quote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar welke koploper was nou de gelukkige?
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het me verder ene ruk boeit bij welke kruising Zug staat te spotten of zo. Maar ga rusige verder met doen alsof je alles overal vanaf weet
Boeit dat echt? Lees je wel in hov-rn binnenkort.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
ja maar welke koploper was nou de gelukkige?
Hoezo, ik snap je vraagstelling niet? De assen zijn niet gekoppeld, je laat alle locs tegelijk trekken en dan komt je trein op gang. Met touwtrekken trekt ook niet iedereen even hard, maar toch wint één van de teams.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:39 schreef Divel het volgende:
Een simpele vraag die mij toch al een tijdje bezig houd:![]()
in de Botlek/Europoort kom ik regelmatig goederentreinen tegen met meerdere loc's ervoor. Dat doet men neem ik aan om de trekkracht te vergroten. Maar hoe koppel je nou de loc's zo aan elkaar dat je één optimaal vermogen krijgt? Ze moeten allemaal synchroon lopen anders verlies je juist vermogen lijkt mij...
![]()
Heb de 4084 nog gezien vanochtend te Groningen, voordat ze naar Onnen vertrokken (4236 V en 4084 A)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:38 schreef Peterselieman het volgende:
Nog wel sneller
Het betrof trein 10578 bestaande uit 4084 V en 4018 A. Dit stond net op somda.
welke richting reden ze gister dan eiks? van of naar lw?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 14:41 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Heb de 4084 nog gezien vanochtend te Groningen, voordat ze naar Onnen vertrokken (4236 V en 4084 A)
De 4084 had een zichtbare deuk in de doorloopkop deuren aan de sBk zijde...
Overigens zijn de 10243 en de 10308 binnengekomen vanochtend/vanmiddag. Ik had ze om 12.45 als Ledig gespot in Groningen
Dit staat op de site van de Leeuwarder Courantquote:Extra spitstreinen tussen Leeuwarden en Wolvega
LEEUWARDEN -
Er gaan tijdens de spits op doordeweekse dagen extra stoptreinen rijden tussen Leeuwarden en Wolvega.
In totaal gaat het dagelijks om zes extra treinen van Leeuwarden naar Wolvega en zes in omgekeerde richting. Het gaat om een door de provincie bedacht en bekostigd initiatief.
Gedeputeerde Ton Baas heeft lang onderhandeld met de Nederlandse Spoorwegen en het ministerie van verkeer. Er rijden nu twee keer per uur treinen tussen de Randstad en Leeuwarden.
De NS wilden eerst de intercity naar Leeuwarden opheffen en daar een stoptrein van maken. Voor Baas was dit echter onbespreekbaar. ,,De hoofdstad van Friesland moet op een snelle manier bereikbaar blijven.''
Dat heeft eigenlijk alleen maar zin met diesellocs, als je hier met twee gekoppelde e-locs gaat rijden wordt van beide het vermogen gehalveerd, omdat de bovenleiding het anders niet trekt. Dan is het zinvoller om (zoals bij ACTS) aan je e-loc een dieselloc te koppelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:36 schreef Ou-Tannu het volgende:de loc die de meeste tractie leverd op dat punt krijgt t zwaar en zal dus door langzamer rijden dan een zelfde loc zonder gewicht er achter, dus een loc die iets minder tractie leverd, doet toch zn deel wel mee doen,
en diesellocs? :]
NS-mensen melden het zelf ookquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:11 schreef Freak187 het volgende:
Is er een manier waarop ik kenbaar kan maken aan de NS dat ze op de route Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp (Schiphol-trein), eens wat beter/meer materieel moeten gaan inzetten. Bij station Purmerend is de trein bomvol. En het rare is: in het weekend rijden er dubbeldekkers! Door de week gebruiken ze zo'n oude krakende boemeltrein.
ja, dus als ik halverwege tussen de twee bruggen in Amf sta en die homo zet de achterste bak NET aan de stoep, dan ben ik niet blijquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Die IC bestaat uit 1 of 2x ICM-III, soms ICM-IV. Langer dan 8 bakken is die trein zoiezo nooit...
Waar stond jij in vredesnaam dat je terug naar je trein moest lopenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ik stond in Amf op 6a, waar de IC naar Rtd van 17:10 aankwam, maar die stopte dus dik 100 meter eerder of zo. Dus ik sta daar uitgebreid te gebaren van "jezus rij es door gek"
Dus ik loop dat hele eind terug naar die trein, ineens dat klapluik open
schrale harrie eruit "Wat mot je nou man?!" En nog wat meer te zanikenMaar goed, ben er verder maar niet op in gegaan
Hij zal ook wel een lange dag gehad hebben
In de spits ja, daarbuiten zit het Den Haag deel er nog aanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Die IC bestaat uit 1 of 2x ICM-III, soms ICM-IV. Langer dan 8 bakken is die trein zoiezo nooit...
Dan ben je gewoon genaaidquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, dus als ik halverwege tussen de twee bruggen in Amf sta en die homo zet de achterste bak NET aan de stoep, dan ben ik niet blij
Ik neem altijd die van .10 in iedergeval meestal...maar ik hou nooit bij bij welke er welke delen aanzitten...vooral omdat ik niet verder dan utrecht moetquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Nah, Fles heeft het over de .10 en .40 treinen. Die rijden alleen naar Rotterdam en komen vanaf Schothorst
Ik vind 'm hilarisch!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ik stond in Amf op 6a, waar de IC naar Rtd van 17:10 aankwam, maar die stopte dus dik 100 meter eerder of zo. Dus ik sta daar uitgebreid te gebaren van "jezus rij es door gek"
Dus ik loop dat hele eind terug naar die trein, ineens dat klapluik open
schrale harrie eruit "Wat mot je nou man?!" En nog wat meer te zanikenMaar goed, ben er verder maar niet op in gegaan
Hij zal ook wel een lange dag gehad hebben
Het gebeurt vaker dan alleen vorige weekquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Dat van die 19 bakken heb ik ook gehoord. het is normaalgesproken niet toegestaan, maar dat het toch voorgekomen is vorige week![]()
Nou als hij tussen de twee bruggen instond...dan zou hij goed moeten staan voor die treinquote:Je moet toch met al je treinervaring weten waar je op het perron moet staan snel in de trein te kunnen stappen, Fles?
De 2800-serie zoals die trein heet, is over het algemeen wat rustiger dan de treinen vertrekkend om .22 / .25 en .52 / .55quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:51 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik neem altijd die van .10 in iedergeval meestal...maar ik hou nooit bij bij welke er welke delen aanzitten...vooral omdat ik niet verder dan utrecht moet![]()
OK, leg eens uit wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Missschien moest de IC uitwijken over de wissels waardoor ie niet verder mocht rijden dan daar waar die stond... Les: Kijk altijd naar de grondseinen!
quote:
Nee, dat zuigt ook, vooral als ik 's ochtends op tijd moet zijn voor een vergadering of zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah dat is wel kut Duvel. Als het nu een goederentrein is die vooruit mag, dan vind ik het wel ok.
Kijk een weekje naar ze tijdens vakantie ofzo, en je wil niks anders meer !!!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat zuigt ook, vooral als ik 's ochtends op tijd moet zijn voor een vergadering of zo.
Als ik een week vakantie heb, doe ik daar toch andere dingen mee.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Kijk een weekje naar ze tijdens vakantie ofzo, en je wil niks anders meer !!!
Volgens mij weet een groot deel van het treinreizende volk dat ook wel: bij de (rol)trap, daar komt altijd wel een bak....quote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet toch met al je treinervaring weten waar je op het perron moet staan snel in de trein te kunnen stappen, Fles?
zunde mien jong, je mist een hoop geylsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als ik een week vakantie heb, doe ik daar toch andere dingen mee.
ja, en die hordes wil je dus ontlopen met al je treinervaringquote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:30 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Volgens mij weet een groot deel van het treinreizende volk dat ook wel: bij de (rol)trap, daar komt altijd wel een bak....
Ik fap op andere dingen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
zunde mien jong, je mist een hoop geyls
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en die hordes wil je dus ontlopen met al je treinervaring
Ik ga niet, ik herhaal niet met de stopper van Rotterdam naar Utrecht en omgekeerd, alleen maar om die regel!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja idd, maar er is 1 gouden regel. Je hebt altijd plek als je een trein van zijn beginpunt neemt
* Zug-Chef ook
Zelfs dan moet je wel eens staan, ook hier in het noordenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja idd, maar er is 1 gouden regel. Je hebt altijd plek als je een trein van zijn beginpunt neemt
* Zug-Chef ook
Je kunt niet altijd geluk hebben!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
Niet als je niet van te voren weet dat door een tekort aan materieel een arrivatrein wat korter is dan normaal. Heb het zelf ondertussen al 2 keer meegemaakt een maand geleden.
Top, morgen eerst naar Rtd CS om naar Amf te gaanquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
* Zug-Chef ook
Daar kom je vanzelf achter!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef Xbox_360 het volgende:
Woohoovanaf aankomende maandag 4 treinen in het uur tussen Boxmeer en Nijmegen in de spits.
Gaat dat wel passen op enkelspoor?![]()
+ ruim van tevoren aanwezig bent, zeker als er in Ut ofzo weer een 486 gesloopt isquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:06 schreef Zug-Chef het volgende:
* Zug-Chef ook
oh ja is dat een extra bouwseri Plan V of zo?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:46 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
+ ruim van tevoren aanwezig bent, zeker als er in Ut ofzo weer een 486 gesloopt is
Ja, als er 64 minuten in een uur zitten of als alle kruisingen zonder vertraging gehaald worden, maar het is zeer, zeer krap.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef Xbox_360 het volgende:
Woohoovanaf aankomende maandag 4 treinen in het uur tussen Boxmeer en Nijmegen in de spits.
Zeker van legoblokjes gebouwd met een klein foutje erinquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja is dat een extra bouwseri Plan V of zo?
Volgens mij hebben ze turbo wadlopers nodig om dat te gaan redden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, als er 64 minuten in een uur zitten of als alle kruisingen zonder vertraging gehaald worden, maar het is zeer, zeer krap.
Las eerst 4 uur onderweg, leek me reeelerquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:33 schreef Xbox_360 het volgende:
Dat vind jij mooi?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mooiste van het hele verhaal is toch wel dat de reiziger de lul is.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh ja is dat een extra bouwseri Plan V of zo?
Ik vind het meer komisch, hoe de politiek de mens uit de auto in de trein wil jagen. Maar aan de andere de goedkoopste aanbieder het contract te geven en niet de beste aanbieder! Daarbij wordt as usual de reiziger de sjaak.quote:
ja hoiquote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Hint voor Fles: Het gaat in dit geval niet om een treinstel![]()
Ik heb geen idee... Rijdt er ooit VIRM tussen Asd en Amf?? Ik kom nooit in die hoek.quote:Op woensdag 7 maart 2007 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoizie smiley erachter en zo
Maar goed, ik sliep toen al. Vanochtend zag ik een Virmpje aankomen op Asdl als IC van 7:08 naar Asd, maar op de CTA stond "Achterste treindeel door naar Amf"![]()
Kon er verder nergens wat over vinden, en ik had geen tijd meer want ik moest ook nog een kaartje kopen, (en uitvinden waar dat mag) maar dat had best handig kunnen zijn
Was dat een foutje op de CTA of gaat er echt iets directs van Asdl naar Amf?
Rijdt ie vandaag alleen op Zl-Lw, of komt ie ook richting Gn?quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de Friezen:
15:02 X 15:24 MP Jules kopmaken in Leeuwarden !
Beter laat dan nooiquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker zinnig moment voor een tvp ook ja
stinkende tas met draadjes eruit bij Sloterdijkquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:41 schreef Dichterbijer het volgende:En ik hoorde nog iets bij Schiphol
Hij was tussen 13 en 13.30 ongeveer in Groningen...quote:Op woensdag 7 maart 2007 13:35 schreef Cassius het volgende:
[..]
Rijdt ie vandaag alleen op Zl-Lw, of komt ie ook richting Gn?
Oh leuk. Volgende keer beterquote:Op woensdag 7 maart 2007 13:51 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hij was tussen 13 en 13.30 ongeveer in Groningen...
Ze mogen die machinist weleens wat peper in de reet geven dan, als ie er 22 minuten over doet om van de ene naar de andere cabine te lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 12:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor de Friezen:
15:02 X 15:24 MP Jules kopmaken in Leeuwarden !
Gohquote:De 13 verkeersleidingposten in Nederland moeten in de zomer van 2008 allemaal zijn voorzien van een backup-systeem
Jahhh damn wat vet zegquote:Op woensdag 7 maart 2007 14:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zugje al DVD zitten kijken?
De Jules is gewoon een oude motorpost met als extra een aggregaat, keuken en wat computers. Je kunt zonder problemen van de ene naar de andere kant lopen.quote:Op woensdag 7 maart 2007 15:36 schreef Dr_Flash het volgende:
kan je daar wel doorheen lopen dan?
en als het regent, mja, dan wacht je tot het droog wordt he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |