Ja, en ze zal het nog wel 1000x zeggen, heb ik zo'n vermoeden. :; )quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg jij, op basis van een zeer vaag verhaal in de VK.
Nee, je zit te trollen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
Het is te moeilijk voor je?
Tja dat is helaas niets nieuws.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
BLABLABLA
serieus wat een gezwets. Je spreekt jezelf bovendien tegen: daarnet had je het nog over een wet die gevolgen zou hebben voor Marokkaanse Nederlanders.
Ja, het is duidelijk: de Marokkaanse wet verleent de Marokkaanse overheid het recht om -al dan niet op verzoek- het staatsburgerschap te beeindigen.quote:Nu heeft die wet ineens "géén gevolgen meer voor Marokkanen". Het is ook elke keer wat anders bij jou.
Het is toch allemaal heel duidelijk hoe het in elkaar zitlees anders gewoon de OP even.
Voor de loyaliteit t.o.v. NL hebben we de eed. En als hij dat doet verzinnen Wilders en consorten wel weer wat nieuws. Het gaat immers niet om die nationaliteit maar om z'n Moslim zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Om z'n loyaliteit t.o.v. NL aan te tonen? Effectiever dan jammerverhaaltjes over begravenissen.
Dat was niet toevallig hoorquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
LOL, heb je mijn post al gezien. Tot het PI gelijk.![]()
Waarom is dit topic dan open en vol discussie?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, hier heb je het maar mee te doen. Ik ga echt niet in op een artikel dat op voorhand al niets waard kan zijn. Als jij daar wel zin in hebt, go gerust your gang.
Nee hoor; op basis van de OP en die Franse wettekst. Daarin staat niks over recht erop, maar iets over de mogelijkheid om dit per decreet te doen. Het is een recht van degene die decreten uit kan vaardigen, niet van staatsburgers.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat zeg jij, op basis van een zeer vaag verhaal in de VK.
quote:
daartoe heeft hij ook geen enkele plicht of mogelijkheid... niet binnen de nederlandse of marrrokaanse wetgeving. (de nederlandse wetgeving kent geen enkele plicht aan burgers om zelf hun nationaliteit op te geven, sterker nog dat is op basis van internationaal recht onmogelijk en veel landen erkennen ook geen enkele 'onvrijwllige opzegging van staatsburgerschap' ...de marrokaanse wetgeving kent weer geen enkele mogelijkheid voor een burger zijn staatsburgerscap op te zeggen, zoals al tioenmaal uitgelegd, enkel de koning kan dit per decreet doen en die doet niet aan 'verzoeknummertjes' hij is geen Verdonk, die daar schijnbaar wel dol op was, hele avonden persoonlijke aanvragen en dossiers zat door te nemen om unieke verzoeknummertjes te gaan draaien) ...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:11 schreef PJORourke het volgende:
Weer heel veel formalistische blabla, maar tot nu toe is niet bekend dat Abou zelf het initiatief genomen heeft om van die nationaliteit af te komen.
Laat me niet lachen. Een eed, zonder verdere verplichtingen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Voor de loyaliteit t.o.v. NL hebben we de eed.
Nee hoor.quote:En als hij dat doet verzinnen Wilders en consorten wel weer wat nieuws. Het gaat immers niet om die nationaliteit maar om z'n Moslim zijn.
Nee, want hij stinkt aan alle kanten. Maar zo'n Coruz van het CDA of Hikmat Khan van 1NL vind ik prima.quote:Zou jij hem plotseling wel accepteren als hij z'n Marokkaanse nationaliteit op zou geven?
Die post was niet inhoudelijk en dat weet je zelf net zo goed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:. Mijn god meid wat een klote leven moet je hebben. Elke inhoudelijke discussie ga je uit de weg en wordt daar wat van gezegd dan is het "trollen"
.
jij vind 'Trouw zweren aan de nederlandse Grondwet' en vervolgens onder nederlands recht vallen 'géén' verplichting ...?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Een eed, zonder verdere verplichtingen.![]()
Jij verwacht dat Wilders zich laat naturaliseren tot Marokkaan om dan de Marokkaanse koning te gaan verplichten gebruik te maken van bevoegdheden?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:23 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik vind het helemaal TOPdat de waarheid nu eindelijk naar buiten is gekomen. En ik verwacht binnenkort dan ook opnieuw Kamervragen van Wilders.
Daar staat niks over de koning en het niet verlenen van denaturalisatieverzoeken. Dat staat, zonder feitelijke onderbouwing, in dat stukje van de VK.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:21 schreef sigme het volgende:
Nee hoor; op basis van de OP en die Franse wettekst. Daarin staat niks over recht erop, maar iets over de mogelijkheid om dit per decreet te doen. Het is een recht van degene die decreten uit kan vaardigen, niet van staatsburgers.
Zeg maar zoals Verdonk het recht had om Taida een verblijfsvergunning te geven; maar Taida niet het recht een verblijfsvergunning te eisen.
Nee, want er is geen verdere druk om aan die eed te houden. Denaturalisatie komt in NL zelden voor. Mevrouw Arib legt de eed af en dient vervolgens Marokko. Duidelijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:26 schreef KroJo het volgende:
jij vind 'Trouw zweren aan de nederlandse Grondwet' en vervolgens onder nederlands recht vallen 'géén' verplichting ...?
Dat is wel een flinke belediging van de waarde van het Nederlanderschap.
die Eed is nu juist het belangrijkste van een eventuele Naturalisatie.
Nogal wiedes. Kijk, voor mannetjes als PJO is het heel simpel: ze doen hier voorkomen alsof het enige geaccepteerde voorstel is dat iedere marokkaan terug wordt gedeporteerd naar Marokko. Want Nederlander kun je niet worden, hoe goed je ook je best doet. Dat zeggen ze niet hardop, maar da's maar een kwestie van draaikonterij van PJO's kant; met een topic of twee, drie maakt-ie wel ergens een slip-of-the-pen waar-ie zoiets neerkalkt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]. Mijn god meid wat een klote leven moet je hebben. Elke inhoudelijke discussie ga je uit de weg en wordt daar wat van gezegd dan is het "trollen"
.
Zit niet zo dom te trollen joh. Je lijkt in dit topic bijna niet anders te kunnen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij verwacht dat Wilders zich laat naturaliseren tot Marokkaan om dan de Marokkaanse koning te gaan verplichten gebruik te maken van bevoegdheden?
Hmm. Zo had ik het nog niet bekeken. Goed plan.
Volgens mij zegt die ambtseed (die je bewust en vrijwillig aflegt) meer dan een nationaliteit die je opgedrongen is en waar je, hoewel jij anders lijkt te denken, bijna niet vanaf kan komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Een eed, zonder verdere verplichtingen.![]()
[..]
Tuurlijk, geloof je het zelfquote:Nee hoor.
[..]
Ah onder de noemer "er zijn ook goede Moslims"quote:Nee, want hij stinkt aan alle kanten. Maar zo'n Coruz van het CDA of Hikmat Khan van 1NL vind ik prima.
Ah, nu is 't begrip 'trollen' al zover gedevalueerd dat iedereen die niet het mantra van de Heilige Wilders nabauwt aan 't trollen isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zit niet zo dom te trollen joh. Je lijkt in dit topic bijna niet anders te kunnen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar staat niks over de koning en het niet verlenen van denaturalisatieverzoeken. Dat staat, zonder feitelijke onderbouwing, in dat stukje van de VK.
Decreet met toestemming (geen recht!), bevel opgeven baan of staffe van ontneming staatsburgerschap (geen recht).quote:Artikel 19 behandelt verlies van de Marokkaanse nationaliteit. Dat gaat per decreet. Het eerste lid stelt dat meerderjarige Marokkanen die vrijwillig een buitenlandse nationaliteit hebben verworven, via een decreet toestemming kunnen krijgen voor het opgeven van hun Marokkaanse nationaliteit.
()
Want Marokkanen die in het buitenland in publieke dienst treden, of in buitenlandse legerdienst zijn, krijgen van de Marokkaanse staat zes maanden om ontslag te nemen. Negeren ze dit bevel, dan wordt hun Marokkaanse nationaliteit automatisch ingetrokken.
Toch wel.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die post was niet inhoudelijk en dat weet je zelf net zo goed.
Ik verwacht natuurlijk ook sowieso dat deze Marokkaanse Nederlanders alle onterecht genoten voorzieningen (dwz voorzieningen die men tot nu toe onder dubbele nationaliteit heeft genoten) uit eigen zak terugbetaalt. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Daarbovenop komt natuurlijk wel een fikse boete, laten we zeggen 50% van het totaalbedrag, als straf voor het jarenlange gelieg en gedraai.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:23 schreef Lemmeb het volgende:
Anyway, ik vind het helemaal TOPdat de waarheid nu eindelijk naar buiten is gekomen. En ik verwacht binnenkort dan ook opnieuw Kamervragen van Wilders.
Tevens verwacht ik dat alle Marokkaanse Nederlanders die op wat voor manier dan ook gebruik maken van Nederlandse voorzieningen, zoals uitkeringen, ziekenhuisbehandelingen, sociale woningbouw etcetera (en dat zijn er heel wat), binnen een jaar hun Marokkaanse nationaliteit zullen hebben opgegeven, of anders gewoon oprotten. Ik ben het onaflatende gelieg en gedraai namelijk behoorlijk zat.
Een eed is gewoon een verzameling woorden. Meer niet. Die eed staat het bv. dienen van een vreemde mogendheid niet in de weg.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:28 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij zegt die ambtseed (die je bewust en vrijwillig aflegt) meer dan een nationaliteit die je opgedrongen is en waar je, hoewel jij anders lijkt te denken, bijna niet vanaf kan komen.
Zonder de dubbele nationaliteit was er nooit zo'n heisa ontstaan, en dat weet je zelf ook.quote:Tuurlijk, geloof je het zelf? Zelfs Wilders gaf dit aan.
Dat hoor je natuurlijk niet graag.quote:Ah onder de noemer "er zijn ook goede Moslims".
Je verwacht dat Wilders iemand het vuur na aan de schenen gaat leggen over een bevoegdheid van de Marokkaanse koning.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zit niet zo dom te trollen joh. Je lijkt in dit topic bijna niet anders te kunnen.
En dan gaan zitten nuilen over trollenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:31 schreef Lemmeb het volgende:
Ik verwacht natuurlijk ook sowieso dat deze Marokkaanse Nederlanders alle onterecht genoten voorzieningen (dwz voorzieningen die men tot nu toe onder dubbele nationaliteit heeft genoten) uit eigen zak terugbetaalt. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Daarbovenop komt natuurlijk wel een fikse boete, laten we zeggen 50% van het totaalbedrag, als straf voor het jarenlange gelieg en gedraai.
Daar komen ze dan godverdomme wel lekker laat mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:32 schreef Masterix het volgende:
Ook CDA en PvdA willen de wetgeving omtrend dubbele nationaliteit veranderen.
De Wit vergist zich, zo lijkt, als zij zegt dat dat niet nodig is omdat inleveren van paspoort nu al kan.
Maar zoals het nu is, wordt het in het algemeen als onwenselijk gezien.
Jij hebt het steeds over "recht". Het gaat niet om "recht", het gaat er om of het wel of niet kan. Het kan dus, en als je een vreemde mogendheid dient, wordt het idd een bevel, maar in de andere gevallen kun je een verzoek indienen, en voor 18-21 jarigen gaat het nog makkelijker.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:30 schreef sigme het volgende:
Decreet met toestemming (geen recht!), bevel opgeven baan of staffe van ontneming staatsburgerschap (geen recht).
Het gaat over recht van de overheid om het staatsburgerschap te ontnemen. Al dan niet op verzoek van betrokkene.
Jezus Lemmeb, lees dan minstens even die drieregelige fokfrontpage samenvatting. Het gaat over iets ánders.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar komen ze dan godverdomme wel lekker laat mee.En het zal wel weer niet met terugwerkende kracht gelden.
Die nationaliteit is iets waar je mee geboren wordt en wat je bijna niet kwijt kan raken. Je gaat toch ook niet alle blonde mensen uitsluiten van regeringsposities?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een eed is gewoon een verzameling woorden. Meer niet. Die eed staat het bv. dienen van een vreemde mogendheid niet in de weg.
[..]
Dan had hij wat anders verzonnen, en dat weet je zelf ook.quote:Zonder de dubbele nationaliteit was er nooit zo'n heisa ontstaan, en dat weet je zelf ook.
[..]
Als je het zou menen wel.quote:Dat hoor je natuurlijk niet graag.
Trouwen met iemand uit b.v. Iran kan helpenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:32 schreef Masterix het volgende:
Ook CDA en PvdA willen de wetgeving omtrend dubbele nationaliteit veranderen.
De Wit vergist zich, zo lijkt, als zij zegt dat dat niet nodig is omdat inleveren van paspoort nu al kan.
Maar zoals het nu is, wordt het in het algemeen als onwenselijk gezien.
En terecht. Ik heb als geboren Nederlander één paspoort: waarom zouden andere Nederlanders wel recht hebben op twee, en ik niet?
Ja, ik snapte je 'grap' wel hoor. Ik vond hem alleen niet leuk, maar vooral nogal kortzichtig en simplistisch. Het maakt op niet mis te verstane wijze duidelijk dat jij gewoon niet verder wilt kijken dan je neus lang is, en je liever verschuilt achter bureaucratie en achterhaald geleuter uit de Volkskrant. Jij wilt gewoon niet vooruit, blijkbaar. Prima hoor, maar val mij er dan niet mee lastig.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Je verwacht dat Wilders iemand het vuur na aan de schenen gaat leggen over een bevoegdheid van de Marokkaanse koning.
Ik maak er een grapje over, dat lijkt me voor alle partijen het beste. Overigens denk ik dat Wilders dat inderdaad gaat doen, verbijsterd aangekeken gaat worden door Nederlandse bewindslieden en dat er in koor geroepen gaat worden dat hij geridiculiseerd wordt. Tsja.
Dit is een troll. Want die wet, die is gewoon relevant.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:31 schreef du_ke het volgende:
Toch wel.
Het is maar de vraag hoeveel een Nederlandse columniste, die zich regelmatig begeeft op anti-moslim-gehuil weblogs enzo
Een jurist zal dat wel beter kunnen ja, maar dat ben jij ook niet. En ik heb nog geen jurist gezien die de moeite heeft genomen deze wet in de media te ontleden. Dus moeten we het met deze tekst doen.quote:en die zelf aangeeft geen juriste te zijn, een goede interpretatie kan geven aan deze Marokkaanse wetten. Daar lijkt het tot nu toe niet echt op.
De reden die CDA en PvdA daarvoor aangeeft is dat allochtone ouders niet altijd blij zijn met dat hun kinderen automatisch een twede nationaliteit krijgen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Daar komen ze dan godverdomme wel lekker laat mee.En het zal wel weer niet met terugwerkende kracht gelden.
Nee, ik moet het allemaal nog zien en zet m'n geld toch echt op Wilders.
of je 'geboren nederlander' bent maakt niks uit voor de vraag of je één of meerdere nationaliteiten bezit.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:32 schreef Masterix het volgende:
En terecht. Ik heb als geboren Nederlander één paspoort: waarom zouden andere Nederlanders wel recht hebben op twee, en ik niet?
En met de tekst uit de Volkskrant die een andere interpretatie biedt die ook nog eens een stuk logischer is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is een troll. Want die wet, die is gewoon relevant.
[..]
Een jurist zal dat wel beter kunnen ja, maar dat ben jij ook niet. En ik heb nog geen jurist gezien die de moeite heeft genomen deze wet in de media te ontleden. Dus moeten we het met deze tekst doen.
En we laten het toe. Al die landen weten dat NL toch wel buigt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:37 schreef du_ke het volgende:
En er zijn ook zat mensen met een dubbele nationaliteit die het gewoon niet lukt om deze kwijt te raken. De bureaucratische molens trekken het niet.
Die is niet logischer, want die is totaal niet onderbouwd.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:40 schreef du_ke het volgende:
En met de tekst uit de Volkskrant die een andere interpretatie biedt die ook nog eens een stuk logischer is.
Maar dit gaat ook op voor mensen met partners uit b.v. België. Of immigranten van een paar generaties terug. Dat is volgens mij een veel grotere doelgroep van deze wet.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
De reden die CDA en PvdA daarvoor aangeeft is dat allochtone ouders niet altijd blij zijn met dat hun kinderen automatisch een twede nationaliteit krijgen.
Ja, belachelijk, en de hoogste tijd om daar een eind aan te maken. Dat had 30 jaar geleden al moeten gebeuren. Alleen heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in dat dit onder het CDA en de PvdA nu ineens wel goed gaat komen. Dit wordt gewoon weer één van hun vele fuck-ups met betrekking tot de multikul.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:38 schreef Masterix het volgende:
[..]
De reden die CDA en PvdA daarvoor aangeeft is dat allochtone ouders niet altijd blij zijn met dat hun kinderen automatisch een twede nationaliteit krijgen.
Je zou hier maar geboren zijn uit Marokkaanse ouders, je op-en-top Nederlander voelen maar je kind geen Peter of John mogen noemen omdat een regime uit Noord-Afrika zich daarmee meent te mogen bemoeien.
Belachelijk toch?
Ik heb het hier over landen als België en het VK. Die doorgaans hun administratie redelijk op orde hebben. Het lukt met die landen al niet of nauwelijks om zaken te doen. Laat staan met Iran of Marokko.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:40 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En we laten het toe. Al die landen weten dat NL toch wel buigt.
nee, jouw OP is lekker.quote:
Dit initiatief komt een dag voor verkiezingen naar buiten.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:42 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, belachelijk, en de hoogste tijd om daar een eind aan te maken. Dat had 30 jaar geleden al moeten gebeuren. Alleen heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in dat dit onder het CDA en de PvdA nu ineens wel goed gaat komen. Dit wordt gewoon weer één van hun vele fuck-ups met betrekking tot de multikul.
Laat ik dat nou ooit eens serieus overwogen hebben.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Trouwen met iemand uit b.v. Iran kan helpen.
En er zijn ook zat mensen met een dubbele nationaliteit die het gewoon niet lukt om deze kwijt te raken. De bureaucratische molens trekken het niet.
De VK noemt geen bron, heeft alleen maar een sprookjesachtig verhaal over de koning. In dit artikel wordt een wet benoemd, geciteerd en ontleed. 1-0 voor Bernadette de Wit dus.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:42 schreef One_of_the_few het volgende:
nee, jouw OP is lekker.
Als we de inhoud niet kunnen verleggen wordt de bron aangevallen. altijd een teken van zwakte![]()
Welke inhoudquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, jouw OP is lekker.
Als we de inhoud niet kunnen verleggen wordt de bron aangevallen. altijd een teken van zwakte![]()
Maar als het op papier kan, en in werkelijkheid nooit wordt verleend, heb je er niks aan. Je kan wel niet de Volkskrant op z'n blauwe ogen geloven daarin (niet onterecht), maar je kan je misschien nog heugen dat er Nederlandse bewindslieden dit besproken hebben met Marokko? Verdonk, o.a.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over "recht". Het gaat niet om "recht", het gaat er om of het wel of niet kan. Het kan dus, en als je een vreemde mogendheid dient, wordt het idd een bevel, maar in de andere gevallen kun je een verzoek indienen, en voor 18-21 jarigen gaat het nog makkelijker.
Was laatst een brief over in de krant een Nederlandse vrouw die met een Iraniër was getrouwd werd vanaf dat moment ook als Iraanse beschouwd net als hun kinderen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:43 schreef Masterix het volgende:
[..]
Laat ik dat nou ooit eens serieus overwogen hebben.![]()
Maar zij was gevlucht voor het ayatollah-regime en officiëel geen Iraanse meer. Dus dat werkte niet.
Dit is aperte onzin.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welke inhoudDe VK doet een aantal beweringen zonder onderbouwing. Zoals gewoonlijk. Nouja, beweringen zonder onderbouwing zijn in het algemeen zéér makkelijk te weerleggen. Zeggen dat het aperte onzin is, is in principe al genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |