abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46940447
Zie TT. In hoeverre is het nog nodig om je was te sorteren op kleur.
Ik heb er namelijk af en toe kleuren tussen zitten die vrijwel nergens bij passen en als ik gewoon alles bij elkaar kan mikken zou dat een hoop schelen .
  maandag 5 maart 2007 @ 14:36:39 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46940727
Rood en wit zou ik vooral gescheiden houden, maar kleuren zelf mieter ik meestal gewoon bij elkaar...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46940794
Zelf maak ik meestal onderscheid tussen lichte was (wit, beige, creme), koude kleuren (blauw/groen), warme kleuren (roze/oranje/rood) en donkere kleuren. Als ik een héél felle kleur heb die nergens bij past doe ik het bij de donkere was. Is nog nooit misgegaan.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:38:55 #4
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_46940799
Ik doe alle kleuren bij elkaar, samen met wit. Maar let er wel altijd op dat het al een aantal keren apart is gewassen voordat ik dat doe. Nieuwe kleding doe ik apart, meestal op een miniwas. Dat doe ik een keer of 3/4 en dan gaat het gewoon mee met de rest hoor Rood doe ik meestal bij de zwarte was trouwens, net zoals donkerblauw e.d.
To infinity…and beyond!
pi_46940859
Ik doe lichte was, gekleurde was en donkere was apart. Maar gekleurd wil ik ook nog wel bij donker gooien. Ik had eerst van die donkerwasmiddel, maar die stonk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_46940934
Doe voor de grap eens witte was bij een shirtje wat flink afgeeft.
Dan is je vraag in 1x overbodig.

Maar afgezien van het afgeven is er nog 1 verschil :
Als je witte spullen bij je bonte was stopt dan wordt het na verloop van een tijdje toch wat grauwer.
In wit waspoeder zit wat bleekmiddel om wit wit te houden.
In kleurwasmiddel zit dat bleekmiddel niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:46:20 #7
11458 ivetje
pi_46941038
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:42 schreef 777bas777 het volgende:
Doe voor de grap eens witte was bij een shirtje wat flink afgeeft.
Dan is je vraag in 1x overbodig.

Maar afgezien van het afgeven is er nog 1 verschil :
Als je witte spullen bij je bonte was stopt dan wordt het na verloop van een tijdje toch wat grauwer.
In wit waspoeder zit wat bleekmiddel om wit wit te houden.
In kleurwasmiddel zit dat bleekmiddel niet.
Ik heb eigenlijk alleen maar witte t-shirts die ergens onderaan gedaan worden. Dat grauwere maakt me dus echt niet uit Ik vind het ook gewoon teveel moeite om 3 a 4 wassen per week te doen. Nu heb ik er 2 (en met beddengoed erbij 3) en dan is alles weer klaar
To infinity…and beyond!
pi_46941076
Alles wat wit is doe ik apart. De rest is bont.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46941085
Wit apart. Alle andere kleuren bijelkaar. (zie reactie boven mij )
pi_46941366
Dus het komt er op neer dat je een witte was hebt, donkerblauw/zwart en de overige kleuren?

Ik zit altijd hele moeilijke combinaties te maken, pak er nog net geen kleurenschema bij.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 maart 2007 @ 14:57:59 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46941424
Bruin/groen - Rood/oranje/geel - Blauw/zwart/grijs - Wit/beige - Handdoeken/Theedoeken/vaatdoeken... Hoezo controlfreak op dat gebied
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46941724
ik doe gewoon alles waar kleur in zit bij elkaar en dingen die wit zijn bij elkaar
  maandag 5 maart 2007 @ 15:09:05 #13
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46941829
ik had een heel goed werkend schema, de kleuren en kleren bleven prachtig...

maar ik wilde dat mijn man wat meer hielp in het huishouden...

nu maakt het geen zier meer uit wat ik doe.

ach het positieve... het scheelt mij ook weer wat werk
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46941840
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:56 schreef VoreG het volgende:
Dus het komt er op neer dat je een witte was hebt, donkerblauw/zwart en de overige kleuren?

Ik zit altijd hele moeilijke combinaties te maken, pak er nog net geen kleurenschema bij.
Paars bij blauw en rood bij oranje en dan geen geel bij groen?
  maandag 5 maart 2007 @ 15:10:13 #15
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46941877
ow, er zijn ook wat truien die eerst van mijn man waren maar die na een wasmachine beurtje van mijn wederhelft en de wasdroger gezien te hebben nu bij onze zoon in de kast liggen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46942416
ik heb witte was, bonte was en bonte was op 60 graden (beddegoed/handdoeken) en soms fijnwas voor sportkleding/jas/speciale kleren.
Als je trouwens felle kleuren bij donkere was doet worden die ook grauwer.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:26:14 #17
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46942482
Witte was, roze/rode was, blauw/groene was en zwarte was Maar voor de rest gaat het hier prima..
  maandag 5 maart 2007 @ 15:26:32 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46942492
Ik heb 40-gradenwas (kleding) en 60-gradenwas (handdoeken, beddengoed). Ik was alles met een bontwasmiddel.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:29:19 #19
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_46942584
Onze kinderen genereren zóveel was, dat er voor elke kleur wel een trommel-vol te verzamelen valt. Dit maakt het samenvoegen van kleuren overbodig!
pi_46942630
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:57 schreef Sjeen het volgende:
Bruin/groen - Rood/oranje/geel - Blauw/zwart/grijs - Wit/beige - Handdoeken/Theedoeken/vaatdoeken... Hoezo controlfreak op dat gebied
Doe jij de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken apart wassen? En dan ook nog eens alles op kleur?
  maandag 5 maart 2007 @ 15:31:38 #21
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46942664
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

Doe jij de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken apart wassen? En dan ook nog eens alles op kleur?
ik begrijp dat dat een categorie is
Sir Winston Churchill
pi_46942815
Ik waste mijn rode truitjes ook altijd samen met zwart, totdat ik ineens ontdekte dat het rood onder de oksel een tintje donkerder werd dan de rest van de shirtjes. Soort van "zweetrand".

Sindsdien spaar ik m'n rood en roze op en was ze samen. Soms met andere felle kleuren (groen, blauw).

Ik vind het licht-bont nog het moeilijkst, omdat ik daar vrij weinig van heb. Dus nu:
zwart-bruin-legergroen
roze-rood (eventueel gemend met groen & felblauw)
witte was (waar dan soms heul lichtroze ofzo bij gaat)

En soms een speciaal wasje voor gevoelige dingen (BH's enzo) 30 min. op 30 graden. Of op de hand.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46942885
Overigens heb ik op advies van mijn ma vrij donkere theedoeken gekocht. Op zich een goeie tip, ik kan ze meewassen met de donkere was, maar aan de andere kant weer niet omdat ik die meestal op 40 graden moet doen en ik m'n theedoeken eigenlijk op 60 moet doen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46943045
Ik donder gewoon alles bij elkaar. Ik heb wel wat beters te doen dan voor elke kleurschakering een aparte was te draaien.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 maart 2007 @ 16:00:41 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46943688
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:31 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik begrijp dat dat een categorie is
  maandag 5 maart 2007 @ 16:19:35 #26
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_46944536
Ik pleur alles bij elkaar.
Het enige nadeel wat ik er van ondervind is dat wit niet wit blijft.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_46945005
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:19 schreef Spacehamster het volgende:
Ik pleur alles bij elkaar.
Het enige nadeel wat ik er van ondervind is dat wit niet wit blijft.
Goh, misschien is dat wel de reden dat andere mensen níet alles bij elkaar pleuren.
pi_46945137
wit met beige en heel lichte kleurtjes.
zwart met zwart
bruin met donkerblauw, donkergroen etc
handdoeken altijd apart
sportkleding apart.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 maart 2007 @ 16:44:24 #29
11458 ivetje
pi_46945615
Handdoeken enzo doe ik gewoon mee met bonte/wit of zwarte was. Op 40 graden. Ik doe eigenlijk niets op 60 graden...en nieuwe truien enzo doe ik op 30 graden omdat ik bang ben dat ze krimpen Of op wol-was of koud.
To infinity…and beyond!
pi_46945636
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:29 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Goh, misschien is dat wel de reden dat andere mensen níet alles bij elkaar pleuren.
Neuh, het is de reden om geen witte kleding te kopen. Da's een stuk makkelijker .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:53:20 #31
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_46945979
nou ehm...
- wit met beige en hele lichte kleurtjes (lichtroze, lichtblauw) (meestal 40 graden)
- donkere was (zwart, donkerblauw, donkergroen, bruin) dit was ik overigens met shampoo, dat is goedkoper dan zwart-wasmiddel en je kleren blijven heel erg lang mooi (meestal 40 graden)
- rode/roze/oranje was (30 of 40 graden)
- blauwe/groene was (30 of 40 graden)
- handdoeken, theedoeken, sokken (60 graden)
- lingerie (30 graden, voor handwasjes heb ik geen tijd en geduld )
- mijn labjas (ik studeer laboratoriumtechniek) (kookwas)

ik ben nogal een pietje precies wat de was betreft
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_46946304
oh ja wollen truien doe ik op de handwas mijn wasmachine is oud en niet zo betrouwbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_46946751
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

*opgelucht adem haalt*

pi_46947150
Ik ben in mijn eentje, dus ik doe niet zoveel was.

Er is altijd wel een bonte was op 30/40 graden met alle normale kleding, sportkleding en ondergoed. Als ik beddegoed was (60 graden) doe ik daar wel theedoeken, keukendoeken, vaatdoekjes enzo bij in. Eventueel ook witte t-shirtjes en ondergoed wat daar tegen kan gaat erbij als er ruimte is.

Gelukkig heb ik niet veel wit-moet-wit blijven kleding. Mijn enige mooie witte blouse is elastisch en mag maar op 30 graden. De rest zijn t-shirtjes voor sporten e.d.
Trust me, I know what I'm doing.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:26:10 #35
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_46947277
TVP. Ik zit ook te dubben hoe ik het zal doen. Nu is het witte was en bonte was.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_47047925
Ik sorteer nooit op kleur. Ik heb
- Bovenkleding (30 graden)
- Ondergoed + hand/thee/keuken/droogdoeken + sokken (40 graden)
- Beddengoed (60 graden)
Als ik beddengoed was, en dat is niet zo vaak omdat ik amper thuis slaap, dan doe ik het ondergoed etc. ook een rondje op 60 graden mee, voor zover het past.
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:43:37 #37
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_47048538
ik doe juist nooit kleine dingen zoals ondergoed bij beddengeod, om de praktische reden dat die dan allemaal in de hoezen kruipen en dan moet ik zo graven en kreukt alles enrom...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_47048919
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik donder gewoon alles bij elkaar. Ik heb wel wat beters te doen dan voor elke kleurschakering een aparte was te draaien.
Dat.

Maar ik heb dan weer wel een aparte handdoekenwas, omdat die op 60 graden moeten anders worden ze muf.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47052801
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Neuh, het is de reden om geen witte kleding te kopen. Da's een stuk makkelijker .
En dan is het pas een van de vele redenen om geen wit te dragen.

Behalve witte sportsokken want die zijn punk!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_47076130
ik gooi alles bij elkaar wit/bont (wel alles op 40 graden wassen )

vertrouw je iets niet kan je azijn gebruiken (kleur afgeven tegen gaat)
en azijn helpt ook nog tegen muffe geurtjes en het ontkalkt je wasmasjien enz...
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 8 maart 2007 @ 23:50:50 #41
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_47076572
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:53 schreef Muck het volgende:
nou ehm...
[...]

- mijn labjas (ik studeer laboratoriumtechniek) (kookwas)

[...]
Als ex-laborant kan ik je vertellen dat er vlekken zijn die er met geen snelkookwas uitgaan... neem nou zilvervlekken... niet uit te wassen.... (voor de niet-chemici: zilvervlekken zijn zwart). De enige manier is behandelen met KI + I2 oplossing, en daarna met natriumsulfiet de gele jodiumkleur er uitwerken.

Andere vlekken lossen zichzelf op omdat ze gaten in de stof maken (berucht: kleine spatjes zoutzuur. Je ziet ze niet, ruikt ze niet, hoort ze niet... maar als je je kleren wast dan houd je een nethemd over)
pi_47076999
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:53 schreef Muck het volgende:
nou ehm...

- donkere was (zwart, donkerblauw, donkergroen, bruin) dit was ik overigens met shampoo, dat is goedkoper dan zwart-wasmiddel en je kleren blijven heel erg lang mooi (meestal 40 graden)

ik ben nogal een pietje precies wat de was betreft
Gaat shampoo niet ongelofelijk schuimen in de wasmachine? Ik vind het wel een crea idee trouwens, ga ik ook eens proberen. Nog suggesties met betrekking tot dosering?

En waarom doe je dan niet alle was met shampoo, volgens mij is dat sowieso goedkoper toch

* cryforhelp scheidt sinds kort witte was en "de rest". Verdere kleurschema's was ik nog niet op gekomen zelfs Maar ik ga er niet aan beginnen ook, de precieze tint van mijn oranje trui boeit me trouwens geen ruk

Hoe doen jullie dat dan met 2-kleurige kleding, zoals een wit-zwarte trui, of oranje-donkerblauw?
pi_47077319
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Als ex-laborant kan ik je vertellen dat er vlekken zijn die er met geen snelkookwas uitgaan... neem nou zilvervlekken... niet uit te wassen.... (voor de niet-chemici: zilvervlekken zijn zwart). De enige manier is behandelen met KI + I2 oplossing, en daarna met natriumsulfiet de gele jodiumkleur er uitwerken.

Andere vlekken lossen zichzelf op omdat ze gaten in de stof maken (berucht: kleine spatjes zoutzuur. Je ziet ze niet, ruikt ze niet, hoort ze niet... maar als je je kleren wast dan houd je een nethemd over)
Mag ik vragen waarom het je aan je kont kan roesten dat er vlekken in je labjas zitten? Zo'n ding was je lijkt me om te voorkomen dat ie gaat meuren en vervolgens pleur je hem gewoon weg na X jaar?
pi_47083037
Ik doe:
- handdoeken & andere doeken
- beddegoed
- wit ( incl. lichte kleuren)
- bont

Ik moet zeggen dat ik er overigens best op let met aankoop van kleding, ook of het stofjes zijn die enorm kreuken, ik heb echt geen zin om dingen steeds apart te moeten wassen enzo. En nieuwe kleren eerst 2 keer apart wassen, eventueel met azijn.

Overigens is er wel eens een rode nieuwe pyama in de was beland en toen waren de witte tshirts en spijkerbroeken roze . Je hebt nu ook van die doekjes die je in de was kan doen ter voorkoming van doorlopen. Weet niet of ze werken (zijn iig duur, te koop bij de supermarkt en drogist), maar die zou je bij twijfel bij de was kunnen doen.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:53:59 #45
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_47092629
Ik sorteer op:
witte was 40 of 60 graden (ondergoed/sokken/zakdoeken/handdoeken/theedoeken/hemdjes/
t-shirts voor ergens onder)
witte/lichte was 30 of 40 graden (truitjes, blouses e.d.)
bonte was 30 graden (alle kleuren die een beetje bij elkaar passen of waarvan ik zeker weet dat
ze niet afgeven)
zwarte was 30 graden (alles wat donker van kleur is, dus donkerblauw/zwart/groen etc)
beddengoed op 40 graden (al naar gelang welke kleur het is, kieper ik er nog wel eens wat van de licht of bonte was bij als ik daar maar een enkel ding van heb)

Wat ik wel doe om het aantal machines was per week te beperken, de ene week draag ik bijv veel lichte kleuren en de andere week veel donkere kleuren. Dan heb ik tenminste steeds een volle machine om te draaien en niet 2 halve.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_47093141
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:28 schreef VoreG het volgende:
Zie TT. In hoeverre is het nog nodig om je was te sorteren op kleur.
Ik heb er namelijk af en toe kleuren tussen zitten die vrijwel nergens bij passen en als ik gewoon alles bij elkaar kan mikken zou dat een hoop schelen .
Omdat bepaalde kleuren afgeven of andere kleuren grauw maken.

Gooi maar eens zwarte was bij witte was. Dan wordt het grauw. Maar als je bij witte was een blauwe spijkerbroek gooit (die niet afgeeft) lijkt je was witter.

Ik heb de volgende indeling:
Handdoeken (allemaal gekleurd) + beddengoed (ook gekleurd) + gekleurde sokken (60 graden)
Witte was + eventuele beige of cremekleurige was (60 graden voor witte sokken en de rest op 30 of 40 graden)
Zwarte was + donkerblauw, legergroen en af en toe iets roods (30 of 40 graden en aantal dingen op handwas)
Gekleurde was (truitjes, shirtjes, bh's) (30 of 40 graden)
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_47093170
Ik doe:

- geen witte kleding kopen
- me er niet in interesseren of wit beddegoed / handdoeken cremekleurig worden
- alles bij elkaar in de wasmachine behalve BH's, kleurwasmiddel er bij en op 40 graden wassen
- BH's op de handwas, dat wil zeggen dat ik ze meeneem onder de douche en aldaar insop met een beetje wasmiddel
- beddegoed, handdoeken, theedoeken, etc. gewoon met de rest mee, blijft heel lang goed (jaren) en als ik dan incidenteel eens een handdoek heb die niet meer goed schoon wordt gooi ik die weg

Want ik woon alleen en ik heb niet zoveel was dat ik dat onderscheid kan maken, want dan moet ik 3 weken wachten voor ik weer eens rode kleren aan kan daar heb ik dus echt geen zin in. Toen ik nog thuis woonde deelde ik het wel netjes in donker, wit, bont en fijn. Omdat mn moeder dat graag had, ik merk zelf geen verschil aan mn kleren sinds ik dat dus niet meer doe, ook niet met nieuwe kleren.
pi_47093263
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:36 schreef Syrena het volgende:
Ik waste mijn rode truitjes ook altijd samen met zwart, totdat ik ineens ontdekte dat het rood onder de oksel een tintje donkerder werd dan de rest van de shirtjes. Soort van "zweetrand".

Sindsdien spaar ik m'n rood en roze op en was ze samen. Soms met andere felle kleuren (groen, blauw).

Ik vind het licht-bont nog het moeilijkst, omdat ik daar vrij weinig van heb. Dus nu:
zwart-bruin-legergroen
roze-rood (eventueel gemend met groen & felblauw)
witte was (waar dan soms heul lichtroze ofzo bij gaat)

En soms een speciaal wasje voor gevoelige dingen (BH's enzo) 30 min. op 30 graden. Of op de hand.
Ja zo was ik ook, dat vind m'n vriend overdreven.

Donker, rood (met geel erbij) en wit.
pi_47093391
Al mijn kleding is zwart, sokken, onderbroeken enz... de enige kleuren zijn de handdoeken en beddegoed.

Lekker praktisch
Google knows....
pi_47094274
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 23:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Been there, done that (en heb nu geen broek meer ).

Zat 's ochtends bij college met mijn frisgewassen broek: hee een klein gaatje.
In de pauze keek ik nog eens naar mijn broek: een gaat van 10cm doorsnede erin.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_47100641
ik draai 3 wassen, een witte was met handdoeken en theedoeken enzo op 90 graden, bonte was, met alle andere kleuren op 40 graden en mn beddengoed doe ik op 60 graden
pi_48363536
Wij hebben vier wasmanden staan. Een witte voor de witte was, een roze voor de rood/roze/oranje was, een blauwe voor de donker(blauw)e was, en een groene voor de rest. En dan gaan keukendoekjes, sponzen en theedoeken ook nog eens apart.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_48375076
ha ik ben ook een freak

- witte was
- warme kleuren bont
- koude kleuren bont
- beddegoed en handdoeken
- sokken / ondergoed
- maar BH's op de handwas
- spijkerbroeken (omdat mn huisgenootje ooit eens verteld heeft dat ze andere kleding stukmaken...

Hoezo freak?
  maandag 16 april 2007 @ 11:23:47 #54
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_48375616
ik mieter alles bij elkaar
het enige dat ik wit heb is sokken, en als die grauw worden kan ik daar prima mee leven

wel doe ik beddengoed/vaatdoeken/handdoeken etc appart en op 60 graden
an urge to help mankind overcomes me
pi_48376217
Ik doe ook veel bij elkaar; gevaarlijke kleuren (rood b.v.) wads ik een paar keer apart en geeft het neit meer af dan kan het bij de rest. Vaak probeer ik wel een beetje de donkere en lichte was apart te houden. Handdoeken, vaatdoeken,washanden probeer ik regelmatig op 60 graden te doen; maar heb ik vooral bont, dan gaat het op 40 graden mee.
pi_48376513
jullie zijn nuts. Sorteren in wit en bont is all you've to do.
pi_48376655
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:09 schreef Perruche het volgende:
ha ik ben ook een freak

- witte was
- warme kleuren bont
- koude kleuren bont
- beddegoed en handdoeken
- sokken / ondergoed
- maar BH's op de handwas
- spijkerbroeken (omdat mn huisgenootje ooit eens verteld heeft dat ze andere kleding stukmaken...

Hoezo freak?
omg, dat kost toch hartstikke veel energie, om zoveel verschillende wassen te draaien? neem aan dat je niet steeds een trommel vol heb overal van, zonde van je geld man
pi_48376765
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

omg, dat kost toch hartstikke veel energie, om zoveel verschillende wassen te draaien? neem aan dat je niet steeds een trommel vol heb overal van, zonde van je geld man
ja das wel waar, maar meestal vraag ik huisgenoten of ze nog was hebben. En aangezien ik een van de weinige ben met een wasmachine tot minj beschikking komen veel mensen hier wassen (nee nee, niet armoedig, studentenhuizen in estland) dus zo probeer ik het een beetje te verantwoorden haha.

Oh, en ik heb wel altjd de ECO en "halve was" - knop ingedrukt....
pi_48376821
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja das wel waar, maar meestal vraag ik huisgenoten of ze nog was hebben. En aangezien ik een van de weinige ben met een wasmachine tot minj beschikking komen veel mensen hier wassen (nee nee, niet armoedig, studentenhuizen in estland) dus zo probeer ik het een beetje te verantwoorden haha.

Oh, en ik heb wel altjd de ECO en "halve was" - knop ingedrukt....
Je moet maar eens een paar bomen gaan planten om je schuldgevoel af te kopen!
pi_48377222
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:01 schreef HPoi het volgende:

[..]

Je moet maar eens een paar bomen gaan planten om je schuldgevoel af te kopen!
boomknuffelaars
  Licht Ontvlambaar maandag 16 april 2007 @ 12:28:12 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48377646
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zelf met dat mega uitsorteren, heb ik vaak nog twee machines vol per catergorie Lang leve kleine kinderen
  maandag 16 april 2007 @ 12:30:29 #62
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_48377740
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zelf met dat mega uitsorteren, heb ik vaak nog twee machines vol per catergorie Lang leve kleine kinderen
ik spaar het gewoon op...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_48381177
Witte was (maar daar doe ik ook wel lichtroze bij in)
Handdoeken
Rest.
  maandag 16 april 2007 @ 14:33:53 #64
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_48381395
Witte / beige was 40 C
Lichte bonte was 40 C
Donkere bonte was 40 C*
Beddengoed 60 C
Theedoeken / handdoeken / vaatdoekjes 60 C

(* lichte en donkere bonte was zijn onderverdeeld omdat ik beide categoriën helemaal kan vullen)

Iedere week een trommel van iedere categorie! Soms in de zomer nog een witte trommel extra.
Fuck the EBU
pi_48410375
trouwens, nog een vraagje. Hier hebben we onwijs hard water en die wasmachine kan ook wel ff een spoelbeurtje gebruiken. Nu staan er verschillende posts die azijn aanbevelen, wekle azijn moet ik dan gebruiken? Hete nige wat ik hier in de super heb zien staan is schoonmaakazijn (lijkt me niet?), appelazijn en dure italiaanse azijn (ja en de super is niet in Nederland, anders had ik gewoon de euroshopper azijn gehaald...:P)

bij voorbaat dank
pi_48410425
je kan gewoon spoelwas doen met bijvoorbeeld gewone azijn
maar als die er niet is zou ik zelf schoonmaakazijn gebruiken

als je met google zoekt op wasmachine en schoonmaakazijn zie je
dat dat heel veel gedaan wordt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48410929
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:57 schreef DarkElf het volgende:
je kan gewoon spoelwas doen met bijvoorbeeld gewone azijn
maar als die er niet is zou ik zelf schoonmaakazijn gebruiken