abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46897606
Hallo Fokkers,

Ik vraag mij af of ik zomaar mijn vriendin uit huis kan zetten. we hebben wat
relatie problemen.

Nu beweert mijn vriendin dat dat niet zomaar kan en dat ze desnoods naar de
rechter stapt om haar gelijk te halen..

Ik ben de officiele huurder en het is mijn huurhuis. het enige bewijs wat zij heeft
is dat ze bij de gemeente bij mij staat ingeschreven en dat ze geaccepteerd is
door de woningbouw om er een jaar te wonen.

Greetz
  zondag 4 maart 2007 @ 03:23:56 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46897628
Ja dat mag.

Beetje lullig verder maar ok, ze heeft geen poot om op te staan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46897635
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:19 schreef TiNRiB het volgende:
Hallo Fokkers,

Ik vraag mij af of ik zomaar mijn vriendin uit huis kan zetten. we hebben wat
relatie problemen.

Nu beweert mijn vriendin dat dat niet zomaar kan en dat ze desnoods naar de
rechter stapt om haar gelijk te halen..

Ik ben de officiele huurder en het is mijn huurhuis. het enige bewijs wat zij heeft
is dat ze bij de gemeente bij mij staat ingeschreven en dat ze geaccepteerd is
door de woningbouw om er een jaar te wonen.

Greetz
Nou, lijkt me niet. Heb zoiets ook eens an de hand gehad en toen maar een aspirant-jurist gebeld (vriendje van me) en die vertelde dat je dat niet één-twee-drie voor elkaar hebt. (politie kwam er geloof ik niet voor). Maar tijd geleden.
pi_46897641
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:26 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Nou, lijkt me niet. Heb zoiets ook eens an de hand gehad en toen maar een aspirant-jurist gebeld (vriendje van me) en die vertelde dat je dat niet één-twee-drie voor elkaar hebt. (politie kwam er geloof ik niet voor). Maar tijd geleden.
waarom ? ze heeft toch geen poot op te staan?
het is toch mijn huis ?
pi_46897656
Ik weet het ook niet precies maar ik neem aan dat jullie samen een huishouden hebben gerunt oftewel zij heeft bijgedragen. Maar goed, bij mij ging het meer om, dat het niet zo was dat de politie daarvoor langskwam. Ging trouwens om een koophuis op naam van een ander, zonder samenlevingscontract etc.
pi_46897668
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:30 schreef JoeDank het volgende:
Ik weet het ook niet precies maar ik neem aan dat jullie samen een huishouden hebben gerunt oftewel zij heeft bijgedragen. Maar goed, bij mij ging het meer om, dat het niet zo was dat de politie daarvoor langskwam.
Tuurlijk.

maar ik heb een overeenkomst met de woningbouw. ik huur het. ik mag toch bepalen
wie er in komt of niet ? ongeacht de acceptatie van de woningbouw dat ze bij mij mag wonen?
pi_46897673
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:32 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

Tuurlijk.

maar ik heb een overeenkomst met de woningbouw. ik huur het. ik mag toch bepalen
wie er in komt of niet ? ongeacht de acceptatie van de woningbouw dat ze bij mij mag wonen?
Dunno, maandag misschien de woningbouw bellen. Hebben het vast vaker aan de hand gehad.
  zondag 4 maart 2007 @ 03:34:30 #8
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_46897677
Volgens mij was het zo dat het jouw huis is, dus daar doe jij mee wat je wil
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_46897681
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:34 schreef Queen_Bee het volgende:
ja dat dacht ik ook. maar het is een pittige tante. dus die zegt dat dat niet kan
en loopt de dreigen met advocaat
  zondag 4 maart 2007 @ 03:36:57 #10
150152 Queen_Bee
pi_46897684
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:35 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

ja dat dacht ik ook. maar het is een pittige tante. dus die zegt dat dat niet kan
Mja, een vriend van me had vorig jaar huis gehuurt met zijn toenmalige vriendin. Hij dacht al dat het niet ging werken en heeft toen expres het huis op zijn naam laten zetten zodat hij niet weg hoefde.
I'm super sonic man
pi_46897687
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:34 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik weet niet of het zo simpel zit. Las gisteren een topic over iemand die zonder contract wilde huren en toch huurbescherming zou krijgen als ze hem eruit wilde zetten. Zij heeft bijgedragen, you catch my drift.
pi_46897688
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:36 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Mja, een vriend van me had vorig jaar huis gehuurt met zijn toenmalige vriendin. Hij dacht al dat het niet ging werken en heeft toen expres het huis op zijn naam laten zetten zodat hij niet weg hoefde.
ik hoef zowieso niet weg, omdat ze het alleen niet kan betalen.
maar gaat mij erom, als ik haar er zo uit zet ... dat ik geen gezeik krijg
pi_46897691
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:37 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

Maandag dan even bellen, lijkt me.
pi_46897696
yup dat ga ik dan maar even doen.

vrouwen .......... je kan beter kippen houden
  zondag 4 maart 2007 @ 03:41:00 #15
150152 Queen_Bee
pi_46897704
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:37 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel daar dan ook mee dat zij weg zou moeten zonder gezeik hè
I'm super sonic man
pi_46897714
yup =)
pi_46897716
Hier een soortgelijk topic, misschien staat er wat voor je in: Relatie uit wie moet nu het huis uit?
  zondag 4 maart 2007 @ 04:02:52 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46897770
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:35 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

Kan ze die wel betalen?

Geleuter van niks, ze heeft eigenlijk in jouw huis niks te zoeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 4 maart 2007 @ 04:05:57 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46897779
Sterker nog, als het op jouw naam staat kan je de politie bellen.

Ongewenst bezoek, inbraak, verzin maar wat.
pi_46897793
quote:
Op zondag 4 maart 2007 04:05 schreef popolon het volgende:
Sterker nog, als het op jouw naam staat kan je de politie bellen.

Ongewenst bezoek, inbraak, verzin maar wat.
Volgens mj staat ze er ingeschreven en heeft getuigen zat dat ze daar woonde.
  zondag 4 maart 2007 @ 04:14:19 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46897822
quote:
Op zondag 4 maart 2007 04:09 schreef JoeDank het volgende:

[..]

Volgens mj staat ze er ingeschreven en heeft getuigen zat dat ze daar woonde.
.
Ja ok, dat wordt lastig dan
pi_46897847
Je zet haar toch niet om 04:20 uur op straat
pi_46897853
Ik kan je wel helpen.

TS heb je een schep ?
pi_46897910
04:20 , kan mij het schelen ...!
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 04:35:56 #25
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_46897916
quote:
Op zondag 4 maart 2007 04:14 schreef popolon het volgende:

[..]

.
Ja ok, dat wordt lastig dan
Dan kan het nog wel ongewenst zijn.
pi_46897921
quote:
Op zondag 4 maart 2007 04:34 schreef TiNRiB het volgende:
04:20 , kan mij het schelen ...!
Heb je een schep en een tuin ?
  zondag 4 maart 2007 @ 05:39:20 #27
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_46898079
als je daarom al ruzie maakt is je relatie naar de knoppen en doet ze er beter aan om uit eigen beweging te vertrekken.. desnoods met wat hulp in die beweging..
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
pi_46898135
Als ze medehuurder is geworden door dat verzoek aan de woningbouw is het jouw huis al niet eens meer, maar is het van jullie gezamelijk (en dam wordt er niet alleen meer gekeken wie er als eerste woonde)
pi_46898154
hoe is het afgelopen?
pi_46898373
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:28 schreef TiNRiB het volgende:

[..]

waarom ? ze heeft toch geen poot op te staan?
het is toch mijn huis ?
Nee, het huis is van de woningbouwvereniging. Jij betaald alleen de huur. Jullie staan beide ingeschreven op dat adres en zij betaald ongetwijfeld mee aan de huishouding. Volgens mij wordt dat dan lastig om iemand de deur te weigferen/zomaar op straat te zetten.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 4 maart 2007 @ 08:19:33 #31
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_46898435
Jouw vriendin heeft gelijk. Pwned!

Dat gaat namelijk helemaal niet makkelijk, zeer lastig zelfs als ze indd ingeschreven staat en daadwerkelijk in het huis gewoond heeft de afgelopen tijd.

Dus wellicht moet je haar dan toch vermoorden, in stukjes snijden en het voeden aan een wilde meerkoet.
Geef mij maar Amsterdam
pi_46898486
godver pijn in me rug ... dat zegt al genoeg ... bankie.
pi_46898502
ene kant zit er wel wat in, andere kant ... is het toch erg krom?

Wanneer ik besluit iemand in de huis te nemen, wij regelen netjes ook toestemming bij de woningbouw, dan is dat toch niet gelijk permanent? je wilt toch niet zeggen dat ik haar er niet
meer uit kan zetten omdat de woningbouw toestemming heeft gegeven?

dat wil in houden dat ik er voor lopig dus nog aan vast zit?
lekker geregeld dan ...

ff mes zoeken, voor ze wakker wordt
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 08:38:07 #34
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_46898509
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:33 schreef TiNRiB het volgende:
godver pijn in me rug ... dat zegt al genoeg ... bankie.
Als jij al niet eens in je bed kan liggen, hoe wil jij haar je huis uit krijgen dan?
pi_46898512
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:35 schreef TiNRiB het volgende:
ene kant zit er wel wat in, andere kant ... is het toch erg krom?

Wanneer ik besluit iemand in de huis te nemen, wij regelen netjes ook toestemming bij de woningbouw, dan is dat toch niet gelijk permanent? je wilt toch niet zeggen dat ik haar er niet
meer uit kan zetten omdat de woningbouw toestemming heeft gegeven?

dat wil in houden dat ik er voor lopig dus nog aan vast zit?
lekker geregeld dan ...

ff mes zoeken, voor ze wakker wordt
Ergens lijkt me dat wel logisch, maar goed vertelde al dat dat mijn ervaring was met een koophuis.
  zondag 4 maart 2007 @ 08:40:25 #36
150152 Queen_Bee
pi_46898517
Ik vind het toch erg frappant dat wanneer ik een huis huur en iemand erbij in neem dat ik die er niet uit kan trappen
I'm super sonic man
pi_46898565
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:40 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik vind het toch erg frappant dat wanneer ik een huis huur en iemand erbij in neem dat ik die er niet uit kan trappen
Tja, als je dat laat registreren en de ander de huur meebetaald, dan is het wel logisch dat je dat niet zomaar kan doen he. We hebben het niet over een stuk meubilair ofzo.

Het lijkt me redelijk dat de woningbouw en TS haar gewoon een redelijke termijn kunnen geven om weg te gaan en zoniet haar eruitzetten (legaal), en dat TS dit doorspreekt met de woningbouw zodat ze haar uit de administratie halen.
  zondag 4 maart 2007 @ 08:58:59 #38
150152 Queen_Bee
pi_46898572
quote:
Op zondag 4 maart 2007 08:57 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Tja, als je dat laat registreren en de ander de huur meebetaald, dan is het wel logisch dat je dat niet zomaar kan doen he. We hebben het niet over een stuk meubilair ofzo.

Het lijkt me redelijk dat de woningbouw en TS haar gewoon een redelijke termijn kunnen geven om weg te gaan en zoniet haar eruitzetten (legaal), en dat TS dit doorspreekt met de woningbouw zodat ze haar uit de administratie halen.
Dan nog, mijn huis. Van mij
Ja, ik ben het er mee eens dat ze wat tijd krijgt hoor
I'm super sonic man
  zondag 4 maart 2007 @ 09:08:47 #39
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_46898606
Nogal wollige tekst, maar misschien heb je er iets aan.

Huurwoning
Bij een huurwoning moeten jullie samen beslissen wie in de woning blijft. Staat het huurcontract op naam van een van jullie (de huurder) en zegt hij de huur op, dan wordt de medehuurder die achterblijft automatisch huurder van het huis.
Hebben jullie geen medehuurderschap geregeld, dan is het niet vanzelfsprekend dat degene die achterblijft ook de nieuwe huurder wordt. In principe heeft alleen de huurder het recht om in de woning te blijven. Zegt hij op dan moet de samenwonende er uit. In bepaalde gevallen kan de rechter beslissen dat de samenwonende alsnog in de woning mag blijven.

bron
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_46898614
Ondertussen zal ze wel wat rechten hebben opgebouwd. Je kunt iemand er niet zomaar uitzetten na een jaar. Ook al is het jouw huis.

Woningbouwverenigingen kunnen dat niet, als je als huiseigenaar verhuurt kan je dat niet, en jij kunt het dus ook niet.

Wat moet moet doen is een redelijke termijn geven aan je vriendin. Normaal gesproken is dat 2 maanden. Als je het echt goed wil regelen ga je naar een advocaat en laat je het op papier zetten, anders heb JIJ nog steeds geen poot om op te staan... JIJ eist, jij moet aan de slag.

Klinkt misschien krom, maar zo is het.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_46898625
Alhoewel... de woningbouwvereniging staat haar toe een jaar te blijven. Hoe lang van dat jaar is al voorbij? Als het bijna om is, heb je geen probleem. Als die termijn ophoudt is het vriendin.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_46898709
Het speelkwartiertje is in dit topic alweer even voorbij. On topic of je post niet. 49 is een paar deuren verderop.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_46898714
weg

[ Bericht 83% gewijzigd door Five_Horizons op 04-03-2007 09:34:48 ]
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_46898839
Interessante kwestie. Ik weet het ook niet. Maar ik wil het wel even volgen. Een tvp dus.

Offtopic: ik ga noooooooooooooooooooooooooit meer samenwonen.
  zondag 4 maart 2007 @ 09:58:47 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46898853
Volgens mij is het belangrijkste op wiens naam het contract staat. In dit geval is da TS, die heeft dus recht om in het huis te blijven wonen.

Overigens kun je ook gewoon de sloten laten verwiselen (of zelf doen), dan kan ze er niet meer in.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:39:23 #46
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_46900219
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:58 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is het belangrijkste op wiens naam het contract staat. In dit geval is da TS, die heeft dus recht om in het huis te blijven wonen.

Overigens kun je ook gewoon de sloten laten verwiselen (of zelf doen), dan kan ze er niet meer in.
Sommige mensen zijn echt dom

Zoals Frederik hierboven al zegt is zij medehuurder en heeft ze net zoveel rechten als de oorspronkelijke huurder. Het contract heeft daar geen reet mee te maken.

Net goed overgens.. beetje triest dat de TS zijn vriendin het huis uit wil gooien. Sneue vent.
Pijpe een euro!
  zondag 4 maart 2007 @ 11:46:47 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46900356
Wat lullig ben jij zeg. Wel al die tijd meeprofiteren van het feit dat zij meebetaalt, en dan als het niet meer botert, haareruit schoppen. Nope, dat gaat zomaar niet. Zij kan ws. aantonen dat ze maandelijks heeft bijgedragen, ze is ws. officieel medehuurder. Google maar eens op 'medehuurder'en 'huurrecht'.

Een quote:
quote:
14.7. Wie mag er na een scheiding in de woning blijven, de huurder of de medehuurder?

Bij een echtscheiding kan de rechter bepalen wie van de echtgenoten (voorlopig) in de woning mag blijven. De huurder die op de huurovereenkomst is vermeld, heeft geen voorrang. Datzelfde geldt wanneer mensen ongehuwd samenwonen. Als zij de samenwoning willen beëindigen, kan ieder van de (mede)huurders de kantonrechter vragen te bepalen dat de ander de huurovereenkomst niet langer mag voortzetten. De rechter weegt de belangen van beide partijen af. Het resultaat kan zijn dat de medehuurder in de woning blijft, en dat de huurovereenkomst met de huurder niet meer voortgezet wordt.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:56:31 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46900547
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:39 schreef Pompsnol het volgende:

Net goed overgens.. beetje triest dat de TS zijn vriendin het huis uit wil gooien. Sneue vent.
Misschien is het wel een heel vervelende meid.
  zondag 4 maart 2007 @ 12:21:11 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46901150
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:46 schreef Aventura het volgende:
Wat lullig ben jij zeg. Wel al die tijd meeprofiteren van het feit dat zij meebetaalt, en dan als het niet meer botert, haareruit schoppen. Nope, dat gaat zomaar niet. Zij kan ws. aantonen dat ze maandelijks heeft bijgedragen, ze is ws. officieel medehuurder. Google maar eens op 'medehuurder'en 'huurrecht'.
Ow, dus als ik een mokkel aan de haak sla, die in mijn huurhuis komt 'samenwonen', en na een half jaar werkt 't niet meer, terwijl ze wel haar woonruimte heeft opgegeven, dan moet ik maar optiefen?

(lees ook: klassiek gevalletje van iets te weinig info van de OP/TS, maar da's natuurlijk veel te saai )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 4 maart 2007 @ 12:31:35 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46901379
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Ow, dus als ik een mokkel aan de haak sla, die in mijn huurhuis komt 'samenwonen', en na een half jaar werkt 't niet meer, terwijl ze wel haar woonruimte heeft opgegeven, dan moet ik maar optiefen?

(lees ook: klassiek gevalletje van iets te weinig info van de OP/TS, maar da's natuurlijk veel te saai )
Dat zeg ik niet. Maar het is toch voor die meid ook zuur. Wel goed genoeg geweest om al die tijd de kosten te splitten en als het erop aankomt mag ze wieberen. Helemaal als ze haar eigen huis ervoor heeft opgegeven. Bij samenwonen zou ik dan ook nooit degene willen zijn die alles opgaf. Of indien dat toch het geval zou zijn, dan wil ik wel dingen op papier hebben. Ik heb genoeg gevallen gezien van mensen (helaas voornamelijk vrouwen) die op hun dertigste ofzo weer bij hun ouders moesten aankloppen. Dat nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')