Gewoon houden en zeggen dat je helemaal van niets weet en nooit geld hebt gevonden. Je bent echt enorm stom als je het geld gaat teruggeven. Denk eens na. Als jij je geld eerlijk verdiend en hard nodig hebt bewaar je het dan ook zo onzorgvuldig en vergeet je het ZELFS eruit te halen als je je auto verkoopt?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:00 schreef SoupNazi het volgende:
Vorige week heb ik een auto gekocht waarvan zeker is dat hij minstens derde-hands is. Toen ik de auto aan het schoonmaken was maakte ik de ruimte van het reservewiel open en vond ik er naast het reservewiel ook nog een grote hoeveelheid geld in (euro's).
Nu weet ik dus niet wat er ik mee moet doen. De kans is natuurlijk dat het van de vorige eigenaar is, en als die er achter komt dat het nog in de auto zat ben ik de lul. Maar misschien is het wel van een eerdere eigenaar die vergeten is dat het er in lag en wist degene waarvan ik de auto gekocht heb er niets vanaf, dus dan kan ik het houden (toch?). Of moet ik het aan de politie geven? Alleen waarom zou ik dat doen, er is geen indicatie dat het zwart geld is of drugsgeld of wat dan ook, dus is het niet strafbaar om te houden.
Ik zit nu te peinzen wat ik er mee moet doen want het is een grote som geld, en ik zou er een hoop mee kunnen (af)betalen.
Wat moet ik doen?![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:04 schreef woooohaa het volgende:
Ja, dat geld is van mij. Shit sorry, ik had het eruit moeten halen eerder... Enniewees, neem je ff contact op over de afhandeling??
![]()
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:03 schreef Ericr het volgende:
Gelijk doorverkopen die auto en doen alsof je neus bloedt als iemand verhaal komt halen.
Volgens mij is hij nog steeds aan het tellen ...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:24 schreef Hari-Bo het volgende:
En om wat voor bedrag gaat het uiteraard![]()
quote:BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 5
1/ Hij die een onbeheerde zaak vindt en onder zich neemt, is verplicht:
A/ Met bekwame spoed overeenkomstig lid 2, eerste zin, van de vondst aangifte te doen, tenzij hij terstond na de vondst daarvan mededeling heeft gedaan aan degene die hij als eigenaar of als tot ontvangst bevoegd mocht beschouwen
B/ Met bekwame spoed tevens overeenkomstig lid 2, tweede zin, mededeling van de vondst te doen, indien deze is gedaan in een woning, een gebouw of een vervoermiddel, tenzij hij krachtens het bepaalde onder a, slot ook niet tot aangifte verplicht was
C/ De zaak in bewaring te geven aan de gemeente die dit vordert.
2/ De in lid 1 onder a bedoelde aangifte kan in iedere gemeente worden gedaan bij de daartoe aangewezen ambtenaar. De in lid 1 onder b bedoelde mededeling geschiedt bij degene die de woning bewoont of het gebouw of vervoermiddel in gebruik of exploitatie heeft, dan wel bij degene die daar voor hem toezicht houdt.
3/ De vinder is te allen tijde bevoegd de zaak aan enige gemeente in bewaring te geven. Zolang hij dit niet doet, is hij verplicht zelf voor bewaring en onderhoud zorg te dragen.
4/ De vinder kan van de in lid 2, eerste zin, bedoelde ambtenaar een bewijs van aangifte of van inbewaringgeving verlangen.
quote:BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 6
1/ De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.
Moraalridder...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik zou het terug geven maarja dat betekend niet dat jij het ook moet doen... Iig naar de politie, zou ik doen
vervelend he, moraalquote:
hier ben ik het mee eensquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:30 schreef _GdR_ het volgende:
al was t een fukking stuiver of een miljoen.
jij hebt de auto gekocht incl. inhoud. dus je hebt gewoon een goede koop gedaan.
zegt ook niet veel.. misschien heeft ie 'n fiat panda gekochtquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:38 schreef Slurf het volgende:
Is het bedrag groter dan dan waarde van de auto? Of is het ongeveer in dezelfde orde?
Jammer voor je dat de wet c.q. het recht het daar niet mee eens is.quote:
en Speld gevonden.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:48 schreef Crazykill het volgende:
Tasje met cdroms van vliegmaatshappij gevonden
Fokkers vinden wel veel de laaste tijd
Wie geeft er dan ook flappen af? Aangeven is voldoende. (bij aangeven weet je dat jij het ook echt hebt als de termijn verstreken is, bij afgeven kan het wel eens "kwijt" zijnquote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:12 schreef Maatie het volgende:
Zo eén jaar wachten met het uit te geven. Als ze er achterkomen dat ze een ton missen komen ze vanzelf wel.
Als je het bij de politie afgeeft kun je het net zo goed verbranden, die gasten zijn nog te lui om het in ontvangst te nemen.![]()
Dat klopt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:19 schreef okkie-man het volgende:
Ik neem aan dat je hem particulier hebt gekocht?
De bank gaat toch vragen stellen als ik een groot bedrag in grote coupures stort?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 18:56 schreef Sanderrrr het volgende:
Zet het op je bank maar doe er nog niks mee, tot die termijn verstreken is van "wat je vindt mag je houden".
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:02 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het niet geteld, maar het zijn vier stapeltjes met elk honderdjes, en één stapeltje met tweehonderdjes. Ik heb geen idee hoeveel biljetten er in een stapel zitten of hoeveel het in totaal is.
Ik wil het geld overigens best houden, maar ben ik dan niet de lul als blijkt dat het geld van een misdrijf afkomt? En wil de politie het geld niet testen of als bewijsmateriaal gebruiken als ik het ze vertel?
Inleveren bij een bank in tjechie oid, wel eerst even een nummer rekening daar openen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:02 schreef SoupNazi het volgende:
Ik heb het niet geteld, maar het zijn vier stapeltjes met elk honderdjes, en één stapeltje met tweehonderdjes. Ik heb geen idee hoeveel biljetten er in een stapel zitten of hoeveel het in totaal is.
Ik wil het geld overigens best houden, maar ben ik dan niet de lul als blijkt dat het geld van een misdrijf afkomt? En wil de politie het geld niet testen of als bewijsmateriaal gebruiken als ik het ze vertel?
ik gok een bmw of mercedes of zoquote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:06 schreef Roi het volgende:
Ligt er ook aan bij wat voor een type je die auto hebt gekocht
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 19:23 schreef admiraal_anaal het volgende:
Foto's als je geloofwaardig over wil komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |