Daar heb je helemaal gelijk in, franse admin = puinhoop dus ga ik er kort door de bocht vanuit dat het in marokko niet heel veel beter zal zijn en men er zeker (veel) moeite voor moet doen om het gedaan te krijgen schat ik zo in.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is wat ik mij gewoon afvraag. Het blijkt zo makkelijk als je dit leest, maar toch zegt vrijwel iedereen dat het niet kan. Dan word ik sceptisch. Heeft iedereen ongelijk? Dat kan, of zit er een addertje onder het gras?
Het gaat dus duidelijk niet om niet kunnen maar om niet willen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is wat ik mij gewoon afvraag. Het blijkt zo makkelijk als je dit leest, maar toch zegt vrijwel iedereen dat het niet kan. Dan word ik sceptisch. Heeft iedereen ongelijk? Dat kan, of zit er een addertje onder het gras?
Franse marokkaanse overheid zijn qua administratie bijna hetzelfde ( kastje ----> muur systeem)quote:Op maandag 5 maart 2007 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso staat er dat je een machtiging per decreet moet krijgen, wat bedoelen ze daarmee? Is er rechtspraak over?
Gelijk hebben ze.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
Als ze de marokkaanse nationaliteit opgeven verliezen ze het erfrecht in dat land. En dat willen ze niet.
Dit is niet waar, er staat in dat documentg dat men ter allertijde gewoon weer de marokkaanse nationaliteit weer terug kan aanvragen/krijgen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat dus duidelijk niet om niet kunnen maar om niet willen.
Als ze de marokkaanse nationaliteit opgeven verliezen ze het erfrecht in dat land. En dat willen ze niet.
Idd.quote:
Enig idee hoe het decreet op dit moment in de wetten geregeld wordt?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat ik wel ongeveer weet wat ze bedoelen. Het is feitelijk een algemene regel die verder geregeld wordt in wetten in formele zin. Deze wetten (deze "code") zijn zeg maar de bovenlaag. Het laat de ruimte over om (als de regering van Marokko dat zou willen) wetgeving te veranderen waardoor de nationaliteit inderdaad wel op te geven is. Het biedt slechts een mogelijkheid (vandaar ook "per decreet, want daar moet het dus allemaal verder in geregelt worden).
Net zoals dat de specifieke bevoegdheden van bijv burgemeesters e.d. niet geregeld staan in de grondwet maar in de gemeentwet.
Nee, ik zou het echt niet weten.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Enig idee hoe het decreet op dit moment in de wetten geregeld wordt?
Canadees sukkel.quote:
Geen idee ben zelf ff gaan zoeken en op meerdere site's staan voorbeelden hoe het moet, hier eentje.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:00 schreef ethiraseth het volgende:
Wel bizar dat de hele tweede kamer, inclusief de medewerkers van Wilders, dit niet hebben ontdekt en een of andere journaliste wel.
Mag gerust, maar dan moeten ze kiezen voor alleen de Marokkaanse nationaliteit en hier wonen met verblijfsvergunning, gaat prima. Of ze houden hun vermogen gewoon in Nederland, erven ze gewoon hier. Nu sluizen ze hun geld naar marokko, naar 'familie', die er voor hen een groot huis voor bouwen, wat ze dan na hun 65ste erven. Zo ver niks mis mee, alleen ontduiken ze op die manier de vermogensbelasting, omdat ze een vermogen opbouwen op naam van iemand anders.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Idd.
Dus nu gaan ze hier zitten zeiken dat de Marokkanen geen erfrecht mogen hebben.
Waar slaat dat nou op?
quote:Op maandag 5 maart 2007 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Mag gerust, maar dan moeten ze kiezen voor alleen de Marokkaanse nationaliteit en hier wonen met verblijfsvergunning, gaat prima. Of ze houden hun vermogen gewoon in Nederland, erven ze gewoon hier. Nu sluizen ze hun geld naar marokko, naar 'familie', die er voor hen een groot huis voor bouwen, wat ze dan na hun 65ste erven. Zo ver niks mis mee, alleen ontduiken ze op die manier de vermogensbelasting, omdat ze een vermogen opbouwen op naam van iemand anders.
Duh. Als iemand geen marokkaan is, kan hij niet erven in Marokko. Tenminste, dat wordt altijd beweerd in dit soort topics.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
waar je je vermogen hebt maakt niet zoveel uit voor waar je erft hoor.
Dat soort nuances is veel te subtiel voor het 'regels zijn regels, rechtdoorzee houzee' gepeupel.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:07 schreef Reya het volgende:
Bedenk wel dat de bestuurspraktijk niet noodzakelijkerwijs hoeft te stroken met wat formeel is geregeld.
Morgen natuurlijk of hij kan vaarwel zeggen tegen zijn functie.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Ok, nu we het gebruikelijke zure gezeur weer gehad hebben, kunnen we zaken doen. Wanneer raakt Abou z'n paspoort kwijt?
Hopelijk nooitquote:Op maandag 5 maart 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Ok, nu we het gebruikelijke zure gezeur weer gehad hebben, kunnen we zaken doen. Wanneer raakt Abou z'n paspoort kwijt?
Ik heb 't hier al vaker gezegd: de meeste wildersen zouden 't maar wat tof vinden als de Sharia werd ingevoerd. Staat bomvol met KEI en KEIhard aanpakken en meer van die populistische goodies.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:20 schreef KroJo het volgende:
de nauwelijks verholen bewondering voor marokaanse wetgeving in dat stuk is trouwens opvallend ....
Zo snel gaat nieuwe wetgeving maken niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Morgen natuurlijk of hij kan vaarwel zeggen tegen zijn functie.
Op basis waarvan? Er is geen wet in Nederland die het hebben van een tweede paspoort /nationaliteit verbiedt in een overheidsfunctie. Het verandert helemaal niks aan deze zaak.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Morgen natuurlijk of hij kan vaarwel zeggen tegen zijn functie.
Dat is al niet meer geldig volgens het artikel uit de OP.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Canada.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:12 schreef Megumi het volgende:
Canadees sukkel.
Precies. Hoe kun je nu iets opgeven wat je niet hebt?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:57 schreef Monolith het volgende:
Dat is al niet meer geldig volgens het artikel uit de OP.
Hebben ze het dan al formeel ingetrokken?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:03 schreef gronk het volgende:
Precies. Hoe kun je nu iets opgeven wat je niet hebt?![]()
Volgens mevrouw de Wit is het toch allemaal appeltje-eitje?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hebben ze het dan al formeel ingetrokken?
Boh. Als zelfs de minister van vreemdelingenzaken niet op de hoogte is van alle ins en outs van het Somalisch naamrecht (voor een zaak die zich afspeelt op haar departement), dan vind ik ook dat iemand als Aboutaleb niet op de hoogte hoeft te zijn van het Marokkaanse paspoortenrecht...quote:Op maandag 5 maart 2007 19:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Foei, niet jokken Aboutaleb en Arib!
Het is geen detail. Het is de centrale vraag: is het al ingetrokken?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:08 schreef gronk het volgende:
Volgens mevrouw de Wit is het toch allemaal appeltje-eitje?
(sowieso vind ik 't wel knap van je om enerzijds te beweren dat NederMarokkanen ons glashard voorliegen, en nu beginnen te neuzelen over formele details. Hoe hypocriet kun je zijn...)
Oh, okay, ik wist niet dat Verdonk Somalisch was. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:11 schreef gronk het volgende:
[..]
Boh. Als zelfs de minister van vreemdelingenzaken niet op de hoogte is van alle ins en outs van het Somalisch naamrecht (voor een zaak die zich afspeelt op haar departement), dan vind ik ook dat iemand als Aboutaleb niet op de hoogte hoeft te zijn van het Marokkaanse paspoortenrecht...
Ben jij op de hoogte van alle details rond de nederlandse paspoortwetgeving?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Oh, okay, ik wist niet dat Verdonk Somalisch was. Weer wat geleerd.
Is wat al ingetrokken? Die Marokkaanse nationaliteit? Dat zou je de Marokkaanse regering moeten vragen. En dan het antwoord voor waar aannemen, want iets anders kan niet echt. En morgen kan het weer anders zijn, zonder kennisgeving.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is geen detail. Het is de centrale vraag: is het al ingetrokken?
Wie is de Marokkaan dan die op de hoogte moet zijn van het Marokkaanse recht?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Oh, okay, ik wist niet dat Verdonk Somalisch was. Weer wat geleerd.
Aboutaleb. Hij heeft een marokkaans paspoort.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Wie is de Marokkaan dan die op de hoogte moet zijn van het Marokkaanse recht?
Die Nederlandse staats?
Neuh zo'n figuur die achter Pim, Theo en Geert aanhuppelt en vooral kankert op moslims. Type haar naam maar eens in op Googlequote:Op maandag 5 maart 2007 15:24 schreef calvobbes het volgende:
Maar wie is die Bernadette de Wit eigenlijk?
Ja, schandalig is dat!!!eins!quote:Op maandag 5 maart 2007 19:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Aboutaleb. Hij heeft een marokkaans paspoort.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. We kunnen wel de druk opvoeren. lquote:Op maandag 5 maart 2007 19:36 schreef sigme het volgende:
Je kan de Marokkaanse regering niet dwingen die nationaliteit in te trekken. Jij niet, Aboetaleb niet, de Nederlandse overheid niet, de Nederlandse rechter niet.
Met welk mogelijk voordeel? En vooral voordeel voor wie?quote:Op maandag 5 maart 2007 19:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. We kunnen wel de druk opvoeren. l
Welke zijn Nederlandse?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:39 schreef PJORourke het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |