Wat is het resterende programma van AZ?quote:Op zondag 4 maart 2007 17:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Vergeet AZ niet he, die zijn op dit moment waarschijnlijk de gevaarlijkste ploeg. Zie PSV Utrecht niet met 0-4 oprollen. Ajax lijkt nu echt afgehaakt maar AZ houdt nog even vast.
zo 11-3-2007 AZ Feyenoord 12:30uurquote:Op zondag 4 maart 2007 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is het resterende programma van AZ?
- laat maar ik zie al een betere versiequote:Op zondag 4 maart 2007 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is het resterende programma van AZ?
Er moet nog wel ff bij opgemerkt worden dat ze ook nog UEFA cup spelen tussendoor. dat vreet natuurlijk wel krachten en meer kans op blessures.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:16 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
zo 11-3-2007 AZ Feyenoord 12:30uur
za 17-3-2007 Heracles Almelo AZ 19:30uur
za 31-3-2007 AZ RKC Waalwijk 20:00uur
zo 8-4-2007 NAC Breda AZ 14:30 uur
zo 15-4-2007 AZ Vitesse 14:30 uur
zo 22-4-2007 AZ SC Heerenveen 14:30 uur
zo 29-4-2007 Excelsior AZ 14:30 uur
PSV speelt ook nog Europees, maar voorlopig nog 1 wedstrijd.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:22 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Er moet nog wel ff bij opgemerkt worden dat ze ook nog UEFA cup spelen tussendoor. dat vreet natuurlijk wel krachten en meer kans op blessures.
ook geen makkelijk programma.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:16 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
zo 11-3-2007 AZ Feyenoord 12:30uur
za 17-3-2007 Heracles Almelo AZ 19:30uur
za 31-3-2007 AZ RKC Waalwijk 20:00uur
zo 8-4-2007 NAC Breda AZ 14:30 uur
zo 15-4-2007 AZ Vitesse 14:30 uur
zo 22-4-2007 AZ SC Heerenveen 14:30 uur
zo 29-4-2007 Excelsior AZ 14:30 uur
tegen Arsenal stond hij een tijd lang lucht te verdedigenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:44 schreef ganzenherder het volgende:
1e helft was idd leuk om te zien, maar die 2e tjonge, zon slechte helft heb ik al heel lang nietmeer gezien![]()
positief was Sun Xiang, technisch zeer begaafd, aanvallend meer dan voldoende. Verdedigend moeten we het nog even zien tegen wat serieuzere tegenstanders. Als hij hierin minder is is het zeker een goede linkshalf. Zeker contracteren die gast dus
![]()
er wordt ook wel roofbouw gepleegd op hem, hij speelt bijna alles en is enorm belangrijk daar voorin met zn beweeglijkheid en snelheid. En de druk ligt er ook flink op aangezien er geen andere spitsen zijn.quote:En Kone was weer eens dieptriest vandaag, alles wat hij deed was slecht zo ongeveer. Die 20 miljoen euros van Shaktar spookten weer eens door mijn hoofd vandaag![]()
Grrrrrrrr kijkt heel graag naar de ploegen onder PSV en vreest iedere keer weer dat het kampioenschap nog weggegeven wordtquote:Op zondag 4 maart 2007 17:27 schreef mcyodogg het volgende:
In principe vind ik dat PSV niet te veel naar de ploegen onder hen moet kijken, als je zelf je wedstrijden wint, wordt je vanzelf kampioen. De druk zit niet bij PSV, maar bij de achtervolgende ploegen. Zij kunnen zich niet veroorloven om punten te verspelen.
Ik kijk toch echt vooral naar PSV. En dat doet mij vermoeden dat we nog behoorlijk wat punten gaan weggeven.quote:Op zondag 4 maart 2007 17:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
Grrrrrrrr kijkt heel graag naar de ploegen onder PSV en vreest iedere keer weer dat het kampioenschap nog weggegeven wordt![]()
quote:Op zondag 4 maart 2007 17:37 schreef PyTh het volgende:
[..]
Flikker toch op man jankzak, is ben hier ook te vinden als jullie gelijkspelen
Wij hebben een leuk programma. Ajax en Twente krijgen we in eigen huis. Maargoed winnen van Ajax is al genoeg voor de titel...quote:
En winnen van Ajax is leukquote:Op zondag 4 maart 2007 18:59 schreef Giallorossi het volgende:
[..]
Wij hebben een leuk programma. Ajax en Twente krijgen we in eigen huis. Maargoed winnen van Ajax is al genoeg voor de titel...
Ajax baggert al het hele seizoen door de stront heenquote:Op zondag 4 maart 2007 21:49 schreef HL_Dog43 het volgende:
Was weer een heerlijk weekend.
PSV wint en het Ajax dat zo naar PSV lachte en de crisis in Eindhovense handen wilden duwen lijkt nu zelf in de stront te trappen.
Heerlijk.
En Ten Cate blijft maar onrealistische dingen roepen.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ajax baggert al het hele seizoen door de stront heenAf en toe stappen we er heel even uit, om er daarna snel weer met beide voeten in te trappen.
Max. 6 punten, denk zelf maar aan 4...quote:Op zondag 4 maart 2007 18:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik kijk toch echt vooral naar PSV. En dat doet mij vermoeden dat we nog behoorlijk wat punten gaan weggeven.
Precies. Koné is van veel waarde voor PSV, ondanks dat hij niet veel scoort. Ik vind het dan ook jammer dat zoveel mensen in dit topic zo negatief over hem zijn. Over zaterdag kan ik moeilijk een oordeel vellen, omdat ik alleen de samenvatting heb gezien (waar overigens een paar mooie acties van hem in zaten).quote:Op zondag 4 maart 2007 17:43 schreef rubbereend het volgende:
er wordt ook wel roofbouw gepleegd op hem, hij speelt bijna alles en is enorm belangrijk daar voorin met zn beweeglijkheid en snelheid. En de druk ligt er ook flink op aangezien er geen andere spitsen zijn.
'Maar volgend jaar worden we kampioen, op zeker!'quote:Op zondag 4 maart 2007 21:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ajax baggert al het hele seizoen door de stront heenAf en toe stappen we er heel even uit, om er daarna snel weer met beide voeten in te trappen.
Tuurlijk.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:58 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
'Maar volgend jaar worden we kampioen, op zeker!'
quote:Druk spreekuur bij PSV
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - De een haalde strompelend het einde, de ander moest zelfs vroegtijdig afhaken. PSV won...
...zaterdagavond eenvoudig van RKC Waalwijk (2-0), maar tegelijk werd pijnlijk duidelijk dat de vermoeienissen van dit seizoen hun tol beginnen te eisen in Eindhoven. En overmorgen wordt tegen Arsenal al weer een nieuwe topprestatie gevraagd. PSV verdedigt in Londen een 1-0 voorsprong.
Het slagveld was zaterdag bijna niet meer te overzien. Van de elf PSV’ers die trainer Ronald Koeman tegen RKC aan de aftrap bracht, liepen zeven spelers tijdens de wedstrijd langer of korter trekkebenend over het veld.
Cocu, Afellay en Kromkamp haalden zelfs het einde niet. Alleen de aanvallers Koné en Farfán, de Chinees Xiang Sun en nieuwkomer Alcides verlieten het strijdperk redelijk ongeschonden.
De medische staf in Eindhoven maakte gisteren overuren om alle pijntjes, klachten en oneffenheden te behandelen of weg te masseren. Uiteindelijk kon de conclusie luiden dat de daadwerkelijke schade nogal meeviel.
In Eindhoven gaan ze er vanuit dat Gomes, Alex, Simons, Cocu en Salcido tegen Arsenal zeker in actie kunnen komen.
Ibrahim Afellay en Jan Kromkamp lieten gisteren een echo maken om uitsluitsel te krijgen over de ernst van hun hamstringklachten. De eerste diagnose luidde in beide gevallen dat er in elk geval niets kapot is.
Het ziet ernaar uit dat Afellay in Londen beschikbaar is, achter de naam van Kromkamp staat wel een serieus vraagteken. Vandaag wordt bekeken of de rechtsback met het team meevliegt naar Engeland.
Dat PSV juist zaterdag zwaar werd getroffen, was opmerkelijk. De Eindhovenaren spelen al een paar weken zo moeizaam dat ze elke wedstrijd 90 minuten vol gas moeten geven. Tegen RKC kon de landskampioen na een snelle voorsprong (2-0 binnen 20 minuten) eindelijk eens wat gas terug nemen.
,,Misschien heeft dat er iets mee te maken,’’ dacht coach Koeman hardop. ,,Dat spelers bij 2-0 net even wat makkelijker zijn, net even niet de juiste concentratie hebben.’’
Koeman is niet verrast dat zijn selectie in fysiek opzicht scheuren en barsten begint te vertonen.
In de 29 weken die het seizoen duurt, speelde PSV 39 officiële wedstrijden. Dat is gemiddeld één duel in de vijf dagen. ,,Dan wordt maar weer eens bevestigd dat je een seizoen niet meer met elf man kunt afwerken,’’ aldus Koeman. ,,Een keer ga je de tol betalen. Maar daar moeten we doorheen. Zolang duurt het seizoen niet meer en tussen zaterdag en woensdag zitten voldoende dagen om te herstellen.’’
Als Kromkamp tegen Arsenal inderdaad niet kan spelen, dan heeft PSV een serieus probleem.
De Braziliaan Alcides is in Europees verband niet speelgerechtigd omdat hij eerder dit seizoen al voor Benfica in de Champions League uitkwam. Michael Reiziger, een andere stand-in, kampt met een buikblessure en is evenmin beschikbaar.
Koeman kan ervoor kiezen om tegen Arsenal rechts achterin een middenvelder (Culina, Feher) te posteren. Ook kan hij Carlos Salcido van de linkerkant overhevelen naar rechts. In dat geval zou er een plek vrij komen voor Xiang Sun, de Chinees die ook tegen RKC Waalwijk aan de aftrap stond.
Of de oefenmeester dat al aandurft met de Aziaat, is de vraag. Sun maakte zaterdag aan de bal een uitstekende indruk. Koeman prees hem zelfs als één van de beste spelers van het veld. Het duel met RKC bewees echter ook dat Sun in aanvallend opzicht een stuk sterker is dan als pure verdediger.
Zo verloor hij Benjamin de Ceulaer tot tweemaal toe uit het oog, het bracht de Belg zelfs een keer oog in oog met doelman Gomes.
Zulke missers kunnen in Londen, waar PSV zijn 1-0 voorsprong moet verdedigen, fatale gevolgen hebben.
,,Sun heeft een aantal goede kwaliteiten,’’ vindt Koeman. ,,Hij is veel in balbezit, maakt goede keuzes, heeft een goede traptechniek en kan voor de toekomst een interessante optie zijn. Maar toen hij in de positie van linksback terechtkwam, werd hij twee keer weggelopen.’’
Als Ajax de voorronde van de CL niet haalt, zullen ze die stomme play-offs toch wel afschaffenquote:Op maandag 5 maart 2007 11:33 schreef rubbereend het volgende:
Uit het AD, lekker zo'n druk programma....... met dank aan de play offs
Ik denk sowieso wel, is er al iemand positief over geweest tot nu toe?quote:Op maandag 5 maart 2007 11:38 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Als Ajax de voorronde van de CL niet haalt, zullen ze die stomme play-offs toch wel afschaffen![]()
Ik vlieg morgen morgenavond om 22.00quote:
Is ook wel gerechtvaardigd denk ik. Ik hoop alleen niet dat PSV vanaf het begin probeert die 0 te houden, maar juist probeert brutaal een goal te maken. Dit is zo'n tussenstand waar je juist gaat twijfelen wat te doen.quote:
Dat hoop ik ook inderdaad.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Is ook wel gerechtvaardigd denk ik. Ik hoop alleen niet dat PSV vanaf het begin probeert die 0 te houden, maar juist probeert brutaal een goal te maken. Dit is zo'n tussenstand waar je juist gaat twijfelen wat te doen.
Lijkt me niet echt van toepassing op PSV...quote:Op maandag 5 maart 2007 11:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
Is ook wel gerechtvaardigd denk ik. Ik hoop alleen niet dat PSV vanaf het begin probeert die 0 te houden, maar juist probeert brutaal een goal te maken. Dit is zo'n tussenstand waar je juist gaat twijfelen wat te doen.
Niet piepen, jullie tegenstanders van woensdag speelt al maanden 2 wedstrijden per week, mietjes hier in Nederland.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:33 schreef rubbereend het volgende:
Uit het AD, lekker zo'n druk programma....... met dank aan de play offs
[..]
Wat niet? Dat ze gaan twijfelen of gaan aanvallen?quote:Op maandag 5 maart 2007 11:54 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt van toepassing op PSV...
Ik denk dat de meeste PSVers bij Covent Garden verzamelenquote:Op maandag 5 maart 2007 11:50 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik vlieg morgen morgenavond om 22.00
Heb er zin in en er een goed gevoel over
PSV speelt nooit echt op de aanval, maar altijd vanuit de organisatie, wachtend op die ene kans die altijd gaat komen. Woensdag verwacht ik niets anders... Consolideren ipv creeren.quote:Op maandag 5 maart 2007 11:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wat niet? Dat ze gaan twijfelen of gaan aanvallen?
Hmm, blijven niet veel verdedigers over, Reiziger geblesseerd, Alcides niet speelgerechtigd.quote:Da Costa en Kromkamp vallen af bij PSV
Uitgegeven: 5 maart 2007 12:19
EINDHOVEN - PSV kan woensdagavond in de Champions Leaguewedstrijd tegen Arsenal geen beroep doen op verdedigers Manuel da Costa en Jan Kromkamp.
Da Costa heeft een zware keelontsteking en koorts. Kromkamp heeft te veel last van een hamstringblessure die hij afgelopen weekeinde opliep in de wedstrijd tegen RKC Waalwijk.
De return in de achtste finale van de Champions League in Londen staat onder leiding van Alain Hamer. De 41-jarige arbiter uit Luxemburg is al vanaf 1993 op het Europese podium actief. Hij floot nog nooit eerder een wedstrijd van de landskampioen uit Eindhoven.
PSV verdedigt in het dit seizoen geopende Emirates-stadion een voorsprong van 1-0.
Dan zal dit 'm wel worden:quote:Op maandag 5 maart 2007 12:27 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hmm, blijven niet veel verdedigers over, Reiziger geblesseerd, Alcides niet speelgerechtigd.
Lamey maar weer bij de selectie halen?![]()
Gelukkig is Arsenal wel op volle sterkte.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dan zal dit 'm wel worden:
Gomes
Culina-Alex-Salcido-Sun
Vayrinen-Afellay-Simons-Cocu
Farfan-Kone
Verre van ideaal![]()
Met een complete defensie kunnen ze dat ook goed. Daarom ben ik wel benieuwd of er tactische omzettingen komen bij PSV nu.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:04 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
PSV speelt nooit echt op de aanval, maar altijd vanuit de organisatie, wachtend op die ene kans die altijd gaat komen. Woensdag verwacht ik niets anders... Consolideren ipv creeren.
Nee man die moet je absoluut niet weghalen van het middenveld.quote:Op maandag 5 maart 2007 12:48 schreef knep het volgende:
Misschien beter Simons in de centrale defensie en Salcido op de zijkant.
Ik zie het niet zo zitten met Culina en Sun op de back positiesquote:Op maandag 5 maart 2007 13:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee man die moet je absoluut niet weghalen van het middenveld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |