abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46938784
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik benieuwd wat er uit komt als deze man een stukje over de slaven zou schrijven.
Waar in Nederland hebben we nog slavernij??
pi_46938917
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:27 schreef dVTB het volgende:
De PvdD is een nu al vermoeiende one-issue partij. Hopelijk komen de mensen die deze onzin-partij de kamer hebben ingestemd weer snel bij zinnen en stemmen ze bij de volgende verkiezingen weer op een normale partij.

Dat gezegd hebbende, vind ik trouwens de argumentatie in dit topic wel zwak. Omdat iets vroeger erger was dan nu, is er nu niks mis meer. Beetje erg simplistisch.
Zij pretenderen tenminste niet dat zij geen one-issue partij zijn, zoals een zekere andere partij die nieuw de kamer in is gekomen.

Dat ze desondanks twee zetels hebben gekregen, zegt wel iets over de ontevredenheid van mensen over het dierenleed dat in Nederland nog steeds wordt toegestaan.

Bij de volgende verkiezingen 2 erbij
  maandag 5 maart 2007 @ 13:47:57 #53
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_46939013
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:39 schreef more het volgende:

[..]

Moderne slavernij hebben we nog altijd mee te maken, hoor. In Nederland bijvoorbeeld in de prostitutie.

Ontopic heb ik weinig extra bij te dragen. Het lijkt me wel aangetoond dat de OP een flutstukje citeert.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:21:08 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46942306
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef more het volgende:
Is er nog geen splinterpartij? Partij voor de Groente?
Elsje!
  maandag 5 maart 2007 @ 15:39:21 #55
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46942902
quote:

[..]

martijn_77 en elsevier
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46944349
Ik verzet me tegen het beeld dat geschetst wordt van de Nederlanders in de zestiende en de zeventiende eeuw. Er wordt altijd maar gedaan alsof "we" toen maar een zooitje barbaren waren die voor de lol dieren pijnigden en ging kijken naar openbare executies.
Integendeel, mensen hadden toen ook gevoel voor dieren en misschien nog wel meer dan nu aangezien men meer leefde in een "natuurlijke" omgeving. Dorpsbewoners die er om bekend stonden hun dieren te mishandelen en bijvoorbeeld de hond express te schoppen werden heus wel uitgekotst. Dat we van dit soort walgelijke folklore af zijn hebben we juist te danken aan de Marianne Thiemes van die tijd.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:18:36 #57
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46944485
quote:

[..]

Het gaat natuurlijk om de scheve redenatie dat als het vroeger nog veel slechter was het tegenwoordig wel mee valt en daarom een actieve politieke partij niet nodig zou zijn. Mensenrechtenorganisaties zouden dan ook kunnen worden opgegeheven.
Zyggie.
pi_46944622
Grote vraag is: Waarom is Simon Rozendaal zo geobsedeerd door Thieme?
pi_46945052
LOL

Verdoving bij de tandarts is ook drie eeuwen te laat en overbodig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46945201
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:21 schreef Monidique het volgende:
Grote vraag is: Waarom is Simon Rozendaal zo geobsedeerd door Thieme?
Ik ben er meer geïnteresseerd in waarom Thieme lid is van een apocalyptisch achtige sekte, namelijk de Zevende-dags Adventisten. Die ondermeer tegen homo's zijn.
quote:
De Zevende Dag Adventisten die de beschrijving van dit ‘Messiaanse Drangsal’ opvatten als een teken dat het einde van de wereldgeschiedenis op korte termijn is te verwachten

[ Bericht 23% gewijzigd door more op 05-03-2007 16:45:20 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 16:39:28 #61
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46945391
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:34 schreef more het volgende:

[..]

Ik ben er meer geïnteresseerd in waarom Thieme lid is van een apocalyptisch achtige sekte, namelijk de Zevende-dags Adventisten. Die ondermeer tegen homo's zijn.
Inderdaad. Is voor mij meteen ook reden om een stem op haar sowieso niet te overwegen. Iemand die er zulke verknipte denkbeelden op nahoudt kan mij niet vertegenwoordigen.
Ze schijnt er trouwens via SP-er Niko Koffeman en diens vrouw, TROS-presentatrice Antoinette Hertsenberg, mee in aanraking gekomen zijn.
pi_46945657
quote:

[..]

Das toch juist een mooie Joods-Christelijke traditie
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46945710
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

Inderdaad. Is voor mij meteen ook reden om een stem op haar sowieso niet te overwegen. Iemand die er zulke verknipte denkbeelden op nahoudt kan mij niet vertegenwoordigen.
Ze schijnt er trouwens via SP-er Niko Koffeman en diens vrouw, TROS-presentatrice Antoinette Hertsenberg, mee in aanraking gekomen zijn.
Don't worry, men is helemaal niet tegen homo's. Als je je een beetje inleest dan kom je erachter dat men tegen het homohuwelijk is ja, net als 5,8 miljard andere bewoners van deze planeet. Zijn er toch veel verknipte mensen dan. Je lijkt een beetje op die spookrijder die op de radio een spookrijdersbericht hoort en roept: "wat één??? wel honderd!".
  maandag 5 maart 2007 @ 16:49:54 #64
15967 Frollo
pi_46945840
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef buachaille het volgende:

[..]

Don't worry, men is helemaal niet tegen homo's. Als je je een beetje inleest dan kom je erachter dat men tegen het homohuwelijk is ja, net als 5,8 miljard andere bewoners van deze planeet. Zijn er toch veel verknipte mensen dan. Je lijkt een beetje op die spookrijder die op de radio een spookrijdersbericht hoort en roept: "wat één??? wel honderd!".
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nogal verknipt vind als mensen geloven in iets waarvan het bestaan nooit bewezen is en er hun hele leven aan ophangen.
En al waren het er 58 miljard, dat betekent nog niet dat ze gelijk hebben.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:51:29 #65
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46945899
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nogal verknipt vind als mensen geloven in iets waarvan het bestaan nooit bewezen is en er hun hele leven aan ophangen.
Dat geldt toch voor ieder geloof?
  maandag 5 maart 2007 @ 16:52:23 #66
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46945938
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Das toch juist een mooie Joods-Christelijke traditie
mooi bekrompen bedoel je.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_46945987
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

mooi bekrompen bedoel je.
Geert zal trots op Marianneke zijn
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:53:28 #68
15967 Frollo
pi_46945989
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor iedere geloof?
Uiteraard. Maar specifiek in verband met Thieme bedoelde ik dat ik op zich best achter haar partij sta, maar niet op haar stem vanwege die zevendedagsadventisten.
pi_46946075
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD. Ook laat men het achterste van de tong niet zien waar het gaat om andere politiek ideeën (hoewel ze volgens mij links van het midden staan). Als je politiek je verder koud laat (is niet op jou van toepassing) dan lijkt het me een veilige partij om op te stemmen als dierenliefhebber.
pi_46946203
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor ieder geloof?
Geldt ook voor de Big Bang theorie. Die theorie over een uitdijend heelal slaat natuurlijk nergens op. Er buiten zou niets bestaan, denk je eens in wat voor een vuurwerk dat moet opleveren als je 0-dimensies met de snelheid van het licht converteert naar x-dimensies (maar die discussie hoort thuis in WFL en dan nog..).
  maandag 5 maart 2007 @ 17:23:15 #71
15967 Frollo
pi_46947170
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD.
Klopt, maar ik wil me gewoon niet door een gelovige laten vertegenwoordigen, heel simpel. Okay, dat is best kinderachtig van mij, zeker als de persoon in kwestie zijn of haar geloof keurig buiten de politiek laat, maar een béétje principes mag een mens best hebben toch?
pi_46947287
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Klopt, maar ik wil me gewoon niet door een gelovige laten vertegenwoordigen, heel simpel. Okay, dat is best kinderachtig van mij, zeker als de persoon in kwestie zijn of haar geloof keurig buiten de politiek laat, maar een béétje principes mag een mens best hebben toch?
Zou je wel op een ongelovige kandidaat van de PvdD stemmen? Dus bv. je stem uitbrengen op de nr. 2 van de lijst?
  maandag 5 maart 2007 @ 17:30:03 #73
15967 Frollo
pi_46947438
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zou je wel op een ongelovige kandidaat van de PvdD stemmen? Dus bv. je stem uitbrengen op de nr. 2 van de lijst?
Misschien. Maar sowieso denk dat een gevestigde partij meer kan bereiken en dus stem ik daar liever op. De PvdD is goed voor de signaalfunctie en ik wens ze daarmee dan ook het allerbeste.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:26:20 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46949471
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

quote:
In Nederland probeerden een paar hatebloggers de kerstboodschap kwijt te raken dat de Partij voor de Dieren of ikzelf iets tegen homo’s zouden hebben. Bizar! Gelukkig heeft de Gaykrant inmiddels bericht dat onze partij zich juist inzet voor homo-emancipatie. Homo’s kunnen zich volledig veilig voelen bij de PvdD en we steunen ook hun emancipatiestrijd.

Bron
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46950654
quote:

[..]

[..]
Was volgens mij afgelopen week een keer 's nachts (bij Casa Luna of voor 1 nacht op radio 1 ) een gesprek met haar over.
Maar het geloof van een volksvertegenwoordiger maakt niet echt veel uit volgens mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46958319
Wat is dit voor een onzintopic? Als je Marianne Thieme had begrepen, TS, dan had je geweten dat haar partij helemaal niet achterlijk is. Zoals ze het zelf heeft gezegd: "nu is het tijdperk aangebroken voor de dieren." Het is een kwestie van bewustwording. Eerst afschaffing van slavenij, toen kinderarbeid, vervolgens emancipatie van de vrouw, gelijkwaardigheid van geaardheid en nu het dier.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:28:30 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46959267
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat is dit voor een onzintopic? Als je Marianne Thieme had begrepen, TS, dan had je geweten dat haar partij helemaal niet achterlijk is. Zoals ze het zelf heeft gezegd: "nu is het tijdperk aangebroken voor de dieren." Het is een kwestie van bewustwording. Eerst afschaffing van slavenij, toen kinderarbeid, vervolgens emancipatie van de vrouw, gelijkwaardigheid van geaardheid en nu het dier.
wil ze het dier afschaffen? of het dierenleed?

nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 5 maart 2007 @ 22:29:17 #78
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46959290
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
And that is the news.''
pi_46966420
quote:

[..]

Op een wereldbol, waar straks nog veel meer mensen wonen, zal de vleesconsumptie de komende jaren verdubbelen, (Door Azië vooral) waardoor het technisch onmogelijk om alle dieren buiten te laten grazen. Sterker nog: als je nu al alle dieren buiten zou laten lopen had je al een probleem met ruimte.
Verder zal om de voedsel productie op peil te houden met de groei van de wereldbevolking genetische modificatie van gewassen onontkoombaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 06-03-2007 12:57:22 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:46:03 #80
17928 averty
Retroactief ziener
pi_46966586
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Met deze analyse ben ik het volledig eens
Sorry, maar wat een oerdomme gedachte en post!

Het is hetzelfde als zeggen dat je ook niets meer hoeft te doen aan geweld op basis van ras of huidskleur omdat ruim 60 jaar geleden de holocaust was. Ja, toen had je er wat aan moeten doen.

het doet echt geen pijn om eerst te denken voor je post hoor!
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:59:38 #81
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46970020
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Met deze analyse ben ik het volledig eens
Ik had ook niet anders verwacht. Laten we de ziekenhuizen ook maar opheffen, want 400 jaar geleden heerste hier nog de builenpest. Nu niet meer. Laat al die doktoren maar naar Afrika gaan of zo.

Logica uit het jaar nul.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 19:27:38 #82
862 Arcee
Look closer
pi_46986182
"Marianne Thieme is drie eeuwen te laat"

Gelukkig wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:43:02 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46986877
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
gelijkwaardigheid van geaardheid .
Met deze regering
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:29:24 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989217
quote:
zie gaykrant.nl : PvdD een goede partij voor homo's

En ga je trouwens nu ook verder op andere gelovigen? Immers heb je het CDA, ChristenUnie, SGP e.d. die geloven aanhangen die tegen homo's zijn, tegen condooms, tegen abortussen, etc.
quote:
Waarom zo blijven kijken naar NL alleen? Toon je verantwoordelijkheid voor de mensen in o.a. zuid-amerika die we van hun land afschoppen opdat daar veevoer verbouwd kan worden voor het vee hier in NL en de slavenarbeiders in afrika die moeten werken zodat jij die lekkere chocoladereep kan eten.... en natuurlijk hebben we in NL ook nog moderne slavernij zoals iemand al zei.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:32:20 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989392
Ik moet altijd lachen om die simon rozendaal. Hij valt in herhaling zoals iemand al opmerkte. Hij probeert constant de PvdD te bekritiseren met slecht speurwerk en slechte argumenten. En snapt nog steeds niet waarom er een PvdD is.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:33:49 #86
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989462
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef buachaille het volgende:
Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD.
Marianne is ook voorstander van scheiding van kerk en staat. Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 21:57:15 #87
862 Arcee
Look closer
pi_46992859
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:33 schreef TechXP het volgende:
Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.
Dat lijkt me ook niet nodig dat zij God helpt, want God is toch almachtig?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:05:02 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46993171
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

lol
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:20:45 #89
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46993911
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:
lol
pi_46995152
quote:

[..]

. Je zou overigens kunnen betogen dat zonder dier er ook geen dierenleed kan bestaan, dus in dat opzicht zijn beide uitgangspunten niet eens echt in tegenspraak .
quote:
Geheel mee eens . Niets mis met vlees (eten), maar wel met hoe dat vlees tegenwoordig in veel gevallen verkregen wordt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:43:04 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46995241
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:41 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

. Je zou overigens kunnen betogen dat zonder dier er ook geen dierenleed kan bestaan, dus in dat opzicht zijn beide uitgangspunten niet eens echt in tegenspraak .
[..]

Geheel mee eens . Niets mis met vlees (eten), maar wel met hoe dat vlees tegenwoordig in veel gevallen verkregen wordt.
en dan hebben we nog niet eens over creutzfeld jacob in mensen hersens. vlees is duur en vandaar dat get vroeger ook niet zo vaak gegeten werd door de overgrote meerderheid. misschien is dat ook wel waarom de onderkant van de maatschappij nu vooral veel vlees eet. en dat zonder de wetenschap dat de adelijke veelvleeseters niet bijzonder oud werden.

een gezonde biefstuk kost nu zo'n 3-4 euro per ons. maar dat lijkt me dan ook genoeg pp.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 21:04:23 #92
862 Arcee
Look closer
pi_49701169
Nu op Ned. 2.
pi_49704632
Indrukwekkende reportage van Marianne Thieme in Profiel eerder deze avond op Nederland 2. Ik heb veel respect voor haar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:31:43 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705115
niet gezien, maar zal het wel via uitzending gemist bekijken.

we moeten weer terug naar kleine conglomeraties. ik ga dat waarschijnlijk in hongarije doen. eerst maar eens op vakantie daarheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')