quote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar welke koploper was nou de gelukkige?
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het me verder ene ruk boeit bij welke kruising Zug staat te spotten of zo. Maar ga rusige verder met doen alsof je alles overal vanaf weet
Boeit dat echt? Lees je wel in hov-rn binnenkort.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar welke koploper was nou de gelukkige?
Hoezo, ik snap je vraagstelling niet? De assen zijn niet gekoppeld, je laat alle locs tegelijk trekken en dan komt je trein op gang. Met touwtrekken trekt ook niet iedereen even hard, maar toch wint één van de teams.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:39 schreef Divel het volgende:
Een simpele vraag die mij toch al een tijdje bezig houd:![]()
in de Botlek/Europoort kom ik regelmatig goederentreinen tegen met meerdere loc's ervoor. Dat doet men neem ik aan om de trekkracht te vergroten. Maar hoe koppel je nou de loc's zo aan elkaar dat je één optimaal vermogen krijgt? Ze moeten allemaal synchroon lopen anders verlies je juist vermogen lijkt mij...
![]()
Heb de 4084 nog gezien vanochtend te Groningen, voordat ze naar Onnen vertrokken (4236 V en 4084 A)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:38 schreef Peterselieman het volgende:
Nog wel sneller
Het betrof trein 10578 bestaande uit 4084 V en 4018 A. Dit stond net op somda.
welke richting reden ze gister dan eiks? van of naar lw?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Heb de 4084 nog gezien vanochtend te Groningen, voordat ze naar Onnen vertrokken (4236 V en 4084 A)
De 4084 had een zichtbare deuk in de doorloopkop deuren aan de sBk zijde...
Overigens zijn de 10243 en de 10308 binnengekomen vanochtend/vanmiddag. Ik had ze om 12.45 als Ledig gespot in Groningen
Dit staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Extra spitstreinen tussen Leeuwarden en Wolvega
LEEUWARDEN -
Er gaan tijdens de spits op doordeweekse dagen extra stoptreinen rijden tussen Leeuwarden en Wolvega.
In totaal gaat het dagelijks om zes extra treinen van Leeuwarden naar Wolvega en zes in omgekeerde richting. Het gaat om een door de provincie bedacht en bekostigd initiatief.
Gedeputeerde Ton Baas heeft lang onderhandeld met de Nederlandse Spoorwegen en het ministerie van verkeer. Er rijden nu twee keer per uur treinen tussen de Randstad en Leeuwarden.
De NS wilden eerst de intercity naar Leeuwarden opheffen en daar een stoptrein van maken. Voor Baas was dit echter onbespreekbaar. ,,De hoofdstad van Friesland moet op een snelle manier bereikbaar blijven.''
Dat heeft eigenlijk alleen maar zin met diesellocs, als je hier met twee gekoppelde e-locs gaat rijden wordt van beide het vermogen gehalveerd, omdat de bovenleiding het anders niet trekt. Dan is het zinvoller om (zoals bij ACTS) aan je e-loc een dieselloc te koppelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:36 schreef Ou-Tannu het volgende:de loc die de meeste tractie leverd op dat punt krijgt t zwaar en zal dus door langzamer rijden dan een zelfde loc zonder gewicht er achter, dus een loc die iets minder tractie leverd, doet toch zn deel wel mee doen,
en diesellocs? :]
NS-mensen melden het zelf ookquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:11 schreef Freak187 het volgende:
Is er een manier waarop ik kenbaar kan maken aan de NS dat ze op de route Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (Schiphol-trein), eens wat beter/meer materieel moeten gaan inzetten. Bij station Purmerend is de trein bomvol. En het rare is: in het weekend rijden er dubbeldekkers! Door de week gebruiken ze zo'n oude krakende boemeltrein.
ja, dus als ik halverwege tussen de twee bruggen in Amf sta en die homo zet de achterste bak NET aan de stoep, dan ben ik niet blijquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Die IC bestaat uit 1 of 2x ICM-III, soms ICM-IV. Langer dan 8 bakken is die trein zoiezo nooit...
Waar stond jij in vredesnaam dat je terug naar je trein moest lopenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ik stond in Amf op 6a, waar de IC naar Rtd van 17:10 aankwam, maar die stopte dus dik 100 meter eerder of zo. Dus ik sta daar uitgebreid te gebaren van "jezus rij es door gek"
Dus ik loop dat hele eind terug naar die trein, ineens dat klapluik open
schrale harrie eruit "Wat mot je nou man?!" En nog wat meer te zanikenMaar goed, ben er verder maar niet op in gegaan
Hij zal ook wel een lange dag gehad hebben
In de spits ja, daarbuiten zit het Den Haag deel er nog aanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Die IC bestaat uit 1 of 2x ICM-III, soms ICM-IV. Langer dan 8 bakken is die trein zoiezo nooit...
Dan ben je gewoon genaaidquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dus als ik halverwege tussen de twee bruggen in Amf sta en die homo zet de achterste bak NET aan de stoep, dan ben ik niet blij
Ik neem altijd die van .10 in iedergeval meestal...maar ik hou nooit bij bij welke er welke delen aanzitten...vooral omdat ik niet verder dan utrecht moetquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah, Fles heeft het over de .10 en .40 treinen. Die rijden alleen naar Rotterdam en komen vanaf Schothorst
Ik vind 'm hilarisch!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ik stond in Amf op 6a, waar de IC naar Rtd van 17:10 aankwam, maar die stopte dus dik 100 meter eerder of zo. Dus ik sta daar uitgebreid te gebaren van "jezus rij es door gek"
Dus ik loop dat hele eind terug naar die trein, ineens dat klapluik open
schrale harrie eruit "Wat mot je nou man?!" En nog wat meer te zanikenMaar goed, ben er verder maar niet op in gegaan
Hij zal ook wel een lange dag gehad hebben
Het gebeurt vaker dan alleen vorige weekquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat van die 19 bakken heb ik ook gehoord. het is normaalgesproken niet toegestaan, maar dat het toch voorgekomen is vorige week![]()
Nou als hij tussen de twee bruggen instond...dan zou hij goed moeten staan voor die treinquote:Je moet toch met al je treinervaring weten waar je op het perron moet staan snel in de trein te kunnen stappen, Fles?
De 2800-serie zoals die trein heet, is over het algemeen wat rustiger dan de treinen vertrekkend om .22 / .25 en .52 / .55quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:51 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik neem altijd die van .10 in iedergeval meestal...maar ik hou nooit bij bij welke er welke delen aanzitten...vooral omdat ik niet verder dan utrecht moet![]()
OK, leg eens uit wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Missschien moest de IC uitwijken over de wissels waardoor ie niet verder mocht rijden dan daar waar die stond... Les: Kijk altijd naar de grondseinen!
quote:
Nee, dat zuigt ook, vooral als ik 's ochtends op tijd moet zijn voor een vergadering of zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah dat is wel kut Duvel. Als het nu een goederentrein is die vooruit mag, dan vind ik het wel ok.
Kijk een weekje naar ze tijdens vakantie ofzo, en je wil niks anders meer !!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat zuigt ook, vooral als ik 's ochtends op tijd moet zijn voor een vergadering of zo.
Als ik een week vakantie heb, doe ik daar toch andere dingen mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kijk een weekje naar ze tijdens vakantie ofzo, en je wil niks anders meer !!!
Volgens mij weet een groot deel van het treinreizende volk dat ook wel: bij de (rol)trap, daar komt altijd wel een bak....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet toch met al je treinervaring weten waar je op het perron moet staan snel in de trein te kunnen stappen, Fles?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |