quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:50 schreef Echo99 het volgende:
Wat geloven "we"?
Wat geloven "we"?
Wat geloven "we"?
oordelen lijkt me toch wel handig om te kunnen overleven...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:56 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat "oordelen" uitsluitend nuttig is als je het over jezelf doet, en bij voorkeur ook in jezelf...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:57 schreef djenneke het volgende:
[..]
oordelen lijkt me toch wel handig om te kunnen overleven...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:00 schreef AbeSapien het volgende:
Leuk voor je, maar totaal niet geinterresseerd.
Bedoel je dit boek soms?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat er een antwoord is op ALLE vragen over leven, het universum en alles!!
En cirkels zijn rond. Heb je een kerk nodig om dat te verkondigen?quote:En dat liefde beter is dan haat.
Nee, kerken zijn zo overrated. Wat ik daar dan doe, kan ik thuis ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
Tof dat je dat dan toch ff meldt...
Ik ga je bekeren.....
Je bent namelijk deel van mijn geloof zolang ik je tegenkom...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:02 schreef ThE_ED het volgende:
Je bedoelt dat je katholiek bent geworden?
quote:
quote:En cirkels zijn rond. Heb je een kerk nodig om dat te verkondigen?
quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:14 schreef AlphaOmega het volgende:
Als het uiteindelijk uitgroeit tot een grote gemeenschap, worden ze dan ook net zo ziekelijk als de huidige grote religieuze instituties?
Ja, dat was inderdaad het juiste antwoord...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nee, dan krijgen we het paradijs op aarde
En wat mag er dan niet volgens jullie kerk?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nee joh, ...
we gaan niet in een kerk schijnheilig ziten doen en dan naar buitenlopen en alles doen wat god verboden heeft......
Wij gaan ons geloof ook echt uitdragen buiten de kerk, wij doen in het dagelijkse leven niets dat we volgens het geloof niet mogen...
Nou als ik iemand zie aankomen met een mes of honkbalknuppel of anderszins leuke sport. Dan denk ik dat het beter is te oordelen dat die persoon daar waarschijnlijk niet veel goeds mee in de zin heeft.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:00 schreef Oversight het volgende:
[..]
Met je oordeel over anderen KUN je zo weinig...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:14 schreef AlphaOmega het volgende:
Als het uiteindelijk uitgroeit tot een grote gemeenschap, worden ze dan ook net zo ziekelijk als de huidige grote religieuze instituties?
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:19 schreef Forkbender het volgende:
[..]
En wat mag er dan niet volgens jullie kerk?
EDIT: En zijn jullie niet oud en wijs genoeg om dat zelf te beslissen?
Ik vind dat je wel heel wat af oordeelt in bovenstaande postquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bij ons GEEN:
- misbruik van kleine jongetjes door priesters..
- geld dat rente trekt voor rome...
- miljoenen naar het bisdom
- bisschoppen of andere oude dwaze mannen, gewoon inspraak op basis van deelname...
- idiote beweringen over een God, een almachtige of pure goedheid, de simpele waarheid zal volstaan.
Bij ons WEL:
Respecteren van alles dat je niet direct schaadt..
Doen van het goede, en accepteren van het kwade..
quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel heel wat af oordeelt in bovenstaande post![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bij ons GEEN:
- idiote beweringen over een God, een almachtige of pure goedheid, de simpele waarheid zal volstaan.
Een kerk die tegen de 'ikdoeookalleenmaarmijnwerk'-mentaliteit ingaat juich ik van harte toe.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
simpel, alles waar je niet met volle overtuiging achter kunt staan, dat mag je niet doen..
In je OP moest het kwade nog bekeerd worden. Ik lees enige contradictie....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:28 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik oordeel niet, ik accepteer de aanwezigheid van het kwade..
De ontkenningsfase moet nu maar eens voorbij zijn....
quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
In je OP moest het kwade nog bekeerd worden. Ik lees enige contradictie....
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:33 schreef ThE_ED het volgende:
Hoeveel feestdagen zijn er?
Net zoals kinderdag, volgens mijn ouders! Puik!quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:37 schreef Nosh het volgende:
[..]
Net zoals kinderdag, volgens mijn ouders!
AH, dus nu hebben we al een OORDEEL over wat goed en kwaad is? Kun je dat ook even definieren voor ons fokkers?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:35 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het kwade bekeer je door ondanks de verleiding ZELF toch het goede te doen!
dat is toch al bekend? da's 42.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat er een antwoord is op ALLE vragen over leven, het universum en alles!!
En wat is die waarheid dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 schreef Oversight het volgende:
de simpele waarheid zal volstaan.
Maar hoe kun je volledig achter je handelingen staan als je een deel van jezelf probeert te onderdrukken (namelijk de verleiding die je voelt)?quote:Het kwade bekeer je door ondanks de verleiding ZELF toch het goede te doen!
Dat we lief moeten zijn voor elkaar is iets wat alle kuddedieren al doen. Dat is namelijk goed voor het voortbestaan van de groep. Je zal dus weinig mensen vinden die het daar niet mee eens zijn. Alleen dat stemmetje in je hoofd... dat zegt op andere gebieden tegen alle mensen wat anders. Als dat niet zo zijn zijn, dan geloofde iedereen in hetzelfde...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef Oversight het volgende:
[..]
Niet als "de schepper van het goede", wel als liefde, respect, vertrouwen, oprechtheid, sensualiteit, en eigenaar van het stemmetje in het hoofd van alle mensen...
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
AH, dus nu hebben we al een OORDEEL over wat goed en kwaad is? Kun je dat ook even definieren voor ons fokkers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |