Dat lijkt mij niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen Nederlander.Dat lijkt me toch wel een logische conclusie.
nou nee ik had het over de nederlandse onderlaag die er helemaal niks van bakt. maar dan ook totaal niks.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar god verhoedde dat je dat als moslim doet en het tot lid van de regering weet te schoppen, dan ben je ineens niet te vertrouwen.
Nee, ik denk dat jij de VS bedoelt, daar kan je als Oostenrijker zonder problemen gouverneur worden.
Precies en dus als die Koning (die bekend staat als liberaal) via die commissie ook wil opkomen voor de rechten van moslima's in den vreemden, dan zie ik op zich geen probleem. Denk dat Here Majesteits regering hier ook niet tegen gekant is, mits transparant. Maar we zullen het zien. Ik ga ervan uit dat hierover nog niet het laatste gezegd is.quote:
Dat is gewoon een algemene regel binnen het recht. Nationale wetgeving geldt alleen op nationaal niveau. Is ook goed beredenaarbaar, Nederlanders mogen niet in Marokko stemmen, zodoende kan er dus ook niet deelgenomen worden aan het democratisch proces aldaar waardoor inwoners van Nederland geen inspraak hebben op wetgeving die dan voor hun zou gaan gelden. Zo'n situatie kan niet bestaan als je democratie hoog in het vaandel hebt. En dat is iets wat wel internationaal is afgesproken.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:27 schreef zoalshetis het volgende:
hoe zit dat eigenlijk met de marokkaanse wet dat al hun verstoten onderdanen hun nationaliteit moeten behouden?
geldt dat idd voor elk land waar deze verstotenen heen gaan?
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, jouw bewering is dat ze veel bereikt heeft. Dat heeft ze niet.
Bewering klopt nog steedsquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach man, je weet toch zelf ook wel dat zo'n eed geen zak waard is en praktisch uit de pre-historie stamt. Het is een mooi toneelstukje maar ik kijk liever naar iemands daden en dan zie ik dat die mevrouw het verder heeft geschopt dan de meeste fokkers ooit zullen doen. Een aanwinst voor Nederland en de 2e kamer.![]()
Jij snapt het niet.quote:
Mjah, punt blijft echter staan, als ze dat wel doen dat worden ze neergezet als onbetrouwbaar.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
nou nee ik had het over de nederlandse onderlaag die er helemaal niks van bakt. maar dan ook totaal niks.
ik wacht ook af. misschien moet die organisatie maar eens goed doorgelicht worden en bekeken worden wat hun niet-transparante doel is. een liberale islam?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Precies en dus als die Koning (die bekend staat als liberaal) via die commissie ook wil opkomen voor de rechten van moslima's in den vreemden, dan zie ik op zich geen probleem. Denk dat Here Majesteits regering hier ook niet tegen gekant is, mits transparant. Maar we zullen het zien. Ik ga ervan uit dat hierover nog niet het laatste gezegd is.
Bewering stelt niks voor. Zo wat iedereen van 40+ heeft het verder geschopt dan de gemiddelde Fokker. So what?quote:
Hoezo een wassen neus? Begrijp je niet het verschil tussen trouw zweren aan een grondwet en je loyaal voelen aan een land? Let ook op wat ze precies zegt, er wordt hier gedaan alsof ze Nederland helemaal afwijst, maar het enige wat ze stelt is dat haar loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt, maar bij haar eigen principes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus is die eed ook een wassen neus en dan lijkt het me verstandig als daar niet meer achter verschuild wordt.
ik ben het dan ook absoluut niet eens met de persoonlijke aanvallen van wilders.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, punt blijft echter staan, als ze dat wel doen dat worden ze neergezet als onbetrouwbaar.
Dit is nu de derde maal dat een vertegenwoordiger die uit die onderlaag komt en wel iets van zichzelf gemaakt heeft en de kansen heeft gegrepen aangevallen wordt zonder dat er ook maar enige sprake is van onoirbaar gedrag.
Dus waarom verwacht je het van ons zolang andere landen niet die bereidheid hebben?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:28 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik vind dat andere landen er ook zo over moeten denken. Maar dat doen ze niet.
Ik vind twee landen dienen behoorlijk onoirbaar. Moet natuurlijk kunnen, in onze geweldige multiculturele samenleving.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
Mjah, punt blijft echter staan, als ze dat wel doen dat worden ze neergezet als onbetrouwbaar.
Dit is nu de derde maal dat een vertegenwoordiger die uit die onderlaag komt en wel iets van zichzelf gemaakt heeft en de kansen heeft gegrepen aangevallen wordt zonder dat er ook maar enige sprake is van onoirbaar gedrag.
wat zijn die dan? wat stelt die organisatie eigenlijk voor? ze werkt toch in nederland? kan je toch verwachten dat ze vooral loyaal is aan nederland. lijkt me al heel wat duidelijker.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hoezo een wassen neus? Begrijp je niet het verschil tussen trouw zweren aan een grondwet en je loyaal voelen aan een land? Let ook op wat ze precies zegt, er wordt hier gedaan alsof ze Nederland helemaal afwijst, maar het enige wat ze stelt is dat haar loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt, maar bij haar eigen principes.
Ja, want dan heb je garanatie dat er nooit vriendjespolitiek zal zijn!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef typtypo het volgende:
Nou is die eed dus een wassen neus als het gaat om loyaliteit.
Dus de beste grantie voor loyaliteit is niet die eed maar een enkelvoudige nationaliteit.
Stel, stél nou eens dat mevrouw écht 100% loyaal is aan de koning van Marokko en blindelings doet wat haar opgedragen wordt en zich alleen maar hier in het hart van de macht heeft geworsteld om zijn belangen te behartigen. Denk je dan dat ze dat niet meer zou doen als ze gedwongen werd de marokkaanse nationatliteit op te geven?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef typtypo het volgende:
Dus de beste grantie voor loyaliteit is niet die eed maar een enkelvoudige nationaliteit.
En laat nu net haar principes bij haar persoonlijk bekend zijn en misschien ook wel bij de koning van marokko.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Hoezo een wassen neus? Begrijp je niet het verschil tussen trouw zweren aan een grondwet en je loyaal voelen aan een land? Let ook op wat ze precies zegt, er wordt hier gedaan alsof ze Nederland helemaal afwijst, maar het enige wat ze stelt is dat haar loyaliteit niet in de eerste plaats bij Nederland of Marokko ligt, maar bij haar eigen principes.
Een eed is net zo tastbaar als een gevoel. En twee landen tegelijk dienen, is toch absurd?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef Kozzmic het volgende:
Wéér lees je niet goedquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:33 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bewering stelt niks voor. Zo wat iedereen van 40+ heeft het verder geschopt dan de gemiddelde Fokker. So what?
Liberale islam weet ik niet. Boel moet wel openbaar zijn idd. Marokkaanse Koning staat iig bekend als iemand die voorstander is van verwestering. Bekend is bijv. dat sommige aartsconservatieve imams die hier een kans en gewillig oor krijgen in Marokko zelf niet geduld worden. Marokkanen die hier al enkele generaties woonachtig zijn zijn qua zeden vaak stil blijven staan in de tijd. Dus lopen achter op ontwikkelingen in Marokko.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wacht ook af. misschien moet die organisatie maar eens goed doorgelicht worden en bekeken worden wat hun niet-transparante doel is. een liberale islam?
Dien jij je land? Zal je alles doen wat je land van je vraagt tot misschien de dood er op volgt?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef PJORourke het volgende:
Een eed is net zo tastbaar als een gevoel. En twee landen tegelijk dienen, is toch absurd?
Zoals het zinloos is niet de directeur van nuon minister te maken die verantwoordelijk is voor de energie bedrijven.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stel, stél nou eens dat mevrouw écht 100% loyaal is aan de koning van Marokko en blindelings doet wat haar opgedragen wordt en zich alleen maar hier in het hart van de macht heeft geworsteld om zijn belangen te behartigen. Denk je dan dat ze dat niet meer zou doen als ze gedwongen werd de marokkaanse nationatliteit op te geven?
Natuurlijk niet! Dus is het zinloos mensen te dwingen hun nationaliteit op te geven. Daar worden ze niet loyaler of minder loyaal van.
Leer eens wat verder lezen dan je neus lang is...quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef typtypo het volgende:
[..]
En laat nu net haar principes bij haar persoonlijk bekend zijn en misschien ook wel bij de koning van marokko.
quote:''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten.''
Dat zijn dan bitter weinig principes.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:40 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Leer eens wat verder lezen dan je neus lang is...
[..]
Ze dient haar idealen en haar achterban. Ik zie geen bezwaar of conflict met het dienen van de Nederlandse wetten, waaraan ze bij haar beëdiging trouw heeft gezworen.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een eed is net zo tastbaar als een gevoel. En twee landen tegelijk dienen, is toch absurd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |