Gewoon houden en zeggen dat je helemaal van niets weet en nooit geld hebt gevonden. Je bent echt enorm stom als je het geld gaat teruggeven. Denk eens na. Als jij je geld eerlijk verdiend en hard nodig hebt bewaar je het dan ook zo onzorgvuldig en vergeet je het ZELFS eruit te halen als je je auto verkoopt?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:00 schreef SoupNazi het volgende:
Vorige week heb ik een auto gekocht waarvan zeker is dat hij minstens derde-hands is. Toen ik de auto aan het schoonmaken was maakte ik de ruimte van het reservewiel open en vond ik er naast het reservewiel ook nog een grote hoeveelheid geld in (euro's).
Nu weet ik dus niet wat er ik mee moet doen. De kans is natuurlijk dat het van de vorige eigenaar is, en als die er achter komt dat het nog in de auto zat ben ik de lul. Maar misschien is het wel van een eerdere eigenaar die vergeten is dat het er in lag en wist degene waarvan ik de auto gekocht heb er niets vanaf, dus dan kan ik het houden (toch?). Of moet ik het aan de politie geven? Alleen waarom zou ik dat doen, er is geen indicatie dat het zwart geld is of drugsgeld of wat dan ook, dus is het niet strafbaar om te houden.
Ik zit nu te peinzen wat ik er mee moet doen want het is een grote som geld, en ik zou er een hoop mee kunnen (af)betalen.
Wat moet ik doen?![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:04 schreef woooohaa het volgende:
Ja, dat geld is van mij. Shit sorry, ik had het eruit moeten halen eerder... Enniewees, neem je ff contact op over de afhandeling??
![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:03 schreef Ericr het volgende:
Gelijk doorverkopen die auto en doen alsof je neus bloedt als iemand verhaal komt halen.
Volgens mij is hij nog steeds aan het tellen ...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:24 schreef Hari-Bo het volgende:
En om wat voor bedrag gaat het uiteraard![]()
quote:BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 5
1/ Hij die een onbeheerde zaak vindt en onder zich neemt, is verplicht:
A/ Met bekwame spoed overeenkomstig lid 2, eerste zin, van de vondst aangifte te doen, tenzij hij terstond na de vondst daarvan mededeling heeft gedaan aan degene die hij als eigenaar of als tot ontvangst bevoegd mocht beschouwen
B/ Met bekwame spoed tevens overeenkomstig lid 2, tweede zin, mededeling van de vondst te doen, indien deze is gedaan in een woning, een gebouw of een vervoermiddel, tenzij hij krachtens het bepaalde onder a, slot ook niet tot aangifte verplicht was
C/ De zaak in bewaring te geven aan de gemeente die dit vordert.
2/ De in lid 1 onder a bedoelde aangifte kan in iedere gemeente worden gedaan bij de daartoe aangewezen ambtenaar. De in lid 1 onder b bedoelde mededeling geschiedt bij degene die de woning bewoont of het gebouw of vervoermiddel in gebruik of exploitatie heeft, dan wel bij degene die daar voor hem toezicht houdt.
3/ De vinder is te allen tijde bevoegd de zaak aan enige gemeente in bewaring te geven. Zolang hij dit niet doet, is hij verplicht zelf voor bewaring en onderhoud zorg te dragen.
4/ De vinder kan van de in lid 2, eerste zin, bedoelde ambtenaar een bewijs van aangifte of van inbewaringgeving verlangen.
quote:BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 6
1/ De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.
Moraalridder...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik zou het terug geven maarja dat betekend niet dat jij het ook moet doen... Iig naar de politie, zou ik doen
vervelend he, moraalquote:
hier ben ik het mee eensquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:30 schreef _GdR_ het volgende:
al was t een fukking stuiver of een miljoen.
jij hebt de auto gekocht incl. inhoud. dus je hebt gewoon een goede koop gedaan.
zegt ook niet veel.. misschien heeft ie 'n fiat panda gekochtquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:38 schreef Slurf het volgende:
Is het bedrag groter dan dan waarde van de auto? Of is het ongeveer in dezelfde orde?
Jammer voor je dat de wet c.q. het recht het daar niet mee eens is.quote:
en Speld gevonden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:48 schreef Crazykill het volgende:
Tasje met cdroms van vliegmaatshappij gevonden
Fokkers vinden wel veel de laaste tijd
Wie geeft er dan ook flappen af? Aangeven is voldoende. (bij aangeven weet je dat jij het ook echt hebt als de termijn verstreken is, bij afgeven kan het wel eens "kwijt" zijnquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Maatie het volgende:
Zo eén jaar wachten met het uit te geven. Als ze er achterkomen dat ze een ton missen komen ze vanzelf wel.
Als je het bij de politie afgeeft kun je het net zo goed verbranden, die gasten zijn nog te lui om het in ontvangst te nemen.![]()
Dat klopt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:19 schreef okkie-man het volgende:
Ik neem aan dat je hem particulier hebt gekocht?
De bank gaat toch vragen stellen als ik een groot bedrag in grote coupures stort?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
Zet het op je bank maar doe er nog niks mee, tot die termijn verstreken is van "wat je vindt mag je houden".
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:02 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het niet geteld, maar het zijn vier stapeltjes met elk honderdjes, en één stapeltje met tweehonderdjes. Ik heb geen idee hoeveel biljetten er in een stapel zitten of hoeveel het in totaal is.
Ik wil het geld overigens best houden, maar ben ik dan niet de lul als blijkt dat het geld van een misdrijf afkomt? En wil de politie het geld niet testen of als bewijsmateriaal gebruiken als ik het ze vertel?
Inleveren bij een bank in tjechie oid, wel eerst even een nummer rekening daar openen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:02 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het niet geteld, maar het zijn vier stapeltjes met elk honderdjes, en één stapeltje met tweehonderdjes. Ik heb geen idee hoeveel biljetten er in een stapel zitten of hoeveel het in totaal is.
Ik wil het geld overigens best houden, maar ben ik dan niet de lul als blijkt dat het geld van een misdrijf afkomt? En wil de politie het geld niet testen of als bewijsmateriaal gebruiken als ik het ze vertel?
ik gok een bmw of mercedes of zoquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:06 schreef Roi het volgende:
Ligt er ook aan bij wat voor een type je die auto hebt gekocht
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Foto's als je geloofwaardig over wil komen
Maar zoals ik al vermeld had is de auto al van meerdere eigenaren geweest, dus het kan er net zo goed al ingezeten hebben toen die gozer hem kocht.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Het lijkt me dat als het van de verkoper was, deze dit wel geweten zou hebben. Ik denk dat je een gestolen wagen hebt gekocht.
Je vindt geld en je gaat het niet eens tellenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:02 schreef SoupNazi het volgende:
Maar als het geld al van een vorige eigenaar zou zijn geweest, die zou dan toch ook wel weten dat 'ie een paar duizend euro in die wagen heeft gelegd voor dat 'ie 'm heeft doorverkocht, lijkt me.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef SoupNazi het volgende:
Maar zoals ik al vermeld had is de auto al van meerdere eigenaren geweest, dus het kan er net zo goed al ingezeten hebben toen die gozer hem kocht.
En de auto is niet gestolen.
Weet je het zeker? Zijn niet gewoon de chassis nummers verwisseld ed.?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Maar zoals ik al vermeld had is de auto al van meerdere eigenaren geweest, dus het kan er net zo goed al ingezeten hebben toen die gozer hem kocht.
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:45 schreef SoupNazi het volgende:
En ik ga geen foto's plaatsen van duizenden euro's die ik in mijn bezit heb. Ik heb liever dat sommigen me niet geloven dan dat er straks gemaskerde mannen voor mijn deur staan en ik de lul ben.
Sowieso niet erg handig om er een topic over te openen, slapende honden enzo. Als het mij was overkomen had ik me heel koest gehouden en het niemand verteld (wel moeilijk natuurlijk).quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:45 schreef SoupNazi het volgende:
En ik ga geen foto's plaatsen van duizenden euro's die ik in mijn bezit heb. Ik heb liever dat sommigen me niet geloven dan dat er straks gemaskerde mannen voor mijn deur staan en ik de lul ben.
En dan natuurlijk wel gemaskerd!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ja, straks komt er nog iemand op een idee, om zich voor te doen als de 'rechtmatige eigenaar' van dit geld en komt het bij jou 'incasseren'....
Voordeel via die weg is ook dat het geen zwart geld is (waar is het in de tussentijd opgegeven als je je stil houdt, niet bij de belasting waarschijnlijk), en je geen uitleg hoeft te geven hoe je opeens aan al die briefjes gekomen bent.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:58 schreef KELDER het volgende:
dus, breng het naar de politie, komt er niemand binnen de vastgestelde tijd die het rechtmatig kan claimen, is het alsnog voor jou, en dan heb je iig nergens meer om zorgen over te maken
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:27 schreef Mikkie het volgende:
Inderdaad, melden bij de politie en verder niks mee doen.
Daarom post ik ook geen foto's, nu denkt de helft tenminste nog dat het een hoax is.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Sowieso niet erg handig om er een topic over te openen, slapende honden enzo. Als het mij was overkomen had ik me heel koest gehouden en het niemand verteld (wel moeilijk natuurlijk).
Er zijn nog wat andere details die alleen de eigenaar kan weten.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:14 schreef 61neorej het volgende:
Ik zou de vindplaats even uit de op halen, en verder nergens noemen.
Mocht iemand het opeisen kan je vragen waar het dan lag om te kijken of het klopt.
"ja, laten we vooral de belastingdienst vertellen dat ik tien miljoen euro heb gevonden in de reservewielbak van de opel manta, die ik net heb gekocht van iemand in een bontjas met 2 gorilla's naast zich."quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
Zet het op je bank maar doe er nog niks mee, tot die termijn verstreken is van "wat je vindt mag je houden".
Zwart vriend gewoon zwart. Je bent echt zo stom als je het naar de politie brengt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan kun je er later rechtmatig aanspraak op maken. Meld je het niet, dan ben je verdacht als je het over een aantal jaren wil gaan uitgeven. Want: waar haal jij ineens zoveel geld vandaan?
Nou, ik heb hem wel gekeken maar ik kan me niet herinneren dat er zoiets in voor komt.quote:Op zondag 4 maart 2007 11:08 schreef rieski het volgende:
Daarnaast, heb je niet gewoon de film Crash zitten kijken en zit je nog in die droom?
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:04 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Maar is het een onbeheerde zaak? Het lag toch niet op straat of zo?
Ja en waarom zou ik zou ik een auto kopen en dan naar de sloop brengen?quote:Op zondag 4 maart 2007 12:08 schreef Nihil het volgende:
als het geld (veel) meer is dan de waarde van de auto, breng de auto naar de sloop. Daarna gewoon doen of je neus bloed en geen gekke dingen kopen van het geld, maar gebruiken als extraatje.
Je reed hem total loss.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:11 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ja en waarom zou ik zou ik een auto kopen en dan naar de sloop brengen?![]()
Als ik dat wist was dit topic er niet hè.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:23 schreef dahei het volgende:
Het lijkt me een beetje een broodje aap verhaal. Wie laat er nou 1000'en euro's in een auto slingeren?
quote:Op zondag 4 maart 2007 14:57 schreef foralezer het volgende:
Verrek mijn spaar lunchgeld dat was ik al kwijt
4 stapels van 100 en 1 stapel van 200 ofzoquote:Op zondag 4 maart 2007 15:06 schreef fr0x het volgende:
hoeveel is het ?
Doe je er een paar weken/maanden over. Stort per maand 1000 euro? Geef wat aan je moeder,en laat zij dat vervolgens overboeken naar jouw rekening via Internet bankieren. Onder het mom van schenking?quote:Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het geteld en het is precies 15.000 euro (2500+2500+2500+2500+5000). Ik denk dat ik het ga houden, alleen ik weet niet hoe ik het op mijn rekening kan krijgen zonder dat er vragen gesteld worden. Elke dag 300 euro storten gaat ook wel opvallen.
Als je het bij de politie aangeeft ben je het kwijt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:43 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
huppa naar de hoeren! heel de wallen uitwonen nu t nog kan!quote:Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het geteld en het is precies 15.000 euro (2500+2500+2500+2500+5000). Ik denk dat ik het ga houden, alleen ik weet niet hoe ik het op mijn rekening kan krijgen zonder dat er vragen gesteld worden. Elke dag 300 euro storten gaat ook wel opvallen.
Deelfde duistere lui die ook bolletjes drugs innemen net voor ze het vliegtuig naar Nederland instappen?quote:Op zondag 4 maart 2007 12:23 schreef dahei het volgende:
Het lijkt me een beetje een broodje aap verhaal. Wie laat er nou 1000'en euro's in een auto slingeren?
Ja!! Dat zou ook als eerste in mij opkomen als ik 15.000 euro zou vinden!!quote:Op maandag 5 maart 2007 13:35 schreef _GdR_ het volgende:
huppa naar de hoeren! heel de wallen uitwonen nu t nog kan!
quote:Op maandag 5 maart 2007 14:54 schreef HPoi het volgende:
Misschien staat het kenteken wel op de lijst van de politie. Komen ze vandaag of morgen wel even langs.Anyways ik zou het toch maar aan de politie geven. Is duidelijk geld dat gejat is. (of er heeft een illegale transactie plaats gevonden)
Ja, doen!quote:Op maandag 5 maart 2007 21:49 schreef Cyan het volgende:
* Denk dat ik onze auto ook eens uit elkaar ga halen! Wie weet wat ik vind!*
Tuurlijk haal ik onze auto uitelkaar! Ik begin meteenquote:Op maandag 5 maart 2007 21:55 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Ja, doen!
Laat de topicstarter weer eens lachen, weer iemand die erin getrapt is![]()
Ik heb mijn auto niet uit elkaar gehaald. Alleen goed schoon gemaakt.quote:Op maandag 5 maart 2007 21:55 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Ja, doen!
Laat de topicstarter weer eens lachen, weer iemand die erin getrapt is![]()
***OFFTOPIC***quote:Op maandag 5 maart 2007 16:16 schreef Nachtdier het volgende:
[..]
Deelfde duistere lui die ook bolletjes drugs innemen net voor ze het vliegtuig naar Nederland instappen?
Anyway, als je de auto hebt gekocht van een niet duister persoon zou ik me geen zorgen maken. Op het moment dat het wel een erg vreemde vogel is zou ik me ook geen zorgen maken.
Dat het zaakje stinkt is natuurlijk wel duidelijk...maar lekker is het wel om een flink bedrag te vinden!
Ja want de eerste plek waar ze gaan kijken is alle FOK topics.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 07:46 schreef Oud_student het volgende:
1. Het is een grap, want als je werkelijk zoiets zou vinden dan is het wel bijzonder dom om dat hier te melden. Het IQ ligt hier toch iets hoger dan het gemiddlde (mag ik hopen)
2. Als het geen grap is dan is het geld wrs uit criminele bron en zullen ze je dankbaar zijn voor deze post en je opsporen. Dus dat wordt veel over je schouder kijken de komende tijd.
3. Waar je misschien niet aan gedacht hebt:
Je wilde een grap maken, maar er is toevallig wel een crimineel een behoorlijke som geld kwijt.
Via deze site ben je makkelijk op te sporen.
Veel sterkte gewenst voor de komende tijd![]()
Ja maar jeweets alle gangstahs zittuh hieroh, check maikuuul.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:08 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ja want de eerste plek waar ze gaan kijken is alle FOK topics.
Google is your friend.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:08 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ja want de eerste plek waar ze gaan kijken is alle FOK topics.
Wanneer gaan we shoppen dan?! Ik heb morgen toevallig vrij ... jij ook?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:50 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb er gisteren gewoon mee kunnen betalen, dus het is geen vals geld. Zo zag het er trouwens ook niet eens uit.
O nee? Zag vorige week een documentaire van PREM over the Bloods in Amsterdam. Die moesten slechts 25 euro per week bij elkaar scharrelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:15 schreef Vogue het volgende:
Voor 15.000 euro gaan criminelen je echt niet komen opzoeken. Het is een hoog bedrag maar geen kapitaal. Dus daar zou ik me niet te druk over maken. Wat betreft het geld, een deel er van kan je wel op je rekening storten, maar stort nooit meer dan 2500 euro per keer. Ik heb een paar maanden bij een Zwitsers bedrijf gewerkt dat hun bankrekening op de Bahama's had zitten. Afijn, ik zat iedere keer redelijk veel cash en de ene maand gaf ik dat aan een vriendin die het stortte, de andere maand aan mijn moeder, daarna stortte ik het op mijn eigen rekening, en een deel heb ik ook cash bewaard. In totaal was het trouwens wel minder dan 15000 euro hoor, maar dit is om je een beetje een idee te geven hoe je het zou kunnen doen
15.000 euro?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:29 schreef Bigs het volgende:
Ik zou die auto direct doorverkopen.. je hebt nu toch 15.000 euro dus een beetje verlies lijden kan wel. Mocht er ooit iemand verhaal komen halen dan zeg je dat je hem na 2 weken verkocht hebt omdat iemand een goeie prijs bood.
Je kunt het storten en als extra inkomste opgeven...of gewoon elk jaar een X bedrag als gift van vriend of familiequote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:03 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb in ieder geval al besloten om het geld te houden. Maar ik denk dat de belastingdienst wel vragen gaat stellen als ik het op mijn rekening stort, dus ik hou het nog wel even contant op een veilige plaats (niet thuis in ieder geval). En de man waarvan ik de auto gekocht heb kwam niet over als een 'duister persoon', en hij heeft ook geen contact meer met me opgenomen over de auto, dus ik ga er maar van uit dat hij niet van dat geld af weet.
En voor de geïnteresseerden: het was een BMW (3-serie).
Left it in the car...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:15 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
Sosa, where is my money?
Den Gouden Tip.quote:Op donderdag 8 maart 2007 00:55 schreef golden.ratio het volgende:
Ik zou er in ieder geval geen topic over openen op internet.
En wat dacht je van criminelen die denken ik ga hem beroven. Makkelijke buit en 15.000 is veel geld. Ze breken tegenwoordig al in als ze horen dat je paar 1000 cash hebt. En bovendien TS kan niet naar de politie want dat geld had hij gevonden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 07:46 schreef Oud_student het volgende:
Via deze site ben je makkelijk op te sporen.
Veel sterkte gewenst voor de komende tijd![]()
Dan krijg je te maken met de wet MOT.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:03 schreef SoupNazi het volgende:
De bank gaat toch vragen stellen als ik een groot bedrag in grote coupures stort?
ah een echte NSB'er in ons middenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:04 schreef DoimeN het volgende:
Ps, er is wel een mailtje naar de belastingdienst verstuurd...
je kan het geld ook op meerdere banken storten. misschien ook nog een paar op andermans naam (die je wel kunt vertrouwen familie, vriendin)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 00:03 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb in ieder geval al besloten om het geld te houden. Maar ik denk dat de belastingdienst wel vragen gaat stellen als ik het op mijn rekening stort, dus ik hou het nog wel even contant op een veilige plaats (niet thuis in ieder geval). En de man waarvan ik de auto gekocht heb kwam niet over als een 'duister persoon', en hij heeft ook geen contact meer met me opgenomen over de auto, dus ik ga er maar van uit dat hij niet van dat geld af weet.
En voor de geïnteresseerden: het was een BMW (3-serie).
Mail me even.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:28 schreef ASroma het volgende:
ik werk in een kebabzaak en wil het wel voor je witwassen, gaat wel 25% naar mij, dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel![]()
waar spreken we af?
'gast'quote:Op maandag 5 maart 2007 14:21 schreef naittun1 het volgende:
Gast dat geld is van me oom, je gaat klappen en nog wel meer vangen straks. Ik zou maar oppassen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |