je bedoelt een lening tegen een kleine rente om gelijk het aankoopbedrag te betalen is gunstiger dan in termijnen een aankoop doen.?quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:40 schreef PLONS_de_gekke_kikker het volgende:
Geen ervaring mee, maar weet wel dat het vele malen goedkoper is om gewoon een lening bij de bank af te sluiten dan bij een BCC oid.
Zeker, bij sommige bedrijven kun je over 5 jaar afbetalen maar betaal je uiteindelijk 160% van het aankoopbedrag..quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:43 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
je bedoelt een lening tegen een kleine rente om gelijk het aankoopbedrag te betalen is gunstiger dan in termijnen een aankoop doen.?
Gewoon een lening nemen bij een normale bank, geen doorlopend krediet bij Frisia of Lenen punt nl.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:38 schreef Christiano25 het volgende:
Ik ga binnenkort op mijzelf wonen.. Dan moet ik natuurlijk naast het meubilair, een televisie, wasmachine, koelkast en fornuis kopen..Omdat ik niet zoveel geld heb wil ik het in termijnen betalen. Volgens mij heb je zo een regeling bij zaken zoals BBC, IT's of Mediamarkt..
Ik vroeg me af hoeveel % duurder het volledige eindbedrag is als je het in termijnen betaalt vergeleken met betalen in één keer.. Wat is de lengte van zo een totale aflosperiode? 1 jaar?..
Iemand ervaring met dit soort aankopen.
Ik garandeer je nu dat dit NIET de manier is. In de eerste plaats betaal je bijna 2X het bedrag en je zult niet die dingen kunnen kopen die je uiteindelijk nodig hebt en het ooit nogmaals aanschaffen waardoor je 3x of zelfs 4x neertel voor de spullen die je wel wilt hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:38 schreef Christiano25 het volgende:
Ik ga binnenkort op mijzelf wonen.. Dan moet ik natuurlijk naast het meubilair, een televisie, wasmachine, koelkast en fornuis kopen..Omdat ik niet zoveel geld heb wil ik het in termijnen betalen. Volgens mij heb je zo een regeling bij zaken zoals BBC, IT's of Mediamarkt..
Ik vroeg me af hoeveel % duurder het volledige eindbedrag is als je het in termijnen betaalt vergeleken met betalen in één keer.. Wat is de lengte van zo een totale aflosperiode? 1 jaar?..
Iemand ervaring met dit soort aankopen.
...Omdat ze uit huis gaan wonen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 09:22 schreef Pompsnol het volgende:
Waarom willen mensen altijd dingen kopen die ze niet kunnen betalen
Nonsens. Even voorbeeld van mijn situatie toendertijd:quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:25 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik garandeer je nu dat dit NIET de manier is. In de eerste plaats betaal je bijna 2X het bedrag en je zult niet die dingen kunnen kopen die je uiteindelijk nodig hebt en het ooit nogmaals aanschaffen waardoor je 3x of zelfs 4x neertel voor de spullen die je wel wilt hebben.
Daarnaast lijkt het me ook niet verstandig om koopjes af te gaan zoals marktplaats maar meteen voor goede nieuwe dingen te gaan. Maar dan niet op afbetaling. Ook hier geld dat je dingen gaat kopen die je weer wilt vervangen door de echte dingen die je wilt.
Begin eerst eens goed met een jaar sparen zodat je een stuk meer geld heb. Om op jezelf te gaan wonen met een goede start heb je zeker 2000 tot 3000 euro nodig voor alleen de noodzakelijke dingen (Zoals kleding (en alles dat daar bijhoort) en eten (en alles dat daar bij hoort)). Ga maar uit van 3000 euro incl inrichting woning (meubels, gordijnen, vloerbedekking, behang)l
Oftewel: probeer meer te sparen. Blijf (in overleg met de huidige bewoners) nog een jaar zitten waar je zit en zorg ervoor dat je WEL voldoende geld heb. Uiteindelijk bespaar je daarmee heel veel geld.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:40 schreef PLONS_de_gekke_kikker het volgende:
Geen ervaring mee, maar weet wel dat het vele malen goedkoper is om gewoon een lening bij de bank af te sluiten dan bij een BCC oid.
Ik zit bij de Postbank, en heb de mogelijkheid om tot 1000 euro in het rood te staan, moet wel minimaal 1 dag in de 3 maanden positief staan. Volgens mij is dit een girokwartaalkrediet, als ik me niet vergis..quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:23 schreef woniya het volgende:
[..]
Gewoon een lening nemen bij een normale bank, geen doorlopend krediet bij Frisia of Lenen punt nl.
Doorlopende kredieten zijn onderhevig aan schommelingen van de rentestand, op zo'n manier lenen is een gebed zonder end. Bedrijven zoals BCC hebben ook van die regelingen van kopen op termijn, daar ben je altijd duurder mee uit dan een persoonlijke lening. De looptijd van een persoonlijke lening is overzichtelijk en het maandbedrag staat vast, je weet waar je aan toe bent. Als ik jou was zou ik niet teveel lenen als je net op jezelf gaat wonen. Kijk ook eens in een kringloopwinkel, daar staat qua meubilair vaak aardige dingen tussen. Het is echt niet nodig om een miele wasmachine aan te schaffen, de goedkopere merken doen het ook prima is mijn ervaring.Succes![]()
Ja maar wil je dat? bij 2ehands spullen loop je iets meer risico, maar dan betaal je dan ook voor. Al gaan wasmachines e.d. heeeeeel lang mee. Een fatsoenlijke wasmachine gaat zo 10 jaar mee, als je dan een goede 2e hands koopt, kan je voor heel weinig geld nog jaren wasjes draaien. Ik heb zelf een 2ehands wasmachine voor 50 euro gekocht. Dat ding draait als 2 jaar geheel probleemloos. Overigens is bij mij nog niks stuk gegaan van alle marktplaatsspullen die ik gekocht heb, kwestie van goed kijken.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:13 schreef Celeste123 het volgende:
alleen het sparen duurt veel langer omdat je al veel meer kosten hebt, als je dus nog even kan wachten met uit huis gaan kan je beter sparen als je nog thuis woont, dat gaat veel sneller. dan kan je met de verhuizing in 1 keer alles kopen en neerzetten (wordt als je het nieuw koopt ook nog thuisbezorgd) en de komende 10 tot 15 jaar heb je geen kosten meer. En je hoeft niet jaren lang weer een apparaat uit je huis te slepen, een nieuwe te kopen en weer naar je huis te slepen. Plus dat de kans dat zo'n 2ehands apparaat stuk gaat groter is (en je hebt geen garantie) en dan moet je dus weer een 2e handsje kopen want je hebt nog niet genoeg gespaard voor een goed nieuw apparaat. Uiteindelijk ben je dan bijna evenveel kwijt dan wanneer je geld leent en rente betaald.
Ok, ik geef het op. Veel succes bij de voedselbankquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:19 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
[..]
Ik zit bij de Postbank, en heb de mogelijkheid om tot 1000 euro in het rood te staan, moet wel minimaal 1 dag in de 3 maanden positief staan. Volgens mij is dit een girokwartaalkrediet, als ik me niet vergis..
Welke persoonlijke lening kan ik het beste nemen bij de Postbank, weten iemand hoe dat heet?
quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:40 schreef PLONS_de_gekke_kikker het volgende:
Ik zit bij de Postbank, en heb de mogelijkheid om tot 1000 euro in het rood te staan, moet wel minimaal 1 dag in de 3 maanden positief staan. Volgens mij is dit een girokwartaalkrediet, als ik me niet vergis..quote:Op donderdag 1 maart 2007 08:23 schreef woniya het volgende:
[..]
Gewoon een lening nemen bij een normale bank, geen doorlopend krediet bij Frisia of Lenen punt nl.
Doorlopende kredieten zijn onderhevig aan schommelingen van de rentestand, op zo'n manier lenen is een gebed zonder end. Bedrijven zoals BCC hebben ook van die regelingen van kopen op termijn, daar ben je altijd duurder mee uit dan een persoonlijke lening. De looptijd van een persoonlijke lening is overzichtelijk en het maandbedrag staat vast, je weet waar je aan toe bent. Als ik jou was zou ik niet teveel lenen als je net op jezelf gaat wonen. Kijk ook eens in een kringloopwinkel, daar staat qua meubilair vaak aardige dingen tussen. Het is echt niet nodig om een miele wasmachine aan te schaffen, de goedkopere merken doen het ook prima is mijn ervaring.Succes![]()
je valt in herhalingquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:34 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
[..]
Ik zit bij de Postbank, en heb de mogelijkheid om tot 1000 euro in het rood te staan, moet wel minimaal 1 dag in de 3 maanden positief staan. Volgens mij is dit een girokwartaalkrediet, als ik me niet vergis..
Welke persoonlijke lening kan ik het beste nemen bij de Postbank, weet iemand hoe dat heet??
Zou jij niet eerst eens wat lesjes "Hoe ga ik met geld om" gaan volgen? Rood staan IS HEEL DUUR.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:19 schreef Christiano25 het volgende:
Welke persoonlijke lening kan ik het beste nemen bij de Postbank, weten iemand hoe dat heet?
Mijn moeder denkt andersom.....quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:50 schreef Celeste123 het volgende:
wdn: ja mijn ma heeft gezegd: als je op jezelf gaat krijg je of de vloer of een wasmachine van mij. en met een wasmachine bedoeld mijn ma dus eentje tussen de 400 en 500 euro (AEG of bosch) ze heeft er namelijk geen zin in dat ik met mn was bij haar aanklop als mijn machine kapot is.
Ook hier ben ik het mee eens!!!quote:Christianio25: als je het al normaal vind om 1000 rood te staan kan je beter thuis blijven wonen, je bent er blijkbaar nog niet klaar voor om zelfstandig met geld om te gaan!
Dit heb ik gedaan, in de tijd dat ik op kamers zat veel gespaard omdat ik veel werkte, toen ik ging samen wonen ben ik naar de BCC gegaan en hebben we de goedkoopste wasmachine, droger, 2-deurs koelkast en Dolby surround set gekocht. In totaal incl. verzekering rond de 1200 euro kwijt. Maar daarmee wel alle huishoudelijke spullen gekocht die ik nu nodig had. Als ik dalijk ga verhuizen verkoop ik de wasmachine, droger en koelkast weer gewoon. En ga ik kwalitatief beter spul kopenquote:Op donderdag 1 maart 2007 11:13 schreef Celeste123 het volgende:
alleen het sparen duurt veel langer omdat je al veel meer kosten hebt, als je dus nog even kan wachten met uit huis gaan kan je beter sparen als je nog thuis woont, dat gaat veel sneller. dan kan je met de verhuizing in 1 keer alles kopen en neerzetten (wordt als je het nieuw koopt ook nog thuisbezorgd) en de komende 10 tot 15 jaar heb je geen kosten meer. En je hoeft niet jaren lang weer een apparaat uit je huis te slepen, een nieuwe te kopen en weer naar je huis te slepen.
Volgens een topic in SEX heeft hij geen vriendinquote:Op donderdag 1 maart 2007 13:38 schreef Celeste123 het volgende:
misschien betaalt zijn vriendin dat wel![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:54 schreef Christiano25 het volgende:
Ik wil met mijn vriendin naar de Malediven, voor een romantische vakantie, maar ik kom er maar niet uit welke eilandje/plaatsje van de Malediven ik moet nemen.. ER ZIJN ER ZOOOVEEEEL...
Weet iemand welke het beste is?
Misschien hebben jullie ervaring..
Christiano25 gebruikt FOK als Google.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:34 schreef Christiano25 het volgende:
Hoi,
Ik gebruik voor tv/gsm en andere technologische apparaten de pricewatch/prijsvergelijker van Tweakers..
Kent iemand een goede site om de prijzen van huishoudelijke apparaten bij verschillende winkels te vergelijken.. zoals wasmachines, koelkasten, fornuizen, magnetrons, stofzuigers.. noem het maar op..
Misschien hoef je helemaal niet te lenen. Wat nou lenen? Gewoon goed je best doen bij pokeren. Of je heb je een gokschuldje opgelopen in vegas?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 01:06 schreef Christiano25 het volgende:
Ik wil graag meedoen aan de WSOP (World Series Of Poker) in Las Vegas..
Kan ik me daarvoor inschrijven.. kan iedereen meedoen.. wat kost het??
Please help.. Ik wil naar Las Vegas..
Geen Cup A soup meer eten maar water drinken. Of geen Cup-A-Soup kopen maar die uitvoering van de ALDI. Ja ja Christiano alle kleine beetjes helpen he.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:03 schreef Christiano25 het volgende:
Ik denk dat het duidelijk is:![]()
Welke Cup A Soup vind je het lekkerst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |