abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46805885
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is dan volstrekt vergelijkbaar met Wilders juist.
Op zijn hoogst vergelijkbaar met Albayraks situatie die dus wel afstand kan doen van haar dubbele nationaliteit.
pi_46805967
ah, nu moet de focus op de vrouw van Wilders. Was de vrouw van Janmaat niet een been kwijtgeraakt na een brandaanslag?
pi_46806008
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De nationaliteit(en) van de vrouw van Geert Wilders heeft inderdaad niks met politiek te maken. Of in elk geval niet meer dan dat de nationaliteit(en) van de vrouw van Wouter Bos met politiek te maken heeft.

Hoe zit dat trouwens met de vrouw van Wouter Bos? Zou die een dubbele nationaliteit hebben? En wat te denken van de vrouw van Rouvoet? En van Marijnissen?

En hoe zou het zitten met de man van Rita Verdonk? Zou zij überhaupt wel een man hebben? En de man van Sharon Dijksma? Kun je je voorstellen dat iemand daar met veel plezier overheen gaat? Zou je daar een dubbele nationaliteit voor moeten hebben, om daar met veel plezier overheen te willen gaan?
De meeste mensen die je noemt pleiten niet zo fanatiek voor die afschaffing dus het zijn onzinvoorbeelden.

Ik zou het ook opmerkelijk vinden als blijkt dat Rouvoet zijn dochter al drie keer naar een abortuskliniek heeft begeleid.
pi_46806022
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:57 schreef Godslasteraar het volgende:
ah, nu moet de focus op de vrouw van Wilders. Was de vrouw van Janmaat niet een been kwijtgeraakt na een brandaanslag?
ach ja je moet toch wat als je inhoudelijk geen argumenten hebt, afbranden is eenvoudiger dan de disussie aangaan.
pi_46806095
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:54 schreef milagro het volgende:

ik zie werkelijk niet wat die opvatting nu met mevrouw Wilders te maken heeft, of met de groenteman, de bakker met dubbel paspoort. en dus is er ook geen sprake van hypocrisie in deze.
Volgens mij heb je de discussie niet helemaal goed gevolgd of begrepen. Wilders is juist heel fanatiek in die dubbele paspoorten, voor iedereen en alles. Ook als het om de groenteman en bakker gaat. En nu maakt hij er bij staatssecretarissen nog eens een extra punt van. Maar het gaat hem om iedereen en het zou dus wel degelijk zeer hypocriet zijn als het niet voor zijn eigen familie zou gelden.
pi_46806139
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

ach ja je moet toch wat als je inhoudelijk geen argumenten hebt, afbranden is eenvoudiger dan de disussie aangaan.
Waar heb je het over? Ik heb tig argumenten tegen die onzinmotie van Wilders, ik ben trouwens over het algemeen niet zo'n voorstander van dubbele nationaliteiten maar vindt het geen riesenpunkt. Maar het viel me op dat hij geen antwoord wilde geven op een simpele vraag over zijn eigen allochtone vraag.
pi_46806168
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij heb je de discussie niet helemaal goed gevolgd of begrepen. Wilders is juist heel fanatiek in die dubbele paspoorten, voor iedereen en alles. Ook als het om de groenteman en bakker gaat. En nu maakt hij er bij staatssecretarissen nog eens een extra punt van. Maar het gaat hem om iedereen en het zou dus wel degelijk zeer hypocriet zijn als het niet voor zijn eigen familie zou gelden.
bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Wat best begrijpelijk is gezien de Turkse wet.
pi_46806190
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:47 schreef KroJo het volgende:

[..]

Kan ik eigenlijk ook best wel begrijpen en vind ik heel menselijk als hij zaken omtrend zijn vrouw en gezin liever buiten de media houd.

Wat dat betreft vind ik dat de media die wens moet respecteren en daar verder niet op in moet gaan spelen.
Dat zijn vrouw Hongaarse is heb ik toch echt al diverse malen uit zijn eigen mond gehoord dus die vraag is dan ook heel relevant
pi_46806211
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

bron? Ik heb Wilders namelijk alleen nog maar gehoord over dubbele paspoorten i.c.m. bepaalde functies.
Huh? Hoe kom je daarbij. Hij wil juist dat dubbele nationaliteiten verboden worden.
pi_46806241
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Ik heb tig argumenten tegen die onzinmotie van Wilders, ik ben trouwens over het algemeen niet zo'n voorstander van dubbele nationaliteiten maar vindt het geen riesenpunkt. Maar het viel me op dat hij geen antwoord wilde geven op een simpele vraag over zijn eigen allochtone vraag.
Zie reactie Milagro en mij, of kom met een bron dat Wilders van alle dubbele paspoorten afwil.

Zo onzinnig is die motie van Wilders eigenlijk niet als je er even over nadenkt en doel ik vooral weer op die Turkse wet maar op dat argument wil je blijkbaar niet ingaan.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:05:04 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806256
quote:

[..]

Neen hoor, 't gaat om iedereen met een dubbele nationaliteit.

Dit domme geleuter is al jaren aan de gang.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46806286
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:54 schreef milagro het volgende:

[..]

dat bedoel ik.

in zijn geval ms nog begrijpelijker omdat hij beveiligd wordt, zij niet (of iig niet zo streng bewaakt als hij)
hij zat tenslotte ook destijds alleen 'ondergedoken' , zonder gezin.

of zijn vrouw een dubbel paspoort heeft is voor de discussie totaal niet terzake doende.
Wilders praat over bepaalde functies waarin een in zijn ogen 'dubbele loyaliteit' voor problemen kan zorgen, niet de loyaliteit van de persoon zelf, maar die het land van herkomst zou kunnen opeisen.

de bakker om de hoek met zijn 2 paspoorten doet er in dit verhaal niet toe, en dus ook mevr. Wilders niet, dat komt pas aan de orde als het wettelijk geregeld wordt en het dus voor iedereen geldt, ook evt voor mevrouw WIlders.

maar zolang die wet er niet is, zou je volgens Wilders dan er beter aan doen om ofwel geen mensen op dergelijke posities te zetten, ofwel ze vragen vrijwillig afstand te doen, mits dat kan uiteraard, van hun "moederpaspoort', en degene die er geen afstand van kúnnen doen dus niet daar neer te zetten.

ik zie werkelijk niet wat die opvatting nu met mevrouw Wilders te maken heeft, of met de groenteman, de bakker met dubbel paspoort. en dus is er ook geen sprake van hypocrisie in deze.
Volgens mij is het vrij natuurlijk als je ook loyaal bent aan het land van je echtgenoot/echtgenote, zelfs al heb je zelf de nationaliteit niet. Ik ben het met je eens dat het gezeur is over de nationaliteit van de vrouw. Net als ik de manier waarop nu over de nationaliteiten van de staatssecretarissen wordt gesproken wat zeurderig is. Doe dat gewoon met een wetsvoorstel.
pi_46806315
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zie reactie Milagro en mij, of kom met een bron dat Wilders van alle dubbele paspoorten afwil.

Zo onzinnig is die motie van Wilders eigenlijk niet als je er even over nadenkt en doel ik vooral weer op die Turkse wet maar op dat argument wil je blijkbaar niet ingaan.
Moet ik nou echt een bron gaan zoeken voor iets dat zo algemeen bekend is? Wilders pleit al jaren voor de afschaffing van dubbele paspoorten.

Een motie van wantrouwen tegen mensen die nog niets hebben gedaan is per definitie onzinnig natuurlijk.
pi_46806325
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:05 schreef popolon het volgende:

Dit domme geleuter is al jaren aan de gang.
Gezien dat Turkse wetsartikel is dit niet zo dom geleuter al vind ik een motie van wantrouwen wel wat te ver gaan.
pi_46806382
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:06 schreef SCH het volgende:

Een motie van wantrouwen tegen mensen die nog niets hebben gedaan is per definitie onzinnig natuurlijk.
Deze discussie is ook onzinnig aangezien wij niet weten of zijn vrouw over een dubbele nationaliteit beschikt. slotje dan maar?
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:08:50 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806414
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Gezien dat Turkse wetsartikel is dit niet zo dom geleuter al vind ik een motie van wantrouwen wel wat te ver gaan.
Die discussie is echt al zo lang bezig, net nu er een bericht mbt de Turkse regering is ben je op gaan letten

Kom op zeg, ga niet om bronnen vragen om iets wat algemeen bekend is: Wilders wil van de dubbele nationaliteit af. Al jaren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46806418
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Deze discussie is ook onzinnig aangezien wij niet weten of zijn vrouw over een dubbele nationaliteit beschikt. slotje dan maar?
Zou je wel willen he. We weten het niet omdat Geert het onder de pet wil houden, daar gaat dit topic dan ook over.
pi_46806447
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:00 schreef SCH het volgende:

[..]

volgens mij ben je weer verblind door je Wilders super trooper flashlight alert.

Wilders heeft het nu met name nu over bepaalde functies, waarbij een dubbele loyaliteit een probleem kan opleveren.
Dat hij sowieso tegen dubbele paspoorten is, dat weet ik, maar dat is NU de discussie niet, inzake Aboutaleb en Albayrak.
Als hij daarover gevraagd wordt in NOVA, dan heeft het erbij slepen van zijn vrouw totaal geen nut, behalve hem trachten te pakken op hypocrisie, waarvan geen sprake is.

Ik heb geen idee waar zijn vrouw vandaan komt, ms kan zij ook geen afstand doen van haar 1e paspoort, ms heeft ze dat al gedaan, en hij wil zijn vrouw buiten de publiciteit houden, dat doet hij al van begin af aan, en gezien zijn situatie kan ik dat wel begrijpen.
Zolang jij niet weet of zijn vrouw ueberhaupt 2 paspoorten bezit, kun je ook niet gaan schreeuwen dat de man hypocriet bezig is.

En nee, hij is niet verplicht zijn vrouw in de publiciteit te slepen, met naam en toenaam, puur om jou te voorzien van "ziejewelziejewel" rukvoer.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46806453
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef popolon het volgende:

Kom op zeg, ga niet om bronnen vragen om iets wat algemeen bekend is: Wilders wil van de dubbele nationaliteit af. Al jaren.
Verbaast me wel vaker, hoe slecht mensen eigenlijk op de hoogte zijn van politieke discussies maar wel stevige standpunten innemen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:10:33 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806481
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Verbaast me wel vaker, hoe slecht mensen eigenlijk op de hoogte zijn van politieke discussies maar wel stevige standpunten innemen.
Zelfs deze enge allochtoon weet 't.
pi_46806497
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef milagro het volgende:

Dat hij sowieso tegen dubbele paspoorten is, dat weet ik, maar dat is NU de discussie niet,

Daarom begon je over de groenteboer en zo. Neem iemand anders in de maling zeg.

Dit is wel degelijk de discussie want Wilders heeft het hier de afgelopen 2 weken regelmatig over.
pi_46806561
quote:

[..]

De PVV is wel degelijk tegen dubbele nationaliteit in het algemeen. Een citaat van Fritsma tijdens het bekende debat in de Tweede Kamer op 15 februari:
quote:
[knip]
De PVV vindt het onbegrijpelijk dat grote groepen vreemdelingen nooit afstand hoefden te doen van hun oude nationaliteit bij het verkrijgen van de Nederlandse!

Vele vreemdelingen in Nederland hebben dan ook de dubbele nationaliteit en dat is onwenselijk.

Want met een dubbele nationaliteit wordt vaak een focus op het land van herkomst in stand gehouden, waarbij de voordelen van de Ned. nat. kunnen worden gezien als een soort bonus die mooi is meegenomen!

Een eenduidige keuze voor de Ned. nat. werd in ieder geval niet verwacht. Maar de Ned. nationaliteit moet natuurlijk veel meer zijn dan iets dat je ergens bij krijgt! Het is iets waar je voor de volle 100% achter moet staan. En daar hoort exclusiviteit bij!
[knip]
De rest van moties en bijdragen van de PVV in dit debat bron
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_46806655
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:08 schreef popolon het volgende:

[..]

Die discussie is echt al zo lang bezig, net nu er een bericht mbt de Turkse regering is ben je op gaan letten

Wat snap je niet?

Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:14:41 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46806660
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

De meeste mensen die je noemt pleiten niet zo fanatiek voor die afschaffing dus het zijn onzinvoorbeelden.

Ik zou het ook opmerkelijk vinden als blijkt dat Rouvoet zijn dochter al drie keer naar een abortuskliniek heeft begeleid.
Deze vergelijking slaat als een tang op een varken. Rouvoet is verantwoordelijk voor het wel en wee van z'n minderjarige dochters. Wilders is niet verantwoordelijk voor de dubbele nationaliteit van z'n meerderjarige vrouw. En da's nog maar om te beginnen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_46806674
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Zelfkennis?
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:15:38 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46806689
Wanneer gaat dat slotje er nou eens op? Deze discussie slaat echt totaal nergens op. Een nogal dommig foutje van SCH als je het mij vraagt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:16:41 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46806728
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat snap je niet?

Die discussie wordt al gevoerd maar het is op dit moment begrijpelijk dat er vragen over dubbele nationaliteiten worden gesteld over nieuwe bewindsvoerders als er in iedergeval bij 1 de kans op belangeverstrengeling wel erg aanwezig is. Zoals al eerder gezegd vind ik een motie van wantrouwen wel erg ver gaan maar er zou wel door de kamer op aangedrongen moeten worden dat Albayrak afstand neemt van haar Turkse paspoort.
Wat snap je zelf niet?
quote:

[..]

Daar gaf ik antwoord op.

Je bent lekker op de hoogte in ieder geval.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:16:52 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_46806737
Jammer dat dat wetsvoorstel destijds niet is doorgegaan waardoor je makkelijk een Hongaars paspoort kon krijgen. Dacht er toevallig gister nog aan dat ik het dan zou doen om Geert te pesten (jammer dan weer wel dat ik geen functie in de politiek heb..). Ik wist trouwens niet dat zijn vrouw hongaarse was? Volgens mij heb je alleen een hongaars paspoort als je daar geboren bent en dan niet eens in alle gevallen.
[KNE]-Mod
pi_46806754
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom begon je over de groenteboer en zo. Neem iemand anders in de maling zeg.

Dit is wel degelijk de discussie want Wilders heeft het hier de afgelopen 2 weken regelmatig over.
we hebben het nu toch over NOVA?

daar werd hem de vraag gesteld inzake verantwoordelijke functies en dubbele paspoorten.
wat heeft zijn vrouw daar dan mee te maken?

helemaal geen donder.

daar mag je over gaan brullen als het over dubbele paspoorten an sich gaat, los van functies, en dan alleen als je weet dat mevrouw WIlders er 1 heeft, dat weet je niet.

jij wil gewoon zijn hypocrisie bevestigd zien, en dat kun je niet, want je weet niets van mevrouws nationaliteit en hoeveel paspoorten ze bezit af.

zodra je kunt aantonen dat ze er 2 bezit én van 1 afstand kan doen maar dat niet doet dus, dán pas kun je spreken van hypocrisie.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_46806789
Een topic van SCH over Geert Wilders.

Tjonge
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')