"Ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten"quote:Op zondag 4 maart 2007 13:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Goed dan. Het is de VOLKSVERTEGENWOORDIGING van NEDERLAND. Het BELANG van NEDERLAND moet VOOROP staan. Dat vraagt LOYALITEIT. Dat heeft zij dus NIET, geeft ze zelf toe.
''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"Ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten"
Conflicteert dit met het belang van Nederland?
Omdat?quote:Op maandag 5 maart 2007 18:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.
Loyaal zijn aan Nederland is dus niet één van haar principes laat staan dat ze het is.
lo·yaal (bn.)
1 trouw aan aangegane verplichtingen
Dit is toch wel één van de meest grove dingen die ik een Tweede kamerlid ooit heb horen zeggen...![]()
Zoals ik ook al zei, dat zijn zwakke woorden het te verhullen. Iedereen is loyaal aan zijn eigen principes, dus die verklaring van haar slaat nergens op. Ze is NIET loyaal aan Nederland en daar gaat het om. Die verklaring bevestigt juist haar dubbele belangenquote:Op maandag 5 maart 2007 12:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
"Ik ben loyaal aan mijn principes. En dat zijn respect voor mensen- en vrouwenrechten"
Conflicteert dit met het belang van Nederland?
Ow wacht. De ene helft van haar verklaring beschouw je als zwakke woorden, de andere helft vind je primaquote:Op maandag 5 maart 2007 19:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Zoals ik ook al zei, dat zijn zwakke woorden het te verhullen. Iedereen is loyaal aan zijn eigen principes, dus die verklaring van haar slaat nergens op. Ze is NIET loyaal aan Nederland en daar gaat het om. Die verklaring bevestigt juist haar dubbele belangen
Iemand die loyaliteit als principe is, is een domme meeloper. Loyaliteit is namelijk een hol begrip, en komt pas tot uitdrukking in concrete acties en principes. Dat is de boodschap van haar uitspraak, maar men gaat liever letterneuken om goedkoop punten te scoren.quote:Op maandag 5 maart 2007 18:55 schreef Tikorev het volgende:
[..]
''Ik ben niet loyaal aan Nederland, ik ben niet loyaal aan Marokko, maar ik ben loyaal aan mijn principes.
Loyaal zijn aan Nederland is dus niet één van haar principes laat staan dat ze het is.
Haar gehele uitspraak staat me niet aan. Het bevestigt juist haar dubbele belangen, maar ze probeert dat met iets zwaks te verhulllen.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:54 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow wacht. De ene helft van haar verklaring beschouw je als zwakke woorden, de andere helft vind je prima
Inderdaad!quote:Op maandag 5 maart 2007 21:50 schreef zoalshetis het volgende:
wélke principes? dat is mijn grote vraag.
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:30 schreef calvobbes het volgende:
Ze wil haar paspoort alleen maar houden om eventueel naar Marokko terug te kunnen voor het geval Wilders aan de macht komt
Dat zei ze.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:32 schreef Dirkh het volgende:
Zei ze dat nou werkelijk? Of zit ik nog met mijn oren te klapperen?
Yup dat zei ze echt, best wel triets, ik geef haar in iedergeval het voordeel van de twijfel.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:32 schreef Dirkh het volgende:
Zei ze dat nou werkelijk? Of zit ik nog met mijn oren te klapperen?
Lees gewoon eens de OP ofzo.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Inderdaad!
Die princpes kunnen wel helemaal niet stroken met het Nederlands beleid?
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik vind haar uitspraak, gezien deze tijd, op ze zachts gezegt een beetje dom.
Laten we het hopen. Liever vandaag dan morgen.quote:
Zeker gezien haar ervaring met de oude Marokkaanse koning.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:35 schreef calvobbes het volgende:
Op zich ook wel te begrijpen.
hebben we er daar een paar honderd duizend van wonen? i care.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:41 schreef Yildiz het volgende:
Al vertegenwoordigde ze aliens van Jupiter, I don't care.
Die heb ik gelezen, maar dan toch zegt me dat niet veel.quote:
Daar had Clairy haar wel even klem zitten, die was goed aan het ondervragen. "Dan is dat toch een teken aan de wand wat betreft loyaliteit aan Nederland?" vroeg ze. Ben normaal niet zo'n fan van deze Vara-verpersoonlijking, maar gisteravond, sjappoo.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:30 schreef calvobbes het volgende:
Ze wil haar paspoort alleen maar houden om eventueel naar Marokko terug te kunnen voor het geval Wilders aan de macht komt
Zat ook te kijken, ze lopen daar geen tientallen, maar honderden jaren achter. En dat moet dan pseudo-kandidaat voor de EU zijn als zijnde het meest progressieve Arabische land?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat mens doet gewoon goed werk, ze zorgt tenminste voor een beetje vooruitgang voor die vrouwen daar.
Gisteren van op NL 2 ook een programma over Marokkaanse vrouwen, die vernieuwing is hard nodig wat mij betreft.
Bronquote:PVV krijgt steun VVD in kwestie Kamerlid Arib
Het spoeddebat dat de PVV heeft aangevraagd in de kwestie rondom de advieswerkzaamheden van Tweede Kamerlid Khadija Arib (PvdA) gaat door.
Dat meldt de PVV aan elsevier.nl. Dankzij de steun van de VVD heeft de aanvraag voor het spoeddebat de benodigde dertig stemmen. Het spoeddebat moet nog officieel worden toegewezen; daar krijgt de partij donderdag duidelijkheid over.
PVV-leider Geert Wilders liet zaterdag aan elsevier.nl weten dat PvdA-Kamerlid Khadija Arib haar lidmaatschap van een werkgroep van de Conseil Consultatif des Droits de l'Homme in Marokko moet opgeven. Doet zij dat niet, dan moet zij haar Kamerlidmaatschap neerleggen, vindt de PVV.
De Conseil Consultatif des Droits de l'Homme is officieel een onafhankelijke adviesraad voor de mensenrechten in Marokko. De vraag is echter of deze raad wel echt zo onafhankelijk is. De commissieleden zouden zijn benoemd door en direct rapporteren aan de Marokkaanse koning Mohammed VI.
Twijfels
Arib zelf is niet van plan haar werkzaamheden voor de Marokkaanse raad neer te leggen, omdat die volgens haar wel degelijk onafhankelijk is. Niet alleen Wilders en VVD hebben hier hun twijfels over, ook Aribs eigen partij is hier niet zeker van.
PvdA-fractievoorzitter JacquesTichelaar laat alle, in het Arabisch geschreven, stukken over de werkgroep waarin Arib zit nu vertalen. Als blijkt dat het Kamerlid op wat voor een manier dan ook banden met de Marokkaanse Koning of regering heeft, is volgens Tichelaar sprake van ongewenste belangenverstrengeling en moet ze van de PvdA uit de adviescommissie stappen.
Idd het gaat om MENSENRECHTEN. Hoe kan dat nou conflicteren met zaken in Nederland.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:34 schreef NLweltmeister het volgende:
Dat mens doet gewoon goed werk, ze zorgt tenminste voor een beetje vooruitgang voor die vrouwen daar.
Gisteren van op NL 2 ook een programma over Marokkaanse vrouwen, die vernieuwing is hard nodig wat mij betreft.
Wat een klerelijer trouwens, die eigenaar van die visfabriek, die in dat programma zat.
geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Je lijkt net een papegaai die maar een paar woordjes kent.
Israel! Israel! Terrorist! Nazi Nazi! Israel!
Hij is een Jood dat heeft ie zelf gezegd op een uitzendingquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Heeft Wilders de israelische nationaliteit? OMG! Bron meki, bron!
Wat een generalisatie weer.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:10 schreef Meki het volgende:
Hij is een Jood dat heeft ie zelf gezegd op een uitzending
waar denk je waar die haat tegen Moslims vandaan komen
Wie zegt datquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat een generalisatie weer.
Maar jij haat omgekeerd dus ook joden?
Jij zegt dat. Jij post net dat joden moslims haten. Dan geldt het omgedraaide voor jou: jij haat joden omdat je een moslim bent.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:13 schreef Meki het volgende:
Wie zegt dat
ik haat niemand behalve racisten en moordenaars
Joden net als Wilders haten Moslims en aangezien Wilders een Jood is en Sympathie heeft met Israel is dat dergelijk waar.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij zegt dat. Jij post net dat joden moslims haten. Dan geldt het omgedraaide voor jou: jij haat joden omdat je een moslim bent.
Als Wilders aan de macht komt kan ze niet vluchten en moet ze hier blijven, want dan moet ze meteen haar tweede paspoort inleveren.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:30 schreef calvobbes het volgende:
Dank je Meki, idioot. Met deze reactie heb je jezelf enorm klemgeluld. Je bent gewoon een hypocriete jankzak. Ik bookmark deze maar weer eens. Als jij in het vervolg nog durft te roepen dat er niet gegeneraliseerd moet worden over moslims, zal ik maar weer eens hiernaar toe linken.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:16 schreef Meki het volgende:
Joden net als Wilders haten Moslims en aangezien Wilders een Jood is en Sympathie heeft met Israel is dat dergelijk waar.
en ik herhaal het nog eens ik haat GEEN joden ik kom juist voor ze op
Wie begon eerst met Wilders en Israel steunen en burgers afzwerenquote:Op woensdag 7 maart 2007 00:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Dank je Meki, idioot. Met deze reactie heb je jezelf enorm klemgeluld. Je bent gewoon een hypocriete jankzak. Ik bookmark deze maar weer eens. Als jij in het vervolg nog durft te roepen dat er niet gegeneraliseerd moet worden over moslims, zal ik maar weer eens hiernaar toe linken.
Aha, weer een typische meki-tactiek! Je wordt met je eigen uitspraken geconfronteerd, wordt daardoor in het nauw gedreven en dan gooi je er maar zo'n reactie tegenaan. Zodat je er niet op hoeft te reageren. Dat is een extreem zwakke tactiek van discussie voeren.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:21 schreef Meki het volgende:
Wie begon eerst met Wilders en Israel steunen en burgers afzweren
Nou dat is heel eenvoudig.quote:Op woensdag 7 maart 2007 00:27 schreef evert het volgende:
kan iemand mij nog eens uitleggen wat een nederlands kamerlid doet in een adviescommissie van de marokkaanse regering? wat als de belangen van de nederlandse overheid anders zijn als van de marokkaanse overheid? wat doet ze dan?
quote:(...)
De PvdA liet maandag weten de nevenfunctie te onderzoeken.
Arib heeft inmiddels aangegeven niet van plan te zijn haar functie neer te leggen, omdat de commissie waarvoor ze werkt volgens haar onafhankelijk is. "Hoe kan de strijd voor de positie van vrouwen in strijd zijn met mijn loyaliteit aan Nederland?", zei Arib maandagavond in Nova.
Tichelaar
PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar zei dinsdagavond in Pauw en Witteman dat het fractiebestuur het maandag aangekondigde onderzoek naar de nevenfunctie al bijna heeft afgerond. "Ze kan blijven doen wat ze doet", benadrukte de fractievoorzitter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |