Ik ben geen christen maar atheist, en ik zou best schoon willen maken in een moskee. Of een kerk. Ik vermoed dat lang niet alle moskee- of kerkbesturen daar principele bezwaren tegen zouden hebben. Maar als ze het wel hebben is dat hun goed recht.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tief toch eens een eind heen met je belachelijke vergelijkingen altijd. Wedden dat er geen enkele Christen is die wil gaan schoonmaken in een moskee?
Hij heeft wellicht wel gelijk dat een Christelijke (schoonmaker) niet snel in een moskee zal komen te werken, maar het is zo kinderachtig. Het is alsof je als klein kind op je vingers wordt getikt door je ouders en dan gaat zeggen: "ja maar zij doen het ooooooooooook". Mijn moeder zei dan altijd: "ja jammer, maar jij bent de rest niet".quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:17 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel gelijk. Trouwens, ik als Christen wil best ook wel schoonmaken in de moskee, hoor.
Ook de overheid?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Ze zijn tenminste wel eerlijk.
Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar eigen personeel moet kunnen kiezen op wat voor gronden dan ook. M.a.w., discriminatie zou een recht moeten zijn.
Dat recht is er al, omdat ze niet iedereen aan hoeven nemen, maar eisen mogen stellen aan wie ze aannemen. Alleen mensen weigeren om religie bijvoorbeeld mag niet. Zou te gek zijn ook zeg, dat een MBOer een bedrijf aanklaagt omdat een vacature voor HBO of WO is. Wat mij meer irriteert, is positieve discriminatie, en daar heeft nederland soms wel een handje van.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar eigen personeel moet kunnen kiezen op wat voor gronden dan ook. M.a.w., discriminatie zou een recht moeten zijn.
Vanuit de regering uiteraard niet.quote:
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft wellicht wel gelijk dat een Christelijke (schoonmaker) niet snel in een moskee zal komen te werken, maar het is zo kinderachtig. Het is alsof je als klein kind op je vingers wordt getikt door je ouders en dan gaat zeggen: "ja maar zij doen het ooooooooooook". Mijn moeder zei dan altijd: "ja jammer, maar jij bent de rest niet".
Het feit dat de een iets fout doet hoeft nog niet te betekenen dat de ander het ook moet / mag gaan doen. Tuurlijk is het goed om misstanden aan te wijzen, maar de manier waarop StefanP dat doet is absoluut niet constructief. Enkel wijzen op elkaars misstanden brengt je niet verder, maar dat snappen heel veel rechtse rukkers nog steeds niet.
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar in dit geval was het meisje/vrouw er al in dienst, alleen in een andere functie. Ze solliciteerde intern naar een betere functie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Nu doe je het alweer.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.
Maar het is wel jammer dat die mensen die verdraagzaamheid etc. prediken in hun religie zelf vaak zo onverdraagzaam als de pest zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben geen christen maar atheist, en ik zou best schoon willen maken in een moskee. Of een kerk. Ik vermoed dat lang niet alle moskee- of kerkbesturen daar principele bezwaren tegen zouden hebben. Maar als ze het wel hebben is dat hun goed recht.
Ja, dat zal allemaal best wel, maar mijn boodschap is juist daar ik daar geen boodschap aan heb en dat het een kinderachtig iets is. Bovendien doe jij het nu zelf ook.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.
Niet wanneer die instelling (mede) met publiek geld gefinancierd wordtquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Daarom propageert men een haatboodschap van segregatie en xenofobie. Niet iets wat met overheidsgeld gesponsord zou moeten worden imo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef DrParsifal het volgende:
Een school is inderdaad uit overheidsgeld gefinancierd.
Hierdoor heeft de overheid heel veel inspraak in de onderwijsstof.
...
Deze school is duidelijk in wat zijn identiteit is. Ouders en leerlingen wisten dat op het moment dat zij hun kind erheen lieten gaan/er heen gingen. De identiteit wordt gedragen door het personeel, niet door de leerlingen, daarom stelt men aan personeel andere eisen dan aan leerlingen.
Ook al krijgen ze overheidsgeld, dan nog geldt geen enkele aannameverplichting voor personeel. Dat is zaak van de school zelf.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:11 schreef Lithion het volgende:
Niet wanneer die instelling (mede) met publiek geld gefinancierd wordt
Waarom gaat niemand dáár op in? Dát is de kern van de zaak. En dát is ook de reden waarom StefanP z'n vergelijking met een moskee een volslagen belachelijke kutvergelijking is.
(Like we expected anything else)
Jij vindt het een goede zaak als de overheid discrimineert?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ook al krijgen ze overheidsgeld, dan nog geldt geen enkele aannameverplichting voor personeel. Dat is zaak van de school zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |