abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47100641
ik draai 3 wassen, een witte was met handdoeken en theedoeken enzo op 90 graden, bonte was, met alle andere kleuren op 40 graden en mn beddengoed doe ik op 60 graden
pi_48363536
Wij hebben vier wasmanden staan. Een witte voor de witte was, een roze voor de rood/roze/oranje was, een blauwe voor de donker(blauw)e was, en een groene voor de rest. En dan gaan keukendoekjes, sponzen en theedoeken ook nog eens apart.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_48375076
ha ik ben ook een freak

- witte was
- warme kleuren bont
- koude kleuren bont
- beddegoed en handdoeken
- sokken / ondergoed
- maar BH's op de handwas
- spijkerbroeken (omdat mn huisgenootje ooit eens verteld heeft dat ze andere kleding stukmaken...

Hoezo freak?
  maandag 16 april 2007 @ 11:23:47 #54
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_48375616
ik mieter alles bij elkaar
het enige dat ik wit heb is sokken, en als die grauw worden kan ik daar prima mee leven

wel doe ik beddengoed/vaatdoeken/handdoeken etc appart en op 60 graden
an urge to help mankind overcomes me
pi_48376217
Ik doe ook veel bij elkaar; gevaarlijke kleuren (rood b.v.) wads ik een paar keer apart en geeft het neit meer af dan kan het bij de rest. Vaak probeer ik wel een beetje de donkere en lichte was apart te houden. Handdoeken, vaatdoeken,washanden probeer ik regelmatig op 60 graden te doen; maar heb ik vooral bont, dan gaat het op 40 graden mee.
pi_48376513
jullie zijn nuts. Sorteren in wit en bont is all you've to do.
pi_48376655
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:09 schreef Perruche het volgende:
ha ik ben ook een freak

- witte was
- warme kleuren bont
- koude kleuren bont
- beddegoed en handdoeken
- sokken / ondergoed
- maar BH's op de handwas
- spijkerbroeken (omdat mn huisgenootje ooit eens verteld heeft dat ze andere kleding stukmaken...

Hoezo freak?
omg, dat kost toch hartstikke veel energie, om zoveel verschillende wassen te draaien? neem aan dat je niet steeds een trommel vol heb overal van, zonde van je geld man
pi_48376765
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

omg, dat kost toch hartstikke veel energie, om zoveel verschillende wassen te draaien? neem aan dat je niet steeds een trommel vol heb overal van, zonde van je geld man
ja das wel waar, maar meestal vraag ik huisgenoten of ze nog was hebben. En aangezien ik een van de weinige ben met een wasmachine tot minj beschikking komen veel mensen hier wassen (nee nee, niet armoedig, studentenhuizen in estland) dus zo probeer ik het een beetje te verantwoorden haha.

Oh, en ik heb wel altjd de ECO en "halve was" - knop ingedrukt....
pi_48376821
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:59 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja das wel waar, maar meestal vraag ik huisgenoten of ze nog was hebben. En aangezien ik een van de weinige ben met een wasmachine tot minj beschikking komen veel mensen hier wassen (nee nee, niet armoedig, studentenhuizen in estland) dus zo probeer ik het een beetje te verantwoorden haha.

Oh, en ik heb wel altjd de ECO en "halve was" - knop ingedrukt....
Je moet maar eens een paar bomen gaan planten om je schuldgevoel af te kopen!
pi_48377222
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:01 schreef HPoi het volgende:

[..]

Je moet maar eens een paar bomen gaan planten om je schuldgevoel af te kopen!
boomknuffelaars
  Licht Ontvlambaar maandag 16 april 2007 @ 12:28:12 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48377646
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zelf met dat mega uitsorteren, heb ik vaak nog twee machines vol per catergorie Lang leve kleine kinderen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 april 2007 @ 12:30:29 #62
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_48377740
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zelf met dat mega uitsorteren, heb ik vaak nog twee machines vol per catergorie Lang leve kleine kinderen
ik spaar het gewoon op...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_48381177
Witte was (maar daar doe ik ook wel lichtroze bij in)
Handdoeken
Rest.
pi_48381395
Witte / beige was 40 C
Lichte bonte was 40 C
Donkere bonte was 40 C*
Beddengoed 60 C
Theedoeken / handdoeken / vaatdoekjes 60 C

(* lichte en donkere bonte was zijn onderverdeeld omdat ik beide categoriėn helemaal kan vullen)

Iedere week een trommel van iedere categorie! Soms in de zomer nog een witte trommel extra.
pi_48410375
trouwens, nog een vraagje. Hier hebben we onwijs hard water en die wasmachine kan ook wel ff een spoelbeurtje gebruiken. Nu staan er verschillende posts die azijn aanbevelen, wekle azijn moet ik dan gebruiken? Hete nige wat ik hier in de super heb zien staan is schoonmaakazijn (lijkt me niet?), appelazijn en dure italiaanse azijn (ja en de super is niet in Nederland, anders had ik gewoon de euroshopper azijn gehaald...:P)

bij voorbaat dank
pi_48410425
je kan gewoon spoelwas doen met bijvoorbeeld gewone azijn
maar als die er niet is zou ik zelf schoonmaakazijn gebruiken

als je met google zoekt op wasmachine en schoonmaakazijn zie je
dat dat heel veel gedaan wordt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_48410929
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:57 schreef DarkElf het volgende:
je kan gewoon spoelwas doen met bijvoorbeeld gewone azijn
maar als die er niet is zou ik zelf schoonmaakazijn gebruiken