abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 01:57:14 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46868978
quote:
Marianne Thieme is drie eeuwen te laat

In de zestiende en zeventiende eeuw hadden veel Nederlanders een vink in huis. Die vinken zongen prachtig, mits de oogjes uitgestoken of uitgebrand waren. Ook kinderen speelden graag met vinken – aan een draadje gezet.

Katknuppelen
Op de kermis was katknuppelen een favoriet spel. Tussen twee stevige palen of bomen werd een touw gespannen en daar werd een bierton met kat aan bevestigd. De deelnemers moesten van enige afstand een knuppel tegen de ton smijten. De kat scheen dan oorverdovend te krijsen. Als de ton barstte, was degene die de kat met een laatste gooi wist te doden, de trotse winnaar.

Op de Haagse Hofvijver, ongeveer waar de Partij voor de Dieren haar fractieruimte heeft, werd met een bootje gevaren onder een touw waaraan een gans hing. Het was de bedoeling om zo behendig mogelijk de kop van de gans af te trekken. Waren er geen ganzen voorhanden dan kon het ook met een paling.

Janken
Er werden massaal proeven op onverdoofde dieren uitgevoerd. De filosoof Nicolas Malebranche meende dat het gillen van de dieren tijdens de experimenten niet betekende dat ze pijn hadden. Welnee, in navolging van Descartes dacht hij dat dieren niets anders waren dan automaten. Als je zo’n automaat uit elkaar haalt, gaat het piepen en janken. Logisch. Zo is de automaat geprogrammeerd.

De bovenstaande voorbeelden komen uit het Historisch Nieuwsblad van maart en onderschrijven wat ik al in diverse artikelen en blogs heb betoogd: dieren worden tegenwoordig oneindig veel beter behandeld dan vroeger. Zelfs in de vermaledijde bioindustrie hebben dieren het behoorlijk goed al zijn er nog steeds situaties die verbeterd kunnen worden zoals het onverdoofd castreren van biggetjes.

Tijdmachine
De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis. Marianne Thieme moet ofwel verhuizen naar een land als Brazilië of India ofwel in een tijdmachine stappen en zich naar de zeventiende eeuw laten flitsen.
Bron

Met deze analyse ben ik het volledig eens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46869039
Die conclusie/analyse is echt te debiel voor woorden. Dus omdat het ergens anders erger is moeten we er hier maar niets aan doen?

Wat nou milieu? In China doen ze daar toch niet aan. Wat wachtlijsten korter maken? Weet je hoe lang de wachtlijsten in donker Afrika zijn? Wat nou mensenrechten? Weet je wel wat ze elders wel niet uitvreten? Wat nou 120km/u? Weet je wel hoe hard je in Duitsland mag?

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:06:10 #3
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_46869090
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Die conclusie/analyse is echt te debiel voor woorden.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_46869137
Meneer Rozendaal vervalt een beetje in herhaling. Het geeft hem niet meer gelijk. Dat er drie eeuwen geleden grove schendingen van dierenrechten plaatsvonden, wil niet zeggen dat we heden met een gerust hart de ogen kunnen sluiten.

Dat geeft de columnist overigens in één zinnetje al min of meer toe...
quote:
Zelfs in de vermaledijde bioindustrie hebben dieren het behoorlijk goed al zijn er nog steeds situaties die verbeterd kunnen worden zoals het onverdoofd castreren van biggetjes.
pi_46870166
Ik heb er geen probleem dat Marianne haar best doet. Maar zolang het maar bij goed spreken blijft en de handjes niet worden gebruikt door haar medestanders.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_46870183
Waar kan ik me inschrijven voor katknuppelen? Dat lijkt me lachen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46870629
quote:
Tijdmachine
De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis
Helemaal mee eens...het is van de zotte die partij met de tijdmachine te transporteren naar de vorige eeuw.
(Met dank aan Du_ke )
Wellicht leeft de schrijver nog in de vorige eeuw ?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 09:01:16 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46871124
Martijn, je zou een stuk serieuzer genomen worden als je eens ophield met alleen maar (columns uit) Elsevier als bron te gebruiken voor je topics.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:02:06 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46872324
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Martijn, je zou een stuk serieuzer genomen worden als je eens ophield met alleen maar (columns uit) Elsevier als bron te gebruiken voor je topics.
Als je beter kijkt dan kun je zien dat ik niet alleen Elsevier als bron gebruik
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:05:43 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46872394
Dat stuk is toch niet serieus te nemen, welke mongool heeft dat geschreven?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:07:24 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46872424
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:05 schreef pfaf het volgende:
Dat stuk is toch niet serieus te nemen, welke mongool heeft dat geschreven?
Henk Timmer, de broer van.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:15:01 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46872532
quote:
Tijdmachine
De Partij van de Dieren hoort niet in het Nederland van de twintigste eeuw thuis.
Dan is het maar goed dat de partij in de 21e eeuw is opgericht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_46872569
Wat een onzinnig stukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:17:17 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_46872577
Volgens dezelfde redenering zouden patiëntenorganisaties ook enkele eeuwen te laat zijn en dus overbodig.

Geneefse conventie idem.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:17:54 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46872589
wat een miezerige vergelijkingen. echt als kut op dirk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:16:04 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46881583
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:09 schreef Kozzmic het volgende:

Dat er drie eeuwen geleden grove schendingen van dierenrechten plaatsvonden, wil niet zeggen dat we heden met een gerust hart de ogen kunnen sluiten.

Dat geeft de columnist overigens in één zinnetje al min of meer toe...
Roozendaal is dan ook twee eeuwen te laat, een tijd waar men mondjesmaat begon te beseffen dat er ook wel iets aan dierenleed mocht worden gedaan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46881648
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat de partij in de 21e eeuw is opgericht.
Touché .

Geweldig topic weer hoor Martijn
ijs_beer fan!
pi_46882136
Wat een domme colomn zeg, kan volgens mij nauwelijks erger

De schrijver vindt dan zeker dat stelen ook maar moet kunnen, aangezien dat vroeger en in andere landen ook plaats vindt (vond).
Denk maar niet dat ik dat blad nog koop, wat een hersenloze manier om standpunten te bestrijden.
pi_46882270
Het is verbazingwekkend dat de Elsevier, die vast wel als respectabel blad gezien wil worden, komt met zo'n belachelijke column. Columnist, eerder. SImon Rozendaal is de wetenschapsjournalist bij het blad, dat zegt wel wat over het niveau van hun wetenschappelijke items.
pi_46882296
Ik ben het niet met de PvdD eens (helemaal niet zelfs) maar wat een onzin, die mensen staan ergens voor en als ze daar nog meer mensen van kunnen overtuigen...
pi_46884244
Wat een dom stukje

Staat dat echt in de Elsevier

Ik heb weinig met die Dierenpartij maar kom dan wel met een beetje zinnige argumentatie
pi_46884353
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:41 schreef Monidique het volgende:
Het is verbazingwekkend dat de Elsevier, die vast wel als respectabel blad gezien wil worden, komt met zo'n belachelijke column. Columnist, eerder. SImon Rozendaal is de wetenschapsjournalist bij het blad, dat zegt wel wat over het niveau van hun wetenschappelijke items.
Hij raaskalt ook altijd zo gezellig over het milieu en het klimaat. Is immers niks mee aan de hand. Allemaal een links complot en zo. Hij wordt bij Elsevier ook een beetje als een clown gezien; ze vinden het wel aardig om een beetje tegen wicht te bieden aan andere media maar erg serieus wordt hij daar ook niet genomen natuurlijk. Misschien moet Joustra hem toch weer eens tot de orde roepen.

Martijn_77 roept alleen maar sympathie op voor Thieme met dit soort topics natuurlijk.
pi_46885586
Wat triest zeg
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:59:55 #24
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46886033
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 09:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Inderdaad, wat een sjap die TS.
Zyggie.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:01:14 #25
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46886087
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 01:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Ik had je toch hoger ingeschat.
Omdat het vroeger slechter was zijn de argumenten om iets te verbeteren weg? Zo kom je nooit ergens. laten we ook maar niks doen om oorlog te voorkomen. oorlogen gaan steeds preciezer en er komen stuk minder mensen om dan vroeger. Het zou pas raar zijn als we nog dezelfde 'bekrompen' denkbeelden hadden als toen. Wees blij dat er vooruitgang is, maar die vooruitgang wordt echt niet gehaald met denken dat nu iets niet meer nodig is want vroeger was het erger.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:02:35 #26
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46886147
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 04:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helemaal mee eens...het is van de zotte die partij met de tijdmachine te transporteren naar de vorige eeuw.
(Met dank aan Du_ke )
Wellicht leeft de schrijver nog in de vorige eeuw ?
scherp. En TS leeft ook ook nog in de vorige eeuw.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:06:07 #27
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46886262
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:37 schreef jaoka het volgende:
Wat een domme colomn zeg, kan volgens mij nauwelijks erger

De schrijver vindt dan zeker dat stelen ook maar moet kunnen, aangezien dat vroeger en in andere landen ook plaats vindt (vond).
Denk maar niet dat ik dat blad nog koop, wat een hersenloze manier om standpunten te bestrijden.
elsevier wordt door echte zelfbenoemde intelectuelen geschreven als een Leon de Winter en deze columnist. TS schaart zich in het rijtje
And that is the news.''
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:03:12 #28
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_46889665
Wat een redenatie.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:27:52 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46892236
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 03:17 schreef StefanP het volgende:
Waar kan ik me inschrijven voor katknuppelen? Dat lijkt me lachen
Kom maar een keer bij me langs.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:30:37 #30
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46892320
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
Misschien moet Joustra hem toch weer eens tot de orde roepen.
Jij denkt ook alleen maar in ideologische kadaverdiscipline he?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_46899563
quote:
Op de kermis was katknuppelen een favoriet spel. Tussen twee stevige palen of bomen werd een touw gespannen en daar werd een bierton met kat aan bevestigd. De deelnemers moesten van enige afstand een knuppel tegen de ton smijten. De kat scheen dan oorverdovend te krijsen. Als de ton barstte, was degene die de kat met een laatste gooi wist te doden, de trotse winnaar.
Zoiets heb ik een keer in een film gezien. Echt sick.
eeeh
pi_46901355
Dan zie je Martijn niet meer
  zondag 4 maart 2007 @ 12:32:25 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46901393
Partij voor de Dieren is het toppunt van decadentie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 maart 2007 @ 12:37:25 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46901498
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Inderdaad. We zijn verloren.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46901560
pi_46901643
quote:
Sorry, maar dat was deze colomn al. Kan nog steeds niet uit over de domheid ervan
  zondag 4 maart 2007 @ 12:46:30 #37
40566 Ericr
Livewrong
pi_46901740
Wat een mongoloide stukje, dit soort stukjes helpt de Partij voor de Dieren meer dan het kwaad doet. Vooral dit soort stukjes blijven schrijven, Roozendaal.

Martijn heb je trouwens zelf wel een mening? Of haal je al je meningen uit dit soort pulp?
pi_46906059
Dom stukje inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 maart 2007 @ 21:48:29 #39
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46920902
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:46 schreef Ericr het volgende:
Wat een mongoloide stukje, dit soort stukjes helpt de Partij voor de Dieren meer dan het kwaad doet. Vooral dit soort stukjes blijven schrijven, Roozendaal.

Martijn heb je trouwens zelf wel een mening? Of haal je al je meningen uit dit soort pulp?
Dat is geen pulp, dat is hoogstaande intellectuele journalistiek
And that is the news.''
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 22:41:12 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46923690
Ik benieuwd wat er uit komt als deze man een stukje over de slaven zou schrijven.
Carpe Libertatem
pi_46923924
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik benieuwd wat er uit komt als deze man een stukje over de slaven zou schrijven.
Dat het allemaal niet zo erg was denk ik .
  † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 22:46:29 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_46923991
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:45 schreef du_ke het volgende:
Dat het allemaal niet zo erg was denk ik .
Ja, of dat je nu best een neger een klap mag geven want vroeger werden ze gezweept, dus dan is een klap niet zo erg.
Carpe Libertatem
  maandag 5 maart 2007 @ 08:02:49 #43
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_46931322
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, of dat je nu best een neger een klap mag geven want vroeger werden ze gezweept, dus dan is een klap niet zo erg.
Die goede oude tijden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_46932294
quote:
elnee, in navolging van Descartes dacht hij dat dieren niets anders waren dan automaten. Als je zo’n automaat uit elkaar haalt, gaat het piepen en janken. Logisch. Zo is de automaat geprogrammeerd.
die man was wel zijn tijd voor uit.

vraag me af wat zijn theorie daar achter is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46934928
wat een bespotteljk stukje slechte polemiek

De boere lobby schijnt er in haar maag te ztten met een partij die er geen heel van maakt , dat er nog heel veel mis is in Nederland.

Het beste bewijs is wel wanneer haar tegenstanders met dit soort geestelijke ellende gaan smijten.

Onder het motto
Kistkalveren moeten niet zielig doen, want vroeger zouden ze levend zijn gevild.
pi_46934961
In die tijd hadden we nog niet eens afgebakende mensenrechten in Nederland. (lees: grondwet) Oftewel met 300 jaar geleden vergelijken is absurd.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_46934991
quote:
das het homohuwelijk

pi_46936546
De PvdD is een nu al vermoeiende one-issue partij. Hopelijk komen de mensen die deze onzin-partij de kamer hebben ingestemd weer snel bij zinnen en stemmen ze bij de volgende verkiezingen weer op een normale partij.

Dat gezegd hebbende, vind ik trouwens de argumentatie in dit topic wel zwak. Omdat iets vroeger erger was dan nu, is er nu niks mis meer. Beetje erg simplistisch.
pi_46936622
Is er nog geen splinterpartij? Partij voor de Groente?
pi_46938504
quote:
Waarschijnlijk dat mensen die gedwongen worden voor een hongerloontje 16 uur op een dag te werken niet moeten zeiken omdat slaven vroeger helemaal geen loon kregen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46938784
quote:
Waar in Nederland hebben we nog slavernij??
pi_46938917
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:27 schreef dVTB het volgende:
De PvdD is een nu al vermoeiende one-issue partij. Hopelijk komen de mensen die deze onzin-partij de kamer hebben ingestemd weer snel bij zinnen en stemmen ze bij de volgende verkiezingen weer op een normale partij.

Dat gezegd hebbende, vind ik trouwens de argumentatie in dit topic wel zwak. Omdat iets vroeger erger was dan nu, is er nu niks mis meer. Beetje erg simplistisch.
Zij pretenderen tenminste niet dat zij geen one-issue partij zijn, zoals een zekere andere partij die nieuw de kamer in is gekomen.

Dat ze desondanks twee zetels hebben gekregen, zegt wel iets over de ontevredenheid van mensen over het dierenleed dat in Nederland nog steeds wordt toegestaan.

Bij de volgende verkiezingen 2 erbij
  maandag 5 maart 2007 @ 13:47:57 #53
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_46939013
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:39 schreef more het volgende:

[..]

Moderne slavernij hebben we nog altijd mee te maken, hoor. In Nederland bijvoorbeeld in de prostitutie.

Ontopic heb ik weinig extra bij te dragen. Het lijkt me wel aangetoond dat de OP een flutstukje citeert.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  maandag 5 maart 2007 @ 15:21:08 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46942306
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:30 schreef more het volgende:
Is er nog geen splinterpartij? Partij voor de Groente?
Elsje!
  maandag 5 maart 2007 @ 15:39:21 #55
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46942902
quote:

[..]

martijn_77 en elsevier
And that is the news.''
pi_46944349
Ik verzet me tegen het beeld dat geschetst wordt van de Nederlanders in de zestiende en de zeventiende eeuw. Er wordt altijd maar gedaan alsof "we" toen maar een zooitje barbaren waren die voor de lol dieren pijnigden en ging kijken naar openbare executies.
Integendeel, mensen hadden toen ook gevoel voor dieren en misschien nog wel meer dan nu aangezien men meer leefde in een "natuurlijke" omgeving. Dorpsbewoners die er om bekend stonden hun dieren te mishandelen en bijvoorbeeld de hond express te schoppen werden heus wel uitgekotst. Dat we van dit soort walgelijke folklore af zijn hebben we juist te danken aan de Marianne Thiemes van die tijd.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:18:36 #57
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46944485
quote:

[..]

Het gaat natuurlijk om de scheve redenatie dat als het vroeger nog veel slechter was het tegenwoordig wel mee valt en daarom een actieve politieke partij niet nodig zou zijn. Mensenrechtenorganisaties zouden dan ook kunnen worden opgegeheven.
Zyggie.
pi_46944622
Grote vraag is: Waarom is Simon Rozendaal zo geobsedeerd door Thieme?
pi_46945052
LOL

Verdoving bij de tandarts is ook drie eeuwen te laat en overbodig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_46945201
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:21 schreef Monidique het volgende:
Grote vraag is: Waarom is Simon Rozendaal zo geobsedeerd door Thieme?
Ik ben er meer geïnteresseerd in waarom Thieme lid is van een apocalyptisch achtige sekte, namelijk de Zevende-dags Adventisten. Die ondermeer tegen homo's zijn.
quote:
De Zevende Dag Adventisten die de beschrijving van dit ‘Messiaanse Drangsal’ opvatten als een teken dat het einde van de wereldgeschiedenis op korte termijn is te verwachten

[ Bericht 23% gewijzigd door more op 05-03-2007 16:45:20 ]
  maandag 5 maart 2007 @ 16:39:28 #61
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46945391
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:34 schreef more het volgende:

[..]

Ik ben er meer geïnteresseerd in waarom Thieme lid is van een apocalyptisch achtige sekte, namelijk de Zevende-dags Adventisten. Die ondermeer tegen homo's zijn.
Inderdaad. Is voor mij meteen ook reden om een stem op haar sowieso niet te overwegen. Iemand die er zulke verknipte denkbeelden op nahoudt kan mij niet vertegenwoordigen.
Ze schijnt er trouwens via SP-er Niko Koffeman en diens vrouw, TROS-presentatrice Antoinette Hertsenberg, mee in aanraking gekomen zijn.
pi_46945657
quote:

[..]

Das toch juist een mooie Joods-Christelijke traditie
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_46945710
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

Inderdaad. Is voor mij meteen ook reden om een stem op haar sowieso niet te overwegen. Iemand die er zulke verknipte denkbeelden op nahoudt kan mij niet vertegenwoordigen.
Ze schijnt er trouwens via SP-er Niko Koffeman en diens vrouw, TROS-presentatrice Antoinette Hertsenberg, mee in aanraking gekomen zijn.
Don't worry, men is helemaal niet tegen homo's. Als je je een beetje inleest dan kom je erachter dat men tegen het homohuwelijk is ja, net als 5,8 miljard andere bewoners van deze planeet. Zijn er toch veel verknipte mensen dan. Je lijkt een beetje op die spookrijder die op de radio een spookrijdersbericht hoort en roept: "wat één??? wel honderd!".
  maandag 5 maart 2007 @ 16:49:54 #64
15967 Frollo
pi_46945840
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:46 schreef buachaille het volgende:

[..]

Don't worry, men is helemaal niet tegen homo's. Als je je een beetje inleest dan kom je erachter dat men tegen het homohuwelijk is ja, net als 5,8 miljard andere bewoners van deze planeet. Zijn er toch veel verknipte mensen dan. Je lijkt een beetje op die spookrijder die op de radio een spookrijdersbericht hoort en roept: "wat één??? wel honderd!".
Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nogal verknipt vind als mensen geloven in iets waarvan het bestaan nooit bewezen is en er hun hele leven aan ophangen.
En al waren het er 58 miljard, dat betekent nog niet dat ze gelijk hebben.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:51:29 #65
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_46945899
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het nogal verknipt vind als mensen geloven in iets waarvan het bestaan nooit bewezen is en er hun hele leven aan ophangen.
Dat geldt toch voor ieder geloof?
  maandag 5 maart 2007 @ 16:52:23 #66
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46945938
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Das toch juist een mooie Joods-Christelijke traditie
mooi bekrompen bedoel je.
And that is the news.''
pi_46945987
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:52 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

mooi bekrompen bedoel je.
Geert zal trots op Marianneke zijn
  maandag 5 maart 2007 @ 16:53:28 #68
15967 Frollo
pi_46945989
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor iedere geloof?
Uiteraard. Maar specifiek in verband met Thieme bedoelde ik dat ik op zich best achter haar partij sta, maar niet op haar stem vanwege die zevendedagsadventisten.
pi_46946075
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:49 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD. Ook laat men het achterste van de tong niet zien waar het gaat om andere politiek ideeën (hoewel ze volgens mij links van het midden staan). Als je politiek je verder koud laat (is niet op jou van toepassing) dan lijkt het me een veilige partij om op te stemmen als dierenliefhebber.
pi_46946203
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat geldt toch voor ieder geloof?
Geldt ook voor de Big Bang theorie. Die theorie over een uitdijend heelal slaat natuurlijk nergens op. Er buiten zou niets bestaan, denk je eens in wat voor een vuurwerk dat moet opleveren als je 0-dimensies met de snelheid van het licht converteert naar x-dimensies (maar die discussie hoort thuis in WFL en dan nog..).
  maandag 5 maart 2007 @ 17:23:15 #71
15967 Frollo
pi_46947170
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD.
Klopt, maar ik wil me gewoon niet door een gelovige laten vertegenwoordigen, heel simpel. Okay, dat is best kinderachtig van mij, zeker als de persoon in kwestie zijn of haar geloof keurig buiten de politiek laat, maar een béétje principes mag een mens best hebben toch?
pi_46947287
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Klopt, maar ik wil me gewoon niet door een gelovige laten vertegenwoordigen, heel simpel. Okay, dat is best kinderachtig van mij, zeker als de persoon in kwestie zijn of haar geloof keurig buiten de politiek laat, maar een béétje principes mag een mens best hebben toch?
Zou je wel op een ongelovige kandidaat van de PvdD stemmen? Dus bv. je stem uitbrengen op de nr. 2 van de lijst?
  maandag 5 maart 2007 @ 17:30:03 #73
15967 Frollo
pi_46947438
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zou je wel op een ongelovige kandidaat van de PvdD stemmen? Dus bv. je stem uitbrengen op de nr. 2 van de lijst?
Misschien. Maar sowieso denk dat een gevestigde partij meer kan bereiken en dus stem ik daar liever op. De PvdD is goed voor de signaalfunctie en ik wens ze daarmee dan ook het allerbeste.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:26:20 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46949471
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

quote:
In Nederland probeerden een paar hatebloggers de kerstboodschap kwijt te raken dat de Partij voor de Dieren of ikzelf iets tegen homo’s zouden hebben. Bizar! Gelukkig heeft de Gaykrant inmiddels bericht dat onze partij zich juist inzet voor homo-emancipatie. Homo’s kunnen zich volledig veilig voelen bij de PvdD en we steunen ook hun emancipatiestrijd.

Bron
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46950654
quote:

[..]

[..]
Was volgens mij afgelopen week een keer 's nachts (bij Casa Luna of voor 1 nacht op radio 1 ) een gesprek met haar over.
Maar het geloof van een volksvertegenwoordiger maakt niet echt veel uit volgens mij.
pi_46958319
Wat is dit voor een onzintopic? Als je Marianne Thieme had begrepen, TS, dan had je geweten dat haar partij helemaal niet achterlijk is. Zoals ze het zelf heeft gezegd: "nu is het tijdperk aangebroken voor de dieren." Het is een kwestie van bewustwording. Eerst afschaffing van slavenij, toen kinderarbeid, vervolgens emancipatie van de vrouw, gelijkwaardigheid van geaardheid en nu het dier.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:28:30 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46959267
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
Wat is dit voor een onzintopic? Als je Marianne Thieme had begrepen, TS, dan had je geweten dat haar partij helemaal niet achterlijk is. Zoals ze het zelf heeft gezegd: "nu is het tijdperk aangebroken voor de dieren." Het is een kwestie van bewustwording. Eerst afschaffing van slavenij, toen kinderarbeid, vervolgens emancipatie van de vrouw, gelijkwaardigheid van geaardheid en nu het dier.
wil ze het dier afschaffen? of het dierenleed?

nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:29:17 #78
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_46959290
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee hoor, geintje. ik ben het in grote lijnen helemaal met je eens. we moeten bewuster worden en eigenlijk teruggaan in de tijd dat een dier dat gegeten werd gewoon lekker graasde in een wei. dat je niet elke dag vlees hoeft te eten staat voor mij als een paal boven water. maar af en toe vlees voel ik mij niet schuldig om. gaat me dan wel om vlees waar dieren wat meer volgens de natuur kunnen leven en geen gifstoffen/hormonen/andere groeitroep ingespoten krijgen.
And that is the news.''
pi_46966420
quote:

[..]

Op een wereldbol, waar straks nog veel meer mensen wonen, zal de vleesconsumptie de komende jaren verdubbelen, (Door Azië vooral) waardoor het technisch onmogelijk om alle dieren buiten te laten grazen. Sterker nog: als je nu al alle dieren buiten zou laten lopen had je al een probleem met ruimte.
Verder zal om de voedsel productie op peil te houden met de groei van de wereldbevolking genetische modificatie van gewassen onontkoombaar zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door more op 06-03-2007 12:57:22 ]
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:46:03 #80
17928 averty
Retroactief ziener
pi_46966586
quote:

[..]

Bron

Sorry, maar wat een oerdomme gedachte en post!

Het is hetzelfde als zeggen dat je ook niets meer hoeft te doen aan geweld op basis van ras of huidskleur omdat ruim 60 jaar geleden de holocaust was. Ja, toen had je er wat aan moeten doen.

het doet echt geen pijn om eerst te denken voor je post hoor!
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:59:38 #81
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_46970020
quote:

[..]

Bron

Ik had ook niet anders verwacht. Laten we de ziekenhuizen ook maar opheffen, want 400 jaar geleden heerste hier nog de builenpest. Nu niet meer. Laat al die doktoren maar naar Afrika gaan of zo.

Logica uit het jaar nul.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 19:27:38 #82
862 Arcee
Look closer
pi_46986182
"Marianne Thieme is drie eeuwen te laat"

Gelukkig wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:43:02 #83
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46986877
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef zwambtenaar het volgende:
gelijkwaardigheid van geaardheid .
Met deze regering
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:29:24 #84
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989217
quote:
zie gaykrant.nl : PvdD een goede partij voor homo's

En ga je trouwens nu ook verder op andere gelovigen? Immers heb je het CDA, ChristenUnie, SGP e.d. die geloven aanhangen die tegen homo's zijn, tegen condooms, tegen abortussen, etc.
quote:
Waarom zo blijven kijken naar NL alleen? Toon je verantwoordelijkheid voor de mensen in o.a. zuid-amerika die we van hun land afschoppen opdat daar veevoer verbouwd kan worden voor het vee hier in NL en de slavenarbeiders in afrika die moeten werken zodat jij die lekkere chocoladereep kan eten.... en natuurlijk hebben we in NL ook nog moderne slavernij zoals iemand al zei.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:32:20 #85
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989392
Ik moet altijd lachen om die simon rozendaal. Hij valt in herhaling zoals iemand al opmerkte. Hij probeert constant de PvdD te bekritiseren met slecht speurwerk en slechte argumenten. En snapt nog steeds niet waarom er een PvdD is.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:33:49 #86
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46989462
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef buachaille het volgende:
Het woord God of Jezus komt bij mijn weten niet voor in het partijprogramma van de PvdD.
Marianne is ook voorstander van scheiding van kerk en staat. Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 maart 2007 @ 21:57:15 #87
862 Arcee
Look closer
pi_46992859
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:33 schreef TechXP het volgende:
Daarom heeft ze ook bij beediging in de kamer niet 'zo helpe ik god' gezegd.
Dat lijkt me ook niet nodig dat zij God helpt, want God is toch almachtig?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:05:02 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46993171
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

lol
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:20:45 #89
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_46993911
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:57 schreef Arcee het volgende:
lol
pi_46995152
quote:

[..]

. Je zou overigens kunnen betogen dat zonder dier er ook geen dierenleed kan bestaan, dus in dat opzicht zijn beide uitgangspunten niet eens echt in tegenspraak .
quote:
Geheel mee eens . Niets mis met vlees (eten), maar wel met hoe dat vlees tegenwoordig in veel gevallen verkregen wordt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:43:04 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_46995241
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:41 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

. Je zou overigens kunnen betogen dat zonder dier er ook geen dierenleed kan bestaan, dus in dat opzicht zijn beide uitgangspunten niet eens echt in tegenspraak .
[..]

Geheel mee eens . Niets mis met vlees (eten), maar wel met hoe dat vlees tegenwoordig in veel gevallen verkregen wordt.
en dan hebben we nog niet eens over creutzfeld jacob in mensen hersens. vlees is duur en vandaar dat get vroeger ook niet zo vaak gegeten werd door de overgrote meerderheid. misschien is dat ook wel waarom de onderkant van de maatschappij nu vooral veel vlees eet. en dat zonder de wetenschap dat de adelijke veelvleeseters niet bijzonder oud werden.

een gezonde biefstuk kost nu zo'n 3-4 euro per ons. maar dat lijkt me dan ook genoeg pp.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 21:04:23 #92
862 Arcee
Look closer
pi_49701169
Nu op Ned. 2.
pi_49704632
Indrukwekkende reportage van Marianne Thieme in Profiel eerder deze avond op Nederland 2. Ik heb veel respect voor haar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:31:43 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49705115
niet gezien, maar zal het wel via uitzending gemist bekijken.

we moeten weer terug naar kleine conglomeraties. ik ga dat waarschijnlijk in hongarije doen. eerst maar eens op vakantie daarheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')