Wauw, dus je snapt ook dat wat jij zegt in feite helemaal geen ene fuck zegt over de formule E=mc2? Omdat jij met andere, niet bestaande eenheden werkt die niet gedefinieerd zijn?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:06 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn formule ook niet gewoon 1 = 1 x 1x(1x1) gezegt,
Ik noemde,
Energy = Pow.
Massa = HY
C = Ru
1 Pow= 1HY x Ru2
Dus inderdaad, niet alle 1'en zijn gelijk...
Nee Rude, een relatievoorschrift omschrijft een RELATIE tussen TWEE eenheden. EEN eenheid kan dus nooit een relatievoorschrift vormen.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:44 schreef rudeonline het volgende:
Jawel hoor, km, sec, Joule's etc.. zijn relatievoorschriften.
Pow, Hy, Ru dat zijn tautologieen. Overigens geld dat ook voor Inch, Mile, Pounds etc..
Of je de formule E=Mc2 nou in de bestaande voorschriften plaatst of er een nieuwe wending aan geeft. Wiskundig blijft het exact hetzelfde. Je krijgt alleen andere getallen. Maar ja, 12 appels heet ook maar gewoon 1 Dozijn. Dat is ook een tautologie.
Wat zegt jou meer, 12 appels of 1 dozijn appels? Blijft toch exact hetzelfde lijkt mij?
Dan weet je ook dat wat je invult dus niet klopt, aangezien kg/m2 niet gelijk is aan de energie (E dus)?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:16 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb ze ook gedefinieerd.
1 Pow = kg/m2
1 HY = 1kg
1 Ru = 300.000km/sec2
Dus dan ben je het er ook mee eens dat er helemaal niks veranderd?quote:Op woensdag 11 april 2007 18:22 schreef rudeonline het volgende:
Sorry, nu klopt het wel..
Ach zo trap ik ook veel topics de L hoek inquote:Op woensdag 11 april 2007 18:23 schreef Haushofer het volgende:
Waarom moet een topic wat over het universum gaat, nou weer uitdraaien op dat eeuwige gewammel over eenheden?
Nee dat doet het nietquote:Op woensdag 11 april 2007 18:23 schreef rudeonline het volgende:
Inderdaad, E=Mc2 betekend net zo veel als Pow= HY x Ru2.
Hij doet bovendien veel te moeilijk:quote:Op woensdag 11 april 2007 19:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee dat doet het nietHet waarom zoek je maar op in je postgeschiedenis.
De manier waarop het heelal is opgebouwd kunnen wij ons niet voorstellen. In het heelal heb je bepaalde tijd- en ruimtekrommingen, waardoor het moeilijk is om het heelal als eindig voor te stellen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:46 schreef k3vil het volgende:
Ik zat eens te denken,..
We zijn allemaal bekend met het fenomeen dat wanneer je de lucht uit een zak zuigt de zak in elkaar krimpt. Dit is dus het "vacuumeffect".
We claimen dat het heelal een vacuum is, de losse ruimte dus. Maar dat zou dan impliceren dat er ook een wand is die er voor zorgt dat er een vacuum effect kan zijn (zoals in het voorbeeld met de zak). We ervaren echter geen wand (geen einde ontdekt) en dat kan dus het volgende betekenen.De wand (einde) van het heelal valt in een andere dimensie. Zoals een mier op een touw 3 dimensies ervaart (vooruit, achteruit, links/rechts) terwijl de mens er 2 ervaart (vooruit achteruit), zo kunnen wij de rand van het heelal niet ervaren aangezien we te klein zijn, of te groot misschien. Het heelal zelf een inverse is van het "vacuumeffect" uit het voorbeeld van de zak -> dus in plaats dat het inelkaar krimpt, zet het uit buiten de grens van zak. (dit moet wel door een kracht buiten de grens komen aangezien die de grens uit zijn "natuurlijk" grens moet trekken) Het heelal is oneindig.
Wie denkt mee?
Ik refereerde aan de theologische theorieenquote:Op woensdag 11 april 2007 17:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
?
Als je de oerknaltheorie bedoelt : dat is inderdaad een uiterst succesvolle beschrijving van de evolutie van het universum, en klopt tot in grote precisie met metingen
Zelfs aan de oerknaltheorie zitten haken en ogen. Waar deze theorie geen verklaring voor kan vinden is dat er enkele seconden na de oerknal al een verschil in massaverdeling ontstond, waarna er zaken als sterrenstelsel ontstonden. Daarnaast vereist een uitdijend heelal een ontsnappingssnelheid die precies gelijk is aan de aantrekkingskracht. Als de ontsnappingssnelheid te groot zou zijn, was het heelal oneindig uitgedijd en zouden we ons in een leeg heelal bevinden omdat er nooit sprake had kunnen zijn van 'clustering' van materie. Als de ontsnappingssnelheid te klein was geweest, was het heelal weer in elkaar geklapt. Niemand weet waarom het huidige heelal in deze vorm is ontstaan en wat de precieze omstandigheden waren op het precieze moment van de oerknal.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:54 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Ik refereerde aan de theologische theorieen![]()
Daar geef je al je reden, als het ook maar iets anders was geweest hadden wij niet bestaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:00 schreef Xternal het volgende:
[..]
Daarnaast vereist een uitdijend heelal een ontsnappingssnelheid die precies gelijk is aan de aantrekkingskracht. Als de ontsnappingssnelheid te groot zou zijn, was het heelal oneindig uitgedijd en zouden we ons in een leeg heelal bevinden omdat er nooit sprake had kunnen zijn van 'clustering' van materie. Als de ontsnappingssnelheid te klein was geweest, was het heelal weer in elkaar geklapt. Niemand weet waarom het huidige heelal in deze vorm is ontstaan en wat de precieze omstandigheden waren op het precieze moment van de oerknal.
Ja maar, waarom was dan die relatie dan precies goed? En als het puur toeval was, hoeveel heelallen zijn er dan weer in elkaar geklapt of juist verschrikkelijk uitgedijd en dus leeg? Waarom hebben wij zoveel geluk gehad? Ingrijpen door God?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:11 schreef Mokz het volgende:
[..]
Daar geef je al je reden, als het ook maar iets anders was geweest hadden wij niet bestaan.![]()
Dat soort dingen zijn nagenoeg zinloos om wetenschappelijk te benaderen, omdat het simpelweg onmogelijk is om te bestaan in zo'n universum. De enige manier waarop wij kunnen bestaan is deze, dus gebeurt dat. Het is mogelijk dat er miljarden dimensies zijn waar wij toevallig net die ene zijn waar leven mogelijk is, of dat de cyclus zich al triljarden keren heeft afgespeeld totdat dit universum ontstond. Dit is niet te bepalen. Het enige feit is, het heelal is zo omdat wij erin leven.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:15 schreef Xternal het volgende:
[..]
Ja maar, waarom was dan die relatie dan precies goed? En als het puur toeval was, hoeveel heelallen zijn er dan weer in elkaar geklapt of juist verschrikkelijk uitgedijd en dus leeg? Waarom hebben wij zoveel geluk gehad? Ingrijpen door God?
Wel grappig, dat de oerknaltheorie in eerste principe niet door het Vaticaan wordt verworpen, misschien juist wel om bovenstaande reden
Dat denk ik wel ja. Tijd bestaat niet echt voor het universum als geheel. Wel in deze vorm, dit universum zal ooit verdwijnen. Maar materie en energie is gewoon, dat verdwijnt niet, verschijnt niet. Dat is mijn inzicht. Er was geen 'ontstaan' van het universum, het was er altijd. Mensen kunnen zoiets niet bevatten, daarom proben ze het ontstaan van het heelal te verklaren. Ik denk persoonlijk gewoon dat het er altijd is geweest. Klaar.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:00 schreef klappernoot2000 het volgende:
In het licht daarvan gezien kunnen we zeggen: Het heelal is net zo eindig als de tijd..
Als er altijd al een tijd is geweest, zou er altijd een heelal zijn geweest, met of zonder dimensie..![]()
Tijd is de grens van het universum.. Als er geen tijd was, dan was er ook geen universum..quote:Op woensdag 11 april 2007 22:00 schreef klappernoot2000 het volgende:
In het licht daarvan gezien kunnen we zeggen: Het heelal is net zo eindig als de tijd..
Als er altijd al een tijd is geweest, zou er altijd een heelal zijn geweest, met of zonder dimensie..![]()
Hoezo? Bewijs maar eens dat het universum ooit niet meer bestaat, of ontstaan is. Waarom is het universum niet gewoon? Niet alles hoeft een begin of eind te hebben, enkel omdat wij mensen alleen maar kunnen denken in eindige termen.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Tijd is de grens van het universum.. Als er geen tijd was, dan was er ook geen universum..
Ja, dit is een wetenschappelijke theorie die mijn inziens voldoende is onderbouwd. Maar de 'oersoep' is ook ergens vandaan gekomen. Er is geen enkele theorie die echt het allereerste begin van materie uitlegt. Alleen hoe ons huidige heelal is ontstaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:51 schreef rudeonline het volgende:
En dan zeker wel in de oerknal geloven?
De oerknal had toch ook een beging?quote:[Niet alles hoeft een begin of eind te hebben, enkel omdat wij mensen alleen maar kunnen denken in eindige termen.
???quote:Niet alles hoeft een begin of eind te hebben, enkel omdat wij mensen alleen maar kunnen denken in eindige termen.
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De oerknal had toch ook een beging?
Je haalt wat dingen door elkaar. Even puntsgewijs.quote:Ja, dit is een wetenschappelijke theorie die mijn inziens voldoende is onderbouwd. Maar de 'oersoep' is ook ergens vandaan gekomen. Er is geen enkele theorie die echt het allereerste begin van materie uitlegt. Alleen hoe ons huidige heelal is ontstaan.
[..]
???
Dan mag je me nog even uitleggen hoe ik met een kilo lood m'n PC van stroom moet voorzien.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:07 schreef rudeonline het volgende:
Materie en energie zijn dezelfde, op fotonen na. Dat zijn letterlijk energiedeeltjes maar hebben geen massa.
Nee, ze zijn niet hetzelfde, ze zijn equivalent. Ze zijn niet gelijk, maar massa kan wel worden omgezet naar energie. (door het met anti-massa in contact te brengen bijvoorbeeld, of via kernsplijting, etc)quote:Op woensdag 11 april 2007 23:07 schreef rudeonline het volgende:
Materie en energie zijn dezelfde, op fotonen na. Dat zijn letterlijk energiedeeltjes maar hebben geen massa.
Waar bestaat alle lege ruimte eigenlijk uit?
Dat wordt omgezet in stralingquote:Op donderdag 12 april 2007 01:47 schreef klappernoot2000 het volgende:
Okee en nu een vraag.. Waar blijft de energie in het heelal als het allemaal is verbruikt door alle sterren en Quasars in de verre verre toekomst na alle expansie ? Over de "grens" of toch in een besloten ruimte?![]()
maar waar blijft die straling dan? binnen de perimeter van het heelal of " buiten" ?quote:
Zover ik weet blijft die netjes in het universum. Je hebt wel modellen waarin gravitonen kunnen uitlekken naar hogere dimensies, dus dan zou er dus wel energie kunnen ontsnappen aan ons 4 dimensionale universum. Dergelijke mechanismes worden geopperd omdat de zwaartekracht zo verbazingwekkend zwak is vergeleken met de andere 3 krachten. Ik noem het expres modellen, omdat het nog volop in ontwikkeling isquote:Op donderdag 12 april 2007 11:40 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
maar waar blijft die straling dan? binnen de perimeter van het heelal of " buiten" ?![]()
Kijk, nu komen we verder..quote:Op donderdag 12 april 2007 11:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zover ik weet blijft die netjes in het universum. Je hebt wel modellen waarin gravitonen kunnen uitlekken naar hogere dimensies, dus dan zou er dus wel energie kunnen ontsnappen aan ons 4 dimensionale universum. Dergelijke mechanismes worden geopperd omdat de zwaartekracht zo verbazingwekkend zwak is vergeleken met de andere 3 krachten. Ik noem het expres modellen, omdat het nog volop in ontwikkeling is
Kijk Rude, familie van je?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Tijd is de grens van het universum.. Als er geen tijd was, dan was er ook geen universum..
Jullie blijven pruttelen he?quote:Op donderdag 12 april 2007 12:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kijk Rude, familie van je?
Klik
Deze weet het ook weer beter
Ja, vast wel, maar ik moet zeggen dat ikzelf niet bekend ben met dergelijke mechanismes. Ik geloof wel dat zo'n graviton naar andere dimensies kan lekken en weer terug kan keren, dus die energie kan ook heen en weer gaan.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:56 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we verder..![]()
en dan nog een vraag...
Als die energie "uitgelekt" is, bestaat er dan ook de mogelijkheid dat het na verloop van tijd teruglekt?
Die wetenschap kan belangrijk zijn in het verklaren van extradimensies..![]()
Ik vind het zelf fascinerend om te zien hoeveel mensen menen dat de wetenschap niet deugtquote:Op donderdag 12 april 2007 12:53 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Jullie blijven pruttelen he?![]()
Misschien was hij gezien zijn leeftijd wat vastgeroest..quote:Op donderdag 12 april 2007 12:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik had een tijdje terug een eerstejaars bij een praktikum, die ergens in de 50 was. Prima kerel, maar hij begon ook al over dat de snaartheorie flauwekul was, en meer filosofie was dan natuurkunde. Zonder ook maar enige kennis van hoe de theorie axiomatisch is opgebouwd enzo. Nou weet ik dat dat nogal lastig is, maar een beetje bescheidenheid is dan wel op z'n plaats, denk ik.
Daarom zei ik ook talloze keren tegen jou, verlaat wetenschap, verlaat het om je tijd en studies in te richten in iets wat toch constant aan het veranderen is en bewerkt wordt, waarom zou je je leven baseren op te weerleggen niet correcte 'getoetste' formules, zonde van je tijd, moeite en leven. Ik snap best dat je denkt dat wetenschap waarheid bevat, maar dat is maar een sprookje, 'weten' bevat de waarheid en iets weten komt alleen maar uit geloof, niet iets wat zich bij 'ontdekkingen' weer zal en moet aanpassen, kap er toch eens mee, ook jij zult vroeg of laat tot inkeer komen. Als het God vs science is, is het absoluut zo dat God wel zal overwinnen want God beweegt mysterieus en los van wetenschap, hou je niet in ook jij kunt de absolute waarheid bereiken.quote:Op donderdag 12 april 2007 12:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik vind het zelf fascinerend om te zien hoeveel mensen menen dat de wetenschap niet deugt![]()
God creeerde wetenschap en heeft er nu last van denk ik..quote:Op donderdag 12 april 2007 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook talloze keren tegen jou, verlaat wetenschap, verlaat het om je tijd en studies in te richten in iets wat toch constant aan het veranderen is en bewerkt wordt, waarom zou je je leven baseren op te weerleggen niet correcte 'getoetste' formules, zonde van je tijd, moeite en leven. Ik snap best dat je denkt dat wetenschap waarheid bevat, maar dat is maar een sprookje, 'weten' bevat de waarheid en iets weten komt alleen maar uit geloof, niet iets wat zich bij 'ontdekkingen' weer zal en moet aanpassen, kap er toch eens mee, ook jij zult vroeg of laat tot inkeer komen. Als het God vs science is, is het absoluut zo dat God wel zal overwinnen want God beweegt mysterieus en los van wetenschap, hou je niet in ook jij kunt de absolute waarheid bereiken.
Exact. Als je kijkt naar wat bijzonder religieuze landen nu allemaal voor elkaar hebben en wat landen die dieper in de wetenschap gedoken zijn op hebben weten te bouwen is het toch écht de religieuze groep die nu succesvoller, stabieler en bovenal gelukkiger is.quote:Op donderdag 12 april 2007 13:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook talloze keren tegen jou, verlaat wetenschap, verlaat het om je tijd en studies in te richten in iets wat toch constant aan het veranderen is en bewerkt wordt, waarom zou je je leven baseren op te weerleggen niet correcte 'getoetste' formules, zonde van je tijd, moeite en leven. Ik snap best dat je denkt dat wetenschap waarheid bevat, maar dat is maar een sprookje, 'weten' bevat de waarheid en iets weten komt alleen maar uit geloof, niet iets wat zich bij 'ontdekkingen' weer zal en moet aanpassen, kap er toch eens mee, ook jij zult vroeg of laat tot inkeer komen. Als het God vs science is, is het absoluut zo dat God wel zal overwinnen want God beweegt mysterieus en los van wetenschap, hou je niet in ook jij kunt de absolute waarheid bereiken.
Alle 11 graag..quote:Op donderdag 12 april 2007 14:07 schreef TrenTs het volgende:
Haushofer, heb je ergens een linkje naar die 11 dimensies?
Precies! Medicijnen, vliegtuigen, computers, allemaal zonde van je tijd en moeite. De hele dag in gewaad rondlopen, elkaar de hersens inslaan over de interpretatie van een boek en vijf keer per dag bidden, daar is de mensheid een steek mee opgeschoten!quote:Op donderdag 12 april 2007 13:04 schreef Triggershot het volgende:
Daarom zei ik ook talloze keren tegen jou, verlaat wetenschap, verlaat het om je tijd en studies in te richten in iets wat toch constant aan het veranderen is en bewerkt wordt, waarom zou je je leven baseren op te weerleggen niet correcte 'getoetste' formules, zonde van je tijd, moeite en leven.
Van jou had ik wel verwacht dat je zou begrijpen wat mijn ware insteek van mijn reactie zou zijn.quote:Op donderdag 12 april 2007 14:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Precies! Medicijnen, vliegtuigen, computers, allemaal zonde van je tijd en moeite. De hele dag in gewaad rondlopen, elkaar de hersens inslaan over de interpretatie van een boek en vijf keer per dag bidden, daar is de mensheid een steek mee opgeschoten!
Eerste fout, wetenschap observeert en probeert te beschrijven.quote:k snap best dat je denkt dat wetenschap waarheid bevat
Precies, al die mensen hadden gelijk toen ze 500 jaar geleden wisten (uit geloof) dat de aarde plat was,quote:'weten' bevat de waarheid en iets weten komt alleen maar uit geloof, niet iets wat zich bij 'ontdekkingen' weer zal en moet aanpassen
Het is nooit God vs. Science, het is God == Science, dus als je tegen wetenschap bent ben je tegen het observeren van God's grootste prestatie - dus tegen God zelf.quote:Als het God vs science is, is het absoluut zo dat God wel zal overwinnen want God beweegt mysterieus en los van wetenschap, hou je niet in ook jij kunt de absolute waarheid bereiken.
quote:Op donderdag 12 april 2007 14:31 schreef Triggershot het volgende:
Van jou had ik wel verwacht dat je zou begrijpen wat mijn ware insteek van mijn reactie zou zijn.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |