Maar het is wel jammer dat die mensen die verdraagzaamheid etc. prediken in hun religie zelf vaak zo onverdraagzaam als de pest zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben geen christen maar atheist, en ik zou best schoon willen maken in een moskee. Of een kerk. Ik vermoed dat lang niet alle moskee- of kerkbesturen daar principele bezwaren tegen zouden hebben. Maar als ze het wel hebben is dat hun goed recht.
Ja, dat zal allemaal best wel, maar mijn boodschap is juist daar ik daar geen boodschap aan heb en dat het een kinderachtig iets is. Bovendien doe jij het nu zelf ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.
Niet wanneer die instelling (mede) met publiek geld gefinancierd wordtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar eigen personeel moet kunnen kiezen op wat voor gronden dan ook. M.a.w., discriminatie zou een recht moeten zijn.
Daarom propageert men een haatboodschap van segregatie en xenofobie. Niet iets wat met overheidsgeld gesponsord zou moeten worden imo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef DrParsifal het volgende:
Een school is inderdaad uit overheidsgeld gefinancierd.
Hierdoor heeft de overheid heel veel inspraak in de onderwijsstof.
...
Deze school is duidelijk in wat zijn identiteit is. Ouders en leerlingen wisten dat op het moment dat zij hun kind erheen lieten gaan/er heen gingen. De identiteit wordt gedragen door het personeel, niet door de leerlingen, daarom stelt men aan personeel andere eisen dan aan leerlingen.
Ook al krijgen ze overheidsgeld, dan nog geldt geen enkele aannameverplichting voor personeel. Dat is zaak van de school zelf.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:11 schreef Lithion het volgende:
Niet wanneer die instelling (mede) met publiek geld gefinancierd wordt
Waarom gaat niemand dáár op in? Dát is de kern van de zaak. En dát is ook de reden waarom StefanP z'n vergelijking met een moskee een volslagen belachelijke kutvergelijking is.
(Like we expected anything else)
Jij vindt het een goede zaak als de overheid discrimineert?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ook al krijgen ze overheidsgeld, dan nog geldt geen enkele aannameverplichting voor personeel. Dat is zaak van de school zelf.
Ik heb het niet over een aannameverplichting, ik heb het over een verbod om een ridicuul onderscheid te maken als in dit geval. Het is moreel totaal ongewenst om overheidsgeld te steken in instelling die vervolgens segregatie en xenofobie voorstaan (iets anders ís het namelijk niet). Wil je zonodig een eigen school met je eigen identiteit? Prima, richt er een op en financier het zelf. Wil je gebruik maken van publieke gelden? Ook prima, maar dan wordt het ook een publieke school en kom je niet met kulverhalen aan als zou een moslima in de kantine niet bij de inrichting passen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Ook al krijgen ze overheidsgeld, dan nog geldt geen enkele aannameverplichting voor personeel. Dat is zaak van de school zelf.
Ah ok, sorry, dan had ik je verkeerd begrepen. Er is inderdaad niet direct iets tegen te doen, maar dat maakt het niet minder abject uiteraard. Evengoed is de kans op verandering hierin de komende 4 jaar natuurlijk tot het nulpunt gedaald.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik keur het ook niet goed, ik bedoel alleen dat er waarschijnlijk gewoon niks tegen te doen is waarschijnlijk.
Dat is zeker indirect besproken door zowel mij in een latere post als ook de post van DrParsifal.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:11 schreef Lithion het volgende:
[..]
Niet wanneer die instelling (mede) met publiek geld gefinancierd wordt
Waarom gaat niemand dáár op in? Dát is de kern van de zaak.
Nou, wel héél indirect dan.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:04 schreef fokje het volgende:
Dat is zeker indirect besproken door zowel mij in een latere post als ook de post van DrParsifal.
En dat is véél te kort door de bocht. Het gaat er namelijk niet over of je religieuze scholen toe moet staan of niet, het gaat erom of je publiek geld moet stoppen in organisaties die niet publiek zijn. In dit geval dus vanwege het aannamebeleid.quote:Of je moet vanuit de politiek alle scholen op basis van levensovertuiging afschaffen. Zolang dat niet gebeurt heeft de school wat mij betreft de vrijheid om iemand voor een bepaalde functie te weigeren op die gronden.
Nou ja, ik zie dat dus echt anders, het is wel degelijk gerelateerd aan elkaar. Wij staan immers toe dat er scholen gefinancierd worden waarvan we op voorhand weten dat zij een restrictief aannamebeleid voeren op grond van relegieuze identiteit. Ben jij ooit in de veronderstelling geweest dat een overtuigd atheist aangenomen wordt op een zwaar christelijke school, ook al functioneert deze in zijn of haar functie uitstekend? Dat gebeurde en gebeurt niet. Zo ook een moslim niet. Niks xenofobie o.i.d.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
Nou, wel héél indirect dan.
Het enige wat ik er van jouw hand over kon vinden wat er enigszins op lijkt is dit:
[..]
En dat is véél te kort door de bocht. Het gaat er namelijk niet over of je religieuze scholen toe moet staan of niet, het gaat erom of je publiek geld moet stoppen in organisaties die niet publiek zijn. In dit geval dus vanwege het aannamebeleid.
Wil een organisatie kunnen discrimineren, dan is het prima, maar dan gaat wél de geldkraan dicht.
Dat is héél wat anders dan het bijzondere onderwijs afschaffen.
En dát is dus al fundamenteel fout. Waar komt toch in godsnaam het idee vandaan dat het een puik plan is om organisaties met publiek geld te financieren, die vervolgens niet voor het publiek opengesteld worden? (die vraag is niet specifiek aan jou gericht hoor).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:54 schreef fokje het volgende:
Wij staan immers toe dat er scholen gefinancierd worden waarvan we op voorhand weten dat zij een restrictief aannamebeleid voeren op grond van relegieuze identiteit.
Wel xenofobie en wel segregatie. Je zendt daarmee een boodschap van intolerantie de wereld in... het is toch uitermate vreemd dat een dergelijke boodschap met publiek geld gefinancierd wordt?quote:Ben jij ooit in de veronderstelling geweest dat een overtuigd atheist aangenomen wordt op een zwaar christelijke school, ook al functioneert deze in zijn of haar functie uitstekend? Dat gebeurde en gebeurt niet. Zo ook een moslim niet. Niks xenofobie o.i.d.
Uhm volgens mij zit er nog wat verschil tussen het niet aannemen van moslims en "een haatboodschap van segregatie en xenofobie"quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Daarom propageert men een haatboodschap van segregatie en xenofobie. Niet iets wat met overheidsgeld gesponsord zou moeten worden imo.
Daar heb je natuurlijk wel een heel belangrijk punt ja.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:00 schreef Lithion het volgende:
[..]
Een school gefinancierd door louter private middelen wat mij betreft wel, ja. Een school die ook door publieke gelden op de been wordt gehouden ab-so-luut niet.
Sorry maar dit is geen discriminatie, het is GEEN openbare school en dan mag je uitselekteren, wie je wel en wie je niet wil hebben. geld voor leeraren leeringen alles en iedereen, wel vaag dat ze er dan wel mag schoonmaken....dat moeten ze dan oook niet toe laten.....netjes is het niet...maar het is geen discriminatie....quote:Op maandag 5 maart 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ongelofelijk dit.... Ik hoop dat die school een stevige boete opgelegd krijgt. Leerlingen bijbrengen wat discirminatie is door praktijklessen
Punt duidelijk, maar toch niet mee eens. Wiskunde op school A is hetzelfde als wiskunde op school B. (Tenmisnte, dat zou zo móeten zijn). Het gaat niet om wat voor school het is, maar om de eindresultaten en papiertjes van de leerlingen die er af komen. Dat dat met een Joodse, Islamitische, Protestantse of atheïstische instelling gebeurt doet daar niets aan af. Ze krijgen publiek geld, net als alle andere scholen, omdat het doel hetzelfde is; namelijk leerlingen een basisopleiding geven.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:03 schreef Lithion het volgende:
[..]
En dát is dus al fundamenteel fout. Waar komt toch in godsnaam het idee vandaan dat het een puik plan is om organisaties met publiek geld te financieren, die vervolgens niet voor het publiek opengesteld worden? (die vraag is niet specifiek aan jou gericht hoor).
Ook niet mee eens. Ik denk eerder dat je het moet omdraaien. (Nee, niet eitagerges en eibofonex). Zij willen lesgeven op de manier die zij ooit als regels hebben opgesteld. Wie daar niet bij past, heeft pech gehad. Dat is niks ten nadele van die vrouw, maar ze voldoet niet aan de regels. Moslimscholen staan wat mij betreft in hun recht als zij alleen moslims als leraar willen. Sta ík niet raar van te kijken. Maar met xenofobie en/of segregatie heeft dat niks te maken. Als ik me bijvoorbeeld met een hockeystick aanmeld op een voetbalveld, dan mag ik inrukken, maar dat zegt niks over wat zij over hockeyers denken.quote:[..]
Wel xenofobie en wel segregatie. Je zendt daarmee een boodschap van intolerantie de wereld in... het is toch uitermate vreemd dat een dergelijke boodschap met publiek geld gefinancierd wordt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |