abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46806497
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef milagro het volgende:

Dat hij sowieso tegen dubbele paspoorten is, dat weet ik, maar dat is NU de discussie niet,

Daarom begon je over de groenteboer en zo. Neem iemand anders in de maling zeg.

Dit is wel degelijk de discussie want Wilders heeft het hier de afgelopen 2 weken regelmatig over.
pi_46806561
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Wat best begrijpelijk is gezien de Turkse wet.
De PVV is wel degelijk tegen dubbele nationaliteit in het algemeen. Een citaat van Fritsma tijdens het bekende debat in de Tweede Kamer op 15 februari:
quote:
[knip]
De PVV vindt het onbegrijpelijk dat grote groepen vreemdelingen nooit afstand hoefden te doen van hun oude nationaliteit bij het verkrijgen van de Nederlandse!

Vele vreemdelingen in Nederland hebben dan ook de dubbele nationaliteit en dat is onwenselijk.

Want met een dubbele nationaliteit wordt vaak een focus op het land van herkomst in stand gehouden, waarbij de voordelen van de Ned. nat. kunnen worden gezien als een soort bonus die mooi is meegenomen!

Een eenduidige keuze voor de Ned. nat. werd in ieder geval niet verwacht. Maar de Ned. nationaliteit moet natuurlijk veel meer zijn dan iets dat je ergens bij krijgt! Het is iets waar je voor de volle 100% achter moet staan. En daar hoort exclusiviteit bij!
[knip]
De rest van moties en bijdragen van de PVV in dit debat bron
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46806655
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef popolon het volgende:

[..]

Die discussie is echt al zo lang bezig, net nu er een bericht mbt de Turkse regering is ben je op gaan letten

Kom op zeg, ga niet om bronnen vragen om iets wat algemeen bekend is: Wilders wil van de dubbele nationaliteit af. Al jaren.
Wat snap je niet?

Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:14:41 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46806660
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste mensen die je noemt pleiten niet zo fanatiek voor die afschaffing dus het zijn onzinvoorbeelden.

Ik zou het ook opmerkelijk vinden als blijkt dat Rouvoet zijn dochter al drie keer naar een abortuskliniek heeft begeleid.
Deze vergelijking slaat als een tang op een varken. Rouvoet is verantwoordelijk voor het wel en wee van z'n minderjarige dochters. Wilders is niet verantwoordelijk voor de dubbele nationaliteit van z'n meerderjarige vrouw. En da's nog maar om te beginnen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46806674
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Verbaast me wel vaker, hoe slecht mensen eigenlijk op de hoogte zijn van politieke discussies maar wel stevige standpunten innemen.
Zelfkennis?
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:15:38 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46806689
Wanneer gaat dat slotje er nou eens op? Deze discussie slaat echt totaal nergens op. Een nogal dommig foutje van SCH als je het mij vraagt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:16:41 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806728
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
Wat snap je zelf niet?
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Wat best begrijpelijk is gezien de Turkse wet.
Daar gaf ik antwoord op.

Je bent lekker op de hoogte in ieder geval.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:16:52 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46806737
Jammer dat dat wetsvoorstel destijds niet is doorgegaan waardoor je makkelijk een Hongaars paspoort kon krijgen. Dacht er toevallig gister nog aan dat ik het dan zou doen om Geert te pesten (jammer dan weer wel dat ik geen functie in de politiek heb..). Ik wist trouwens niet dat zijn vrouw hongaarse was? Volgens mij heb je alleen een hongaars paspoort als je daar geboren bent en dan niet eens in alle gevallen.
[KNE]-Mod
pi_46806754
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom begon je over de groenteboer en zo. Neem iemand anders in de maling zeg.

Dit is wel degelijk de discussie want Wilders heeft het hier de afgelopen 2 weken regelmatig over.
we hebben het nu toch over NOVA?

daar werd hem de vraag gesteld inzake verantwoordelijke functies en dubbele paspoorten.
wat heeft zijn vrouw daar dan mee te maken?

helemaal geen donder.

daar mag je over gaan brullen als het over dubbele paspoorten an sich gaat, los van functies, en dan alleen als je weet dat mevrouw WIlders er 1 heeft, dat weet je niet.

jij wil gewoon zijn hypocrisie bevestigd zien, en dat kun je niet, want je weet niets van mevrouws nationaliteit en hoeveel paspoorten ze bezit af.

zodra je kunt aantonen dat ze er 2 bezit én van 1 afstand kan doen maar dat niet doet dus, dán pas kun je spreken van hypocrisie.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46806789
Een topic van SCH over Geert Wilders.

Tjonge
pi_46806793
gekke Geertje .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:19:28 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46806826
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef milagro het volgende:

zodra je kunt aantonen dat ze er 2 bezit én van 1 afstand kan doen
Volgens mij zou dat in het geval ze er een heeft wel kunnen, die nationalisten zitten niet meer in de regering daar heh.
[KNE]-Mod
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:21:18 #63
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806884
Maar voor de rest is het natuurlijk best een waardeloos topic SCH.

Maar zeker niet minder dan alle andere paspoorttopics.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46806912
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:16 schreef popolon het volgende:

[..]

Wat snap je zelf niet?
[..]

Daar gaf ik antwoord op.

Je bent lekker op de hoogte in ieder geval.
Ben je nu zo dom? Ik heb aangegeven dat ik Wilders er niet over gehoord heb in het algemeen, de discussie over dubbele paspoorten is ook niet alleen door Wilders gevoerd.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:23:40 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806978
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben je nu zo dom?
Nee, jij bent zo slim.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:24:08 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46806991
Kan je afstand doen van een Hongaarse nationaliteit?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46807013
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef Sidekick het volgende:
Is dat eigenlijk nodig in de EU?
pi_46807057
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Volgens mij zou dat in het geval ze er een heeft wel kunnen, die nationalisten zitten niet meer in de regering daar heh.
ja, zal best, maar we weten dus niet of ze nog 2 paspoorten bezit. en het NOVA onderwerp was niet dubbele paspoorten, maar Aboutaleb en Albayrak, en de motie van WIlders tegen hen.

dat Twan huppeldepup mevrouw Wilders erbij sleept, is leuk voor SCH, maar maakt Wilders niet hypocriet, iig niet wat betreft dit.

als je dat zo graag bevestigd wil zien, zoek het uit dan, of mevrouw WIlders 2 paspoorten heeft, en waarom ze er nog van 1 geen afstand heeft gedaan, willen of kunnen, en open dán een topic als deze, als er sprake was van niet willen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46807084
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_nationality_law
quote:
Hungarian nationality law
Hungarian nationality law is based on the principles of Jus sanguinis. Hungarian citizenship is acquired mainly on the basis of a Hungarian parent, or by naturalisation. Children born in Hungary to foreign parents do not generally acquire Hungarian citizenship.
en
quote:
Loss of Hungarian citizenship
It is not possible for a person to lose Hungarian citizenship involuntarily. The exception concerns fraudulent applications for naturalisation (subject to a 10 year time bar after which action cannot be taken).

Hungarian citizens who hold another nationality and live outside Hungary may renounce their Hungarian citizenship.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:27:45 #70
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46807102
quote:
Zoals ik zei; volgens mij wel hoor.

Er is enkele jaren terug een wetsvoorstel/refrendum geweest om alle etnische Hongaren een Hongaars paspoort te geven als ze dat wilden, maar dat heeft het niet gehaald. (Het zijn er namelijk nogal wat, en de Hongaren in Hongarije wilden niet dat half Roemenië hun kant op kwam.)

edit: ah zie hierboven, ik zou dus volgens mij hongaar kunnen worden als ik er 1 jaar ga wonen. Toch maar even niet.
[KNE]-Mod
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:31:12 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46807218
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk nodig in de EU?
Voor Wilders wel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46807223
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Ik snap het heel goed allemaal. Jij ging er blijkbaar vanuit dat Wilders het alleen over bewindslieden had terwijl hij tegen dubbele nationaliteiten in het algemeen is. Geef nou gewoon toe dat je dat niet wist
quote:
Het is in mijn ogen onzin om het nu ineens op een persoon toe te spitsen, dat vind ik erg onkies maar als hij dat zo graag doet dan is het wel heel raar dat hij geen antwoord wil geven op een vraag over zijn eigen situatie.
pi_46807271
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zelfkennis?
Wat ontzettend kinderachtig weer. Je geeft er blijk van de discussie nauwelijks te kennen maar wel weer zo hoog van de toren blazen
pi_46807308
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:21 schreef popolon het volgende:
Maar voor de rest is het natuurlijk best een waardeloos topic SCH.

Maar zeker niet minder dan alle andere paspoorttopics.
pi_46807339
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap het heel goed allemaal. Jij ging er blijkbaar vanuit dat Wilders het alleen over bewindslieden had terwijl hij tegen dubbele nationaliteiten in het algemeen is. Geef nou gewoon toe dat je dat niet wist
Dat wil ik best toegeven, Wilders heb ik er in algemene zin niet over gehoord maar dat is wat anders dan dat ik er helemaal geen discussie over heb gehoord.
[..]
quote:
Het is in mijn ogen onzin om het nu ineens op een persoon toe te spitsen, dat vind ik erg onkies maar als hij dat zo graag doet dan is het wel heel raar dat hij geen antwoord wil geven op een vraag over zijn eigen situatie.
Zijn manier mag dan onkies zijn maar gezien Albayrak vind ik wel dat er sprake kan zijn van belangenvertrengeling en dan is het logisch dat er vragen over gesteld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')