Niet wegduiken als OS zijn kwakkie loostquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
Het is gelukt !
lang geduurd en een beetje omslachtige manier, maar het is gelukt om de foto te knippen.
[afbeelding]
quote:
Hoe gaat het nu met jou ?quote:
quote:
erg wisselend, maar op het moment wel ok.quote:
Welke kleur wordt het ?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Mijn vader is mijn trap aan het vervenIk assisteer hem door koffie te zetten enzo en dingen aan te geven
![]()
het heet 'sienna', zacht terra. Licht maar wel warmquote:
o mooi kleur ja!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
het heet 'sienna', zacht terra. Licht maar wel warm
Ik heb vandaag een eerste gesprek gehadquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
....
In de bibliotheek zag ik een boek liggen over therapie Marietje. Daar wordt uitgelegd hoe het ongeveer werkt. Wilde eerst dat boek lezen uit interesse maar ik zag toen even andere boeken staan.
Demonen van de middag dus genomen dat over depressie gaat. Een persoonlijk verhaal staat in het boek en ook hoe depressie behandeld wordt.
quote:
Ik heb ook nog 100 van die klusjes die nog gedaan moeten worden maar die blijven liggenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik woon hier van de zomer al 3 jaar, maar dat zijn van die dingetjes die maar blijven liggen. En nu komt mijn papsie me dus helpen, anders is die trap over 3 jaar nog niet geschilderd
![]()
preciesquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog 100 van die klusjes die nog gedaan moeten worden maar die blijven liggen
Ik denk dan altijd maar dat ze blijkbaar niet erg belangrijk genoeg zijn om direct te doen
Bij mij verdwijnen ze in de stofzuigerquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
preciesZo heb ik ook nog steeds niet overal plintjes liggen, en die er wel liggen laten los, dat plakspul erop plakt niet goed
Ik ben alleen een aantal losse stukjes kwijt, gaan de poezen mee spelen enzo
![]()
Lamictal heet het middel volgens mij. Moet zometeen even kijken wat de merknaam is. Super kleine mini pilletjes waarvan je op het eerste gezicht niet zou denken dat het iets in werking zet. Die pilletjes die je vroeger bij de tandarts kreeg voor gezonde tanden als kind, maar dan nog kleiner.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
![]()
JawelMet jou ook? Ik las in het vorige topic dat je weer med. hebt maar nu andere?
Je schrijft er telkens een stuk bij waar ik dan toch weer ff op wil reagerenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Hallo Marietje
Alles okey met jou?
In de bibliotheek zag ik een boek liggen over therapie Marietje. Daar wordt uitgelegd hoe het ongeveer werkt. Wilde eerst dat boek lezen uit interesse maar ik zag toen even andere boeken staan.
Demonen van de middag dus genomen dat over depressie gaat. Een persoonlijk verhaal staat in het boek en ook hoe depressie behandeld wordt.
Er liggen daar ook boeken over hoe je succesvol kunt worden in het leven maar dat zijn van die boeken die geschreven zijn om geld mee te verdienen ala ratelband. Zulke boeken leen ik uit principe niet. Dan lees je de kaft van die boeken en dan wordt van alles beloofd en dan kijk ik even naar de schrijfstijl en dan zeg ik![]()
Succesvol worden is een kwestie van je verlangens. De een vindt zichzelf pas succesvol wanneer hij de top van Shell bereikt en de ander is al tevreden met een dooie mus. Carriere-jagers zijn die boeken op gericht en ik ben geen carriere jager. Ik wil eerder levensgenieter zijn. Een bescheiden leuke baan zonder al teveel stress en een goed gevoel is meer dan voldoende om tot het einde van mijn leven mee uit te komen.
Carriere-jager was ik dus wel en dat heeft ook in zekere zin mijn nek gekost
Carriere zien als belangrijkste in het levenZo was ik dus vroeger en ik ben blij dat het nu even anders is.
Carriere maken, voordat de bom valt.
Ik wil dan wel een carriere maar dan een andere carriere. Carrieres heb je in verschillende soorten en maten
Zakelijke carriere of andere carriere. Je kunt gaan voor de top of je gaat voor het midden of je gaat voor jezelf. Voor jezelf gaan door free-lance te werken bijvoorbeeld. Geen baas die opdrachten geeftGeen hond willen zijn die moet zitten als de baas zegt zit.
Maar zo heb je ook bazen in verschillende soorten en maten. Hoewel opdrachten aannemen die niet bevallen niet mijn hobby is. Maar dat ligt dan aan het werk, bevalt het niet dan is het geen passend werk.
Passend werk
Dit was een stukje zelf-therapie. Fout werk kan ook leiden tot minder kwaliteit dus ik moet goed op mijn tellen passen. Werk-schuw ben ik niet maar als ik met tegenzin moet gaan dan gaan persoonlijke verlangens toch even voor.
Dus ik ga goed selecteren straks.
Bij mij ookquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Bij mij verdwijnen ze in de stofzuiger
Ik edit vaker omdat ik toch nog iets te onrustig ben en te snel ben met invoeren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:58 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Je schrijft er telkens een stuk bij waar ik dan toch weer ff op wil reageren![]()
Maar inderdaad, succesvol zijn kan je op veel manieren uitleggen natuurlijk![]()
Als ik het voor mezelf zou moeten vertalen; ik wil vooral gelukkig zijn en blijven, en niet altijd weer terug vallen in ouwe problemen/ dipjes/whatever.
En leuk werk en goeie bazen zijn zeker belangrijkMijn huidige zijn echt geweldig
De vorige daarentegen was een yup en een lul, ben blij dat ie weg is
![]()
dank je welquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:58 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Lamictal heet het middel volgens mij. Moet zometeen even kijken wat de merknaam is. Super kleine mini pilletjes waarvan je op het eerste gezicht niet zou denken dat het iets in werking zet. Die pilletjes die je vroeger bij de tandarts kreeg voor gezonde tanden als kind, maar dan nog kleiner.
Maar het leek de eerste dag al te werken. Maanden van opstaan met tegenzin en ineens direct zin hebben om op te staan. Als ik de dag moet beginnen met tegenzin dan is mijn dag al naar de klote voordat ik de eerste kop koffie gedronken heb
Jij bent wisselvallig en ik vandaag eens voor de afwisseling niet. Voel me de hele dag hetzelfde en dat is wel eens prettig en biedt ook rust. Nu morgen ook hetzelfde voelen en de jaren daarna ook en ik ben tevreden. Altijd dezelfde stemming is dus mijn doel. Ik wil geen wisseling in de stemming want dan word ik onzeker en ik wil zeker zijn. Ik wil niet onzeker voelen of denken of wat dan ook want onzekerheid is niet de weg naar een juiste toekomst. En dan zorgt een foute stemming dus voor onzekerheid in voelen en denken.
Constant wisselen van stemming door de dag heen of door de weken of maanden heen is dood-vermoeiend. Het biedt ook geen zekerheid. Je voelt je totaal niet zelf-verzekerd en het lijkt alsof je richting de toekomst niets kunt opbouwen omdat alleen al je stemming gedoemd is tot falen.
Maar goed, het gaat mij dus ook om stabiliteit en zeker in de stemming. De stemmingHoe leg je stemming uit? Goed gestemd zijn zoals een piano. Geen valse noten aanslaan zodat het echt is en bij jezelf hoort.
Een foute stemming beschouw ik als niet persoonlijk. Is de stemming niet in orde dan ben je jezelf niet of wel soms?
Succes met therapie verder![]()
De eerste indruk is al in orde en dat is al een goed begin
Over stemming kan ik meer schrijven, XTC die zorgt voor een verliefde stemming. Zo zorgt die manie voor een gevoel van XTC maar nu heb ik dat dus niet. Ik ben nuchter op dit momentEen nuchtere heldere stemming en vanzelf zal ik met beide benen op de grond blijven voor zover dat nodig is.
En dan kan ik alsnog proberen te vliegen maar dan wel gecontroleerd omdat ik dat bepaal en niet omdat het vanzelf gaat omdat de stemming niet in orde is.
Het leven is zeker te kort om rot te voelen en het is zo voorbij, iedere dag gaat voorbij en zo gaan de dagen voorbij en voorbij zonder dat je invloed hebt op de snelheid van de tijd, maar als je je rot voelt dan ga je ook leven op een bepaalde manier en zoek je een weg om te overleven in dat rotte gevoel. Als het even een muur is waar ik tegenaan loop dan ga ik in de ellende zitten vertoeven en ga ik dus ook ellendig denken omdat positief denken even niet kan.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:03 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dank je wel![]()
En fijn dat je nieuwe medicatie zo snel lijkt te werken! Het leven is te kort om je zo vaak rot te voelen, toch![]()
Dat besefte ik me vorige week eens te meer toen m'n tante dus bijna het loodje had gelegd.
Ik denk dat ik het wel ongeveer snap, ik laat op internet ook zelden merken hoe ik me echt voel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Het leven is zeker te kort om rot te voelen en het is zo voorbij, iedere dag gaat voorbij en zo gaan de dagen voorbij en voorbij zonder dat je invloed hebt op de snelheid van de tijd, maar als je je rot voelt dan ga je ook leven op een bepaalde manier en zoek je een weg om te overleven in dat rotte gevoel. Als het even een muur is waar ik tegenaan loop dan ga ik in de ellende zitten vertoeven en ga ik dus ook ellendig denken omdat positief denken even niet kan.
Dan roep ik ook vaker destructieve gedachtes op omdat het makkelijk is om tijdens slechte tijden destructieve gedachtes op te roepen en dan voelen die destructieve gedachtes even fijn aan omdat de dag dan wat sneller gaat.
Maar het werkt niet en daarom heb ik opgebeld om een eerdere afspraak te maken. Ik laat op internet niet blijken hoe die gedachtes gaan maar het is bijna zelf-kwelling op dat moment.
quote:....
Een instelling van ik heb geen zin erin is zo gedaan en dan hoef je niets meer te doen. Maar nogmaals, in een depressie de instelling krijgen dat het de moeite waard is. Makkelijk gezegd dan gedaan
Ik laat alleen merken als ik me goed voel, en als ik me dan goed voel dan probeer ik wel duidelijk te maken waarom ik me slecht voelde. Vaak zeg ik wel dat het even zwaar is maar ik ga en kan dus geen lange teksten schrijven over hoe slecht ik me voel omdat een slecht gevoel gewoon staat voor blokkade. Nuchtere toestand staat voor openheid en toegang tot de toekomst en tijdens een nuchtere en stabiele toestand ga ik vanzelf eens van afstand analyseren waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:29 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het wel ongeveer snap, ik laat op internet ook zelden merken hoe ik me echt voel.
En wat ik zo goed van je vind, je onderkent op zo'n moment wel hoe je voelt en onderneemt actie door een eerdere afspraak te maken. Ik heb mezelf veel te lang wijsgemaakt dat ik 'nu eenmaal zo ben' en daarom misschien wel te lang gewacht met actie nemen. Maarja, beter laat dan nooit![]()
Beseffen dat het de moeite waard is tijdens depressie is voor mij onmogelijk. Ik heb zoals ik vorige week schreef vaker in mijn hoofd de gedachte opgeroepen dat het de moeite waard is en heb van alle kanten geprobeerd om de moeite waard in te zien maar het negatieve bleef zich weer opdringen. Alsof er geen concentratie is voor het positieve. Alsof alle concentratie naar het negatieve gaat dus wie weet heeft het ook met concentratie te maken.quote:Precies! Dan gaat het dus echt om 'weten' dat het de moeite waard is, want zo voelt het niet als je depressief bent. En bij zo'n gevoel wordt het wel heel lastig om je te blijven beseffen dat het toch de moeite waard is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |