Zoiets....quote:Op maandag 5 maart 2007 16:35 schreef M42 het volgende:
[..]
m.a.w. Calvobbes en die anderen linksen lopen weer zoals gewoonlijk te huilen![]()
HAHAHAHAH nee ze zetten em voor de lol online, komop zeg trek je kop uit et zand.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:39 schreef Monidique het volgende:
Code de la Nationalité Marocaine. Daar staat het in. Is dat ding nog geldig? Hoe geldig? Gebruikt men 'm nog? Zijn er misschien nieuwere wetten?
Volgens welke regels moet ik perse aangeven waarom het bij haar redenatie spaak loopt?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je snapt volgens mij niet helemaal hoe het werkt. Mevrouw zet in het stuk in de OP een bepaalde redenatie op poten. Dan is het dus de bedoeling dat, als je het er niet mee eens bent, dat je aangeeft waar de redenatie spaak loopt. En dus niet dat je de auteur zelf zwart maakt.
Dat hoort een beetje bij deze hele discussie natuurlijk.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:41 schreef Ericr het volgende:
Weer zo'n verzuurd wijf dat niks beters te doen heeft.
Want dat is een feit nu dit opiniestuk dat zo meld?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:40 schreef Gia het volgende:
Maar goed, niemand hoeft meer te zeggen dat hij/zij de marokkaanse nationaliteit niet op kan geven.
En de wet, dat iemand zijn eigen nationaliteit op moet geven om de Nederlandse te krijgen, kan gewoon ook gelden voor marokkanen.
Hebben wij Fok!kers dat maar weer mooi ontdekt, geef jezelf even een schouderklopje dat je het hele kabinet te slim af bent.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:40 schreef Gia het volgende:
Maar goed, niemand hoeft meer te zeggen dat hij/zij de marokkaanse nationaliteit niet op kan geven.
En de wet, dat iemand zijn eigen nationaliteit op moet geven om de Nederlandse te krijgen, kan gewoon ook gelden voor marokkanen.
Tuurlijk, dan kunnen ze ineens geen dubbel moraal meer hebben.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:40 schreef Posdnous het volgende:
Dat zal me even veel schelen zeg, als ze hun nationaliteit mogen opgeven..
Dat is wat ik mij gewoon afvraag. Het blijkt zo makkelijk als je dit leest, maar toch zegt vrijwel iedereen dat het niet kan. Dan word ik sceptisch. Heeft iedereen ongelijk? Dat kan, of zit er een addertje onder het gras?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:40 schreef salutem het volgende:
[..]
HAHAHAHAH nee ze zetten em voor de lol online, komop zeg trek je kop uit et zand.
Daar heb je helemaal gelijk in, franse admin = puinhoop dus ga ik er kort door de bocht vanuit dat het in marokko niet heel veel beter zal zijn en men er zeker (veel) moeite voor moet doen om het gedaan te krijgen schat ik zo in.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is wat ik mij gewoon afvraag. Het blijkt zo makkelijk als je dit leest, maar toch zegt vrijwel iedereen dat het niet kan. Dan word ik sceptisch. Heeft iedereen ongelijk? Dat kan, of zit er een addertje onder het gras?
Het gaat dus duidelijk niet om niet kunnen maar om niet willen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is wat ik mij gewoon afvraag. Het blijkt zo makkelijk als je dit leest, maar toch zegt vrijwel iedereen dat het niet kan. Dan word ik sceptisch. Heeft iedereen ongelijk? Dat kan, of zit er een addertje onder het gras?
Franse marokkaanse overheid zijn qua administratie bijna hetzelfde ( kastje ----> muur systeem)quote:Op maandag 5 maart 2007 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
Sowieso staat er dat je een machtiging per decreet moet krijgen, wat bedoelen ze daarmee? Is er rechtspraak over?
Gelijk hebben ze.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
Als ze de marokkaanse nationaliteit opgeven verliezen ze het erfrecht in dat land. En dat willen ze niet.
Dit is niet waar, er staat in dat documentg dat men ter allertijde gewoon weer de marokkaanse nationaliteit weer terug kan aanvragen/krijgen.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat dus duidelijk niet om niet kunnen maar om niet willen.
Als ze de marokkaanse nationaliteit opgeven verliezen ze het erfrecht in dat land. En dat willen ze niet.
Idd.quote:
Enig idee hoe het decreet op dit moment in de wetten geregeld wordt?quote:Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien dat ik wel ongeveer weet wat ze bedoelen. Het is feitelijk een algemene regel die verder geregeld wordt in wetten in formele zin. Deze wetten (deze "code") zijn zeg maar de bovenlaag. Het laat de ruimte over om (als de regering van Marokko dat zou willen) wetgeving te veranderen waardoor de nationaliteit inderdaad wel op te geven is. Het biedt slechts een mogelijkheid (vandaar ook "per decreet, want daar moet het dus allemaal verder in geregelt worden).
Net zoals dat de specifieke bevoegdheden van bijv burgemeesters e.d. niet geregeld staan in de grondwet maar in de gemeentwet.
Nee, ik zou het echt niet weten.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Enig idee hoe het decreet op dit moment in de wetten geregeld wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |