wil ze het dier afschaffen? of het dierenleed?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat is dit voor een onzintopic? Als je Marianne Thieme had begrepen, TS, dan had je geweten dat haar partij helemaal niet achterlijk is. Zoals ze het zelf heeft gezegd: "nu is het tijdperk aangebroken voor de dieren." Het is een kwestie van bewustwording. Eerst afschaffing van slavenij, toen kinderarbeid, vervolgens emancipatie van de vrouw, gelijkwaardigheid van geaardheid en nu het dier.
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wil ze het dier afschaffen? of het dierenleed?
nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
Op een wereldbol, waar straks nog veel meer mensen wonen, zal de vleesconsumptie de komende jaren verdubbelen, (Door Azië vooral) waardoor het technisch onmogelijk om alle dieren buiten te laten grazen. Sterker nog: als je nu al alle dieren buiten zou laten lopen had je al een probleem met ruimte.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
Sorry, maar wat een oerdomme gedachte en post!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Met deze analyse ben ik het volledig eens![]()
Ik had ook niet anders verwacht. Laten we de ziekenhuizen ook maar opheffen, want 400 jaar geleden heerste hier nog de builenpest. Nu niet meer. Laat al die doktoren maar naar Afrika gaan of zo.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 01:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Met deze analyse ben ik het volledig eens![]()
Met deze regeringquote:Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
gelijkwaardigheid van geaardheid .
zie gaykrant.nl : PvdD een goede partij voor homo'squote:Op maandag 5 maart 2007 16:34 schreef more het volgende:
Ik ben er meer geïnteresseerd in waarom Thieme lid is van een apocalyptisch achtige sekte, namelijk de Zevende-dags Adventisten. Die ondermeer tegen homo's zijn.
Waarom zo blijven kijken naar NL alleen? Toon je verantwoordelijkheid voor de mensen in o.a. zuid-amerika die we van hun land afschoppen opdat daar veevoer verbouwd kan worden voor het vee hier in NL en de slavenarbeiders in afrika die moeten werken zodat jij die lekkere chocoladereep kan eten.... en natuurlijk hebben we in NL ook nog moderne slavernij zoals iemand al zei.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:39 schreef more het volgende:
Waar in Nederland hebben we nog slavernij??
Marianne is ook voorstander van scheiding van kerk en staat. Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef buachaille het volgende:
Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD.
Dat lijkt me ook niet nodig dat zij God helpt, want God is toch almachtig?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:33 schreef TechXP het volgende:
Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.
lolquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nodig dat zij God helpt, want God is toch almachtig?
lolquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:
Dat lijkt me ook niet nodig dat zij God helpt, want God is toch almachtig?
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Geheel mee eensquote:Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:
en dan hebben we nog niet eens over creutzfeld jacob in mensen hersens. vlees is duur en vandaar dat get vroeger ook niet zo vaak gegeten werd door de overgrote meerderheid. misschien is dat ook wel waarom de onderkant van de maatschappij nu vooral veel vlees eet. en dat zonder de wetenschap dat de adelijke veelvleeseters niet bijzonder oud werden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:41 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]. Je zou overigens kunnen betogen dat zonder dier er ook geen dierenleed kan bestaan, dus in dat opzicht zijn beide uitgangspunten niet eens echt in tegenspraak
.
[..]
Geheel mee eens. Niets mis met vlees (eten), maar wel met hoe dat vlees tegenwoordig in veel gevallen verkregen wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |