Je moet je drivers bij Intel zoeken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:08 schreef Wessiej het volgende:
C-Media High Definition Audio 8-kanaals CODEC
Coax, Optische S/PDIF-out op I/O-poort achterzijde
Voorzien van Dolby® Digital Live-technologie
Boequote:Op woensdag 14 maart 2007 15:45 schreef Nr.G het volgende:
Heb Vista nu al 2 weken in de kast liggen. Kan me er maar niet toe zetten het te installeren.
Hehe, geluid werkt, en wel een beetje rare reden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet je drivers bij Intel zoeken.
Kijk hier eens tussen:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/filter_results.aspx?strTypes=all&ProductID=1765&OSFullName=Windows*+XP+Professional&lang=eng&strOSs=44&submit=Go%21
weet precies hoe je je voelt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:45 schreef Nr.G het volgende:
Heb Vista nu al 2 weken in de kast liggen. Kan me er maar niet toe zetten het te installeren.
Ja.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:30 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
weet precies hoe je je voelt.
Maar ik wil hem toch weer een keer erop hebben. Steeds als ik hem geinstalleerd heb, dan haal ik hem de volgende dag er weer af, omdat ik niet durf te wennen aan vista. Ben ik nu ziek ?![]()
Actieve virusscanner?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:39 schreef kassenbouwer het volgende:
Weet iemand hier misschien wat het probleem kan zijn, wanneer mijn computer (met Vista dus...) niet in de slaapstand wil gaan? Ik kan hem wel in de slaapstand zetten, maar dan na 2 sec sprint hij er weer uit. Hebben anderen dit probleem ook misschien?
Even helemaal geen virusscanner en actieve apparaat op de usb-poort is een draadloze muis+toetsenbord (op één zender).quote:Op vrijdag 16 maart 2007 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Actieve virusscanner?
Een actief apparaat op een usb port?
Ja, dat idee had ik ook. Daarom had ik bijv. al geprobeerd de muis uit te zetten tijdens de slaapstand.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:31 schreef Netsplitter het volgende:
Zelf gebruik ik die functionaliteit niet, maar ik vermoedt dat er toch een actief process loopt wat roet in het eten gooid.
De 64.000 gulden vraag is welk process dat zal zijn.
Ja, dat vind ik ook gruwelijk irritant. Dat knopje was altijd zo makkelijk en dan laten ze het ineens weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Wytze het volgende:
Hoe krijg ik mijn Windows Explorer weer normaal, zodat ik lekker een mapje UP kan klikken.
kut browser
Firefoxquote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:28 schreef Wytze het volgende:
Hoe krijg ik mijn Windows Explorer weer normaal, zodat ik lekker een mapje UP kan klikken.
kut browser
Nee, je bent kerngezond en één van de weinigen in dit topic die niet aan vistamanie lijdt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 20:30 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
weet precies hoe je je voelt.
Maar ik wil hem toch weer een keer erop hebben. Steeds als ik hem geinstalleerd heb, dan haal ik hem de volgende dag er weer af, omdat ik niet durf te wennen aan vista. Ben ik nu ziek ?![]()
Niet een web browser, maar windows explorer je verkennerquote:
Ja.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:47 schreef 7nightwing7 het volgende:
Btw, ik merk dat vista bij games veel geheugen vraagt Met name de game battlefield 2, is het raadzaam om toch maar eens 1 gig erbij te prikken ? Heb nu 2x 512 voor dual channel.
Dos-diskette???quote:Op zaterdag 17 maart 2007 12:16 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Hoi, ik had Vista over mijn XP gezet, geen upgrade.. zoedoende ahd hij een windows.old directory gemaakt. Na deze verwijdert te hebben, besloegg Vista iets van 7 GB!!!! Dit dus zonder extra progjes en documenten!!!
Is dit normaal? anders ga ik toch maar op 1 of andere manier die c schijf formatten en Vista er opnieuw op zetten.
Iemadn een idee met een dos opstart cd-rom om de c schijf te formattten en zo op een lege chijf Vista te installen??!
Oh.. en nog een vraagje.. ik krijg een key van Acer( ugrade).. kan ik nu wel de full installatie doen ( deze DVD heb ik hier nu) en later in Vista mijn key van de upgrade invoeren???
Lukt dat denk?
quote:Beyondtrust heeft versie 3.0 van zijn Privilege Manager-tool uitgebracht. Beheerders kunnen hiermee aangeven wat gebruikers op hun desktop mogen draaien, zonder dat ze daarbij gebruikmaken van uac. Privilege Manager controleert welke applicaties, installaties en andere processen administratorrechten vereisen. De software, die alleen draait onder Vista en andere (64-bit) versies van Windows, wordt als extensie in Active Directory geïnstalleerd.
Privilege Manager helpt beheerders bij het regelen van rechten maar moet ook voorkomen dat gebruikers met uac-popups worden geconfronteerd, aldus Beyondtrust.
De user account control (uac) in Vista beschermt systemen door gebruikers te waarschuwen wanneer een programma een ingrijpende taak (zoals een installatie, of een wijziging in het register) start. Geeft de gebruiker toestemming, dan worden zijn rechten tijdelijk opgetild en kan het programma zijn taken uitvoeren.
Volgens Microsoft verkleint uac de kans op malwareaanvallen en de installatie van ongeautoriseerde software. Critici menen echter dat gebruikers te vaak worden geconfronteerd met popups. Bovendien zouden de meldingen in de popups voor de gemiddelde gebruiker te complex zijn, met als gevolg dat de helpdesk met een extra lading vragen wordt belast.
De Policy Maker-tool moet deze problemen voorkomen, stelt Beyondtrust. De tool, die eerst werd ontwikkeld door Desktopstandard, was vorig jaar nog in handen van Microsoft. Een van de oprichters van Desktopstandard startte onlangs echter zijn eigen bedrijf (Beyondtrust) en ontwikkelt de software nu verder.
Thnx voor de snelle info.quote:
allo?? Iemand?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 18:09 schreef Wutangtony het volgende:
Klopt het nog steeds dat sommige spellen (waaronder The Godfather) nog niet draaien op Vista Home Premium 32 bit en Nvidia GeForce 7300 SE videokaart ?
Groetjes!
Geen geduld ofzo...quote:
Zeg, rustig aan.....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:01 schreef Wutangtony het volgende:
allo?? Iemand?
Dat gaat toch allemaal automatisch? Of wil je de max wat de videokaart aan geheugen kan aanroepen veranderen?quote:
Tjsa, ligt aan de spellen.quote:
Ik heb ze alle 2quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tjsa, ligt aan de spellen.
DK2 draaid bij mij veel beter onder Vista dan onder XP.
Maar Halo 2 wordt Vista Only, dus jou stelling gaat niet op.
Halo 2 op de pc?quote:
volgens mij bedoelt hij dat hij zowel Xp als Vista heeft.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Halo 2 op de pc?
Das knap aangezien die nog niet uit is.
Denk dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 09:44 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
volgens mij bedoelt hij dat hij zowel Xp als Vista heeft.
Er zijn er vast meerquote:Op donderdag 22 maart 2007 12:56 schreef Corelli het volgende:
Als ik zeg dat ik de interface fucking lelijk vind ben ik dan de enige? De klassieke interface uit XP is best goed, alleen wel erg jaren 90. Tijd voor iets nieuws maar dat teletubbie gedoe uit XP was niet echt denderend en nu is het weer kut.
Nou wat mij betreft ben je de enige. Ik vind ik echt drie stappen vooruit. Hele rustgevende interface. Dat Aero of hoe het ook heet is echt een lust voor het oog. En het ziet er ook een stuk "stoerder/professioneler" uit dan XP.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:56 schreef Corelli het volgende:
Als ik zeg dat ik de interface fucking lelijk vind ben ik dan de enige? De klassieke interface uit XP is best goed, alleen wel erg jaren 90. Tijd voor iets nieuws maar dat teletubbie gedoe uit XP was niet echt denderend en nu is het weer kut.
Ik ook nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 14:50 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik wil nooit meer terug naar XP!
Daarom maken ze custom themes.quote:Op donderdag 22 maart 2007 12:56 schreef Corelli het volgende:
Heb je die in de aanbieding? Heb wel wat gegoogled maar kom nog erg veel XP-themes tegen. Iemand een leuke site waar je mooie kan downloaden?quote:
Jij bent de laatste die ik hier verwachtte te zienquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:17 schreef Remzz het volgende:
Misschien al wel 10 keer langs gekomen maar hoe kun je bij bestanden van andere accounts komen?
Je gebruikt daar dan ook geen Aero. Zonder Aero ziet het er inderdaad opeens een stuk minder uitquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:19 schreef Corelli het volgende:
over smaak valt te twisten
die knopjes rechtsboven vind ik gewoon lelijk. Dat glimmende zwart onderaan is te scherp in 2en gedeeld. Alsof je in de showroom van je autodealer staat. En dan dat vieze blauwgroen wat domineert.![]()
Maar WEL de foei lelijke scrollbar uit XP
[afbeelding]
Mwah, over smaak valt te twisten.quote:Neem dit nou. Beetje een ratjetoe van allerlei stijlen.
[afbeelding]
Drivers draaien als het goed is nu in het user space gedeelte van Vista, dus niet meer in de kernel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:48 schreef Corelli het volgende:
In Xp was het zo dat software in zijn eigen stuk van het geheugen draaide en zodat als het crashte je niet je computer hoefde te resetten. Met drivers was dat dacht ik niet zo. Hoe zit het nou precies en hoe zit het met Vista?
www.alienware.comquote:Op vrijdag 23 maart 2007 13:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Heb je die in de aanbieding? Heb wel wat gegoogled maar kom nog erg veel XP-themes tegen. Iemand een leuke site waar je mooie kan downloaden?
Tja we hebben ook nog 2 Windows computers thuis he, en om thuis ook de hele tijd op een 12" scherm te kijkenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jij bent de laatste die ik hier verwachtte te zien
Pc openmaken en tussen de pci sloten kijken.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 11:27 schreef AstroNova het volgende:
in Everest home editon staat er bij moederbordnaam: onbekend
Hoe kan ik er nu achterkomen?
Maar CPUs zijn onderhand snel genoeg en dat is waarschijnlijk de reden dat het nu pas gedaan is. Vermoed ik dan zo.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Drivers draaien als het goed is nu in het user space gedeelte van Vista, dus niet meer in de kernel.
Dat heeft al grote voordeel dat een videokaartdriver niet meer het gehele systeem onderuit kan halen.
Nadeel is dat de driver via een api moet communiceren met de kernel, een extra stap in het proces.
Die van windows zelf? Of gewoon in je router/modem?quote:Op zondag 25 maart 2007 14:22 schreef NoizEkick het volgende:
Weet iemand een goede firewall zoals Zonealarm? Ik gebruikte met XP ZA Pro, maar die schijnt voor Vista nog niet uit te zijn...
Gewoon niet uitzetten. HIbernate will doquote:Op zondag 25 maart 2007 12:46 schreef Vientisse het volgende:
Vista save de muis settings niet na herstart of shut down. wie heeft hier nog meer last van?
Hier ben ik - zoals al eerder aangegeven - ook zeer benieuwd naar. Ik krijg dit tot nu toe ook niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan ik ergens instellen dat winrar gewoon rechten krijgt om standaard RAR- & ZIPbestanden te mogen openen (dus zonder 3x dingen toe te moeten staan e.d.)?
Dus als ik een file wil deleten, moet het eerst een admin recht krijgen? Hoe geef ik die file een admin recht dan?? En daarna kan ik pas de complete map uit mijn program files verwijderen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Je moet elke file/programma apart administratorrechten geven. Zo werkt Vista nou eenmaal.
Kan je me die functie iets toelichten? Heb het nu allemaal een paar uurtjes, maar ik zie hibernate nergens staan. Ik gebruik de NL home basic versie, ik heb alleen slaapstand (of is dat t zelfde als hibernate)??quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Hier ben ik - zoals al eerder aangegeven - ook zeer benieuwd naar. Ik krijg dit tot nu toe ook niet voor elkaar.
Qua hibernate, het is véél sneller en je kan programma's e.d. gewoon aan laten staan zonder een zoemende computer te hebben![]()
In de Nederlandse versie moet er als het goed is dan Sluimerstand staan. Althans, bij de Home Premium wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:48 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Kan je me die functie iets toelichten? Heb het nu allemaal een paar uurtjes, maar ik zie hibernate nergens staan. Ik gebruik de NL home basic versie, ik heb alleen slaapstand (of is dat t zelfde als hibernate)??
Of is dat dat power off knopje?
Dat hangt van een aantal factoren af.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:09 schreef Vakkie_W het volgende:
Merk ik veel verschil al ik een 32 of 64 bit versie op mijn systeem installeer?
Ik heb een Athlon 64 X2 4600+ proc
Ok, mijn complete PCquote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hangt van een aantal factoren af.
Hoeveel geheugen zit er in de pc bv.
Zijn er goede drivers voor de hardware te vinden?
Dat moet je eerst goed nagaan voordat je over gaat, voorkomt vervelende verrassingen.
Wat wil je erop gaan draaien?
Is daar al een 64bit variant van?
Binnen 10 seconden weer op je desktop met alle applicaties die je open had gelaten gewoon weer open?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van hibernate voor thuis PCs. Je kan toch net zo goed de PC gewoon uitzetten. Voor laptops begrijp ik het nut wel en gebruik ik het ook regelmatig.
En de rest van de dingen die er aan hangen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:15 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Ok, mijn complete PC
Asus M2N-E
Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16
AMD Athlon 64 X2, 4600+ (65w), Socket AM2, Boxed
Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Waarmee activeer je die sluimerstand dan? Ik heb net gekeken, maar ik heb dus nu de sluimerstand geactiveerd in het energiebeheerprogramma. Maar kan je die sluimerstand niet direct activeren, als je bijv. ergens op drukt?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
In de Nederlandse versie moet er als het goed is dan Sluimerstand staan. Althans, bij de Home Premium wel.
Het komt er op neer dat hij je huidige sessie opslaat op de harde schijf en zichzelf dan uitzet. Als je de pc dan weer aanzet laadt hij je laatste sessie van harde schijf. Dus het is een soort slaapstand, met het verschil dat hij zichzelf wel compleet uitzet.
Ik denk dat je bedoelt Msconfig.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:08 schreef dagizmo het volgende:
Misschien een n00bvraagje: hoe kan je in vista programma;s uit je systray verwijderen, zodat die niet bij het opstarten gelijk gaan draaien.
Ik heb nu een paar programma's die standaard opstarten als vista gestart wordt. Nu wil ik deze permanent verwijderen van het opstartproces (dus niet verbergen, maar echt verwijderen).
Sommige programmas geven zelf aan dat dit mogelijk is, maar ik blijf met enkele progjes zitten die elke keer weer opstarten in systeemvak.
Als ik ze al verwijderd kan krijgen, hoe kan ik ze eventueel dan wel weer terugplaatsen??
Je kan een functie aan je powerknop hangen. Twee topics geleden ook besproken naar ik meen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:49 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Waarmee activeer je die sluimerstand dan? Ik heb net gekeken, maar ik heb dus nu de sluimerstand geactiveerd in het energiebeheerprogramma. Maar kan je die sluimerstand niet direct activeren, als je bijv. ergens op drukt?
Het klinkt misschien vaag, maar ik heb dus in mijn afsluit opties alleen de slaapstand staan. De sluimerstand staat bij mij alleen in het energiebeheer tabblad.
Dat heb ik geactiveerd, als de laptop bijv. xx minuten niet gebruikt wordt dat dan de sluimerstand intreedt. Maar is daar dus dan ook die directe knop voor in vista?
Of is dat juist dat power knopje wat je vindt bij het afsluitmenu?
Ja, dat werkt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:09 schreef wc-eend het volgende:
Weet iemand of word 2003 compatible is met vista home premium?
Dat maakt niets uit; in dit geval in de folder c:download.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:28 schreef Netsplitter het volgende:
Waar heb je die folder aangemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |