Dat lijkt me ook de essentie van het geheel: oog houden voor wat je kind wil en kan en steeds nieuwe dingen proberen zonder daarbij al te erg over je eigen grenzen en die van je kind te gaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Goed idee Owlet, ik heb van de week al geinformeerd op het CB.
Ik ben overigens van het Rapley afgestapt, ik had er zelf geen lol in maar was juist te bang. Simon pikt dat misschien ook op en dat lijkt me ook niet goed. In principe prak ik nu alles, maar gisteren een stronkje brocolli werd vol aandacht bestudeerd en afgelikt - waarna een vies gezicht volgde!
De perenstukjes vanmorgen leverde weer een (voor mij) eng moment op, dus toch maar niet.
Of van de nieuwe smaaksensatie. Als ik bij elke rilling of bij elk zuur gezicht zou stoppen met aanbieden dan zou ze niets meer eten vrees ikquote:Overigens denk ik wel dat het kokhalzen vaak niet komt van stukjes in de keel, als wel van het vies vinden van het eten!
Dat bedoelde ik ook, jij legt het beter uit!quote:Op woensdag 11 april 2007 11:30 schreef owlet het volgende:
Of van de nieuwe smaaksensatie. Als ik bij elke rilling of bij elk zuur gezicht zou stoppen met aanbieden dan zou ze niets meer eten vrees ikNa een paar keer proeven gaat het dan vlot naar binnen, meestal.
En het in de oogjes wrijven, alsof hij moe is?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Macka66 het volgende:
Ja, dat smoeltje op de derde foto herken ik! Lucie trekt dat ook wel eens. In het begin dacht ik dat het afkeuring betekende, maar inmiddels ben ik er achter dat het hoort bij het determineren van de smaak van het (nieuwe of heftige) voedingsproduct.
Leuke foto's trouwens!
Ja dat herken ik dan weer. Volgens was het dan ook gewoon moeheid, al dat nieuwe gedoequote:Op woensdag 11 april 2007 11:44 schreef PM-girl het volgende:
[..]
En het in de oogjes wrijven, alsof hij moe is?
Ik vraag me dat af. Of het is toeval, bij banaan en peer gebeurt het niet, bij brocolli, wortel en snijbonen wel! Ik interpreteer het meer als het eten er uit willen wrijven?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef nebelung het volgende:
Ja dat herken ik dan weer. Volgens was het dan ook gewoon moeheid, al dat nieuwe gedoe
Echt super joh!quote:Op zondag 22 april 2007 12:51 schreef _evenstar_ het volgende:
oerbrood![]()
![]()
![]()
is koemelk enzo vrij en speciaal gesneden zodat niet in aanraking komt met kruimels van ander brood![]()
Ik denk het ook niet eigenlijk. Ik vind het belangrijk dat ze lekker kan eten als wij aan tafel zitten. Soms is ze binnen no-time uitgekeken op de groente maar zou een boterham er goed in gaan. Maar ja, dat zou dan wel betekenen dat ze op sommige dagen best veel brood eet zonder iets anders.quote:Op maandag 23 april 2007 10:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet ik denk dat ronja heel goed zelf kan aangeven wat ze wil toch?
ziet er niet uit alsof ze teveel eet dus kan dat boterhammetje geen kwaad denk ik.
Kan weinig kwaad. Ik bak zelf brood, en in een standaard volkorenbrood van 500 gr. gaat 4,5 mg zout.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:57 schreef PM-girl het volgende:
En dan beginnen met korstjes denk ik of niet? Later pas brood met beleg?
Hoe zit het trouwens met de ingrediënten van brood, daar zit toch ook zout ed in? Of is het in die mate dat het geen kwaad kan?
Ok, goed dat je het zegt. We hebben hier een berg-mannetje!quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Kan weinig kwaad. Ik bak zelf brood, en in een standaard volkorenbrood van 500 gr. gaat 4,5 mg zout.
Misschien wel even opletten hoe het gaat met de gist. Soms kunnen babies daar op reageren met uitslag in het gezicht, zeker als ze veel last hebben (gehad) van berg. (Berg/seborrhoisch eczeem wordt ook veroorzaakt door een gist, pityrosporon.)
Ik heb met Lucie min of meer een compromis geslotenquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:37 schreef Martineke het volgende:
rapley blijft leukondertussen is mijn beeb alweer 11 maanden en inmiddels zo ingeburgerdrapleyd dat hij boos word als ik hem wil "voeren", altijd handig als het net iets is wat toch echt met een lepel moet
hij vertikt het gewoon om te eten dan
![]()
Idd. Allemaal leuk en aardig dat Rapley, maar brood met appelstroop is daar gewoon níet voor geschikt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:07 schreef LadyS het volgende:
Als ik iris een bordje met stukjes geef, dan ligt binnen 2 seconden dat bordje ondersteboven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |