abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46940447
Zie TT. In hoeverre is het nog nodig om je was te sorteren op kleur.
Ik heb er namelijk af en toe kleuren tussen zitten die vrijwel nergens bij passen en als ik gewoon alles bij elkaar kan mikken zou dat een hoop schelen .
  maandag 5 maart 2007 @ 14:36:39 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46940727
Rood en wit zou ik vooral gescheiden houden, maar kleuren zelf mieter ik meestal gewoon bij elkaar...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46940794
Zelf maak ik meestal onderscheid tussen lichte was (wit, beige, creme), koude kleuren (blauw/groen), warme kleuren (roze/oranje/rood) en donkere kleuren. Als ik een héél felle kleur heb die nergens bij past doe ik het bij de donkere was. Is nog nooit misgegaan.
I had a signature once. It was awful.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:38:55 #4
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_46940799
Ik doe alle kleuren bij elkaar, samen met wit. Maar let er wel altijd op dat het al een aantal keren apart is gewassen voordat ik dat doe. Nieuwe kleding doe ik apart, meestal op een miniwas. Dat doe ik een keer of 3/4 en dan gaat het gewoon mee met de rest hoor Rood doe ik meestal bij de zwarte was trouwens, net zoals donkerblauw e.d.
To infinity…and beyond!
pi_46940859
Ik doe lichte was, gekleurde was en donkere was apart. Maar gekleurd wil ik ook nog wel bij donker gooien. Ik had eerst van die donkerwasmiddel, maar die stonk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_46940934
Doe voor de grap eens witte was bij een shirtje wat flink afgeeft.
Dan is je vraag in 1x overbodig.

Maar afgezien van het afgeven is er nog 1 verschil :
Als je witte spullen bij je bonte was stopt dan wordt het na verloop van een tijdje toch wat grauwer.
In wit waspoeder zit wat bleekmiddel om wit wit te houden.
In kleurwasmiddel zit dat bleekmiddel niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:46:20 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_46941038
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:42 schreef 777bas777 het volgende:
Doe voor de grap eens witte was bij een shirtje wat flink afgeeft.
Dan is je vraag in 1x overbodig.

Maar afgezien van het afgeven is er nog 1 verschil :
Als je witte spullen bij je bonte was stopt dan wordt het na verloop van een tijdje toch wat grauwer.
In wit waspoeder zit wat bleekmiddel om wit wit te houden.
In kleurwasmiddel zit dat bleekmiddel niet.
Ik heb eigenlijk alleen maar witte t-shirts die ergens onderaan gedaan worden. Dat grauwere maakt me dus echt niet uit Ik vind het ook gewoon teveel moeite om 3 a 4 wassen per week te doen. Nu heb ik er 2 (en met beddengoed erbij 3) en dan is alles weer klaar
To infinity…and beyond!
pi_46941076
Alles wat wit is doe ik apart. De rest is bont.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_46941085
Wit apart. Alle andere kleuren bijelkaar. (zie reactie boven mij )
pi_46941366
Dus het komt er op neer dat je een witte was hebt, donkerblauw/zwart en de overige kleuren?

Ik zit altijd hele moeilijke combinaties te maken, pak er nog net geen kleurenschema bij.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 maart 2007 @ 14:57:59 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46941424
Bruin/groen - Rood/oranje/geel - Blauw/zwart/grijs - Wit/beige - Handdoeken/Theedoeken/vaatdoeken... Hoezo controlfreak op dat gebied
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_46941724
ik doe gewoon alles waar kleur in zit bij elkaar en dingen die wit zijn bij elkaar
  maandag 5 maart 2007 @ 15:09:05 #13
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46941829
ik had een heel goed werkend schema, de kleuren en kleren bleven prachtig...

maar ik wilde dat mijn man wat meer hielp in het huishouden...

nu maakt het geen zier meer uit wat ik doe.

ach het positieve... het scheelt mij ook weer wat werk
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46941840
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:56 schreef VoreG het volgende:
Dus het komt er op neer dat je een witte was hebt, donkerblauw/zwart en de overige kleuren?

Ik zit altijd hele moeilijke combinaties te maken, pak er nog net geen kleurenschema bij.
Paars bij blauw en rood bij oranje en dan geen geel bij groen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:10:13 #15
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46941877
ow, er zijn ook wat truien die eerst van mijn man waren maar die na een wasmachine beurtje van mijn wederhelft en de wasdroger gezien te hebben nu bij onze zoon in de kast liggen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46942416
ik heb witte was, bonte was en bonte was op 60 graden (beddegoed/handdoeken) en soms fijnwas voor sportkleding/jas/speciale kleren.
Als je trouwens felle kleuren bij donkere was doet worden die ook grauwer.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:26:14 #17
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_46942482
Witte was, roze/rode was, blauw/groene was en zwarte was Maar voor de rest gaat het hier prima..
  maandag 5 maart 2007 @ 15:26:32 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46942492
Ik heb 40-gradenwas (kleding) en 60-gradenwas (handdoeken, beddengoed). Ik was alles met een bontwasmiddel.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:29:19 #19
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_46942584
Onze kinderen genereren zóveel was, dat er voor elke kleur wel een trommel-vol te verzamelen valt. Dit maakt het samenvoegen van kleuren overbodig!
pi_46942630
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:57 schreef Sjeen het volgende:
Bruin/groen - Rood/oranje/geel - Blauw/zwart/grijs - Wit/beige - Handdoeken/Theedoeken/vaatdoeken... Hoezo controlfreak op dat gebied
Doe jij de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken apart wassen? En dan ook nog eens alles op kleur?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 5 maart 2007 @ 15:31:38 #21
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46942664
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

Doe jij de handdoeken, theedoeken en vaatdoeken apart wassen? En dan ook nog eens alles op kleur?
ik begrijp dat dat een categorie is
Sir Winston Churchill
pi_46942815
Ik waste mijn rode truitjes ook altijd samen met zwart, totdat ik ineens ontdekte dat het rood onder de oksel een tintje donkerder werd dan de rest van de shirtjes. Soort van "zweetrand".

Sindsdien spaar ik m'n rood en roze op en was ze samen. Soms met andere felle kleuren (groen, blauw).

Ik vind het licht-bont nog het moeilijkst, omdat ik daar vrij weinig van heb. Dus nu:
zwart-bruin-legergroen
roze-rood (eventueel gemend met groen & felblauw)
witte was (waar dan soms heul lichtroze ofzo bij gaat)

En soms een speciaal wasje voor gevoelige dingen (BH's enzo) 30 min. op 30 graden. Of op de hand.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46942885
Overigens heb ik op advies van mijn ma vrij donkere theedoeken gekocht. Op zich een goeie tip, ik kan ze meewassen met de donkere was, maar aan de andere kant weer niet omdat ik die meestal op 40 graden moet doen en ik m'n theedoeken eigenlijk op 60 moet doen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_46943045
Ik donder gewoon alles bij elkaar. Ik heb wel wat beters te doen dan voor elke kleurschakering een aparte was te draaien.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Licht Ontvlambaar maandag 5 maart 2007 @ 16:00:41 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46943688
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:30 schreef Lucille het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:31 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik begrijp dat dat een categorie is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')