quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef milagro het volgende:
Dat hij sowieso tegen dubbele paspoorten is, dat weet ik, maar dat is NU de discussie niet,
De PVV is wel degelijk tegen dubbele nationaliteit in het algemeen. Een citaat van Fritsma tijdens het bekende debat in de Tweede Kamer op 15 februari:quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Wat best begrijpelijk is gezien de Turkse wet.
De rest van moties en bijdragen van de PVV in dit debat bronquote:[knip]
De PVV vindt het onbegrijpelijk dat grote groepen vreemdelingen nooit afstand hoefden te doen van hun oude nationaliteit bij het verkrijgen van de Nederlandse!
Vele vreemdelingen in Nederland hebben dan ook de dubbele nationaliteit en dat is onwenselijk.
Want met een dubbele nationaliteit wordt vaak een focus op het land van herkomst in stand gehouden, waarbij de voordelen van de Ned. nat. kunnen worden gezien als een soort bonus die mooi is meegenomen!
Een eenduidige keuze voor de Ned. nat. werd in ieder geval niet verwacht. Maar de Ned. nationaliteit moet natuurlijk veel meer zijn dan iets dat je ergens bij krijgt! Het is iets waar je voor de volle 100% achter moet staan. En daar hoort exclusiviteit bij!
[knip]
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Die discussie is echt al zo lang bezig, net nu er een bericht mbt de Turkse regering is ben je op gaan letten
Kom op zeg, ga niet om bronnen vragen om iets wat algemeen bekend is: Wilders wil van de dubbele nationaliteit af. Al jaren.
Deze vergelijking slaat als een tang op een varken. Rouvoet is verantwoordelijk voor het wel en wee van z'n minderjarige dochters. Wilders is niet verantwoordelijk voor de dubbele nationaliteit van z'n meerderjarige vrouw. En da's nog maar om te beginnen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
De meeste mensen die je noemt pleiten niet zo fanatiek voor die afschaffing dus het zijn onzinvoorbeelden.
Ik zou het ook opmerkelijk vinden als blijkt dat Rouvoet zijn dochter al drie keer naar een abortuskliniek heeft begeleid.
Zelfkennis?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Verbaast me wel vaker, hoe slecht mensen eigenlijk op de hoogte zijn van politieke discussies maar wel stevige standpunten innemen.
Wat snap je zelf niet?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat snap je niet?
Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
Daar gaf ik antwoord op.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Wat best begrijpelijk is gezien de Turkse wet.
we hebben het nu toch over NOVA?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Daarom begon je over de groenteboer en zo. Neem iemand anders in de maling zeg.![]()
Dit is wel degelijk de discussie want Wilders heeft het hier de afgelopen 2 weken regelmatig over.
Volgens mij zou dat in het geval ze er een heeft wel kunnen, die nationalisten zitten niet meer in de regering daar heh.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:17 schreef milagro het volgende:
zodra je kunt aantonen dat ze er 2 bezit én van 1 afstand kan doen
Ben je nu zo dom? Ik heb aangegeven dat ik Wilders er niet over gehoord heb in het algemeen, de discussie over dubbele paspoorten is ook niet alleen door Wilders gevoerd.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat snap je zelf niet?
[..]
Daar gaf ik antwoord op.
Je bent lekker op de hoogte in ieder geval.
Nee, jij bent zo slim.quote:
Is dat eigenlijk nodig in de EU?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef Sidekick het volgende:
Kan je afstand doen van een Hongaarse nationaliteit?
ja, zal best, maar we weten dus niet of ze nog 2 paspoorten bezit. en het NOVA onderwerp was niet dubbele paspoorten, maar Aboutaleb en Albayrak, en de motie van WIlders tegen hen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Volgens mij zou dat in het geval ze er een heeft wel kunnen, die nationalisten zitten niet meer in de regering daar heh.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hungarian_nationality_lawquote:Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef Sidekick het volgende:
enquote:Hungarian nationality law
Hungarian nationality law is based on the principles of Jus sanguinis. Hungarian citizenship is acquired mainly on the basis of a Hungarian parent, or by naturalisation. Children born in Hungary to foreign parents do not generally acquire Hungarian citizenship.
quote:Loss of Hungarian citizenship
It is not possible for a person to lose Hungarian citizenship involuntarily. The exception concerns fraudulent applications for naturalisation (subject to a 10 year time bar after which action cannot be taken).
Hungarian citizens who hold another nationality and live outside Hungary may renounce their Hungarian citizenship.
Zoals ik zei; volgens mij wel hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:24 schreef Sidekick het volgende:
Voor Wilders wel.quote:
Ik snap het heel goed allemaal. Jij ging er blijkbaar vanuit dat Wilders het alleen over bewindslieden had terwijl hij tegen dubbele nationaliteiten in het algemeen is. Geef nou gewoon toe dat je dat niet wistquote:
Het is in mijn ogen onzin om het nu ineens op een persoon toe te spitsen, dat vind ik erg onkies maar als hij dat zo graag doet dan is het wel heel raar dat hij geen antwoord wil geven op een vraag over zijn eigen situatie.quote:Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
Wat ontzettend kinderachtig weer. Je geeft er blijk van de discussie nauwelijks te kennen maar wel weer zo hoog van de toren blazenquote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:21 schreef popolon het volgende:
Maar voor de rest is het natuurlijk best een waardeloos topic SCH.
Maar zeker niet minder dan alle andere paspoorttopics.
Dat wil ik best toegeven, Wilders heb ik er in algemene zin niet over gehoord maar dat is wat anders dan dat ik er helemaal geen discussie over heb gehoord.quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap het heel goed allemaal. Jij ging er blijkbaar vanuit dat Wilders het alleen over bewindslieden had terwijl hij tegen dubbele nationaliteiten in het algemeen is. Geef nou gewoon toe dat je dat niet wist
Zijn manier mag dan onkies zijn maar gezien Albayrak vind ik wel dat er sprake kan zijn van belangenvertrengeling en dan is het logisch dat er vragen over gesteld worden.quote:Het is in mijn ogen onzin om het nu ineens op een persoon toe te spitsen, dat vind ik erg onkies maar als hij dat zo graag doet dan is het wel heel raar dat hij geen antwoord wil geven op een vraag over zijn eigen situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |