Op donderdag 1 maart 2007 13:42 schreef milagro het volgende:de verklaringen kloppen m.i. gewoon niet, je ziet in het eiland of land van herkomst gewoon dito gedrag.
oerverwende jongens, door moeders op handen gedragen, die hun gang mogen gaan, meiden die toch wel wat strakker gehouden worden, een cultuurtje waar het hebben van meerdere vrouwen cool geacht wordt, waardoor je vanzelf je minder verantwoordelijk voelt voor eventueel nageslacht etc etc.
die macho cultuur, verwende gasten, dát is het probleem, en die cultuur nemen ze mee hier naar toe, en hier heb je nog eens een prachtig uitkeringssysteem wat het nog makkelijker maakt allemaal.
het armoe excuus is geen goedpraterij, dat zeg ik ook helemaal niet, ik zeg enkel dat het hen zal bevestigen in hun gedrag, het maakt ze passiever dan ze al zijn "want het maakt toch niets uit of ik mijn best doe, ik kom uit dit milieu, ik ben zwart, de maatschappij moet me niet"....
dat gedrag wat ze hier vertonen vertonen ze net zo goed in Suriname of de Antillen.
kijk eens bij de boscreolen bijvoorbeeld, die kerels daar doen geen REET, ze zuipen, ze dobbelen en ze neuken ieder wijf, die vrouwen zorgen voor de kinderen, het eten, alles, werken zich een slag in de rondte,en pikken dat gedrag van die kerels, om zo toch maar een vader voor hun kroost te hebben, pik je het niet, dan is die vent weg en ben je maar alleen.
was een poos terug een prachtige Belgische docu over, boscreolen, en zo dom als de mannen zijn, zo slim de vrouwen, behalve dan dat ze die kerels er mee weg laten komen, maar dat zal ook deels te maken hebben met het feit dat een alleenstaande vrouw het 'minder leuk doet' in de gemeenschap, en ja, je wil toch ook wel eens een arm om je heen (lees : geile neukseks
![]()
).
de mannen zijn gewoon strontverwend, hebben nooit geleerd verantwoordelijkheid te nemen, want een deugdelijk voorbeeld hadden ze niet, Pa was ofwel grandioos afwezig ofwel neukte zich ook een slag in de rondte en was dan weer 3 weken thuis dan weer 3 weken bij buitenvrouw 4 en dat soort grappen.
idem dito bij Kaapverdianen, het gros van de Kaapverdiaans Nederlandse moeders is alleen, mannen zijn opgerot of komen eens per maand eens aanwaaien om je een veeg te geven.
Ja en dus denken die meiden, als ik een kind heb, dan komt ie tenminste nog eens langs, en wordt mijn uitkering aanzienlijk aantrekkelijker.
het heeft volgens mij veel meer met mentaliteit, cultuur (niet de zwarte cultuur persé als geheel, maar het 'cultuurtje' ) te maken, strontverwende mannen, die hun gang kunnen gaan en een heleboel willen, geld, seks, luxe, gemak , maar geen enkele verplichting of inspanning (tenzij het seks betreft)