Je hebt gelijk !quote:Op maandag 5 maart 2007 13:16 schreef Klonk het volgende:
en moslimscholen zijn wel soepel in het toelaten van personeel met een ander geloof
Een hoofddoek is helemaal niet verplicht in een kantine. Wat een onzin.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:03 schreef moussie het volgende:
ook een hoofddoek is verplicht in een kantine, niemand die haar in het eten lekker vindt ..
Dan hadden ze haar ook niet als schoonmaakster aan moeten nemen. Ze is namelijk als schoonmaakster in dienst van die school. Niet van een of ander schoonmaakbedrijfje.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:18 schreef Overlast het volgende:
Maar is wel twijfelgeval. Zo'n school wil toch haar identiteit bewaren. Ook niet-onderwijzend personeel kan die identiteit 'beschadigen'.
dan moeten ze die 3% niet Christelijke leerlingen ook verwijderenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is een Christelijke school, geen openbare. De enige geloofsuitingen die ze willen hebben zijn begrijpelijk de hunne.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Ik eis dat Christenen voortaan ook in de moskee mogen werken. Wasda? Geen denken aan? Point made.
Neuh, want het sleutelbegrip hierin is het respecteren van de christelijke grondbeginselen. Dat houdt dus in dat ze zich houden aan de lijn die gevolgd wordt. Als de moslima dus ook gewoon ham wil verkopen bijvoorbeeld, dan mag er geen belemmernig imo zijn om haar in dienst te nemen in de kantine.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:08 schreef teamlead het volgende:
dan moeten ze die 3% niet Christelijke leerlingen ook verwijderen
Tief toch eens een eind heen met je belachelijke vergelijkingen altijd. Wedden dat er geen enkele Christen is die wil gaan schoonmaken in een moskee?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Ik eis dat Christenen voortaan ook in de moskee mogen werken. Wasda? Geen denken aan? Point made.
ben ik met je eens, maar de school in kwestie denkt daar dus blijkbaar anders overquote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:14 schreef freud het volgende:
[..]
Neuh, want het sleutelbegrip hierin is het respecteren van de christelijke grondbeginselen. Dat houdt dus in dat ze zich houden aan de lijn die gevolgd wordt. Als de moslima dus ook gewoon ham wil verkopen bijvoorbeeld, dan mag er geen belemmernig imo zijn om haar in dienst te nemen in de kantine.
Hij heeft anders wel gelijk. Trouwens, ik als Christen wil best ook wel schoonmaken in de moskee, hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:26 schreef Nielsch het volgende:
Tief toch eens een eind heen met je belachelijke vergelijkingen altijd. Wedden dat er geen enkele Christen is die wil gaan schoonmaken in een moskee?
een moskee is geen school....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:17 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel gelijk. Trouwens, ik als Christen wil best ook wel schoonmaken in de moskee, hoor.
Jij denkt dat daar mensen voor worden aangenomen... Dat gebreurt allemaal met bekenden hoor. Maar goed.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:19 schreef teamlead het volgende:
een moskee is geen school....
maar solliciteer eensWie weet wordt je wel aangenomen
Ik ben geen christen maar atheist, en ik zou best schoon willen maken in een moskee. Of een kerk. Ik vermoed dat lang niet alle moskee- of kerkbesturen daar principele bezwaren tegen zouden hebben. Maar als ze het wel hebben is dat hun goed recht.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tief toch eens een eind heen met je belachelijke vergelijkingen altijd. Wedden dat er geen enkele Christen is die wil gaan schoonmaken in een moskee?
Hij heeft wellicht wel gelijk dat een Christelijke (schoonmaker) niet snel in een moskee zal komen te werken, maar het is zo kinderachtig. Het is alsof je als klein kind op je vingers wordt getikt door je ouders en dan gaat zeggen: "ja maar zij doen het ooooooooooook". Mijn moeder zei dan altijd: "ja jammer, maar jij bent de rest niet".quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:17 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel gelijk. Trouwens, ik als Christen wil best ook wel schoonmaken in de moskee, hoor.
Ook de overheid?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Ze zijn tenminste wel eerlijk.
Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar eigen personeel moet kunnen kiezen op wat voor gronden dan ook. M.a.w., discriminatie zou een recht moeten zijn.
Dat recht is er al, omdat ze niet iedereen aan hoeven nemen, maar eisen mogen stellen aan wie ze aannemen. Alleen mensen weigeren om religie bijvoorbeeld mag niet. Zou te gek zijn ook zeg, dat een MBOer een bedrijf aanklaagt omdat een vacature voor HBO of WO is. Wat mij meer irriteert, is positieve discriminatie, en daar heeft nederland soms wel een handje van.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar eigen personeel moet kunnen kiezen op wat voor gronden dan ook. M.a.w., discriminatie zou een recht moeten zijn.
Vanuit de regering uiteraard niet.quote:
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft wellicht wel gelijk dat een Christelijke (schoonmaker) niet snel in een moskee zal komen te werken, maar het is zo kinderachtig. Het is alsof je als klein kind op je vingers wordt getikt door je ouders en dan gaat zeggen: "ja maar zij doen het ooooooooooook". Mijn moeder zei dan altijd: "ja jammer, maar jij bent de rest niet".
Het feit dat de een iets fout doet hoeft nog niet te betekenen dat de ander het ook moet / mag gaan doen. Tuurlijk is het goed om misstanden aan te wijzen, maar de manier waarop StefanP dat doet is absoluut niet constructief. Enkel wijzen op elkaars misstanden brengt je niet verder, maar dat snappen heel veel rechtse rukkers nog steeds niet.
Ja, ben ik helemaal met je eens. Maar in dit geval was het meisje/vrouw er al in dienst, alleen in een andere functie. Ze solliciteerde intern naar een betere functie.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:09 schreef fokje het volgende:
Nu doe je het alweer.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Andersom gebeurt dat ook, hoor. Laatst dat geval waar een man (moslim) zijn gezin vermoord had omdat ze zich te westers gedroegen. Lees dat topic eens door. Daar wordt ook meteen verwezen naar andere gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |