abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21506593
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:35 schreef Tukker_Roy het volgende:
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn vriendin heeft het onlangs uit gemaakt omdat ze een ander heeft. We hadden 10 jaar een relatie waarvan de laatste drie jaar samenwonen. Ik voel me echt klote.
Nu is het probleem je woont samen en wie gaat het huurhuis uit. Ik woon al 5 jaar in dit huis en zij is er bij in komen wonen. Dus ik vind dat zij weg moet. Maar zij denkt daar anders over. Zij vindt dat zij recht heeft op de woning omdat zei de afgelopen twee jaar voor 60% van het inkomen zorgde.
Wat is jullie mening hier over?
Wat Moonah zegt.
Jouw argument (oudste rechten) wordt eigenlijk overruled door haar beslissing.
De beslissing om voor een ander te kiezen.

En toevallig valt dat dan dus alsnog ,wat betreft het huis dan, in jouw voordeel uit.

Zij heeft een ander, zij wilt "weg", dan moet ze dat ook maar letterlijk doen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21508272
Even wat info wat op mijn woonsituatie van toepassing is.

Ik woonde al +/- 2 jaar in een huurhuis.
Toen is mijn vriendin bij mij ingetrokken.
Hierbij werd door de woningstichting expliciet verteld dat:
1. Ik hoofdhuurder ben.
2. Mijn vriendin pas na 2 jaar bijgeschreven kan worden als mede huurder
3. Dat dit op aanvraag pas gebeurt en niet automatisch.

Bij mij is het dus zo, dat mijn vriendin geen aanspraak kan maken op de woning totdat we dat na 2 jaar laten vastleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zarandia op 24-08-2004 14:24:40 (spelfout) ]
pi_21510814
Bij mij is er in der tijd een naamswijziging geweest op het huurcontract. Wijziging <mijn naam> in <mijn naam + haar naam>.
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik heb ook samengewoond.
Er is ALTIJD een hoofdhuurder. (persoon die als eerste op het contract staat)
Ik kon het toen niet betalen, was hoofdhuurder en hebben we de flat moeten omzetten naar zijn naam.

Zou betekenen dat ik de hoofdhuurder ben.
Heb ik eindelijk geld, hebben ze geluk uit de handel genomen
pi_21510829
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:23 schreef Ole het volgende:
Hadden jullie een samenlevingsconract?

zo niet is de kans groot dat zij er niet eens mag blijven wonen!

en succes ermee! zit zelf ook met verbroken relatie na 6 jaar, maar 'gelukkig' dit probleem niet (heb eigen huis..)
Nee geen samenlevingscontract
Heb ik eindelijk geld, hebben ze geluk uit de handel genomen
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:41:45 #55
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_21511854
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 16:05 schreef Tukker_Roy het volgende:
Bij mij is er in der tijd een naamswijziging geweest op het huurcontract. Wijziging <mijn naam> in <mijn naam + haar naam>.
[..]

Zou betekenen dat ik de hoofdhuurder ben.
Yup.
Maar vraag het voor alle zekerheid even na.
Niet alle woningbouwverenigingen zijn hetzelfde.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 16:51:25 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21512093
Het is jou huis, jij hebt het gekozen, en jij woont er langer.
Dat zij het voor 60% betaalde was haar eigen keuze, dat heeft ze jou gegeven.

Daarbij komt dat zij al een ander heeft die ook al een woning heeft misschien.

Zou dom zijn als 2 andere mensen dankzij jou in dat huis mogen wonen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:40:20 #57
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_21513271
Volgens hoort dit onderwerp in WGR thuis.

Als je vriendin geen medehuurder is, heeft ze helemaal pech. Jij kan er blijven wonen, zij moet weg. Jouw naam is immers de enige naam op de huurovereenkomst met de eigenaar. De eigenaar heeft niets met je vriendin te maken.

Als ze wel medehuurder is en jullie komen er samen niet uit dan zal je naar de rechter toe moeten en die zal het huis aan één van jullie toewijzen. Dit zou ze ook kunnen doen als jullie alleen een samenlevingscontract hebben, maar dan acht ik haar kansen nog kleiner.

Het wordt anders als jullie ook kinderen zouden hebben. Degene die de kinderen toegewezen krijgt, krijgt namelijk meestal ook het huis toegewezen. Dus heren, zorg dat je altijd bij een woningcorporatie ingeschreven staat, al is het maar "just in case".

add on:Je schrijft trouwens dat zij voor 60% van het inkomen heeft gezorgd de afgelopen tijd. Dit is juridisch gezien niet relevant tenzij zij de enige is die het huis kan betalen. Aangezien zij bij jou introk zal daar geen sprake van zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tarak op 24-08-2004 19:51:11 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_21516146
ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Al hoop ik en vind ik dat zij er uit moet
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_21523178
simpel, zij wil je niet meer, pleurt zij maar op.
pi_21525241
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:35 schreef Tukker_Roy het volgende:
Hallo,

Ik zit met een probleem. Mijn vriendin heeft het onlangs uit gemaakt omdat ze een ander heeft. We hadden 10 jaar een relatie waarvan de laatste drie jaar samenwonen. Ik voel me echt klote.
Nu is het probleem je woont samen en wie gaat het huurhuis uit. Ik woon al 5 jaar in dit huis en zij is er bij in komen wonen. Dus ik vind dat zij weg moet. Maar zij denkt daar anders over. Zij vindt dat zij recht heeft op de woning omdat zei de afgelopen twee jaar voor 60% van het inkomen zorgde.
Wat is jullie mening hier over?
Zij moet natuurlijk het huis uit gekkie, je kan natuurlijk niet beide even veel verdienen, verschil moet er wezen. Maar jullie hebben natuurlijk keurig beiden evenveel huur betaald, dus zij moet het huis uit. Eerlijk = Eerlijk.

Het valt me echt op: Mannen heersen de wereld en vrouwen domineren de mannen, zo blijft alles toch in balans.
(mij domineren ze niet hoor, maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:18:14 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21525372
Je kan haar natuurlijk ook altijd het huis uit slaan, dat zou de optie zijn waarvoor ik zou kiezen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_21525449
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:18 schreef Kaalhei het volgende:
Je kan haar natuurlijk ook altijd het huis uit slaan, dat zou de optie zijn waarvoor ik zou kiezen.
Mooi forum dit hè kale?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 25 augustus 2004 @ 01:28:02 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21525514
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mooi forum dit hè kale?
Alhoewel mijn naam refereert aan de wijk waarin het oude stadion van mijn clubbie stond en niet aan mijn haardracht, heb ik wel mijn haren onlangs laten millimeteren.

Let op het kapsel vd smiley
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_21525548
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 01:28 schreef Kaalhei het volgende:

heb ik wel mijn haren onlangs laten millimeteren.
Daarom zei ik ook kale
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:26:13 #65
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21528555
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 17:40 schreef Tarak het volgende:
Het wordt anders als jullie ook kinderen zouden hebben. Degene die de kinderen toegewezen krijgt, krijgt namelijk meestal ook het huis toegewezen. Dus heren, zorg dat je altijd bij een woningcorporatie ingeschreven staat, al is het maar "just in case".
Maak daar even heren m/v van. De man krijgt de kinderen ook wel eens toegewezen, dus de dames moeten zich ook maar inschrijven.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21528889
Dat zij bij hem is ingetrokken vind ik, iig emotioneel gezien, niet direct een reden waarom zij weg moet.

Mijn vriend heeft mij gevraagd bij hem te komen wonen. Lijkt me heel leuk om met hem samen te wonen, maar ik heb nu zelf woonroomte die ik daarvoor zou moeten opgeven, dat geeft mij, imo, zodra we samenwonen net zo veel recht op zijn woning als hij. Ongeacht het feit dat hij daar al 4 jaar woont.

Overigens ben ik in dit geval van mening dat zij weg moet, aangezien zij er met een ander vandoor gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')