abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 21:14:18 #201
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47206308
waarom dat advies dan vicky? omdat het zo een gevecht is? of heeft dat een andere reden?

Met Amber poetsten we volgens mij meteen met fluortandpasta geloof ik. Ik weet het niet eens meer
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 12 maart 2007 @ 21:47:04 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_47207870
je hebt van die borsteltjes die je op je vinger kan doen, bij de drogist te koop. ik heb het bij Liam ook eerst alleen met water gedaan, pas later met peutertandpasta.
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 maart 2007 @ 21:51:35 #203
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_47208076
Belana, je hebt post .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:26:03 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_47217827

Ive krijgt geen nachtvoeding meer, maar we zijn nu van de regen in de drup... Wat het schema eerst: 23 uur, 3 uur en 7 uur voeding en dan direct weer slapen, de afgelopen nachten gaat het zo:
23 uur voeding
3 uur wakker, even instoppen en hij slaapt direct weer verder.
5 uur wakker, even instoppen en wil niet meer slapen. Ruim een half uur huilen.
6 uur weer wakker, voeding gegeven, valt weer in slaap.
7.30 uur, wakker en dan ook klaarwakker.
Tja, Ive is nu lekker vrolijk, maar mijn man en ik lopen er bij als zombies. En nu? Iemand een idee? Ik denk dat we hier "gewoon" doorheen moeten. Om 6 uur de eerste voeding en dan om 7.30 uur echt wakker vind ik niet zo'n problem, als hij dan tot 6 uur maar aan 1 stuk doorslaapt.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:36:20 #205
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_47217959
Ik zou het vooral even volhoude, Ive moet er ook aan wennen! (En misschien omstebeurt naar hem toegaan, alhoewel ik zelf ook niet zou kunnen doorslapen als Lotte wakker is en mijn lief erheen gaat)

Wanneer en hoe zijn jullie begonnen met hapjes/sapjes/pap
CB had gister een invaller en die zei 4 maanden, en de arts zei vorige maand met 5 maanden...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:42:51 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_47218062
Wij gaan ook omstebeurten.
Er is hier net een giga discussie over wanneer te starten met hapjes geweest, in het borstvoedingstopic en een los topic. Algemeen wordt 6 maanden aangeraden. Dat hebben wij ook gedaan.
pi_47218184
quote:
Op maandag 12 maart 2007 21:14 schreef LadyS het volgende:
waarom dat advies dan vicky? omdat het zo een gevecht is? of heeft dat een andere reden?

Met Amber poetsten we volgens mij meteen met fluortandpasta geloof ik. Ik weet het niet eens meer
idd omdat het zo'n gevecht is en het is echt krijsen en slaan enzo..
dus even een maandje niet anders gaat ze dalijk tandenpoetsen als iest vervelends ervaren..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:33:49 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47219025
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 08:26 schreef cattie het volgende:

Ive krijgt geen nachtvoeding meer, maar we zijn nu van de regen in de drup... Wat het schema eerst: 23 uur, 3 uur en 7 uur voeding en dan direct weer slapen, de afgelopen nachten gaat het zo:
23 uur voeding
3 uur wakker, even instoppen en hij slaapt direct weer verder.
5 uur wakker, even instoppen en wil niet meer slapen. Ruim een half uur huilen.
6 uur weer wakker, voeding gegeven, valt weer in slaap.
7.30 uur, wakker en dan ook klaarwakker.
Tja, Ive is nu lekker vrolijk, maar mijn man en ik lopen er bij als zombies. En nu? Iemand een idee? Ik denk dat we hier "gewoon" doorheen moeten. Om 6 uur de eerste voeding en dan om 7.30 uur echt wakker vind ik niet zo'n problem, als hij dan tot 6 uur maar aan 1 stuk doorslaapt.
Deja-vu!!
Dat hebben wij met Léon ook een tijd gehad. Als je pech hebt blijft dit zo.
Op een gegeven moment was mijn lijf er redelijk op in gesteld dat ik er regelmatig uit moest. Maar ik ben wel heel veel ziek geweest in dat jaar/jaren. Als ik goed terugkijk is het pas sinds Léon geen speen meer heeft dat hij eindelijk nachten doortrekt. Hij sliep gewoon licht. Ws juist ook door die speen, omdat hij daar zo heftig op sabbelde.
Niet echt een scenario waar je moed uit kan putten Cattie sorry.
Ik heb me er op een gegeven moment maar gewoon bij neer gelegd en toen was het ook beter te verdragen als het ware.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:37:12 #209
108648 cattie
lieve moeder
pi_47219103
Dutchie!
Dat is niet echt een hoopvol scenario... Ive heeft geen speen, misschien scheelt dat. Ik blijf wel hopen dat het even wennen is voor hem en dat hij binnenkort niet meer zo vaak wakker wordt.
Je hebt me de stuipen op het lijf gejaagd!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:39:20 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_47219160
Ive krijgt trouwens krullen!
Zijn vader heeft ook krullen en ik hoopte er al op.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:39:45 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47219167
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:33 schreef dutchie het volgende:
Ik heb me er op een gegeven moment maar gewoon bij neer gelegd en toen was het ook beter te verdragen als het ware.
Dat helpt idd wel. De knop in je hoofd omzetten.
Bij ons gaat het ook zo. Ik heb nu wel slaaptabletjes om in het weekend een nachtje te kunnen doorslapen. Dan slaap ik op zolder en neemt J 's nachts de verantwoordelijkheid over. Is wel fijn hoor!
Bij Thies lijkt het overigens niet zo'n verschil te maken of hij nou mét of zonder speen in slaap valt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:43:06 #212
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47219261
Sorry Cattie
Maar het kwam zo bekend voor.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:47:07 #213
108648 cattie
lieve moeder
pi_47219384
Kun jij ook niets aan doen joh, ik vind het knap dat je het zolang hebt volgehouden. En ik duim heel hard dat het bij Ive wel snel over is!
pi_47219602
Pfoe Cattie, lastig.... Ik zou voor mezelf denk ik die nachtvoeding minder lastig vinden dan dit, maar ik kan me goed voorstellen dat het in jullie situatie misschien de moeite waard is om even door te bijten omdat die nachtvoeding zo'n issue was tussen jou en je man.

[ Bericht 3% gewijzigd door owlet op 13-03-2007 12:05:08 ]
pi_47223615
Appelsap, leuk om te horen hoe het met Damian gaat, hij doet het echt goed he!
Super zeg!

Meike drinkt nu overdag vrij goed! We hebben vanmorgen zelffs wat meer in de fles gedaan, en ze heeft het bijna allemaal opgedronken! Echt geweldig!
Alleen doet ze er wel lang over, eerst drinkt ze de helft van de fles, valt in slaap, dus maar een schone luier doen om haar weer wakker te krijgen.....vanmorgen lanceerde ze een lading poep tijdens het verschonen, ik moest gewoon achteruit deinsen anders had ik de volle laag gehad! Vervolgens weer naar beneden om de rest van de fles te drinken....en dan is ze klaar en dan zijn we een uur verder....
Maar ze drinkt!!!!

Ze meldt zich keurig om de drie uur voor de voeding, maar dan krijst ze ook meteen alles bij elkaar.
O, ik kan daar dus echt niet tegen he, wil haar meteen oppakken zodra ze een kik geeft. Mijn vriend is juist heel relaxt, die gaat gewoon op een rustig tempo haar flesje klaarmaken terwijl mevrouwtje alles bij elkaar gilt......

Ik vind dat zo raar van mezelf, dat ik haar niet kan horen huilen. Ik werk notabene in een kinderopvang, en daar kan ik er dus prima tegen. De cliche's zijn toch allemaal waar, als het van jezelf is is het helemaal anders....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_47223801
cattie ik duim mee dat Ive snel doorslaapt hoor. lijkt me vreselijk omdat elke nacht zo mee te maken.

karin erg he als je eigen kind huilt. hier is prowl die renske niet kan laten huilen maar hij heeft er ook echt moeite mee gehad maar nu na 10 weken went hij er een beetje aan.

en ja je eigen kind is toch anders. zo kon ik ook inde kinderopvang helemaal niet met baby's werken. vreselijk vond ik dat maar nu thuis is het zo vertrouwd en van je zelf.
mama van 3 kids!
pi_47228671
Popples hoe is het met je opa (lekker even offtopic) maar anders niet waar ik het wel kan vragen aan je...

Karin het komt vanzelf hoor als je iemand aan de deur hebt, zelf moet plassen, water moet koken omdat je dat eerder vergeten bent te doen en een krijsende baby met een poepbroek die honger heeft.
In het begin dacht ik het ook van je kan haar niet laten huilen maar echt het gaat een keertje gebeuren. Deurklant afpoeieren of binnenlaten als het visite is, waterkoker aanzetten en zelf gaan plassen, fles klaarmaken zonder speen, spartelende beeb verschonen, weer naar beneden waarbij het volume nog een standje hoger gaat in het kader van (hoe dichter bij de fles hoe harder het moet...) en dan met je beeb op de arm met 1 hand de dop/speen erop en huppakee drinken maar.

Rust in huize Mibos...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 14:53:23 #218
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47229282
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 14:33 schreef Mibos het volgende:
Popples hoe is het met je opa (lekker even offtopic) maar anders niet waar ik het wel kan vragen aan je...

Karin het komt vanzelf hoor als je iemand aan de deur hebt, zelf moet plassen, water moet koken omdat je dat eerder vergeten bent te doen en een krijsende baby met een poepbroek die honger heeft.
In het begin dacht ik het ook van je kan haar niet laten huilen maar echt het gaat een keertje gebeuren. Deurklant afpoeieren of binnenlaten als het visite is, waterkoker aanzetten en zelf gaan plassen, fles klaarmaken zonder speen, spartelende beeb verschonen, weer naar beneden waarbij het volume nog een standje hoger gaat in het kader van (hoe dichter bij de fles hoe harder het moet...) en dan met je beeb op de arm met 1 hand de dop/speen erop en huppakee drinken maar.

Rust in huize Mibos...
Dat klinkt bekend van bij Fleur. Nu bij Maud kan ik een deel overslaan, dat van die fles, maar de rest van het krijsen en zo. Dat klopt als een bus. En oh, wat vind ik het ook verschikkelijk om dat keeltje op vol volume te horen gillen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 15:41:06 #219
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47230959
Leuk om te lezen over die ienieminie-babietjes.
Ja spuitluiers....
Daarom was ik zo blij dat de dame van de verfzaak aanraadde om afwasbaar behang te nemen.
Regelmatig hier maar gewoon even op een 'veilige' plek gaan staan, om te wachten tot de bui over was. Pas daarna puinruimen.
En ook, denken dat je op tijd bent en als een turbo de luier wil verschonen. Maar ach, die babietjes ruiken dat gewoon en weten er dan nog tijdens de wissel de hele commode en omgeving te bevuilen.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 21:03:18 #220
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47242675
Wat dacht je van midden in de nacht?

Afgelopen nacht was dat hier het geval. Na de voeding nog boertje laten (die moeten vaak vanuit z'n tenen komen volgens mij) en dan meteen even je luier volpoepen (overdag was toch handiger). Ik voelde al direct z'n romper nat worden op de rug Bij het uitkleden bleek dat 't echt tot z'n schouderbladen zat en tja dan zit alles meteen onder als je zo'n romper uit wilt trekken.
Daar loop je dan, midden in de nacht met natte washandjes, flink je best doen om zo stil mogelijk te zijn om man en peuter lekker te laten slapen.
Nog even snel alles in een emmer water gegooid en dan weer verder slapen.
volgende keer toch weer hopelijk overdag
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47243780
ow jakkie hou op met die poepluiers. brrr op een nuchtere maag en als zombie bedje verschonen is geen fijn ding.

mibos mijn opa leeft nog. hij krijgt nu bloed bij maar hij heeft nu telkens hoofdpijn en duizelig en heeft ook koorts en longontsteking. dus nu is het gewoon wachten geblazen. maar lief dat je het vraagt en nog weet.
mama van 3 kids!
pi_47254893
Ja leuk zijn die luiers vandaar dat ik vanmorgen supervroeg ben voor mijn doen... Kaith zit al gewassen en gepoetst met een schoon bed en volle buik in de box te babbelen alsof het de normaalste zaak is dat ze om 7.00 met papa verplicht onder de douche moest. Het is altijd feest met papa onder de douche maar nu was het snel snel want papa ging werken en kon dus mooi even zijn dochterlief onderdompelen...

Popples ik wel blond maar sommige dingen blijven wel bij... maar wel erg fijn dat het nog redelijk goed gaat en dat je met hem nog kunt praten en het allebei met een goed gevoel kunt afsluiten.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_47259888
Zou Mika tussen de middag bij zijn brood ook een klein beetje gewone melk mogen? Zijn eigen melk wil ie niet, zelfs niet als ik het in mijn beker doe
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_47260134
volgens mij is dat wel erg vroeg menicole, om met 'gewone' koemelk te beginnen. wil hij 't uit de fles wel? en water in een beker, is dat geen optie voor bij het brood?
pi_47260291
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 11:54 schreef bixister het volgende:
volgens mij is dat wel erg vroeg menicole, om met 'gewone' koemelk te beginnen. wil hij 't uit de fles wel? en water in een beker, is dat geen optie voor bij het brood?
Nee fles wil ie al helemaal niet meer. Fles krijgt ie ook nog maar 2 keer. Maar hij heeft al heel vaak af en toe een slokje gehad En van water moet ie altijd kokhalzen. Diksap is misschien ook nog een optie.
Liefde
pi_47260500
diksap zou ik nu ook nog niet teveel geven eigenlijk, dan raakt ie zo vroeg gewend aan zoet. water moet ie misschien nog een beetje 'leren' drinken. of een heel milde theine-loze thee, heb je dat wel eens geprobeerd? op zich wel opmerkelijk dat ie gewone koemelk lekkerder vindt dan flesvoeding die juist wat zoeter is. maar ik weet er echt het fijne niet van, dus ik denk dat je beter het cb eens kunt raadplegen hierover ofzo.
pi_47260684
Je kan eventueel wel een klein beetje karnemelk of yoghurt proberen te laten drinken. Dat is bewerkter en minder zwaar. Wel nog vroeg, maar dat zou wel een optie zijn. Of een klein beetje afgekoelde thee met niet veel looizuur zoals rooibos. Of kaboutertjesthee van Piramide. Of hem een beetje opvolgmelk aanbieden in een rietjesbeker, dan heeft ie nog wat nieuws te doen en leren (ondertussen leer je hem dan slokjes drinken uit een gewone beker)
Variety is the spice of life
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:19:06 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47260913
menicole , kost wat maar wel goed rijstemelk
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47261155
Heerlijke verhalen over spuitluiers. Hmmm... had de kamer dus beter bruin kunnen behangen voor als ik straks ook zo'n pinda heb die het liefst begint te poepen als alles uit is

Ik vind het toch zo lekker om hier te lurken. Vooral als er weer verse moeders binnen zijn gestapt. Nog een paar maanden en dan mag ik ook
pi_47261591
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:26 schreef Kleintje het volgende:
Heerlijke verhalen over spuitluiers. Hmmm... had de kamer dus beter bruin kunnen behangen voor als ik straks ook zo'n pinda heb die het liefst begint te poepen als alles uit is
geel! Knal-kanarie-geel
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:46:29 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47261801
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:39 schreef owlet het volgende:

[..]

geel! Knal-kanarie-geel
of mosgroen
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2007 @ 13:11:10 #232
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47262585
Afwasbaar camouflage behang is de enige oplossing
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47263053
Laten huilen daar had ik het de eerste week vooral moeilijk mee. Nu gaat het me steeds beter af.
Dat van die spuitluiers heb ik gelukkig nog niet gehad!
Wel dat hij tegen de muur aan geplast heeft, zo op het behang.
Afwasbaar behang was inderdaad wel makkelijk geweest.
pi_47270443
Mikael krijgt al wel yoghurt. Dan zal een klein beetje melk het wel niet doen heb ik besloten. Maar wacht nog even tot maandag want dan moet ik toch naar cb kan ik meteen even vragen
Liefde
  woensdag 14 maart 2007 @ 18:49:44 #235
108648 cattie
lieve moeder
pi_47273671
MeNicole, je zou ook de melk kunnen aanlengen met water.

Ive heeft vannacht goed geslapen! Van 22.45 uur tot 5.45 uur! 7 uur, met 1x tussendoor even een paar minuutjes huilen. Voordat mijn man en ik hadden besloten wie eruit ging, sliep hij al weer!!!

Oh ja, mannen.... Vandaag is het pappadag en mijn man ging met Ive naar een vriend die ook kinderen heeft, lekker een dagje dierentuin doen. Vergeet die oen Ive's melk mee te nemen... Ive heeft daar toen aangelengd sap gedronken uit een beker en een babyliga gegeten en ze zijn maar weer vroeg naar huis gegaan. Wat een sukkel, het belangrijkste vergeten.
pi_47276980
menicole een kind mag pas met een jaar gewone koemelk

mibos gelukkig heeft hij ng wel zijn eerste achterkleinkind gezien.
mama van 3 kids!
  woensdag 14 maart 2007 @ 20:24:07 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_47277105
Ezra krijgt diksap hoor, gewoon niet heel sterk en yoghurt met een scheutje diksap is ie ook dol op, ik zie daar geen kwaad in eigenlijk.

Ive wat goed! Ezra heeft mee gedaan, die werd pas om 5.15 uur wakker

ow en je man is ehm..... een beeetje dom

Ezra heeft trouwens wat leuks Als je hem een doek geeft doet ie hem zelf over zijn hoofd en dan moeten we zeggen "waar is ezra nou?" en dan trekt ie de doek van zijn hoofd, wij roepen uiterraard kiekeboe en hij ligt helemaal in een deuk. hij ligt al te gniffelen als ie de doek over zijn hoofd heeft. en dan dat glunderende koppe erbij echt helemaal geweldig!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:13:35 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_47279067
Hahaha, aaah, wat lief van Ezra!
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:23:56 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47279428
menicole ze raden verdorie niet voor niks aan pas met 1 jaar melk uit een pak te geven op een maandje komt het neit zo aan, maar verdomme mika is pas 6 maanden !! kan hier best boos om worden dat je zo'n klein ventje dingen geeft die echt echt neit goed zijn
en misschien heb ik dat recht wel helemaal niet , soit.. maar wees wel iets voorzichtiger hijs nog jong zo breekbaar eigenlijk.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:27:47 #240
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47279587
cattie, niet echt handig van je man. Maar ik zie Peter er ook wel voor aan om hetzelfde te doen
Die vergeet écht veel, dus het verbaast me niks als hij eten voor Iris zou vergeten

Ezra, lief is dat!! Iris trekt wel zelf het doekje weg en ligt dan ook te glunderen, maar ze legt hem nog niet zelf op haar gezichtje

Vanmorgen ging ik Iris uit bed halen na haar ochtendslaapje, staat madam gewoon in haar bed ik hoorde haar al wel een tijdje keuvelen, maar dit had ik niet verwacht Ik weet nou niet of ze nou al kan gaan zitten, of dat ze zich aan de spjilen omhooggehesen heeft tot haar knieetjes en dan verder tot staan. Ze is al zo groot dat ze gewoon STAAT te wachten tot ze uit bedje gehaald wordt
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:28:51 #241
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47279628
zeg me dat baby's van 9 maanden, een jongen uiteraard, ook ontstoken borstklieren kunnen hebben????????????????????????????????????????????

ik vond Romijn al een beetje anders dan anders vandaag, ik verweet het aan doorkomende tandjes. maar toen ging ik hem in bad doen en het viel me op dat de huid rondom 1 tepel erg rood was, ik voelde eraan en ontdekte een knobbeltje, ik schrok me rot
ben gelijk naar beneden gerend naar mijn schoonmoeder om te laten zien, en zij zegt dat het een ontstoken kliertje is, niks om me druk over te maken, AHUH, vind het nogal wat een knobbeltje op/in zn borstje/tepel what ever dan ook.
gelukkig heb ik morgenvroeg al een afspraak staan voor zn grote broer, deze jongen gaat mooi mee.

maar dan nog, iemand ervaring mee of zo? kan er ook niks van vinden op i-net eik

[ Bericht 1% gewijzigd door Martineke op 14-03-2007 21:43:33 ]
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:31:19 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47279727
In ons groeiboekje staat dat dat kan martineke!! ik zou er ook van schrikken!
er stond in t groeiboekje ook dat er zelfs wat melk uit kan komen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:32:05 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_47279759
Wat een schrik Martineke! Ik weet wel dat pas geboren jongetjes opgezette "borstjes" kunnen hebben. Ive had dat ook een beetje. Maar met 9 maanden weet ik het niet, maar lijkt mij dat dat wel kan.

Als Ive gaat slapen legt hij trouwens zijn doekjesknuffel half over zijn gezichtje heen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:32:42 #244
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47279788
ik heb er nooit van gehoord
Ben benieuwd morgen en "niks om je druk over te maken" is makkelijker gezegd als gedaan natuurlijk
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:34:14 #245
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47279843
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:31 schreef pinquit het volgende:
In ons groeiboekje staat dat dat kan martineke!! ik zou er ook van schrikken!
er stond in t groeiboekje ook dat er zelfs wat melk uit kan komen
ja bij kleine beebs wist ik dat wel. maar beebs van 9 maanden oud ook?
het is echt ontstoken of zoiets, als ik eraan kom duwt hij me ook weg
  woensdag 14 maart 2007 @ 21:35:18 #246
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47279883
ja ik lees inderdaad nu dat het bij kleine kleine babietjes is vanwege een hormoon van de mama.

shit dan weet ik het niet hoor
gelukkig ga je morgen naar de HA

pi_47282395
Oeh Martineke wat naar Ben nu erg benieuwd wat het kan zijn, succes bij de ha morgen!

Wij zijn vandaag met Quinten naar het ziekenhuis geweest, controle voor zijn Erbse parese. De kinderarts was tevreden over de voortgang, maar er zit nog weinig beweging in zijn schouder. Ik had verwacht dat we vandaag te horen zouden krijgen of Quinten wordt doorverwezen naar de neurochirurg, maar de kinderarts wilde nog even afwachten en nu weten we pas meer als we over 6 weken weer op controle moeten. Goed nieuws dus aan de ene kant, maar aan de andere kant nog steeds geen zekerheid tov wel/geen operatie.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:31:21 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47282518
martineke wat een schrik hopenlijk kan het gewoon een ontstoken kliertje zijn

beefcake lastig he fijn maar toch nog onzekerheid
  woensdag 14 maart 2007 @ 22:49:53 #249
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47283493
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 20:24 schreef Belana het volgende:
Ezra heeft trouwens wat leuks Als je hem een doek geeft doet ie hem zelf over zijn hoofd en dan moeten we zeggen "waar is ezra nou?" en dan trekt ie de doek van zijn hoofd, wij roepen uiterraard kiekeboe en hij ligt helemaal in een deuk. hij ligt al te gniffelen als ie de doek over zijn hoofd heeft. en dan dat glunderende koppe erbij echt helemaal geweldig!
Ik quote van Belsen: 'goh bekend verhaal. Er zijn meer van die halve zolen. '
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:10:53 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_47290217
martineke, ik zou ook schrikken en ik ken het niet. gelukkig moet je naar de huisarts al, ik hoop dat het meevalt.

Ezra heeft geslapen tot kwart voor 5 en daarna met speentje tot kwart voor 6 en na een fles slaapt ie nu nog steeds het gaat beter ik denk dat het misschien met de doorkomende tandjes te maken had.... ofzo...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 maart 2007 @ 07:27:23 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47290283
Martineke wat eng. Ben benieuwd wat de huisarts te zeggen heeft.

Beefcake, spannend. Die onzekerheid lijkt me niets.

*mantra aan*

Mama zit bijna slapend op de bank, maar Maud zit vol plezier in haar wipstoel de baby-gym aan te vallen. Ach, dat is dan wel weer mooi om te zien.

Hoeveel weken was ze ook al weer????? Volgende sprong....vast wel.

Ze zit nu overdag op een ritme van om de 4 uur drinken, maar ik geloof dat ze toch iets te veel mag slapen overdag. Dat om de 4 uur is best goed vind ik. Het is alleen zooooooo jammer dat ze nog steeds vind dat ze 7 voedingen nodig heeft en dus was het na de voeding van elf uur voor de derde nacht achter elkaar weer 2 uur en 5 uur dat ze wilde drinken. En helaas was nog niet alle poep eruit en heeft ze de hele nacht liggen rommelen.

Ze had al een week niet gepoept en gisteren middag had ze een mooie volle luier. Dus wij blij. Maar om 7 uur kreeg ik nog eentje gepresenteerd en vervolgens vanochtend om 5 uur weer. Hopelijk is het er nu allemaal uit en kan ze vanacht zonder gerommel in d'r darmen doorslapen. (Het met 1 voeding gaan doen....)

Ezra lekker dat jij al zo lang slaapt. En dat kiekeboe heel gaaf. Maud begint het nu ook leuk te vinden om te doen. Oh, en doekjes over d'r heen om te slapen...jup hier ook!!
pi_47290597
Arme Maud, dat ze zo'n last heeft van de poep die er niet uit wil. Ik hoop ook voor je dat het er nu allemaal uit is Chacama!

Ezra lekker lang geslapen! Quinten slaapt af en toe door, is erg lekker! Vannacht bijvoorbeeld, van 22:30 tot 06:45
pi_47290621
Ive, wat goed!! Ennuhh Cattie, niet zo slim van je man..

MeNicole, Amber heeft ook een periode gehad dat ze geen melk meer wilde drinken. Ik deed een klein beetje diksap door de melk en dan dronk ze wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:16:10 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_47290629
ach beef, ik lees over jou heen
ik hoop dat alles ok is met quinten! ow en hij slaapt lekker zie ik

en maud blijft moeite houden met de darmpjes het zal toch wel eens over gaan?

[ Bericht 27% gewijzigd door Belana op 15-03-2007 08:21:22 ]
stormy waters...
sailin'
pi_47291029
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 21:23 schreef _evenstar_ het volgende:
menicole ze raden verdorie niet voor niks aan pas met 1 jaar melk uit een pak te geven op een maandje komt het neit zo aan, maar verdomme mika is pas 6 maanden !! kan hier best boos om worden dat je zo'n klein ventje dingen geeft die echt echt neit goed zijn
en misschien heb ik dat recht wel helemaal niet , soit.. maar wees wel iets voorzichtiger hijs nog jong zo breekbaar eigenlijk.
Mikael is 7,5 maand. En heb het cb even gebeld net en een beetje melk met diksap erdoor mag wel. Aangezien meneertje te weinig drinkt op een dag mag het wel. Maar moest wel goed op hem letten. Als hij tekenen toont dat ie er op een of andere manier niet tegen kan moet ik ermee stoppen.
Liefde
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:20:59 #256
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47292938
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 08:16 schreef Belana het volgende:
ach beef, ik lees over jou heen
ik hoop dat alles ok is met quinten! ow en hij slaapt lekker zie ik

en maud blijft moeite houden met de darmpjes het zal toch wel eens over gaan?
Dat hoop ik ook. Maar ik heb voor volgende week een afspraak staan bij een osteopaat omdat die meer vanuit de binnenkant kijkt naar het functioneren van het lichaam. De chiropracter is qua ruggengraat namelijk erg tevreden. Die staat namelijk helemaal recht en ook de heupjes zijn soepel. We zullen zien.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:28:45 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47293139
uh 4 augustus en 15 maart is toch 6 maanden en 11 dagen
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:50:41 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_47293745
goeie zet dan chaca idd, de ostheopaat bekijkt juist de ingewanden en zeker de darmen. ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt!
stormy waters...
sailin'
pi_47293821
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:28 schreef _evenstar_ het volgende:
uh 4 augustus en 15 maart is toch 6 maanden en 11 dagen
Nee
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:55:21 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47293882
schaam, nieuwe rekenles volgen gaat
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:13:38 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47294468
Martineke ben je al bij de dokter geweest voor die knobbel? Apart hoor, hoop dat de arts je gerust kan stellen.

Ezra, Cas doet dat ook! Leuk hè?
We doen ook regelmatig: "Er komt een muisje aan gekropen."
En zo gauw je begint begint hij al te stralen, hij weet precies wat er komt. Hij schatert het uit dan.

Evenstar, ik begrijp dat je je opwindt over MeNicole, maar probeer jezelf niet teveel te projecteren op anderen. Ik vind het ook niet echt slim, zou eerder voor kabouter of rooibosthee gaan en daarnaast yoghurt geven. Maar Mika is Arwen niet, dus iets voorzichtig proberen hoeft niet altijd zo'n heftige reactie te veroorzaken. Ik snap je zorgen, maar spiegel je eigen situatie niet teveel.
  donderdag 15 maart 2007 @ 11:52:39 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47295772
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:13 schreef dutchie het volgende:
Martineke ben je al bij de dokter geweest voor die knobbel? Apart hoor, hoop dat de arts je gerust kan stellen.

Ezra, Cas doet dat ook! Leuk hè?
We doen ook regelmatig: "Er komt een muisje aan gekropen."
En zo gauw je begint begint hij al te stralen, hij weet precies wat er komt. Hij schatert het uit dan.

Evenstar, ik begrijp dat je je opwindt over MeNicole, maar probeer jezelf niet teveel te projecteren op anderen. Ik vind het ook niet echt slim, zou eerder voor kabouter of rooibosthee gaan en daarnaast yoghurt geven. Maar Mika is Arwen niet, dus iets voorzichtig proberen hoeft niet altijd zo'n heftige reactie te veroorzaken. Ik snap je zorgen, maar spiegel je eigen situatie niet teveel.
oh maar het is geen spiegelen wat ik doe hoor, maar het is gewoon onverwantwoord en het kind kan er wel door teveel suikers en voedingstoffen waar dat lichaampje nog niet goed genoeg is tegen opgewassen wel latere schade kan aanrichten. en dn doel ik niet eens op allergie.
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:26:15 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47296870
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:50 schreef Belana het volgende:
goeie zet dan chaca idd, de ostheopaat bekijkt juist de ingewanden en zeker de darmen. ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt!
ja ik ben erg benieuwd. Ze heeft nl ook heel veel last van lucht, En dan vind ik het niet erg dat ze windjes laat, maar ze moet er zo'n moeite voor doen. Als ik het zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen er zit een knoop in en daar moet alles eerst doorheen zien te komen en dan kan het er pas uit.

Ik heb net het fotoboek voor Maud gemaakt. Alle foto's zijn digitaal, maar bij de Hema heb ik zelf een boek gemaakt en als het straks vol is dan krijg ik het kant en klaar thuis. gaat ook tijd maken om voor Fleur een te maken, die heeft alleen een analoogboek en al haar digitale foto's staan op de pc.
pi_47297236
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 11:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh maar het is geen spiegelen wat ik doe hoor, maar het is gewoon onverwantwoord en het kind kan er wel door teveel suikers en voedingstoffen waar dat lichaampje nog niet goed genoeg is tegen opgewassen wel latere schade kan aanrichten. en dn doel ik niet eens op allergie.
Ik ben het met je eens, maar bedenk dat er VEEL meer kinderen zijn die te vroeg met van alles in aanraking komen dan te laat, en die groeien meestal ook gewoon gezond op. De straat oversteken met je kind is een risico, je kind twee tellen alleen in een kinderstoel laten is een risico en (te) vroeg met bepaalde soorten eten en drinken beginnen ook. Maar geloof me, er zjin hele volkstammen die al met 3 maanden aan de fruithapjes en koemelk ziiten... Laat ze gewoon, meestal komt het wel goed en je kunt er toch niks aan doen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:57:17 #265
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47297843
ofterwijl..maak je niet zo druk om anderen! het is het niet waard.

Romijn heeft dus een verstopte klier het kan en mag nog met beebs van 9 mnd volgens de ha. ik moet het nu koelen en paracetamol geven, als hij pijn heeft dan. en hopelijk gaat dat werken. en als hij koortsig word of ziek moet ik gelijk de ha weer bellen en dan schrijft ze een antibioticakuur voor.
hopelijk gaat het weg met koelen, nu al antobiotica aan zo'n kleintje vinnik ook weer niet prettig.

maar gelukkig niks schokkends
  donderdag 15 maart 2007 @ 12:58:29 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47297880
fijn martineke , niet leuk en sneu maar niks ernstigs
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:27:37 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47298867
heh martineke wat een opluchting!!
gelukkig maar!

Beef, heftig hoor bij quinten, een erbse parese. Kan dat uit zichzelf nog beter worden dan?
Doet alleen zn schouder niks, of ook de rest van zn armpie/handje?

Ik snap dat je best een keer bij de neurochirurg langs wil. maar een operatie lijkt me ook weer zo eng.
sterkte ermee iig
pi_47299047
_evenstar_ Ik snap ook best dat je zo reageert hoor. Maar ik ben met Mikael eigenlijk al vanaf 3,5 maand begonnen met andere dingen proberen. Omdat ie heel slecht dronk. Maar bij alles wat ik hem geef kijk ik eerst een paar dagen of ie er op reageert voordat ie het weer krijgt. Reageert ie niet dan krijgt ie het gewoon vaker.

Zo heeft ie van de week heel perongelijk honing gehad. Mijn vader gaf hem een slokje thee maar was even vergeten daar ie daar honing door had gedaan. Toen had ik ook zoiets van ohoh. En die avond wilde ie maar niet slapen. En maar huilen en zeuren dus ik dacht meteen dat dat van die honing kwam. Maar achteraf bleek dat ie zijn billen gewoon kapot had. Misschien wel van de honing Ik let dus gewoon heel goed op hem.

En ik bedoel dit niet om mezelf te verdedigen ofzo maar wil gewoon even uitleggen hoe het zit en hoe ik vind dat ik het het beste met Mikael aan kan pakken. Tis tenslotte mijn eigen zoon
Liefde
pi_47299514
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:33 schreef MeNicole het volgende:
Zo heeft ie van de week heel perongelijk honing gehad. Mijn vader gaf hem een slokje thee maar was even vergeten daar ie daar honing door had gedaan. Toen had ik ook zoiets van ohoh. En die avond wilde ie maar niet slapen. En maar huilen en zeuren dus ik dacht meteen dat dat van die honing kwam. Maar achteraf bleek dat ie zijn billen gewoon kapot had. Misschien wel van de honing Ik let dus gewoon heel goed op hem.
Je weet het vast wel, maar het gevaar bij honing is geen allergie of een lichte reactie maar infantiel botulisme. Veel ernstiger dus. voor het geval je dacht dat Mika omdat hij niet reageerde op de honing dat nu wel mag hebben
pi_47299542
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:45 schreef owlet het volgende:

[..]

Je weet het vast wel, maar het gevaar bij honing is geen allergie of een lichte reactie maar infantiel botulisme. Veel ernstiger dus. voor het geval je dacht dat Mika omdat hij niet reageerde op de honing dat nu wel mag hebben
Nee dat dacht ik zeker niet. Daarom was ik ook geschrokken

Mijn kind is trouwens panisch bang voor de teletubbies He wat vervelend
Liefde
  donderdag 15 maart 2007 @ 14:01:37 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47300076
Max vind teletubbies leuk
  donderdag 15 maart 2007 @ 23:03:21 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_47319674
Martineke, wat fijn dat het niets ergs is!

Grote mededeling:
Ive heeft mama en papa gezegd!!!
Helaas was ik er niet bij (ik ben weer op cursus met overnachting, de laatste gelukkig) en heb deze mijlpaal helaas gemist. Mijn man had Ive in bad gedaan en toen hij Ive wilde afdrogen zei hij opeens mama, mama en daarna ook nog papa! Mijn man is er van overtuigd dat het niet per ongeluk was (Ive zei ook wel eens dadadada mjamjamama), maar dat hij het echt zei! Ik ben erg ontroerd en hoop dat hij het morgen ook tegen mij zal zeggen.
pi_47320679
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:03 schreef cattie het volgende:
Martineke, wat fijn dat het niets ergs is!

Grote mededeling:
Ive heeft mama en papa gezegd!!!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 07:01:24 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_47325525
Ive wat leuk!

Ezra zei gisteren "etuh" ik ben aan het proberen een gebaar te leren, dus doe dan mijn vingers tegen mijn mond en zeg "eten ezra, hap" en hij zei het een paar keer

dus cattie, ik denk ook niet dat het toeval is hoor. Liam zei rond de 7/8 maanden ook "hap"
daarna is ie het weer verleerd (heeft het een aantal weken gedaan) en ging toen weer praten rond 1,5.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:32:37 #275
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47326031
ooh, hahaha, en ik dacht gisteren dat iris "kiekkiek'" (als in kiekeboe) zei , maar ik wilde het maar niet zegggen hier, want dan verklaarden jullie me vast voor gek Maar dat valt mee dus (of jullie zijn net zo gek ). Ze zei het tijdens het spelletje wat we deden, het leek wel alsof ze me herhaalde idd. Maar goed, misschien wilde ik het wel horen.
pi_47326056
dat kan toch ook best, rond die leeftijd? maar leuk!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 08:35:18 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47326058
en: ze is vannacht niet wakker geweest

Ze eet wel slecht: ze wil geen brood, geen pap, geen fruit en geen groente en ook niet altijd de fles Gelukkig wel de borst, dus heel vele zorgen maak ik me niet, maar ik vind het toch een beetje raar.
En terwijl ik dit typ, bedank ik me dat ze wel op een broodkorst wilde kluiven, dus misschien vind ze dat dat wel fijn (tandjes?)
pi_47326863
Martineke ik hoop voor Romijn dat het weg gaat met koelen en paracetamol! Een antibioticakuur lijkt mij ook niets inderdaad. Beterschap voor hem

Wat lief van Ive dat hij papa en mama zei Wel balen dat je er niet bij was Cattie
Ezra en Iris ook al aan de praat, jullie zijn vast niet gek hoor

LadyS ik weet helaas niet meer of Dylan slechter ging eten toen hij tandjes kreeg, maar het zou goed daarvan kunnen komen toch? Of een of ander sprongetje ofzo misschien.
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 13:27 schreef pinquit het volgende:
Beef, heftig hoor bij quinten, een erbse parese. Kan dat uit zichzelf nog beter worden dan?
Doet alleen zn schouder niks, of ook de rest van zn armpie/handje?

Ik snap dat je best een keer bij de neurochirurg langs wil. maar een operatie lijkt me ook weer zo eng.
sterkte ermee iig
Het kan inderdaad nog spontaan genezen ja, meestal geven ze daar 6 weken voor. Maar de kinderarts denkt dus dat het bij Quinten nog wat meer gaat gebeuren, of hij hoopt het in ieder geval. Na de bevalling bewoog Quinten alleen zijn vingers, de rest was verlamd. Maar nu beweegt hij zijn hele hand (strekt zijn vingers, dat is erg belangrijk) en zijn onderarm tilt hij op. Ook kan hij zijn schouder een heel klein beetje naar binnen draaien. Het naar buiten draaien van de arm doet hij niet. Maar het is dus al een hele verbetering tov net na de geboorte!

Het is niet zo dat ik naar de neurochirurg wil, juist niet! Ik had dus gehoopt dat we te horen hadden gekregen dat we er niet naartoe hoefden. Nu nog maar weer afwachten dus en hopen dat zijn schouder gaat verbeteren, want daar hangt het vanaf.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 10:39:44 #279
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47328767
Dat klinkt vervelend beefcake. Nu dus maar hopen dat het vanzelf beter wordt.

Ive, Ezra en Iris al aan het praten.

Anna krijgt nu twee tandje tegelijk. Echt handig weer. Ze heeft ook een nieuw geluidje: klakken met haar tong. Ze doet het zo goed, echt een schatje. Daar ben ik zo ontzettend blij mee.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:21:28 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47330085
Kleine kletsers zijn zoooo

en Anna tandjes, meid 1 voor 1 is al zwaar genoeg

Beef het blijft spannend.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 13:32:55 #281
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47334758
wat een mooie verbetering al met Quinten en zn schouder ik hoop dat het zo mooi doorgaat en je dus NIET naar de neurochirurg hoeft

Ezra en Iris kleine kletsers Romijn zegt mama en papa, maar dat is niet gericht das meer mamamamammamama en papapapappababbappapa zoiets
maar wat wel funny is, als ik tegen hem zeg "kwaak kwaak" dan zegt hij weer "kaak, kaak" dus dat kan hij weer wel goed

Anna 2 tandjes erbij kan snel gaan ineens he met die tandjes
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:09:02 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47340393
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef beefcake het volgende:
Het is niet zo dat ik naar de neurochirurg wil, juist niet! Ik had dus gehoopt dat we te horen hadden gekregen dat we er niet naartoe hoefden. Nu nog maar weer afwachten dus en hopen dat zijn schouder gaat verbeteren, want daar hangt het vanaf.
Ik heb altijd het idee dat de specialist het beter weet, vandaar

Maar het is dus al een hele verbetering!! dat doet jullie kleine ventje goed!!
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:14:03 #283
108648 cattie
lieve moeder
pi_47346614
Oeh, Ezra en Iris ook al wat aan het praten!
Beefcake, wat fijn dat het beter gaat met Quinten! Hopelijk verbetert het helemaal van zelf.

Ik ben terug van cursus, Ive ligt nu in bed, ik heb gelukkig nog wel samen met hem en mijn man kunnen eten en hem in bad kunnen doen. Tijdens het afdrogen zei hij weer papa! En nu nog mama, misschien wacht hij tot morgen, dan ben ik jarig, en het zou het mooiste verjaardags cadeau zijn wat ik kan bedenken.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 19:31:11 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_47347318
beefcake, ik duim ervoor dat Quinten alleen maar steeds meer uit zichzelf opknapt
stormy waters...
sailin'
pi_47347690
Cattie alvast gefeliciteerd! Hopelijk zegt Ive morgen inderdaad 'mama'
pi_47349773
Alvast gefeliciteerd Cattie! En zo lief van Ive, eigenlijk wel heel speciaal dat hij papa eerder zegt dan mama, meestal is dat toch andersom?
pi_47351590
Ik heb een keer gelezen dat het makkelijker is voor een baby om papa te zeggen. Maar hier was het ook eerst mama geloof ik. Misschien omdat mama vaker boven de baby hangt; 'mmmaaammmaaa'
pi_47352457
Ik sluit me bij je aan Beefcake, hier zegt Tinka ook alleen nog maar mama, om dezelfde reden denk ik!! (Maar Tinka zegt het ook absoluut nog niet gericht. ) Nog leuker: Randy zei destijds eerst mama en 3 dagen later 'papapfff' en dat klonk alsof hij wou zeggen; papa, pfff, wat doet die er toe! Vond mama errug grappig!

Tinka is vandaag weer APK-goedgekeurd door het CB. Qua gewicht was ze erg weinig gegroeid, maar volgt wel nog steeds de onderlijn. Met haar lengte boog de lijn wat naar beneden, vanaf het gemiddelde, dus de proporties worden beter zullen we maar zeggen! Ook met haar hoofdomtrek behoort ze tot de kleintjes.
Er was deze keer een vervangende wijkverpleegkundige, maar ook deze dame was erg relaxed. Ze vond het ook erg goed dat ik nog steeds bv gaf en vond dat ik dat vooral moest blijven doen als ik dat nog wilde. Ik tref het wat dat betreft erg met mijn CB, hoor wel eens andere geluiden. Ze kwam zo aardig over dat ik het (voor mij) gevoelige punt van het nachtelijke drinken durfde aan te kaarten. (Ze drinkt 1 keer overdag, alléén uit de borst en tussen 20.00 en 7.30 zo'n 4 á 5 keer!) Ze raadde me toch aan om Tinka op een eigen kamer te leggen en haar een paar nachten te laten krijsen, ze verwachtte dat ze dan overdag haar drinken wel zou gaan vragen. Blijf dat eng vinden (wat als ze dat niet doet? ) en het lijkt me de hel op aarde om haar huilen om drinken te negeren, maar ga toch maar eens haast maken met het opknappen van de zolderkamer.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:00:17 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_47352606
Mammietje, ik kan me voorstellen dat je het erg zwaar lijkt om te doen. Maar bij Ive heeft het gewerkt, hij slaapt nu iedere nacht beter en heeft geen nachtvoeding meer! Wel een hele vroege ochtendvoeding, maar dat vind ik wel oke. Sterkte!

Beefcake, dan is het vrij logisch dat Ive eerst papa zegt, want hier is het papa die boven Ive hangt en papa zegt. En mama. Gisteren heeft Ive dus ook mama gezegt volgens mijn man.
pi_47353232
Gefeliciteerd Cattie

Fijn dat Tinka goedgekeurd is

Vandaag moest m'n man thuiswerken en mocht ondertussen even een uurtje op Juliette letten terwijl ik weekboodschappen deed. Was zijn eigen idee, zo'n baby doe je er natuurlijk makkelijk bij. Maar toen hij wat telefoontjes kreeg is hij ze maar in een andere kamer gaan beantwoorden; Juliette was helemaal gefrustreerd bezig om van rug naar buik te rollen en vervolgens werd ze kwaad omdat ze niet zelf kon terugrollen, en maakte daarbij een enorm spektakel. Z'n collega's waren wel benieuwd wat daar allemaal gebeurde.
pi_47354148
Juliette al weer 3 maanden oud
Wat ik me nou steeds afvraag poem, hoe spreek je Juliette uit; Frans of Nederlands?
pi_47354364
Ja, ze wordt veel sneller oud dan Myrthe
We spreken het op z'n NLs uit maar spellen het zonder de puntjes, dat typt makkelijker
  zaterdag 17 maart 2007 @ 08:42:11 #293
24188 Belana
kloon van belana
pi_47360890
ehm.... Ezra sliep tot 8 uur en na een fles pap en een schone luier ligt ie nu nog steeds
ik ga toch denken dat ie wat onder de leden heeft dan.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 maart 2007 @ 08:53:22 #294
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_47360965
Dat denk ik ook altijd as ze langer slapen dan normaal

Iris ging gisteren uit zichzelf zitten En ze gaat steeds op haar knietjes zitten en volgens mij gaat ze binnenkort ook op handjes en knietjes kruipen, want ze gaat ze ook steeds zitten.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 09:29:30 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_47361193
wat goed zeg Van iris! ze gaat rap he? lekker ding

Ik heb Ezra net maar eens uit bed gehaald ik vond het wel wat worden.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 maart 2007 @ 10:10:57 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47361651
En was Ezra wel vrolijk?

Iris goed hoor meid. Wat gaan die kleintjes toch hard zeg. Maud heeft ook lekker gesprongen en weet nu wat haar stembanden kunnen. Ze gilt en prrrrt nu wat af. Heerlijk zo'n klein kletsertje in de box. Oh, en ze probeert te draaien. Ze vergeet alleen dan dat ze ook nog een onderlijfje heeft dat mee moet. Dus ligt ze enigzins gekronkeld in de box, maar wel voor een deel op d'r buik en lachen dat ze dan doet. Zo van kijk mij. Ik ben er bijna!

En (klopt heel hard af) het lijkt erop dat Maud nu ook de nachtvoeding (of 1 van de twee) er uit aan het gooien is. Vanacht was het kwart over twee en toen ze om 5 uur weer piepte heb ik wel aangelegd, maar ze wilde eigenlijk niet drinken. Dus lekker tegen me aan in slaapgevallen en dat heeft ze tot 7 uur volgehouden.

Ze heeft trouwens hele ruwe plekken.Op d'r benen (zijkant knie) en ook bij d'r armpjes en op d'r buik. Heb het nu ingesmeerd met bepamten, maar heeft iemand nog andere tips.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 10:22:04 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_47361835
Gefeliciteerd cattie
Lekker douchen!
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:09:02 #298
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47362658
Ja, maar Sjak......hoe is het dan met Jetske????
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:20:02 #299
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47362925
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 10:10 schreef chacama het volgende:
En was Ezra wel vrolijk?

Iris goed hoor meid. Wat gaan die kleintjes toch hard zeg. Maud heeft ook lekker gesprongen en weet nu wat haar stembanden kunnen. Ze gilt en prrrrt nu wat af. Heerlijk zo'n klein kletsertje in de box. Oh, en ze probeert te draaien. Ze vergeet alleen dan dat ze ook nog een onderlijfje heeft dat mee moet. Dus ligt ze enigzins gekronkeld in de box, maar wel voor een deel op d'r buik en lachen dat ze dan doet. Zo van kijk mij. Ik ben er bijna!

En (klopt heel hard af) het lijkt erop dat Maud nu ook de nachtvoeding (of 1 van de twee) er uit aan het gooien is. Vanacht was het kwart over twee en toen ze om 5 uur weer piepte heb ik wel aangelegd, maar ze wilde eigenlijk niet drinken. Dus lekker tegen me aan in slaapgevallen en dat heeft ze tot 7 uur volgehouden.

Ze heeft trouwens hele ruwe plekken.Op d'r benen (zijkant knie) en ook bij d'r armpjes en op d'r buik. Heb het nu ingesmeerd met bepamten, maar heeft iemand nog andere tips.
even wat vraagjes:

- heeft ze die al lang?
- je volgt koemelkvrij dieet, mag ik zo brutaal te vragen of je ook sporen weg laat en ei en alle sporen en soja en noten? alle sporen ook. ( mag je trouwens niet zomaar alleen op eigen houtje doen! )
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:25:22 #300
24188 Belana
kloon van belana
pi_47363061
Ezra was verder vrij normaal, beetje mat misschien. Inmiddels ligt ie alweer op bed. slaapdagje misschien.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 17 maart 2007 @ 11:25:57 #301
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47363081
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:20 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

even wat vraagjes:

- heeft ze die al lang?
- je volgt koemelkvrij dieet, mag ik zo brutaal te vragen of je ook sporen weg laat en ei en alle sporen en soja en noten? alle sporen ook. ( mag je trouwens niet zomaar alleen op eigen houtje doen! )
Ze heeft die ruwe plekken nu ca 3 weken. En het was eerst alleen op de knietjes, maar het is nu dus uitgebreid naar armen en buik.

ben inderdaad koemelkvrij, maar gebruik wel nog soja (1x per dag) en noten. Die eet ik niet bewust, maar goed dat zal vast wel in eten zitten wat ik binnenkrijg (eet trouwens geen pindakaas). Ei krijg ik wel binnen, dat weet ik zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')