zich toch voordoen (en ik acht dat zéér onwaarschijnlijk) dat Noord-Korea zich zoiets geks in de bol haalt als jij hierboven omschreef, dan zien we tegen die tijd wel weer wat we dan doen. Je hebt in zo'n geval meerdere mogelijkheden.

Maar nogmaals, vooralsnog is het door jou geschetste een nogal hypothetische, onrealistische gang van zaken. Bovendien, kun je op elke wet wel dit soort onrealistische uitzonderingen gaan verzinnen, maar dat maakt die wetten nog niet minder nodig.
Ik onderbreek het aardappel schillen wel even.

Jij lijkt te denken dat we nu de mogelijkheid niet hebben om mensen met dubbele nationaliteit om die reden uit te sluiten als bewindspersoon. Dat klopt niet, we hebben die mogelijkheid wel. ALS we in voldoende mate (genoeg politici daarvan overtuigd) ervan overtuigd zijn dat dubbele nationaliteit teveel risico inhoudt DAN is het bezwaarlijk, zoals ook ander 'schijnbare belangenverstrengelingen' dat zijn.
Daarvoor is geen wet nodig. Als er een wet is deze niet van toepassing verklaren als dat even niet zo schikt is wel heel problematisch.

Door een wet creëer je een probleem (meerdere, eigenlijk), voor een regel die die wet niet nodig heeft: die heeft alleen maar dráágvlak nodig .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:44:43 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47059906
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik onderbreek het aardappel schillen wel even.

Jij lijkt te denken dat we nu de mogelijkheid niet hebben om mensen met dubbele nationaliteit om die reden uit te sluiten als bewindspersoon.
Nou, dat is niet helemaal wat ik denk. Ik ken de exacte regeltjes niet op dit vlak, maar die boeien me ook niet zo. Waar het mij om gaat is dat het in de praktijk simpelweg onmogelijk is om een dergelijk bezwaar in te dienen, wat er theoretisch gezien ook mogelijk zou zijn of juist niet, omdat al die politiek correcte figuren in de Kamer van de notie alleen al stijl achterover slaan. Je hebt toch gezien toch hoe die kamervoorzitster, Verbeet ofzo, reageerde? Een regelrechte schande natuurlijk.

Daarom zou ik graag zien dat hier eens lang en goed over nagedacht wordt (waarbij men uiteraard maar tot één conclusie kan komen, namelijk de mijne ) en dat eea expliciet op papier wordt vastgelegd.
pi_47059948
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In elk geval eigenschappen waar ik zelf vrij weinig aan kan veranderen. Geslacht, bepaalde physieke kwaliteiten, je kent het wel.
Er zijn allerlei eigenschappen die jou ongeschikt maken voor vanalles.
Maar er zijn er geen die maken dat je niet gekozen zou mogen worden, geen dat je niet mag kiezen, en geen die maken dat je geen bestuurder mag worden. Tenzij het stemrecht je ontnomen is; maar ik dacht niet dat dat ooit gedaan is bij iemand van jou leeftijd (behalve bij gekken, maar dan als handelingsonbekwaamheid).
quote:
Anyway, of ze er zelf wel of niks aan kunnen doen is verder ook niet zo relevant. Dat is vooral het probleem van die Marokkanen, en dat wil ik ook graag zo houden.
Je kan niet van twee walletjes blijven eten. Het zijn Nederlanders, anders vervalt het hele punt van discussie.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 08-03-2007 17:51:12 ]
pi_47060108
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, dat is niet helemaal wat ik denk. Ik ken de exacte regeltjes niet op dit vlak, maar die boeien me ook niet zo. Waar het mij om gaat is dat het in de praktijk simpelweg onmogelijk is om een dergelijk bezwaar in te dienen, wat er theoretisch gezien ook mogelijk zou zijn of juist niet, omdat al die politiek correcte figuren in de Kamer van de notie alleen al stijl achterover slaan. Je hebt toch gezien toch hoe die kamervoorzitster, Verbeet ofzo, reageerde? Een regelrechte schande natuurlijk.

Daarom zou ik graag zien dat hier eens lang en goed over nagedacht wordt (waarbij men uiteraard maar tot één conclusie kan komen, namelijk de mijne ) en dat eea expliciet op papier wordt vastgelegd.
Je wil dat de kamer in meerderheid het zo bezwaarlijk vindt dat ze er een wet op aannemen, maar zelfs maar de theoretische mogelijkheid doet de kamer in meerderheid achteroverslaan..

Het probleem is dráágvlak, politiek gesproken. Als dat draagvlak er *is*, is die wet niet nodig, en sterker nog: bezwaarlijk.
  donderdag 8 maart 2007 @ 17:56:37 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47060381
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Er zijn allerlei eigenschappen die jou ongeschikt maken voor vanalles.
Maar er zijn er geen die maken dat je niet gekozen zou mogen worden, geen dat je niet mag kiezen, en geen die maken dat je geen bestuurder mag worden.
Nee, dat klopt. Is gewoon een kwestie van mazzel. Magoed, de regeltjes omtrent het gekozen mogen worden en die omtrent het bestuurder mogen worden zijn natuurlijk wel verschillende setjes regeltjes.

Anyway, het ging mij meer om functies in het algemeen. Ik mag bijvoorbeeld geen luchtverkeersleider of piloot worden. En ik zou niet weten waarom er voor zulke functies wel restricties mogen gelden, maar voor de functie van landsbestuurder niet.
quote:
(behalve bij gekken, maar dan als handelingsonbekwaamheid).
Nou, vergelijk zo'n dubbele nationaliteit bij landsbestuurders dan maar gewoon met handelingsonbekwaamheid bij het passief stemrecht.
quote:
Je kan niet van twee walletjes blijven eten. Het zijn Nederlanders, ander vervalt het hele punt van discussie.
Ik kan niet van twee walletjes blijven eten?
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:01:34 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47060551
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 17:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Je wil dat de kamer in meerderheid het zo bezwaarlijk vindt dat ze er een wet op aannemen, maar zelfs maar de theoretische mogelijkheid doet de kamer in meerderheid achteroverslaan..
Hier had ik zelf ook al over nagedacht. Maar ik denk dat men tot andere conclusies komt als men even de tijd heeft om er goed over na te denken en zich bewust te worden van alle consequenties van de dubbele nationaliteit. Daarom is het maar goed dat Wilders dit aangekaart heeft.
quote:
Het probleem is dráágvlak, politiek gesproken. Als dat draagvlak er *is*, is die wet niet nodig, en sterker nog: bezwaarlijk.
Ook als het draagvlak er is, vind ik zo'n wet wel gewenst. Ik wil namelijk voorkomen dat dat draagvlak op korte termijn verdwijnt als binnenkort de halve kamer vol met Turken en Marokkanen komt te zitten.
  donderdag 8 maart 2007 @ 18:56:53 #234
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47062304
quote:
Ik heb het wel even doorgelezen (was maar één pagina) en nog wat andere bronnen opgezocht. En het heeft te maken met het principe van de 'universele rechtsmacht', hetgeen inderdaad, zoals ik al schreef voortkomt uit het internationale recht.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:00:43 #235
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47064812
quote:
Marokko houdt vast aan verplichte nationaliteit

RABAT (ANP) - De Marokkaanse regering is niet van plan haar standpunt met betrekking tot de verplichte nationaliteitstoekenning te wijzigen. De kwestie over de dubbele nationaliteit is een Nederlands probleem, stellen hoge functionarissen binnen de Marokkaanse overheid.

PvdA-vicepremier Wouter Bos gaf onlangs aan graag met de Marokkaanse overheid te praten over het opgeven van de nationaliteit. Volgens de Marokkaanse wet kan geen afstand worden gedaan van de Marokkaanse nationaliteit.

,,Marokkaan blijf je tot je dood, of je wilt of niet'', zeggen Marokkanen. De Marokkaanse nationaliteit blijft verplicht, verzekeren regeringsbronnen. Marokko vindt dat het toekennen van de nationaliteit behoort tot de soevereiniteit van de staat.

Standpunt
Tijdens het bezoek van toenmalig minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk aan Marokko in 2005 werd al gepraat over de dubbele nationaliteit. Ook toen hield Marokko vast aan het standpunt dat ieder land dit voor zijn eigen burgers moet bepalen.

In een nieuwe nationaliteitswet die wordt besproken in het Marokkaanse parlement, is sprake van enige keuzevrijheid. Volgens de nieuwe wet krijgen voor het eerst ook vrouwen die zijn getrouwd met een buitenlandse man de mogelijkheid de Marokkaanse nationaliteit over te dragen aan hun kinderen. Tot nu toe werd de nationaliteit uitsluitend door de man overgedragen.

In theorie bestaat voor Marokkaanse ouders in Nederland al de mogelijkheid hun kinderen de Marokkaanse nationaliteit te onthouden: door ze niet in te schrijven bij het Marokkaanse consulaat.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:07:47 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47065143
quote:
De kwestie over de dubbele nationaliteit is een Nederlands probleem, stellen hoge functionarissen binnen de Marokkaanse overheid.
MUAHAHAHA wat een debiele standpunten houden die Marokkanen er op na!

Nouja, ik vind het prima. Als dit een Nederlands probleem is, lossen we het ook naar eigen goeddunken op.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:10:32 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47065266
quote:
In theorie bestaat voor Marokkaanse ouders in Nederland al de mogelijkheid hun kinderen de Marokkaanse nationaliteit te onthouden: door ze niet in te schrijven bij het Marokkaanse consulaat.
Overigens wel mooi dat dit nu eindelijk erkend wordt. Dit legt de verantwoordelijkheid voor de dubbele nationaliteit van kinderen impliciet bij hun Marokkaanse ouders.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:11:57 #238
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47065340
Vandaag nog in de kutkrant: De Marokkaanse wet laat het opgeven van de nationaliteit niet toe. Nou, dat is aantoonbaar een leugen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:13:16 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47065390
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:11 schreef PJORourke het volgende:
Vandaag nog in de kutkrant: De Marokkaanse wet laat het opgeven van de nationaliteit niet toe. Nou, dat is aantoonbaar een leugen.
De azijnbode weer zeker? Wat een leugenachtige tyfuskrant is dat toch ook. Ze zouden hem moeten verbieden!
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:14:27 #240
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47065445
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:13 schreef Lemmeb het volgende:
De azijnbode weer zeker? Wat een leugenachtige tyfuskrant is dat toch ook. Ze zouden hem moeten verbieden!
Om een groot zanger te citeren: geef mij maar Trouw.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:19:49 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47065662
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Om een groot zanger te citeren: geef mij maar Trouw.
Joop Visser. Ken je ook dat nummer van hem over 'Politici', uit Kopspijkers meen ik?

Anyway, ik ben sowieso niet zo'n krantenlezer, maar ik had laatst een tijdje de Trouw en dat is ècht een goede krant.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:22:07 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47065755
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Joop Visser. Ken je ook dat nummer van hem over 'Politici', uit Kopspijkers meen ik?
Als ik een politici
op de televisie zie,
denk ik nou vooruit
dan stem ik die.
Maar als ik er dan nog één zie
dan denk ik ja of die of die,
maar dan moet je mij niet vragen wie.
pi_47065810
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Overigens wel mooi dat dit nu eindelijk erkend wordt. Dit legt de verantwoordelijkheid voor de dubbele nationaliteit van kinderen impliciet bij hun Marokkaanse ouders.
Is dat dan ooit niet erkend geweest? Natuurlijk kan je je kinderen gewoon niet aangeven. 't Is alleen zo jammer dat je dan keihard de Marokkaanse wet aan het overtreden bent. Dat is niet zo netjes en bovendien ben je zwaar de lul als je onderweg naar opa en oma aan de grens aangehouden wordt en je een berg kleintjes achterin de wagen hebt zitten.....

Bovendien kan de Nederlandse regering er ook niets mee omdat onderdanen verplichten om moedwillig de wetten van een bevriende natie te overtreden niet echt handig is natuurlijk.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47065905
quote:
In een nieuwe nationaliteitswet die wordt besproken in het Marokkaanse parlement, is sprake van enige keuzevrijheid. Volgens de nieuwe wet krijgen voor het eerst ook vrouwen die zijn getrouwd met een buitenlandse man de mogelijkheid de Marokkaanse nationaliteit over te dragen aan hun kinderen. Tot nu toe werd de nationaliteit uitsluitend door de man overgedragen.
Die is wel mooi, kunnen mijn eventuele toekomstige kinderen ook genieten van de geneugten van een dubbel paspoort
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:54:35 #245
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47067187
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Is dat dan ooit niet erkend geweest?
Inderdaad, dat is ooit niet erkend geweest. Men heeft het ons altijd zo voorgespiegeld als zou alles automagisch gebeuren.
quote:
Natuurlijk kan je je kinderen gewoon niet aangeven. 't Is alleen zo jammer dat je dan keihard de Marokkaanse wet aan het overtreden bent.
Het zou niet meer dan logisch zijn als Marokkanen net zoveel schijt zouden hebben aan de Marokkaanse wet als men heeft aan de Nederlandse.
quote:
Bovendien kan de Nederlandse regering er ook niets mee omdat onderdanen verplichten om moedwillig de wetten van een bevriende natie te overtreden niet echt handig is natuurlijk.
Waarom niet?

Overigens duurt dat van die 'bevriende natie' niet lang meer als het zo doorgaat.
  donderdag 8 maart 2007 @ 20:58:11 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47067447
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Die is wel mooi, kunnen mijn eventuele toekomstige kinderen ook genieten van de geneugten van een dubbel paspoort
Ja, moet je lekker doen! Je kinderen zullen je straks als tweederangsburgers eeuwig dankbaar zijn!
pi_47067549
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is ooit niet erkend geweest. Men heeft het ons altijd zo voorgespiegeld als zou alles automagisch gebeuren.
Mij niet hoor....
quote:
Het zou niet meer dan logisch zijn als Marokkanen net zoveel schijt zouden hebben aan de Marokkaanse wet als men heeft aan de Nederlandse.
quote:
Waarom niet?
Gebruik eens een beetje je fantasie
quote:
Overigens duurt dat van die 'bevriende natie' niet lang meer als het zo doorgaat.
Ja, inderdaad we staan binnen no-time op voet van oorlog met Marokko
pi_47067644
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, moet je lekker doen! Je kinderen zullen je straks als tweederangsburgers eeuwig dankbaar zijn!
Tweederangs?
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:02:43 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47067739
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 20:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Mij niet hoor....
Nee, want jij bent een insider. Zo'n halve Marokkaan. Maar de rest van Nederland heeft zich al die jaren van alles op de mouw laten spelden door de politiek correcte gemeente.
quote:
Gebruik eens een beetje je fantasie
Ik heb eigenlijk liever dat jij het me even uitlegt.
quote:
Ja, inderdaad we staan binnen no-time op voet van oorlog met Marokko
Dat is wat overdreven. Er zit nog heel wat tussenin.
  donderdag 8 maart 2007 @ 21:03:06 #250
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47067771
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 21:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Tweederangs?
Jep. Wacht maar af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')