ooohja dit is natuurlijk een discussie forum waar je geen kritiek mag geven...quote:
Er moet zo de nadruk op gelegd worden, omdat India zo is. Het is anders dan om het even welk land, het is zo ontzettend in your face, dat het je de keel dichtknijpt, doet verlangen naar om het even welke andere omgeving, doet besluiten jezelf in je kamer op te sluiten...... totdat je een paar weken gewend bent. Dit reisverslag geeft haast exact dezelfde emoties weer die ontzettend veel reizigers hebben bij India hebben, en in ieder geval de emoties die ik erbij had. Onvoorstelbaar als je er niet geweest ben, zo herkenbaar als je er wel geweest bent.quote:Op zondag 18 maart 2007 14:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze het beschrijft, maar hoe ze het beschrijft. Ik mis de passie, het plezier. Natuurlijk is het niet leuk als je doodziek bent. Met uren vertraging zou ik nou minder moeite hebben omdat het je de kans geeft andere dingen te ontdekken (desnoods op de plek waar je moet wachten, andere mensen bijvoorbeeld).
Maar waarom moet er nou zo de nadruk op gelegd worden? Waarom lees ik alleen verhalen over tegenslagen en de bezoekjes aan toeristische dingen en het gezeur van bedelkinderen? Ik mis een ziel in de beschrijving. Op mij komt het over als twee verwende "reizigers" (braakwoord) die alles eens van een afstandje bekijken en het niet goed genoeg vinden.
En dit klinkt zo ontzettend anders dan bovenstaande stukjes!quote:Op zondag 18 maart 2007 17:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
India is de meest vreemde reiservaring geweest die ik heb meegemaakt, met exact die string van emoties die in dit reisverslag omschreven staan. Je wordt ontzettend verneukt door een risja-wallah, om vervolgens op de meest onbaatzuchtige en warme wijze door lui in Ranakphur in de juiste bus gewezen te worden. Vanuit de schreeuwerige reclameborden van Udaipur kom je in het niets van Shivika Lake. In Jodpur hangt iedereeen aan je slippen, alle truucs uithalend om meer geld uit je te persen, en dan sta je hoog in het paleis, en kijk je over de blauwe stad neer door gekleurde glazen, alsof het zo moet zijn, alsof de hele wereld is zoals het hoort, terwijl de roofvogels langs de muur suizen.
Ik kan het niet beter uitleggen
ja of lees t reis verslag eens van Snuggle....quote:Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dit klinkt zo ontzettend anders dan bovenstaande stukjes!
Ben ik dan normaal of zijn de mensen uit dit topic normaal?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:23 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ja of lees t reis verslag eens van Snuggle....
Dat zijn normale mensen dan ineens![]()
wehehehe ja jij, en ik bedoelde ook wat ander mensen uit t centrale india topic eigenlijk....quote:Op zondag 18 maart 2007 22:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ben ik dan normaal of zijn de mensen uit dit topic normaal?![]()
daar zijn de meningen over verdeeld dus....quote:Op zondag 18 maart 2007 22:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Kennelijk moet ik het nog eens doorlezen, want zo zuur vind ik het verslag van de TS nou ook weer niet.
Overigens ben ik nog nooit in India geweest en ben ik benieuwd naar de conclusie van de TS op de stelling die in de topictitel staat. Met India als reisbestemming heb ik namelijk ook altijd een dubbel gevoel: aan de ene kant lijkt het me een schitterend land, maar aan de andere kant ken ik mezelf en weet derhalve dat ik niet goed tegen opdringerige mensenmassa's kan.
ik zet er gewoon wat meer bijvoegelijke naamwoorden bij, maar het punt is dat je India alleen in het goede perspectief kunt plaatsen, als je het daadwerkelijk ondergaan hebt, én als je wat tijd hebt gehad om te reflecteren. Want die kans krijg je niet in India.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:12 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dit klinkt zo ontzettend anders dan bovenstaande stukjes!
Omdat ze verlegen zijn. Het zijn net mensen he.quote:Op zondag 11 maart 2007 10:12 schreef jack4ya het volgende:
Verder ook zoiets raars; als we betalen voor iets... of het niet teveel is ofniet, de Indiers vertonen geen enkele emotie. Niet blij, niet boos, gewoon vlak. Daar kan ik geen touw aan vast knopen. Waarom is dat??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |