Het gebit heeft snijtanden en hoektanden voor vlees, en kiezen voor het malen van groenten.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:17 schreef misslady83 het volgende:
Maar het gaat me om de bouw van de mens zonder klauwen etc en de bouw van het gebit dat lijkt me ook een bewijs....
Dat is dus gewoon dikke onzin. Als ik nu vlees eet, kak ik het morgen weer gewoon uit.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:19 schreef misslady83 het volgende:
ja maar waarom blijft het vlees dan zo lang achter in je darmen om tot rotting te komen?
Bron?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:19 schreef misslady83 het volgende:
ja maar waarom blijft het vlees dan zo lang achter in je darmen om tot rotting te komen?
jy denkt dat je het uitkakt maar kun je in je darmen kijken dan? dr is onderzoek naar gedaan dat t gewoon achterblijftquote:Op maandag 5 maart 2007 12:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon dikke onzin. Als ik nu vlees eet, kak ik het morgen weer gewoon uit.
Nou ja er is niets mis met vegetarisch zijn, of minder vlees eten, maar dergelijke zooi stoot mensen eerder af dan dat het ze zou overtuigen om dat te doen... Dus eigenlijk wel opzuoten met deze veggetarische propaganda kletspraatquote:Op maandag 5 maart 2007 12:21 schreef BrauN het volgende:
Opzouten met je vegetarische propoganda kletspraat!
Maar natuurlijk. Doe eens een linkje dan naar wat wetenschappelijk onderzoek daarover.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:22 schreef misslady83 het volgende:
jy denkt dat je het uitkakt maar kun je in je darmen kijken dan? dr is onderzoek naar gedaan dat t gewoon achterblijft
Nou die site van jou beweert anders wel dat vlees snel door de darmen moet. Maar goed, in principe kak je alles in 24 uur weer uit. Sterker nog; wij mensen kunnen groenten niet goed vegeteren, eet maar eens een noot, je zult stukjes daarvan geheid onverteerd in je stront terugvinden. Dit in tegenstelling tot vlees waarvan vrijwel alle voedingstoffen (maar ook vetten) zullen zijn opgenomen.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:22 schreef misslady83 het volgende:
[..]
jy denkt dat je het uitkakt maar kun je in je darmen kijken dan? dr is onderzoek naar gedaan dat t gewoon achterblijft
Ah nu komen we ergens, graag zie ik jouw bron voor onafhankelijke wetenschappelijke resultaten die niet zijn samengesteld door een alternatieve geneesvegetariër.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:22 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat er op internet staatquote:Op maandag 5 maart 2007 12:25 schreef misslady83 het volgende:
t staat gewoon op de site dat er onderzoek naar gedaan is, maar als je t lekker vind als t blijft rotten vind ik t prima
Bullshit mens, dat is geen onderzoek door wetenschappers maar een praatje van het grote plastic stinksandalen dragende veganistische verbond.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:22 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, alles wat op internet staat is per definitie waarquote:Op maandag 5 maart 2007 12:25 schreef misslady83 het volgende:
t staat gewoon op de site dat er onderzoek naar gedaan is, maar als je t lekker vind als t blijft rotten vind ik t prima
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, alles wat op internet staat is per definitie waar
Dat mag, maar je opbouw naar die vraag toe slaat als een tang op een varkenshaasje.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef misslady83 het volgende:
en ik vroeg naar mensen die met het niet eten van vlees een positieve ervaring hebben gehad!
Ja en de troep dan die tegenwoordig in vlees zit is dat goed voor je lijf?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, alles wat op internet staat is per definitie waar
Welke troep?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:32 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja en de troep dan die tegenwoordig in vlees zit is dat goed voor je lijf?![]()
Beter lezen ik zei ook vanwege het dierenwelzijn die belabberd is!quote:Op maandag 5 maart 2007 12:31 schreef Bebop het volgende:
Dat van die gebitten is wel lomp... Mensen zijn geen herbivoren (planteneters) en geen carnivoren (vleeseters), maar omnivoren (alleseters). De mens is omnivoor... We eten wat op onze weg komt, of dat nou planten, vruchten, vlees of vis is.
Mensen hebben niet de brede, platte maalkiezen van herbivoren en niet de scherpe snijkiezen van carnivoren, maar een gebit dat daar tussenin zit.
Het is dus geen bewijs om vlees te laten staan. Prima als je wil stoppen met het eten van vlees, maar doe dat dan gewoon omdat je het zielig vindt, je het te duur vindt, je vindt dat het teveel voedsel kost (want dieren moeten ook eten), etc, maar laat je niet leiden door dit soort flutverhalen.
verschrikkelijk slecht!!! (Wat dan?)quote:Op maandag 5 maart 2007 12:32 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Nee, die troep in de grond waarin groente geteeld wordt, dat is goed voor je lijf.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:32 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja nou daarom eet ik minder vlees en alleen maar biologisch vlees. Tja dat het dierenwelzijn belabberd is wil nog niet zeggen dat vlees belabberd is.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:34 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Beter lezen ik zei ook vanwege het dierenwelzijn die belabberd is!
Je bedoelt het water waarmee de Albert Heijn kipfilets vol worden gespoten? Nee, ja, water is ontzettend slecht voor je, beter eet je geen vlees meer.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:32 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja, maar de hormen, kalmeringsmiddelen en stress in de lijf van zon dier lijkt me iets heftiger dan t groenteverhaalquote:Op maandag 5 maart 2007 12:35 schreef Bebop het volgende:
[..]
Nee, die troep in de grond waarin groente geteeld wordt, dat is goed voor je lijft.
Je vindt zelfs vandaag de dag nog steeds de afbraakproducten van toffe bestreidingsmiddelen als DDT in de grond... En die zijn niet bepaald ongevaarlijk. Het maakt daarbij geen verschil of je nou biologische groente gebruikt of niet.
En vegetariërs/veganisten stappen vaak over op sojaproducten... dat spul bevat veel plantaardig oestrogeen en da's ook niet bepaald goed voor je.
Dat had ik wel gezien, en heb ik verder ook geen commentaar op, maar jij bracht het gebit aan als bewijs dat mensen planteneters zouden zijn en dat is gewoon onzin...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:34 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Beter lezen ik zei ook vanwege het dierenwelzijn die belabberd is!
De EU stelt erg strenge eisen aan voedsel. Alles blijft binnen veilige waardes.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef misslady83 het volgende:
Ja, maar de hormen, kalmeringsmiddelen en stress in de lijf van zon dier lijkt me iets heftiger dan t groenteverhaal
ja joh dr zit alleen water inquote:Op maandag 5 maart 2007 12:36 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je bedoelt het water waarmee de Albert Heijn kipfilets vol worden gespoten? Nee, ja, water is ontzettend slecht voor je, beter eet je geen vlees meer.
Bron?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja, maar de hormen, kalmeringsmiddelen en stress in de lijf van zon dier lijkt me iets heftiger dan t groenteverhaal
oestrogeen is een hormoon.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef misslady83 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Je begint over hormonen, kalmeringsmiddelen en 'stress' in vlees, daar wil ik graag je bron voor zienquote:
Bron? wist je niet dat er vanalles en nog wat inzat? heb je geen tv ofzo?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:42 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Bron?
Ik kan ook zo vanalles roepen...
Ja, dat geld ook zo lekker voor ál het vleesquote:Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Bron? wist je niet dat er vanalles en nog wat inzat? heb je geen tv ofzo?
Je hebt geen bron he?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Bron? wist je niet dat er vanalles en nog wat inzat? heb je geen tv ofzo?
Vast wel, maar ga je er dood aan als je vlees eet van een dier dat gestresst is geweest?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef misslady83 het volgende:
Beesten opgekropt in een hokje zonder beweging enz dan hebben ze geen stress? de hele dag dezelfde positie en geen stress?
Het zou constructiever zijn als je vleeseters probeerde over te halen naar biologisch vlees.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef misslady83 het volgende:
Beesten opgekropt in een hokje zonder beweging enz dan hebben ze geen stress? de hele dag dezelfde positie en geen stress?
Denk je dat de vleesindustrie happig is met het toegeven van het feit dat er gerommeld word met het vlees? blijven mensen dan kopen?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:45 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Je hebt geen bron he?
Op discovery roepen ze ook wel eens dat er aliens zijn... En als ik TMF moet geloven ....
Niet happig, maar de vleesindustrie weet ook echt wel dat veel mensen het niet zoveel boeit dat ze duurder vlees gaan kopen.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Denk je dat de vleesindustrie happig is met het toegeven van het feit dat er gerommeld word met het vlees? blijven mensen dan kopen?![]()
Ik geloof dat journalisten er happig op zijn om sappige verhaaltjes te schrijven/op te nemen en dat er allerlei instituten zijn die ons vlees keuren voordat het op de markt komt. Dus ja, ze zijn er vast niet happig op, maar ze hebben geen absolute controle.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Denk je dat de vleesindustrie happig is met het toegeven van het feit dat er gerommeld word met het vlees? blijven mensen dan kopen?![]()
Dus niemand geeft het toe...hoe kan het dan dat jij het weet? Er moet toch onderzoek naar zijn geweest. Eerlijk gezegd heb ik het nog nooit op tv gezien, dus geef maar een linkje naar een bron of een tv-programmaquote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ja, denk je dat de tuinbouw happig is met het toegeven van het feit dat er van de troep in de grond een deel in het voedsel komt? Of denk je dat de tuinbouw happig is met het toegeven dat ze niet precies weten wat de gevolgen op de lange termijn zijn van hedendaagse bestrijdingsmiddelen? Of denk je dat de verpakkingsindustrie happig is met het toegeven dat sporen van veel verpakkingen in het verpakte voedsel terecht komen?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Er wordt niet mee gerommeld. Er zijn strenge controles.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef misslady83 het volgende:
Natuurlijk wordt er wel mee gerommeld... net zo goed dat er met al ons voedsel gerommeld wordt.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er wordt niet mee gerommeld. Er zijn strenge controles.
quote:Op maandag 5 maart 2007 12:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er wordt niet mee gerommeld. Er zijn strenge controles.
Bronnen?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:56 schreef Bebop het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er wel mee gerommeld... net zo goed dat er met al ons voedsel gerommeld wordt.
Als men er geld mee kan verdienenen door met het voedsel te rotzooien, gebeurt het ook. De controleurs kunnen simpelweg niet alles controleren. Het is naïef om te denken dat al het voedsel te vertrouwen is, omdat er toevallig op gecontroleerd kan worden.quote:
Ok...quote:Op maandag 5 maart 2007 13:09 schreef JeRa het volgende:
Daar hoef ik niet van overtuigd te worden, het ging me erom dat je niet zomaar kunt roepen dat er wel of niet met vlees wordt gerotzooid zonder enige onderbouwing of wetenschappelijke bron. Ik weet ook wel dat er hormonen in vlees voorkomen, maar ook wat voor effect dat heeft op het menselijk lichaam - maar ik zie liever dat mensen daar zelf achterkomen dan dat ze hersenloos 'omfg vlees heeft stress en daarom gaan we dood als we het nog langer blijven eten lollercopter' gaan roepen.
De bouw van ons gebit? We zijn omnivoren, en zo is ons gebit ook gebouwd. Hoef ik niet eens voor op die link te klikken. Goed he?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:09 schreef misslady83 het volgende:
Hoi, ik las het boek van Allan car het afvalboekje en daar stond in dat de afbraak van vlees bij mensen enorm lang duurt, en voor je maag en darmen een soort van straf is....het blijkt ook enorm slecht voor het gewicht doordat het vlees eeuwen in je lijf blijft en daardoor een rottingsproces ondergaat..., en bovendien de hormonen en dierenwelzijn die niet in goede staat verkeren! Toen ging ik even op internet op onderzoek uit en op deze site
als je naar beneden scrolt staan ook bewijzen dat het menselijk lijf niet geschikt is voor vlees door onder andere de bouw van het gebit etc: http://www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_vlees.htm
Wie zijn er door dit gegeven al gestopt met het eten van vlees en merken dit aan hun welzijn/gewicht of gezondheid?
Als iemand jou nu zegt dat vlees wél slecht is, ga je dat dan gebruiken als argument om te stoppen met het eten van vlees? Lees het topic eens door zou ik zeggenquote:Op maandag 5 maart 2007 13:49 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Is vlees nou juist wel of niet slecht?
Nee ik eet bijna nooit vlees maar ik wou het gewoon weten of ik doordat mijn moeder vegatarier is en daardoor bijna nooit vlees heb gegeten of ik daardoor veel heb 'gemist' en wat er allemaal de voor en nadelen van vlees zijn.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:51 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als iemand jou nu zegt dat vlees wél slecht is, ga je dat dan gebruiken als argument om te stoppen met het eten van vlees? Lees het topic eens door zou ik zeggen
Je zult niet erg veel gemist hebben. Kreeg je van die soja troep thuis? Dat is namelijk wel 'slecht'.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:56 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Nee ik eet bijna nooit vlees maar ik wou het gewoon weten of ik doordat mijn moeder vegatarier is en daardoor bijna nooit vlees heb gegeten of ik daardoor veel heb 'gemist' en wat er allemaal de voor en nadelen van vlees zijn.
O dat weet ik niet.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Je zult niet erg veel gemist hebben. Kreeg je van die soja troep thuis? Dat is namelijk wel 'slecht'.
Buiten het feit dat het niet te kanen is?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:00 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O dat weet ik niet.Ik zal het straks eens vragen dan. Het klinkt me wel heel bekend in de oren. Horen vegatarische burgers er ook bij? Want die eten we bijna elke dag. Wat is er dan allemaal niet goed aan soja producten?
Maar wat merk je er dan van?quote:Op maandag 5 maart 2007 14:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het niet te kanen is?![]()
Weet niet in hoeverre het al 'hard' is gemaakt, maar er is een duidelijke correlatie tussen de opkomst van voedingsmiddelen waar soja in zit en de opkomst van bepaalde geboorte-afwijkingen, voornamelijk een te korte urinebuis bij jongens. Er zijn zeer sterke vermoedens dat dit te maken heeft met het feit dat soja de werking van het hormoon oestrogeen nabootst.
Zo zat het geloof ik
Voor- en nadelenquote:Op maandag 5 maart 2007 14:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Maar wat merk je er dan van?
Soja bevat een hoog gehalte aan plantaardig oestrogeen (ik geloof dat het het hoogste gehalte oestrogeen bevat dat je via voedsel kan binnenkrijgen). Als een man teveel van dit hormoon binnen krijgt, kan bijvoorbeeld de spermaproductie en -kwaliteit minder worden.quote:Op maandag 5 maart 2007 14:00 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
O dat weet ik niet.Ik zal het straks eens vragen dan. Het klinkt me wel heel bekend in de oren. Horen vegatarische burgers er ook bij? Want die eten we bijna elke dag. Wat is er dan allemaal niet goed aan soja producten?
De snijtanden zijn niet voor vlees... Kijk maar eens naar herbivoren en carnivoren, bij welke van de twee je snijtanden aantreft...quote:Op maandag 5 maart 2007 12:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het gebit heeft snijtanden en hoektanden voor vlees, en kiezen voor het malen van groenten.
Stressdeeltjes?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:43 schreef JeRa het volgende:
[..]
[..]
Je begint over hormonen, kalmeringsmiddelen en 'stress' in vlees, daar wil ik graag je bron voor zien(en het liefst ook nog een document dat beschrijft wat in vredesnaam stressdeeltjes zijn
).
Ik heb geen idee wat ik bedoel, dat vroeg ik namelijk aan de TSquote:Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef youdidit het volgende:
[..]
Stressdeeltjes?
Stresshormonen bedoel je dan waarschijnlijk. Cortisol heet dat.
Ik weet alleen niet of dieren dat ook aanmaken.
Ik ben al 21 jaar vegetariër. Ik merk eigenlijk weinig verschil met toen ik nog wel vlees at. Ik moet nog steeds uitkijken met mijn gewicht ( van teveel muesli kun je ook dik wordenquote:Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef misslady83 het volgende:
en ik vroeg naar mensen die met het niet eten van vlees een positieve ervaring hebben gehad!
Ken jij het verschil tussen veganisten en vegetariërs?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:42 schreef Emu het volgende:
Heb ooit eens een test gezien. Met een identieke tweeling. De 1ste had een veganistisch dieet (gezond en gebalanseerd), de andere standaard dieet (eveneens gebalanceerd).
De kregen beiden elke dag precies hetzelfde te doen (in een bakkerij werken, zonder te snoepen dan uiteraard), dit 3 maanden lang.
Daarna werden ze naast elkaar gezet, in voordeel van de normale eter. Na 6 maanden werd hetzelfde gedaan.
Ik kan je zeggen, die veganist had niks spieren, en zag er vond ik maar zielig uit. De andere had door middel van oa het werk, een degelijk en atletisch lichaam uitgebouwd wat er een heel pak energieker en gezonder uit zag dan de veganist.
Dit zijn dus FEITEN en voor mij dus voldoende bewijs, dat het wel regelijk een gezonde aanvulling is op je dieet, dat vlees eten. Heb het trouwens ook zelf eens getest, minder vlees eten voor een weekje, kan toch wel zeggen dat mijn fysieke prestaties er een pak op achteruit gingen.
Daar vind ik je best een belangrijk punt maken. Ik heb echt een hekel aan mensen die alleen vlees eten wat absoluut niet herkenbaar is als een beest, of gruwelen bij het feit dat er bloed uit een biefstuk loopt. Bah. Eigenlijk zou ik willen dat iedereen die vlees eet één keer zelf een beest heeft geslacht. (Zelf ook nooit gedaan, en ik zou het er best moeilijk mee hebben)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:10 schreef pcbkb het volgende:
[..]
Ik ben al 21 jaar vegetariër. Ik merk eigenlijk weinig verschil met toen ik nog wel vlees at. Ik moet nog steeds uitkijken met mijn gewicht ( van teveel muesli kun je ook dik worden)
Ik ben gestopt met het eten van dieren omdat ik mezelf hypocriet vond dat ik niet kon kijken naar een t.v. programma waar een dier geslacht werd maar er wel eentje op mijn bord had liggen. Ik zou zelf nooit een dier kunnen doden ( behalve vlooien ) dus dan vind ik dat ik het niet kan maken om ze wel te eten.
Dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:43 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk zou ik willen dat iedereen die vlees eet één keer zelf een beest heeft geslacht. (Zelf ook nooit gedaan, en ik zou het er best moeilijk mee hebben)
Iedereen die nu hier in vrijheid leeft zou eigenlijk één keer zelf een duitser moeten vermoorden...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik willen dat iedereen die vlees eet één keer zelf een beest heeft geslacht.
Een beest slachten vergelijken met een Duitser vermoordenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Iedereen die nu hier in vrijheid leeft zou eigenlijk één keer zelf een duitser moeten vermoorden...
Hij bedoelt maar aan te geven dat je idee helemaal nergens op slaat.quote:Een beest slachten vergelijken met een Duitser vermoorden
Vlees eten vergelijken met de tweede wereldoorlog
Ik weet ook wel dat een dergelijk idee totaal niet reëel is, alleen maar mijn mening. Ik vind dat mensen tegenwoordig zo ver van voedsel afstaan. Ik vind dat je bewust met voedsel om moet gaan. Weet wat je eet. Dat geld niet alleen voor vlees, maar voor alles.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij bedoelt maar aan te geven dat je idee helemaal nergens op slaat.
Maar de hoektanden wel. Die hebben koeien dan weer niet nodig.quote:Op maandag 5 maart 2007 15:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De snijtanden zijn niet voor vlees... Kijk maar eens naar herbivoren en carnivoren, bij welke van de twee je snijtanden aantreft...
Even om mijn foute oorlog vergelijking erbij te pakken;quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Als je twintig bent en niets kan klaarmaken vind ik dat echt sneu. Als je vlees wil eten, maar het vies vind om een kipfilet in blokjes te snijden vind ik dat nogal hypocriet.
Je vertelt het als een waarheid dus je kunt vast ook uitleggen waarom dat zo isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef floris.sp het volgende:
Daarom advieseren ze ook om meer vis te eten in plaats van vlees kip is dan wel weer goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |