abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:35:42 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46850878
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:46 schreef Mirage het volgende:
Het is gelukt !

lang geduurd en een beetje omslachtige manier, maar het is gelukt om de foto te knippen.

[afbeelding]
Niet wegduiken als OS zijn kwakkie loost
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:30 schreef Marietje_34 het volgende:
hallo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:36:10 #36
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46850890
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:30 schreef Marietje_34 het volgende:
hallo
Hoe gaat het nu met jou ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:36:18 #37
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46850900
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Hallo Marietje

Alles okey met jou?

Jawel Met jou ook? Ik las in het vorige topic dat je weer med. hebt maar nu andere?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:38:58 #38
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851006
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou ?
erg wisselend, maar op het moment wel ok. Jij ook alles goed?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:40:09 #39
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851059
Mijn vader is mijn trap aan het verven Ik assisteer hem door koffie te zetten enzo en dingen aan te geven
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:41:53 #40
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46851125
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:40 schreef Marietje_34 het volgende:
Mijn vader is mijn trap aan het verven Ik assisteer hem door koffie te zetten enzo en dingen aan te geven
Welke kleur wordt het ?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:43:12 #41
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851180
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Welke kleur wordt het ?
het heet 'sienna', zacht terra. Licht maar wel warm
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:43:42 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46851199
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

het heet 'sienna', zacht terra. Licht maar wel warm
o mooi kleur ja!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:44:51 #43
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851242
quote:
....
In de bibliotheek zag ik een boek liggen over therapie Marietje. Daar wordt uitgelegd hoe het ongeveer werkt. Wilde eerst dat boek lezen uit interesse maar ik zag toen even andere boeken staan.

Demonen van de middag dus genomen dat over depressie gaat. Een persoonlijk verhaal staat in het boek en ook hoe depressie behandeld wordt.
Ik heb vandaag een eerste gesprek gehad Was een goed gesprek. Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

Voel jij je weer wat beter inmiddels?
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:46:37 #44
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851305
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

o mooi kleur ja!
Ik woon hier van de zomer al 3 jaar, maar dat zijn van die dingetjes die maar blijven liggen. En nu komt mijn papsie me dus helpen, anders is die trap over 3 jaar nog niet geschilderd
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:50:57 #45
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46851468
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:46 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik woon hier van de zomer al 3 jaar, maar dat zijn van die dingetjes die maar blijven liggen. En nu komt mijn papsie me dus helpen, anders is die trap over 3 jaar nog niet geschilderd
Ik heb ook nog 100 van die klusjes die nog gedaan moeten worden maar die blijven liggen
Ik denk dan altijd maar dat ze blijkbaar niet erg belangrijk genoeg zijn om direct te doen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:52:32 #46
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46851529
De hele dag rekenen dus ook. Dat was mijn toekomst-perspectief een beetje qua werk. De hele dag rekenen en bezig zijn met administratie en journaalposten
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:55:18 #47
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851629
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog 100 van die klusjes die nog gedaan moeten worden maar die blijven liggen
Ik denk dan altijd maar dat ze blijkbaar niet erg belangrijk genoeg zijn om direct te doen
precies Zo heb ik ook nog steeds niet overal plintjes liggen, en die er wel liggen laten los, dat plakspul erop plakt niet goed Ik ben alleen een aantal losse stukjes kwijt, gaan de poezen mee spelen enzo
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:57:02 #48
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_46851688
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:55 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

precies Zo heb ik ook nog steeds niet overal plintjes liggen, en die er wel liggen laten los, dat plakspul erop plakt niet goed Ik ben alleen een aantal losse stukjes kwijt, gaan de poezen mee spelen enzo
Bij mij verdwijnen ze in de stofzuiger
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:58:20 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46851722
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Jawel Met jou ook? Ik las in het vorige topic dat je weer med. hebt maar nu andere?
Lamictal heet het middel volgens mij. Moet zometeen even kijken wat de merknaam is. Super kleine mini pilletjes waarvan je op het eerste gezicht niet zou denken dat het iets in werking zet. Die pilletjes die je vroeger bij de tandarts kreeg voor gezonde tanden als kind, maar dan nog kleiner.

Maar het leek de eerste dag al te werken. Maanden van opstaan met tegenzin en ineens direct zin hebben om op te staan. Als ik de dag moet beginnen met tegenzin dan is mijn dag al naar de klote voordat ik de eerste kop koffie gedronken heb

Jij bent wisselvallig en ik vandaag eens voor de afwisseling niet. Voel me de hele dag hetzelfde en dat is wel eens prettig en biedt ook rust. Nu morgen ook hetzelfde voelen en de jaren daarna ook en ik ben tevreden. Altijd dezelfde stemming is dus mijn doel. Ik wil geen wisseling in de stemming want dan word ik onzeker en ik wil zeker zijn. Ik wil niet onzeker voelen of denken of wat dan ook want onzekerheid is niet de weg naar een juiste toekomst. En dan zorgt een foute stemming dus voor onzekerheid in voelen en denken.

Constant wisselen van stemming door de dag heen of door de weken of maanden heen is dood-vermoeiend. Het biedt ook geen zekerheid. Je voelt je totaal niet zelf-verzekerd en het lijkt alsof je richting de toekomst niets kunt opbouwen omdat alleen al je stemming gedoemd is tot falen.

Maar goed, het gaat mij dus ook om stabiliteit en zeker in de stemming. De stemming Hoe leg je stemming uit? Goed gestemd zijn zoals een piano. Geen valse noten aanslaan zodat het echt is en bij jezelf hoort.

Een foute stemming beschouw ik als niet persoonlijk. Is de stemming niet in orde dan ben je jezelf niet of wel soms?

Succes met therapie verder

De eerste indruk is al in orde en dat is al een goed begin

Over stemming kan ik meer schrijven, XTC die zorgt voor een verliefde stemming. Zo zorgt die manie voor een gevoel van XTC maar nu heb ik dat dus niet. Ik ben nuchter op dit moment Een nuchtere heldere stemming en vanzelf zal ik met beide benen op de grond blijven voor zover dat nodig is.

En dan kan ik alsnog proberen te vliegen maar dan wel gecontroleerd omdat ik dat bepaal en niet omdat het vanzelf gaat omdat de stemming niet in orde is.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:58:54 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851742
quote:
Hallo Marietje

Alles okey met jou?

In de bibliotheek zag ik een boek liggen over therapie Marietje. Daar wordt uitgelegd hoe het ongeveer werkt. Wilde eerst dat boek lezen uit interesse maar ik zag toen even andere boeken staan.

Demonen van de middag dus genomen dat over depressie gaat. Een persoonlijk verhaal staat in het boek en ook hoe depressie behandeld wordt.

Er liggen daar ook boeken over hoe je succesvol kunt worden in het leven maar dat zijn van die boeken die geschreven zijn om geld mee te verdienen ala ratelband. Zulke boeken leen ik uit principe niet. Dan lees je de kaft van die boeken en dan wordt van alles beloofd en dan kijk ik even naar de schrijfstijl en dan zeg ik

Succesvol worden is een kwestie van je verlangens. De een vindt zichzelf pas succesvol wanneer hij de top van Shell bereikt en de ander is al tevreden met een dooie mus. Carriere-jagers zijn die boeken op gericht en ik ben geen carriere jager. Ik wil eerder levensgenieter zijn. Een bescheiden leuke baan zonder al teveel stress en een goed gevoel is meer dan voldoende om tot het einde van mijn leven mee uit te komen.

Carriere-jager was ik dus wel en dat heeft ook in zekere zin mijn nek gekost

Carriere zien als belangrijkste in het leven Zo was ik dus vroeger en ik ben blij dat het nu even anders is.

Carriere maken, voordat de bom valt.

Ik wil dan wel een carriere maar dan een andere carriere. Carrieres heb je in verschillende soorten en maten

Zakelijke carriere of andere carriere. Je kunt gaan voor de top of je gaat voor het midden of je gaat voor jezelf. Voor jezelf gaan door free-lance te werken bijvoorbeeld. Geen baas die opdrachten geeft Geen hond willen zijn die moet zitten als de baas zegt zit.

Maar zo heb je ook bazen in verschillende soorten en maten. Hoewel opdrachten aannemen die niet bevallen niet mijn hobby is. Maar dat ligt dan aan het werk, bevalt het niet dan is het geen passend werk.

Passend werk

Dit was een stukje zelf-therapie. Fout werk kan ook leiden tot minder kwaliteit dus ik moet goed op mijn tellen passen. Werk-schuw ben ik niet maar als ik met tegenzin moet gaan dan gaan persoonlijke verlangens toch even voor.

Dus ik ga goed selecteren straks.
Je schrijft er telkens een stuk bij waar ik dan toch weer ff op wil reageren

Maar inderdaad, succesvol zijn kan je op veel manieren uitleggen natuurlijk

Als ik het voor mezelf zou moeten vertalen; ik wil vooral gelukkig zijn en blijven, en niet altijd weer terug vallen in ouwe problemen/ dipjes/whatever.

En leuk werk en goeie bazen zijn zeker belangrijk Mijn huidige zijn echt geweldig De vorige daarentegen was een yup en een lul, ben blij dat ie weg is
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:59:38 #51
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851763
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bij mij verdwijnen ze in de stofzuiger
Bij mij ook Heb m'n vader er al op voorbereid dat we nieuwe stukjes moeten zagen
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:02:30 #52
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46851856
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:58 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Je schrijft er telkens een stuk bij waar ik dan toch weer ff op wil reageren

Maar inderdaad, succesvol zijn kan je op veel manieren uitleggen natuurlijk

Als ik het voor mezelf zou moeten vertalen; ik wil vooral gelukkig zijn en blijven, en niet altijd weer terug vallen in ouwe problemen/ dipjes/whatever.

En leuk werk en goeie bazen zijn zeker belangrijk Mijn huidige zijn echt geweldig De vorige daarentegen was een yup en een lul, ben blij dat ie weg is
Ik edit vaker omdat ik toch nog iets te onrustig ben en te snel ben met invoeren.

Rust op het werk dus ook, ik wil geen werkplek waar alles in de soep loopt of waar het slecht geregeld is. Een beetje orde kan geen kwaad en een goede organisatie is nooit weg. En dan natuurlijk de kantine
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:03:25 #53
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46851878
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:58 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Lamictal heet het middel volgens mij. Moet zometeen even kijken wat de merknaam is. Super kleine mini pilletjes waarvan je op het eerste gezicht niet zou denken dat het iets in werking zet. Die pilletjes die je vroeger bij de tandarts kreeg voor gezonde tanden als kind, maar dan nog kleiner.

Maar het leek de eerste dag al te werken. Maanden van opstaan met tegenzin en ineens direct zin hebben om op te staan. Als ik de dag moet beginnen met tegenzin dan is mijn dag al naar de klote voordat ik de eerste kop koffie gedronken heb

Jij bent wisselvallig en ik vandaag eens voor de afwisseling niet. Voel me de hele dag hetzelfde en dat is wel eens prettig en biedt ook rust. Nu morgen ook hetzelfde voelen en de jaren daarna ook en ik ben tevreden. Altijd dezelfde stemming is dus mijn doel. Ik wil geen wisseling in de stemming want dan word ik onzeker en ik wil zeker zijn. Ik wil niet onzeker voelen of denken of wat dan ook want onzekerheid is niet de weg naar een juiste toekomst. En dan zorgt een foute stemming dus voor onzekerheid in voelen en denken.

Constant wisselen van stemming door de dag heen of door de weken of maanden heen is dood-vermoeiend. Het biedt ook geen zekerheid. Je voelt je totaal niet zelf-verzekerd en het lijkt alsof je richting de toekomst niets kunt opbouwen omdat alleen al je stemming gedoemd is tot falen.

Maar goed, het gaat mij dus ook om stabiliteit en zeker in de stemming. De stemming Hoe leg je stemming uit? Goed gestemd zijn zoals een piano. Geen valse noten aanslaan zodat het echt is en bij jezelf hoort.

Een foute stemming beschouw ik als niet persoonlijk. Is de stemming niet in orde dan ben je jezelf niet of wel soms?

Succes met therapie verder

De eerste indruk is al in orde en dat is al een goed begin

Over stemming kan ik meer schrijven, XTC die zorgt voor een verliefde stemming. Zo zorgt die manie voor een gevoel van XTC maar nu heb ik dat dus niet. Ik ben nuchter op dit moment Een nuchtere heldere stemming en vanzelf zal ik met beide benen op de grond blijven voor zover dat nodig is.

En dan kan ik alsnog proberen te vliegen maar dan wel gecontroleerd omdat ik dat bepaal en niet omdat het vanzelf gaat omdat de stemming niet in orde is.
dank je wel

En fijn dat je nieuwe medicatie zo snel lijkt te werken! Het leven is te kort om je zo vaak rot te voelen, toch
Dat besefte ik me vorige week eens te meer toen m'n tante dus bijna het loodje had gelegd.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:09:45 #54
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46852055
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:03 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

dank je wel

En fijn dat je nieuwe medicatie zo snel lijkt te werken! Het leven is te kort om je zo vaak rot te voelen, toch
Dat besefte ik me vorige week eens te meer toen m'n tante dus bijna het loodje had gelegd.
Het leven is zeker te kort om rot te voelen en het is zo voorbij, iedere dag gaat voorbij en zo gaan de dagen voorbij en voorbij zonder dat je invloed hebt op de snelheid van de tijd, maar als je je rot voelt dan ga je ook leven op een bepaalde manier en zoek je een weg om te overleven in dat rotte gevoel. Als het even een muur is waar ik tegenaan loop dan ga ik in de ellende zitten vertoeven en ga ik dus ook ellendig denken omdat positief denken even niet kan.

Dan roep ik ook vaker destructieve gedachtes op omdat het makkelijk is om tijdens slechte tijden destructieve gedachtes op te roepen en dan voelen die destructieve gedachtes even fijn aan omdat de dag dan wat sneller gaat.

Maar het werkt niet en daarom heb ik opgebeld om een eerdere afspraak te maken. Ik laat op internet niet blijken hoe die gedachtes gaan maar het is bijna zelf-kwelling op dat moment.

Ik kan niet doorbreken richting een positieve instelling dus hou ik me bezig met een negatieve instelling omdat ik dan mezelf beter voel. Het oproepen van negatieve gedachtes dat iets positiefs geeft is het in dat geval.

Heb nog nooit nagedacht om te gaan krassen dus. Krassen is nog nooit in me opgekomen. Ik deed het op een andere manier.

Het leven is klote als motto aannemen. En zo de hele dag ingesteld zijn, wat ik hier dus niet laat merken zo erg.

Maar het heeft dus te maken met hoe ik ook opsta. De eerste momenten van de dag kunnen bij mij de hele dag bepalen. De eerste gedachte is " ik ga het beste ervan maken" of de eerste gedachte is..." Het wordt weer een klote dag uit duizenden".

Een rot gevoel is ook zinloos maar goed, waar komt het vandaan? Rot voelen en pessimistisch zijn heb je niets aan. Wellicht dat het in mijn geval soms makkelijk was om die instelling te hanteren omdat vechten even te moeilijk was.

Een instelling van ik heb geen zin erin is zo gedaan en dan hoef je niets meer te doen. Maar nogmaals, in een depressie de instelling krijgen dat het de moeite waard is. Makkelijk gezegd dan gedaan
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:25:59 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46852467
Buiten zit ik dus vaak om even te analyseren waar het aan ligt als ik depressief ben.

Ik word dan gestalked door negatieve gedachtes en het verleden. De negatieve gedachtes jagen me op zodat ik geen rust krijg. Die onrust maakt me op dat moment dus ook helemaal gestoord en dan is even op de bank liggen om uit te rusten al niet mogelijk omdat die negatieve gedachtes achter me aanzitten. Ik ben dan dus ook bewegelijk als die negatieve gedachtes me opjagen, ik kan dan niet stil zitten of liggen en ben de muis in het spel tussen de kat en muis.

En dan neem ik dus vaker een instelling aan dat ik de negatieve gedachtes ga joinen inplaats van beaten. Als de negatieve gedachtes te sterk zijn dan ga ik zelf meedoen en dan vallen ze me niet zo lastig meer. Ga ik me verzetten dan lijken de negatieve gedachtes zich ook te verzetten en dan is het oorlogs-voering in mijn hoofd.

Maar dan join ik de gedachtes en dan ga ik zelf-destructief denken en dan krijg ik even rust omdat het geen innerlijke strijd meer is op dat moment. Vluchten in negativiteit om rust te krijgen. Toegeven aan negativiteit zodat de negativiteit niet meer zijn best hoeft te doen om mij te verslaan. De handdoek in de ring gooien voor een tijdje om even niet te hoeven vechten.

En dan beslissen om wat eraan te doen op een makkelijke manier en dan neem ik dus een mini pilletje in en dan neemt het verleden afscheid en dan neemt het stalken van de negatieve gedachtes af.

Het lijkt dan ook te zijn alsof die negatieve gedachtes een eigen leven leiden. Wie weet dat ik het zelf in leven heb geroepen maar ik denk dat het ontstaan is door de jaren heen. Sowieso na de burn-out van 2000 toen ik opgebrand was. Geen energie meer en is de energie weg dan gaat het denken en voelen ook achteruit.

Zo weer een stuk helderheid gekregen.

Het verleden lijkt verder van me af te staan en vanzelf verzuip ik niet meer erin. Dus ben ik ook aanwezig in het heden zoals het hoort. En wat is er dan veranderd? In principe is de situatie hetzelfde alleen heb ik geen spijt over zaken die scheef liepen en vanzelf kan ik zonder spijt een nieuwe route uitstippelen.

Constant met spijt rondlopen dat het ergens fout ging in de levensloop om zodoende nooit meer iets te kunnen opbouwen?

Tis niet eens spijt maar het is wrang en wroeging over het scheef lopen van omstandigheden. Omstandigheden komen vanzelf en er ontstaat een soort rijtje. Keuze A leidt tot keuze B en keuze B leidt tot keuze C. En zo ga je richting de toekomst steeds een stap verder, maar stel nou de eerste stappen zijn niet in orde, dan valt de toren toch om? Een gebouw moet toch ook op juiste grondvesten staan en de muren moeten toch ook recht staan? Wie weet is het rijtje van 10 al in het begin fout gegaan en dat ik 23 jaar richting een crash ben gegaan. En dat die crash wellicht staat voor succes omdat ik dankzij die crash opnieuw kan beginnen. En dan is een vroege crash beter dan een late crash. Systeem crash dromenvanger

Als er dan ineens iets wegvalt uit het rijtje van 10 dan is het even nodig om het weer op een rijtje te zetten En dat op een rijtje zetten kan niet gebeuren door alleen maar te kijken naar het fout lopen van het rijtje.

Opnieuw beginnen met het rijtje van 10 is nodig. En dan een rijtje van 10 dat wel staat als een rots in de branding.

Volgens mij is mijn rijtje van 10 nooit in orde geweest Daarom is de toren ingestort en daarom heb ik nu de kans om er alsnog een kloppend verhaal van te maken

Dus wie weet is het alleen maar goed zoals het gebeurt is? Instorting zoals het WTC om vervolgens een monument te plaatsen over verleden en zodoende nieuwe torens te bouwen in een rustigere plek.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:29:03 #56
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46852539
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Het leven is zeker te kort om rot te voelen en het is zo voorbij, iedere dag gaat voorbij en zo gaan de dagen voorbij en voorbij zonder dat je invloed hebt op de snelheid van de tijd, maar als je je rot voelt dan ga je ook leven op een bepaalde manier en zoek je een weg om te overleven in dat rotte gevoel. Als het even een muur is waar ik tegenaan loop dan ga ik in de ellende zitten vertoeven en ga ik dus ook ellendig denken omdat positief denken even niet kan.

Dan roep ik ook vaker destructieve gedachtes op omdat het makkelijk is om tijdens slechte tijden destructieve gedachtes op te roepen en dan voelen die destructieve gedachtes even fijn aan omdat de dag dan wat sneller gaat.

Maar het werkt niet en daarom heb ik opgebeld om een eerdere afspraak te maken. Ik laat op internet niet blijken hoe die gedachtes gaan maar het is bijna zelf-kwelling op dat moment.
Ik denk dat ik het wel ongeveer snap, ik laat op internet ook zelden merken hoe ik me echt voel.
En wat ik zo goed van je vind, je onderkent op zo'n moment wel hoe je voelt en onderneemt actie door een eerdere afspraak te maken. Ik heb mezelf veel te lang wijsgemaakt dat ik 'nu eenmaal zo ben' en daarom misschien wel te lang gewacht met actie nemen. Maarja, beter laat dan nooit
quote:
....
Een instelling van ik heb geen zin erin is zo gedaan en dan hoef je niets meer te doen. Maar nogmaals, in een depressie de instelling krijgen dat het de moeite waard is. Makkelijk gezegd dan gedaan
Precies! Dan gaat het dus echt om 'weten' dat het de moeite waard is, want zo voelt het niet als je depressief bent. En bij zo'n gevoel wordt het wel heel lastig om je te blijven beseffen dat het toch de moeite waard is.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:33:35 #57
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46852658
Ik ben ff weg nu, trap zit in de grondverf. Ik lees je later
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:36:00 #58
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46852731
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:29 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het wel ongeveer snap, ik laat op internet ook zelden merken hoe ik me echt voel.
En wat ik zo goed van je vind, je onderkent op zo'n moment wel hoe je voelt en onderneemt actie door een eerdere afspraak te maken. Ik heb mezelf veel te lang wijsgemaakt dat ik 'nu eenmaal zo ben' en daarom misschien wel te lang gewacht met actie nemen. Maarja, beter laat dan nooit
Ik laat alleen merken als ik me goed voel, en als ik me dan goed voel dan probeer ik wel duidelijk te maken waarom ik me slecht voelde. Vaak zeg ik wel dat het even zwaar is maar ik ga en kan dus geen lange teksten schrijven over hoe slecht ik me voel omdat een slecht gevoel gewoon staat voor blokkade. Nuchtere toestand staat voor openheid en toegang tot de toekomst en tijdens een nuchtere en stabiele toestand ga ik vanzelf eens van afstand analyseren waar het vandaan komt.

Ik noem het dus nuchter omdat een negatieve stemming voor mij staat voor dronken zijn. Dronken zijn van de negativiteit als het ware. Nuchter is wanneer ik een juist zelfbeeld heb en nuchter is wanneer ik zin heb in het leven en nuchter is wanneer ik niet naar het verleden kijk negatief. Nuchter is nuchter en nuchter is fijn. Geen overmoedigheid en geen minderwaardigheid. Lekker nuchter en alsnog een tikkeltje gek
quote:
Precies! Dan gaat het dus echt om 'weten' dat het de moeite waard is, want zo voelt het niet als je depressief bent. En bij zo'n gevoel wordt het wel heel lastig om je te blijven beseffen dat het toch de moeite waard is.
Beseffen dat het de moeite waard is tijdens depressie is voor mij onmogelijk. Ik heb zoals ik vorige week schreef vaker in mijn hoofd de gedachte opgeroepen dat het de moeite waard is en heb van alle kanten geprobeerd om de moeite waard in te zien maar het negatieve bleef zich weer opdringen. Alsof er geen concentratie is voor het positieve. Alsof alle concentratie naar het negatieve gaat dus wie weet heeft het ook met concentratie te maken.

Concentreren op een onderwerp dus ook. Is er geen concentratie voor de mooie kanten dan is er vanzelf alleen concentratie voor de slechte kanten.

Maar alsnog zeg ik dat de negativiteit vanzelf komt en dus dat negativiteit zichzelf kan opdringen. Dat het ontstaan door de jaren heen en dat het kan groeien en sterker kan worden. Dat negativiteit dus de neiging heeft om sterker te worden omdat er steeds een nieuwe negatieve gedachte bijkomt, en zo neemt het probleem dus ook toe.

Ontleden van het probleem is mogelijk, maar als een probleem niet eens zo'n groot probleem is dan is ontleden van een probleem dus ook niet mogelijk. Sommige negatieve gedachtes zijn dus zinloos dus dan valt er weinig te ontleden
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:38:30 #59
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46852791
Succes met verbouwen

Ik ga even koffie zetten en dan ga ik eens buiten verder. Stap 1 is een nuchtere kijk op het leven met plaats voor een andere visie. Stap 1 is een positieve instelling. Daarna volgen de rest van de stappen.

Dus ik ga eens relaxed tijd nemen om een stappenplan te maken. En komt dan toevallig een visie over depressie naar voren dan kan ik dat hier kwijt.

Magneet-werking denk ik vaker aan ook. Maar dan kan ik te ver doorschieten dat de maan ook magneetwerking veroorzaakt en dan kan ik misschien de plank misslaan. Volle maan dus ook. Weet niet hoe dat precies zit met magneetwerking maar ooit had ik een visie dat negatieve gedachtes richting het hoofd worden aangetrokken alsof het hoofd een grote magneet is en de negatieve gedachtes ijzeren pinnen zijn. Maar dan heeft volle maan met manie te maken of niet? Volle maan worden mensen drukker van. Het licht maar laat maar. Teveel bezig zijn is niet goed. Ik wil geen full-time psychiater zijn die de ziekte wilt omschrijven

Kan vreemde theorie zijn maar toch moet het ergens vandaan komen als het zich opdringt.

Meerdere oorzaken denk ik dus ook. Levensloop en stalking door negatieve gedachtes en concentratie voor foute zaken en blah blah blah.

Koffie tijd.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:53:43 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46853276
Genoeg over ziektes

Heb zo het idee dat ik een levenswerk wil maken ervan om het in kaart te brengen, het is bijna een zucht of drang om het in kaart te brengen hoe het nu in zijn werk gaat. Zou dat dus ook graag als werk willen doen. Ziektes onderzoeken tussen de oren

Eerst beginnen met manisch depressiviteit om vervolgens de rest eens helemaal in kaart te brengen.

Het beroep psychiater lijkt me dus wel wat van de ene kant. Alleen de beperkende factor van het gebrek aan tijd voor onderzoeken van de daadwerkelijke reden staat me niet aan. Ik wil tot de bodem van het probleem gaan ondanks dat ik weet dat ieder leven van ieder mens anders verloopt. Ik zou geen arts willen zijn die per dag 25 mensen over de vloer krijgt die allemaal beperkte aandacht krijgen om vervolgens al die 25 mensen alleen maar medicatie te geven. Ik wil dan weten waar het vandaan komt maar misschien is het wel niet te achterhalen. Wie weet is de mens te onvoorspelbaar in sommige gevallen of juist de meeste gevallen. Hoe voorspelbaar is een mens?

Maar dan wil ik tot de bodem van de basis-onderdelen van iedere ziekte gaan. Basis elementen onderzoeken zoals tweelingen onderzocht worden bij manisch depressiviteit.

Dus wetenschappelijk bezig zijn ermee, mijn levenswerk ervan willen maken om bij te dragen aan het onderzoek. Wellicht dat daar mijn hart en ziel ligt qua werken omdat ik de afgelopen 7 jaar van alles op de kiezen heb gekregen.

Dat ik straks niet de patient ga zijn maar de onderzoekende arts. Zoals dat vaker gebeurt met patienten die dokter worden. Genoeg verhalen waarbij de patient arts gaat zijn vanwege interesse in het onderwerp.

Ben ik straks dokter in de toekomst maar eerst de tijd nemen om alles op 1 rijtje te zetten

Kan klinken alsof ik dan teveel bezig ben met ziektes maar het gaat me om de oplossing ervan. Ontrafelen steeds verder zoals ik dat vaker bij mezelf doe. Maar zorgt teveel ontrafeling niet tot ziekte?

Stel je bent teveel bezig met ontrafelen, dan kun je vervolgens weer ziek worden omdat je problemen tever doet uitsplitsen. Doseren in ontrafelen

Of valt het niet te ontrafelen? Waarom heeft de mens iets gekregen dat staat voor ziekte? Maakt niet uit wat voor ziekte het is. Tussen de oren of lichamelijk. Is dat niet om op te lossen of te begrijpen? Wat is het voordeel van een geestelijke of lichamelijke ziekte? Het voordeel is toch dat je meer begrijpt ervan? Waarom is het niet simpel maar moeilijk? Is het niet zo dat simpel staat voor saai? Dat de problemen staan voor uitdaging? Problemen tussen de oren of lichamelijk nogmaals, hoewel tussen de oren ook lichamelijk is als je het alleen als hersenziekte ziet. Wie weet staat het wel voor vooruitgang omdat zodoende meer van de hersens begrepen wordt. Dat sommige ziektes nodig zijn, ook weer lichamelijk en geestelijk. Dat ziektes staan voor meer begrip. Dat het na jaren van onderzoek staat voor begrip en dat het niet in een keer begrepen kan worden.

Geestelijk noemen ze het maar het gaat voornamelijk om de hersens? Waarom noemen ze het dan geestelijk als het om de hersens gaat? Speelt de geest ook mee of zorgen de hersens dat de geest niet in orde is? Verbinding tussen hersens en geest? Of zoals een boek ooit schreef dat de hersens en de geest 1 zijn?

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-03-2007 18:02:19 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:06:24 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46853679
Nu echt genoeg.

Complex

Denken en zodoende steeds verder gaan met het denken. Hoe diep kan denken gaan? Ook daar gaat het over bij manisch depressiviteit. Het denken kan diep gaan, wie weet is het denken niet in kaart te brengen omdat het denken staat voor een bodemloze put. Dat aan het denken geen grenzen kleven als het ware. En dat is dan niet alleen negatief omdat een diepe denkwijze voldoening kan geven of inspiratie kan bieden. Of verzuipen in het denken en trippen door het denken

Vanuit het denken ga je ook richting een psychose. Dus het denken speelt ook mee. Complexheid van denken dat leidt tot psychose. Denken dat ontspoord.

Diep denken en de kluts kwijt raken. Maar sowieso het hele denken

Ieder mens heeft een eigen denk-wereld dus is het uberhaupt mogelijk om een geestelijke "ziekte" in kaart te brengen zoals een handleiding van een dvd-speler?

Logisch denken en onlogisch denken en filosoferen over vage onderwerpen En dan je verstand verliezen. Om zodoende te verdwalen

Niet bezig zijn met denken

Maar dat is ook niet makkelijk.

Zeggen dat je niet denkt omdat het beter voor je is. Is een mens uberhaupt in staat tot beslissen om niet meer te denken? Een mens beslist om zich bezig te houden met simpele zaken. Zoals ze mij vaker vertellen dat ik simpel moet denken

Is het mogelijk om simpel te denken als je niet bent aangelegd tot simpel denken? Wie weet is het een natuurlijke drang tot verder denken ook. Dat het in de natuur zit en dat het bij volle maan naar voren komt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:45:44 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46854806

Off through the new day's mist I run
Out from the new day's mist i have come
I hunt
Therefore I am
Harvest the land
Taking of the fallen lamb

Off through the new day's mist i run
out from the new day's mist I have come
we shift
pulsing with the earth
company we keep
roaming the land while you sleep

(shape shift) nose to the wind
(shape shift) feeling I've been
(move swift) all senses clean
(earth's gift)back to the meaning, Back to the meaning of... LIFE

bright is the moon high in starlight
chill in the air cold as steel tonight
we shift
call of the wild
fear in your eyes
it's later than you realized

(shape shift) feeling I've been
(earth's gift) back to the meaning, Back to the meaning of...LIFE

I feel a change
back to a better day
(shape shift)
hair stands on the back of my neck
(shape shift)
in wildness is the preservation of the world

so seek the wolf in thyself

(shape shift) feeling I have been
(earth's gift)back to the meaning, back to the meaning of wolf and man

Bijna volle maan

Zowel mensen als dieren die veranderen in zekere zin. Het beest dat naar voren komt Veranderingen was ik dus even over aan het nadenken, wie weet voel ik me wel beter door volle maan? Toch eens in een dagboek bijhouden hoe het verloop is met de stand van de maan erbij genomen.

Ik merk toch een vreemd sfeertje als ik buiten sta te kijken naar de maan. Kan dat aan mij liggen of zit er echt wat in het weer? Zeker nu het langer licht blijft en de scherming langer is.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:24:51 #63
34156 Mirage
Smile !!!
pi_46856160
zooooow laat vandaag.

Kom net 20 minuutjes geleden binnenstappen.

Meteen maar eten maken voor mij en de middelste spruit.

Mijn vent en de oudste zijn er weer eens niet
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 2 maart 2007 @ 19:41:06 #64
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46856717
Was je boodschappen doen Mirage? Of was je stieken in de kroeg Of werken? Of of of of of

Hoe oud is je oudste spruit?

Ik heb geen besef van tijd, even de controle verloren weer, dan kijk ik dus op de klok en zie ik ook dat het alweer bijna 20:00, alsof de dag voorbij gevlogen is. Dan lijkt het leven in een versnelling te komen. Spanning komt dan naar voren ook. Een spanning alsof ik onderdeel ben van een spannende film. Volgens mij is de maan de schuldige eraan. Er lijkt van alles te kunnen gebeuren terwijl er in principe niets aan de hand is. De spanning van vroeger als Sinterklaas op het raam klopte plotseling. Alleen dan een constante spanning en niet alleen tijdens het kloppen op het raam.

Nu even rustgevende thee zetten want ik merk spanningen op. Lijkt net alsof ik nightmare on elm street aan het kijken ben zo voel ik me nu.

[ Bericht 40% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-03-2007 20:00:06 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:02:57 #65
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46857392
http://www.nu.nl/news/994(...)_tot_bommelding.html

Berichten als deze laten mij inzien dat ik heel normaal ben Niet dat ik zo normaal wil zijn maar het is maar net wat gek is. Beroepsmatig gek doen dus ook. En dan heb je gekte en waanzin. Gekte kan gezond zijn maar waanzin?

Hoever kun je gaan?

Of is dit normaal te noemen?

Las ook een bericht dat gegevens van het Riagg openbaar zijn geraakt in Midden Limburg in het interne netwerk Een van de meest gevoelige informatie die niet goed beveiligd is.

http://www.nu.nl/news/994(...)or_computerfout.html

Zitten mensen in therapie hun diepste geheimen te vertellen valt het daarna door iedereen te lezen.

Lang leve de digitale revolutie of is het een vloek

Is het wel zo in orde dat alles digitaal verwerkt wordt? Kunnen ze niet beter bepaalde informatie op schrift laten bestaan en niet verder dan dat? En zelfs dat is niet veilig. Wat is wel veilig op dat gebied? Helemaal niets vast leggen en onthouden in je hoofd?

Bij de Lidl naar binnen lopen en jezelf zien op een monitor dus ook. Ik vind dat een beetje vreemd. Dan loop je een winkel binnen en dan zie je jezelf op tv verschijnen. Om aan te geven dat alles wordt vast gelegd zodat je niet steelt? Of wat is de reden van zo'n monitor. Niet iedere winkel past die methode toe.

En nu even thee voor goede nachtrust. Stond nog in de kast. En even douchen en daarna ga ik ontspannende muziek luisteren want ik begin weer op dreef te raken en dan zie ik dat alles uit de hand loopt.

Muziek van Opgezwolle heeft het ook erover en veel meer muziek. Alles wordt vast gelegd. Straks hou je niets meer over dat van jezelf is. Telefoon met fototoestel en ga zo door.

Je zou er spontaan achterdochtig van worden dat je gewoon niet meer ergens naartoe kunt of er hangt wel een monitor om jou vast te leggen.

En wie houdt het tegen? De overheid hoor je nooit erover spreken en het lijkt net alsof ze het aanmoedigen ook nog. Wegens veiligheid? Wat is belangrijker, veiligheid of privacy? Ontspannen naar de winkel of de camera's op je gericht?

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 02-03-2007 20:19:54 ]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:50:31 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46859104
Heb zin om te huilen terwijl ik zittend naar de maan kijk

Even alles eruit gooien op een gezonde manier, even huilen zoals wolven huilen. Woehoeh Woehoeh Woehoeh.....even alles eruit gooien tijdens het huilen. Even alle energie uitblaffen zodat ik rustig kan slapen

Ik merk dus een spanning, ik stond in de keuken thee te zetten en dan hoor ik de ijskast aan en uitslaan en dan hoor ik de klok tikken en dan lijkt het alsof ik dus echt in een film meespeel. Een film die niet op het witte doek te zien is en die ik alleen meemaak. Het aan en uitslaan van de ijskast lijkt dan iets op te roepen wat ik niet helemaal kan uitleggen. Alsof het spanning oproept. Eerst stilte en dan ineens het aanslaan van de ijskast die een zoemend geluid maakt. Daarbij het tikken van de klok en dan het gevoel van in leven zijn. Alleen dat zorgt al voor spanning hier. Alsof ieder moment iemand met een mes achter me kan staan Of dat er ineens iets naar voren komt waar ik van kan schrikken, maar dan is het aanslaan van de ijskast al iets dat een schrik-effect heeft wegens het verbreken van de stilte. Daarbij nogmaals het gelijkmatig tikken van de klok die stilte doorbreekt maar alsnog een diepte stilte die aanwezig is. Stilte die ik niet altijd herken en opmerk, alleen als ik zelf rustig ben. Ben dus nu rustig en gespannen tegelijk. Zelfs wat zenuwachtig erbij. Ook komt het omdat ik weer mezelf levend voel nu. Ik voel dat ik levend ben en daarom maak ik het dus allemaal meer mee en leef ik me meer in en ben ik dus ook bezig met verzinnen hoe het nu is om hier te leven. Niet verzinnen maar ervaren en dan kan de meest simpele situatie al een ervaring zijn die kan staan voor een bunjee-jump omdat de spanning dus toeneemt, adrenaline lijkt los te komen ook.

Dat huilen is dus geen grap. Ik was buiten even aan het denken of het kan opluchten als ik ga huilen en ineens kreeg ik een spontane behoefte tot huilen zoals honden dat doen. Scheelde niet veel of ik ging over tot huilen.

Buiten ook een spanning die ik ervaar, dan zit ik rustig mijn sigaret te roken en dan voel ik een verbondenheid aan het heelal die ik niet altijd ervaar. Vaak genoeg is het afgesloten allemaal maar nu stroomt het weer alle kanten op en lijk ik wel weg te vloeien in het geheel alsof ik verdrink in het bestaan.

Wie weet dat de thee voor kalmering zorgt. Van zonnatura is de thee. Voor een goede nachtrust. Vannacht proberen om het zwembad tot leven te roepen en dan ga ik eens proberen om in het water te slapen.

Heb nu spijt dat ik geen waterbed gekocht heb 500 euro kostte dit bed en had ik iets meer uitgeteld dan had ik een 2 persoons waterbed kunnen kopen. Slapen op water.
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 20:53:26 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_46859194
Hallo Iedereen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:57:01 #68
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46859318
Hallo Senesta

Die vogel in je icoon heb ik ook gehad vroeger, we hadden vroeger 2 van die vogels en hebben nog jongen gekweekt een hele tijd, begonnen met een groene en gele en toen een x-aantal jaren jongen getrokken uit dat nest en die weg gegeven. Mijn oma heeft een groene met rode kop die eerst van mij was. Ik heb die vogel het leven gered door hem te voeren omdat ouders hem verstoten hadden uit het nest.

Die vogel is ondertussen al zeker 15 jaar en ziet er nog piep-jong uit. Hoe oud worden die vogels ongeveer? Helemaal vol frisse kleuren is die vogel nog en ook helemaal levendig. Alsof hij pas 3 jaar is of nog jonger. Soms denk ik dat die vogel het eeuwige leven heeft omdat hij niet ouder lijkt te worden of gaat dat bij vogels rap met sterven?

Ooit een keer was die vogel dus op de bodem van de kooi aan het lopen heel mank en toen dacht ik dat hij dood ging en daarna was ie ineens weer helemaal aanwezig Alsof hij aan het sterven was op dat moment en dat hij nog even door wilde gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')