Vanavond onder anderen aan tafel:
André van Duin,
Sharon Dijksma en
René Diekstra.
Afgelopen maandag vierde Joop van den Ende zijn 65ste verjaardag zoals het een showbizz grootheid betaamt. Een enorm feest met gezin, familie en vrienden uit 'tout' Bekend Nederland. Komiek André van Duin heeft veel aan Van den Ende te danken. Begin jaren zestig werd hij door de producent ontdekt en kreeg zijn eigen revue. Van Duin onderstreepte tijdens het feest hun bijzondere band. In een lied zong hij: "hoe zou 't zijn als ik jou niet had ontmoet".
Staatssecretaris van Onderwijs Sharon Dijksma is nauwelijks een maand in functie nu ze met een plan komt om taalachterstand bij peuters weg te werken. Kinderen in grootstedelijke, Groningse en Limburgse achterstandswijken die een taalachterstand oplopen halen die nooit meer in. Dijksma stelt daarom voor dat die peuters vanaf 1 januari 2009 een taaltoets moeten afleggen. Als daaruit een taalachterstand blijkt, moeten de peuters verplicht naar een voorschoolse taalles.
René Diekstra is opvoedingsdeskundige en hoogleraar psychologie.
Joop van den Ende (niet van de buis te rammen), ben ik nou de enige die de pens vol heeft over dat geslijm over en met hem? Kan misschien zijn dat ik niks met zijn programma's heb en al helemaaaaaaal niks met musicals. Van Duin is zowat zijn petekind dus we kunnen onze 'lol' weer op vanavond. Feitje nog over dat nieuwe theater van van der Ende: Theater goedgekeurd ondanks protest.
En weten we nog wie René Diekstra is? Ooit beschuldigd van plagiaat en deels vrijgepleit, maar toch.