quote:
quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:13 schreef Friek_ het volgende:
Hebben we ook fundamenten voor ons geloof in de vorm van een geschrift?
quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:16 schreef Friek_ het volgende:
En hebben we uberhaupt wel een geestelijk leider?!
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Een beetje almachtige zou toch geen problemen moeten hebben om met een flink multimediaspektakel duidelijk te maken wat hij wil? Heeft ie vaker gedaan, schijnt.
Misschien als je ook nog eens serieus leest wie hier "ama-psycho-profielen"quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Parbleu m'n beste,....zullen we dan ophouden met ama-psycho-profielen schrijven, en doorgaan met de inhoud van dit topic?
Kom broeders en zusters, we houden allen van alcohol, het is allemaal gelijk aan elkaar maar omdat wij denken dat niet te zijn hebben we nu eenmaal onderlinge verschillen. Net als alcohol, waarlijk wij zijn net als de alcohol allen van hetzelfde gemaakt. Je mag best een preferentie voor de vele uitbundige manifestaties van alcohol hebben, dat valt onder vrijheid zolang je elkaars persoonlijke keuze maar respecteerd en dat gezamelijk bezegeld met een klink van elkanders glas.quote:
Ik las iets van "doe niet waar je niet achterstaat".quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:15 schreef RealZeus het volgende:
Ik las iets over 2x daags een dienst.betekent dat dat je voor deze kerk weer pleurisvroeg je nest uitmoet?
Hoe zit het met sex voor het huwelijk?
![]()
Ik mis de stripperfabriek en de bierfonteinquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Deze wordt gaaf hoor!
Een lasershow bij de ingang van de Kathedraal, en een hele grote ronde bar in het midden van de ruimte.
Langs de wanden zullen verschillende plekken zijn waar barbeques staan en brood gebakken wordt..
Spijzen uit alle culturen zullen de gelovigen meenemen, en we zullen die samen delen met alle aanwezigen die niets kunnen meebrengen.
Kerkgangers zullen daar samen problemen oplossen waar de gemeenschap mee wordt geconfronteerd, en samen zullen we werken aan een beter leven voor ons allemaal...
Daar zullen we samenkomen en het geloof vieren.
Ken je de scene uit Dumbo, dat kraaien Dumbo wijsmaken dat hij alleen kan vliegen als ze hem een veertje geven. Jij bent de kraai die het spelletje verziekt door Dumbo wijs te maken dat hij prima zonder veertje kan vliegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:44 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dat we lief moeten zijn voor elkaar is iets wat alle kuddedieren al doen. Dat is namelijk goed voor het voortbestaan van de groep. Je zal dus weinig mensen vinden die het daar niet mee eens zijn. Alleen dat stemmetje in je hoofd... dat zegt op andere gebieden tegen alle mensen wat anders. Als dat niet zo zijn zijn, dan geloofde iedereen in hetzelfde...
Wie wordt er aanbeden dan?quote:Op woensdag 7 maart 2007 14:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Deze wordt gaaf hoor!
Een lasershow bij de ingang van de Kathedraal, en een hele grote ronde bar in het midden van de ruimte.
Langs de wanden zullen verschillende plekken zijn waar barbeques staan en brood gebakken wordt..
Spijzen uit alle culturen zullen de gelovigen meenemen, en we zullen die samen delen met alle aanwezigen die niets kunnen meebrengen.
Kerkgangers zullen daar samen problemen oplossen waar de gemeenschap mee wordt geconfronteerd, en samen zullen we werken aan een beter leven voor ons allemaal...
Daar zullen we samenkomen en het geloof vieren.
Heb je dat ook in het nederlands? Ik lees niet zo goed engels.quote:Op woensdag 7 maart 2007 20:44 schreef Oversight het volgende:
voorlopige richtlijnen
goed te lezen op de mobiele telefoon !!!!!
quote:Op donderdag 8 maart 2007 10:41 schreef Causa het volgende:
[..]
Heb je dat ook in het nederlands? Ik lees niet zo goed engels.![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 18:43 schreef Zhenar het volgende:
Hopelijk wordt dit eindelijk een geloof dat zichzelf weet te marketenEen paar toffe spotjes dus. En veel product placement
![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2007 19:00 schreef Causa het volgende:
Hoi Oversight,
Wat goed dat je hiermee doorgezet hebt
Zal heel leerzaam zijn ook, altijd leuk extraatje.
Wat ik me afvroeg:Mag je op het zelfde moment ook lid zijn van andere kerken?
quote:Hoe gaan onderlinge conflicten aangepakt worden? Krijgt deze nieuwe kerk eigen mediators?
quote:Wat is de naam van deze nieuwe kerk?
quote:Krijgt het eigen onderwijs of raad het een bestaande onderwijsmethode aan?
quote:Is het woord kerk wel correct omdat kerk 'huis van God' uitdrukt (of drukt dat woord ook andere dingen uit?)
quote:Waar zit de link naar de radiouitzendingen en wanneer zijn die precies?
quote:bij voorbaat plse vergiffenis mocht ik iets herhalen dat al geschreven staat![]()
quote:offtopic p.s.: Hoe is het met je nek?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 03:05 schreef Double-Helix het volgende:
Tof,waar kan ik me registreren?
quote:Op donderdag 8 maart 2007 08:12 schreef KopieerMachine het volgende:
Ik geloof niks. IK geloof in de diepte van mijn anus en de lengte van mijn drol als ik schijt.
Podcastquote:Op donderdag 8 maart 2007 14:26 schreef CoolyBoy het volgende:
Als ik me ergens kan aanmelden ga ik dat zekers doen, eindelijk een keer een geloof dat aansluit bij mijn geloof!
Zijn de live uitzendingen op zondag ook later na te luisteren, want ik geloof^ dat ik 'smorgens het niet ga halen.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 18:47 schreef RealZeus het volgende:
Je gaat het echt doen,hč.
Binnenkort bij Evers staat op op 538:" Aan de telefoon hebben we nu dominee Rob Coleman,voorganger en oprichter van de [insert naam] kerk."
![]()
Dat Oversight een aandachtsgeile kneus isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:50 schreef Echo99 het volgende:
Wat geloven "we"?
Niet eens.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat Oversight een aandachtsgeile kneus is.
de gelovigen moeten iets?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:19 schreef Oversight het volgende:Behoort een gelovige altijd een handdoek te dragen tijdens het werk?
De handdoek is een deel van een gelovige's leven en moet altijd gedragen worden in het openbaar. In een handdoek kan een gelovige zijn lange haar bij elkaar houden en blijft het schoon. De handdoek symboliseert nederigheid, spiritualiteit, waardigheid en zelfrespect.
Een gelovige kan een bastaar dragen- ook bekend als 'Bart's' (sporterhanddoek) om te sporten. Of een bastaar kan door kinderen gedragen worden.
Aantekening: Een handdoek dragen wil niet zeggen dat iemand een goeie gelovige is. Nikhisme gaat over Liefde hebben voor God in je hart en goeie daden verrichten. Zonder deze eigenschappen, is iemands buitenkant niet van betekenis. Een Koninklijk uniform moet hand in hand gaan met koninklijke daden.Hoe lang is de handdoek en heeft de kleur een betekenis?
Een handdoek is ongeveer anderhalve meter lang. De kleur heeft geen speciale betekenis. De vorm van de tulband kan variėren afhankelijk van regionale stijlen.Waarom draagt een gelovige een handdoek?
Een gelovige draagt een handdoek omdat hij trots is om als gelovige herkend te worden en daarmee geļdentificeerd te worden met alle waardige leefprincipes die hij nastreeft; net zoals zijn voorouderen (ten goede van de gehele mensheid) gestreefd hebben om deze universele principes in ere te houden; zonder te letten op al hun opofferingen, tegenslagen en individuele belangen. Een gelovige is iemand die zich niet zal verbergen in een passieve massa ten tijden van onrecht, maar juist gezien zijn uiterlijke kenmerken verplicht is om de universele rechten van de mens te beschermen.
N.B. Het dragen van een handdoek, wil nog niet automatisch zeggen dat je een goede gelovige bent. Het Nikhisme draait om de liefde voor God hetgeen terug te vinden moet zijn in je hart en ziel maar ook in je goede daden. Zonder deze kwaliteiten is een handdoek niets meer dan een doodgewone, betekenisloze lap of hoed.Wat is het belang van een handdoek?
Voor een gelovige is een handdoek gezegend en wordt het niet gezien als een petje of hoed. De gelovige Guru's hebben het dragen van een handdoek voorgeschreven en hebben zelfs hun leven opgeofferd om dit recht in ere te houden. De gelovige schrijven geen speciale betekenis toe aan de kleur of de vorm van een handdoek. De vorm van een handdoek kan verschillen en is soms afhankelijk van de regionale stijl.
Praktische functies van een handdoek:
Schone haren Het dragen van een handdoek vergemakkelijkt het onderhouden van je lange ongeknipte haar en het is een praktische methode om je haar bij elkaar te houden, zodat het niet steeds in de weg zit.
Uit respect voor God Het bedekken van je hoofd is een manier om respect te tonen voor God en de Guru's. Dat is ook de reden waarom de gelovige altijd hun hoofd bedekken in een Gurdwara of vergelijkbaar orgaan.
Historische waarde; als symbool van koninklijke waardigheid De handdoek was een symbool van koninklijke waardigheid en werd gedragen in plaats van een kroon. In de Islamitische wereld wordt bijvoorbeeld de tulband nog steeds als een kroon gedragen in de nu nog bestaande monarchieėn.
Symbool van waardigheid en zelfrespect De handdoek symboliseert: waardigheid, zelfrespect en autonomie.
Symbool van zuiverheid Een handdoek wordt volgens de gelovigen al sinds lange tijd beschouwd als een spirituele kroon. Het is de essentie van de geloofsovertuiging en het heeft een significante betekenis binnen het Nikhisme.
Je mooie, eerlijke, vrije kerk? wat doe je?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:19 schreef Oversight het volgende:
handdoekverhaal met fantasiegeschiedenis e.d.
ik vind het nogal puberaal. "Kijk mij eens slim zijn en de mazen in de wet ontdekken". Als 'ie werkelijk zo slim was, werkte 'ie niet als beveiligerquote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:01 schreef CoolyBoy het volgende:
[..]
Niet eens.
Oversight gaat een geloof starten, misschien op een iets andere manier dan de 'normale' geloven tot stand gekomen zijn, maar zijn geloof is realistischer dan 'de rest', aangezien 'wij' niet geloven in een denkbeeldig vriendje die ons overal mee helpt.
Dat het mogelijk is volgens de wet om dit soort onzin dingen te kunnen uitoefenen gaat hij even mooi gebruik van maken en geef hem eens ongelijk?! Wat anderen een 'aandachtsgeile kneus' vinden, vind ik weer prachtig gevonden en sta er volledig achter.
Mijn moeder gelooft dat een groot denkbeeldige vriend heeft die ze dagelijks moet danken voor zijn grote dingen en waarvan ze veel dingen niet mag. De één noemt het god, de andere noemt het krankzinnig.
quote:Wat je zegt ben je selluf met je kont door de helluf.
quote:Wie voor een ander iets weet merkt van de drol slechts de scheet.
Is dit soms het logo van de kerk?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 08:19 schreef Oversight het volgende:
De handdoek is een deel van een gelovige's leven en moet altijd gedragen worden in het openbaar.
quote:Op zondag 18 maart 2007 11:34 schreef Lord_of_the_String het volgende:
ik ben blij met de kerk waar ik bij hoor. en die bestaat al zo'n 2000 jaar, en heeft weinig te maken met gebouwen en priesters enzo. mijn kerk heeft maar 1 priester; Jezus Christus. en 1 gebouw; de lichamen van de gelovigen. en 1 God; De Vader van Jezus Christus.
Waarom reageer je dan?quote:
een echte aanwinst voor de kerkquote:Op zondag 18 maart 2007 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
Mag Groot Varken ook lid worden ?
En dat antwoord is: 42.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat er een antwoord is op ALLE vragen over leven, het universum en alles!!
laat ik nou meerdere bestuursfuncties hebben vervuld in het verleden (en heden).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:57 schreef Oversight het volgende:
Update:
De statuten zijn maandag klaar, en we gaan een bestuur formeren.
Gezocht, ervaren bestuurders van een vereniging, of mensen die serieus tijd willen besteden aan het bestuur.
De hele dag bier drinken.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:07 schreef Gardner het volgende:
ik wil me laten bekeren, wat moet ik doen?
Tuurlijkquote:Op maandag 26 maart 2007 11:08 schreef BaajGuardian het volgende:
Krijg ik trouwens een sjaal thuisgestuurd oversight? (met afdruk van het logo natuurlijk)
quote:Op maandag 26 maart 2007 10:07 schreef Gardner het volgende:
ik wil me laten bekeren, wat moet ik doen?
quote:Op maandag 26 maart 2007 14:45 schreef CoolyBoy het volgende:
Of krijgen we een pasje dat we bij 'hét geloof' horen?
Het is inmiddels maandag, hoe staat het ermee?
Het deurke is te klein om users als sunchaser te kunnen verdragen?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
Er wordt druk vergaderd met Fok over de ingang naar de Kathedraal, nog heel even geduld, de kathedraal staat er al, maar de ingang is nog niet klaar voor publiek...
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Sodeju zeg, triggershot is weer lekker bezig, is het weer vastentijd?
quote:Op maandag 26 maart 2007 20:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het deurke is te klein om users als sunchaser te kunnen verdragen?
Jaja, ik moet eerlijk zeggen dat het maar een grapje was.. ik waardeer het ook wel...eindelijk eens weer een moderator die daadwerkelijk mod.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:10 schreef Oversight het volgende:
[..]
Triggershot doet zijn best, en dat wordt oprecht gewaardeerd !
Je mag wel eens antwoord terugmailen trouwens, ik mail uwe heiligheid niet voor de matzes he.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ontopic, sunchaser zal niet weten wat ie ziet... zoveel moois...
En de ingang nadert zijn voltooing, ... zie daar, het moment komt naderbij
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:15 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je mag wel eens antwoord terugmailen trouwens, ik mail uwe heiligheid niet voor de matzes he.
quote:En wanneer heb je een dagje tijd om deze kant op te karren?
Vuurwerk aan het inslaan hequote:Op dinsdag 27 maart 2007 00:33 schreef Oversight het volgende:
[..]
morgen, beloofd....
[..]
Gauw, ik heb mn rijbewijs even nodig....
Dat topic is dicht.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:26 schreef ThE_ED het volgende:
Bier, Bandbreedte en Club-Mate was toch al de drie-eenheid?
Zeg, hoe staat het met je kerk? Want dit was duidelijk een gevalletje:Nooit meer wat van gehoord.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:24 schreef Oversight het volgende:Ballonnen!
Bier!
Barbeque!
oh heilige drie-eenheid...
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zeg, hoe staat het met je kerk? Want dit was duidelijk een gevalletje:Nooit meer wat van gehoord.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:30 schreef Oversight het volgende:
[..]
och, "de overheid" heeft wat moeite haar bedoelingen te formuleren..
...maar die zijn we goed op weg aan het helpen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |